שאלה שאלתית

deep ocean

New member
תלוי

אני יכולה לספר לך על 2 מקרים מהעבר - בטוח שהיום הייתי מתנהגת שונה. -סבתא שלי שהלכה למות, לא באתי לבקר אותה, כי היה לי קשה לראות אותה במצבה. היום סביר להניח שהייתי באה אליה. -קרוב משפחה : באתי לבקר אותו בבית החולים כשהוא גסס מסרטן. מקרה מכיום: -קרוב משפחה אחר גוסס מסרטן, ואני לא באה לבקר אותו. מרגישה שזה לא נכון לי כרגע בחיי.
 

dharmax

New member
אני חייב...

בכל האהבה, לבקר אותך על דבריך: "זה לא נכון לי כרגע בחיי" אמרת... לי זה נשמע כמו ביטוי של אנוכיות לא מבוטלת... מה עם מה שנכון עבורו??? אנוכיות זו קרמה מאוד שלילית... נראה לי שאת בורחת שיטתית מדברים קשים. זו בפירוש לא "לחיות בהרמוניה", אלא לחיות בהדחקה ובאנוכיות. עובדת המוות והסבל טבועה במרקם היקום והחיים עצמם. שחרור מסבל בא מתוך התפתחות רוחנית אמיתית בלבד. לא מתוך הדחקה ויצירת אשליה בסגנון של לואיז היי ו"נביאות" ניו-אייג´ אחרות. התפתחות רוחנית כוללת הרבה דברים בלתי-נעימים. סרטן, אגב, אומרים כמה אנשים נבונים, בא לעיתים קרובות בגלל עודף של הדחקות. באהבה אום
 

deep ocean

New member
אז ככה...

אני ממש לא מנסה להיות רוחנית, ואני לא קוראת לעצמי רוחנית..נתחיל בזה. דבר שני, אני נמצאת בתהליך של התפתחות אישית, ואיני נמצאת בהרמוניה מלאה עם הכל. הדרך ארוכה ואני צועדת בה. אני מרגישה שאיני מסוגלת לבקר אותו במצבו הנוכחי. זאת אני וזה מה שאני מסוגלת לעשות כרגע בכלים הזמינים לי
 

dharmax

New member
ההתפתחות

זכרי, כי ההתפתחות הרוחנית, על פי כל התורות הידועות, כרוכה ביכולת לתת ולהקריב למען אחרים... שימי לב: נסי לעשות אקט קשה, כמו דווקא לבקר את אותו קרוב, לתת לו תשומת לב כנה, רצון טוב ואהבה בלתי-מותנית. תראי איך מיד כשאת יוצאת משם, החיים זורחים עליך את אישורם באהבה. זאת אבטיחך! ברכות אום
 

ממצמצת

New member
ללא שינוי

הייתי מכריחה את עצמי לא לחשוב על העובדה המרה שאותו אדם עומד למות בקרוב. נכון שזה קשה, אך זה אפשרי. צריכים להמשיך בשיגרה, אסור לתת לו יחס מיוחד או שונה . הייתי מתפללת לשלומו, ונוהגת איתו בצורה רגילה ללא רחמים מיותרים.
 

dharmax

New member
לדעתי שאלה חשובה, אפילו!

ואני אישית מצאתי את הספר "ספר החיים והמתים הטיבטי" של סוגיאל רינפוצ´ה מאוד מוצלח בעניין. הוא מדבר בצורה מעוררת השראה עד-מאוד על היבטים שונים של המוות, מנקודת המבט של הבודהיזם הטיבטי. להבדיל מההתיחסויות האחרות שראיתי בינתיים לשאלתך פה, שמדברות על הדחקה, שם מדובר על התיחסות שהיא גם הרבה יותר הומאנית וגם הרבה יותר אפקטיבית לעצמך, לסביבה בכלל, ולאדם העומד למות. ברכות! אום
 

deep ocean

New member
זה מה שרציתי לכתוב לך בהתחלה

שכולנו עומדים למות. הידיעה הזאת מעניקה המון כוח אגב, כי אם כולנו הולכים למות אז למה לבזבז את הזמן על שטויות
פורום דרך הלוחמים עוסק בזה, אגב.
 
מסכים עימך ביותר

מצד אחד ומצד שני אני שואל.. איך אני יודע שאני מבזבז את זמני על שטויות?? רוח.
 

alon_o

New member
אתה לא

אתה פשוט בוחר את מעשיך ביתר קפידה, תוך ידיעה שהמוות מחכה. זה משנה פרספקטיבה.
 

ממצמצת

New member
עצוב לי../images/Emo10.gif

סבתא של החברה הכי טובה שלי נפטרה הבוקר. הכרתי אותה 11 שנה. ואני פשוט לא יודעת מה לומר. כל מילה נראת מיותרת. הכאב של הפרידה הוא כל כך חזק. ואני רוצה להיות שם בשביל חברתי. עצוב לי
 
../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

כאילו... יש מישהו שלא מכיר אדם שהולך למות? האין כולנו הולכים למות... ומהר מכפי שנדמה לנו?...
 

KEiN

New member
מהירות היא יחסית

מאד יחסית, ה3 חודשים האחרונים נראים לי כמו 6253098250-98 שנים בריבוע
- חוץ מיזה, עם נעצור לתהות על פשר המוות , ולבכות כל 5 שניות- החיים אכן יתקצרו
 
למעלה