שאלה פשוטה

populary

New member
שאלה פשוטה

שלום רב, שאלתי היא כזו, לפני כשנה וחצי קיבלתי תשלום בצ'ק מחברת הביטוח שלי, התשלום היה עבור תיקון הרכב שלי לאחר תאונה. בטעות נשלח סכום גדול מדי. חברת הביטוח ביקשה שאחזיר את ההפרש. קיבלתי מספר חשבון של חברת הביטוח, ניגשתי לבנק הפועלים וביצעתי ההעברה של הסכום המבוקש לחשבונם (במזומן), לאחר מכן פיקססתי את האסמכתא למשרדי החברה כמבוקש. היום, כשנה וחצי לאחר מכן קיבלתי מכתב הדורש ממני להמציא אמסכתא שאכן ביצעתי את ההעברה ולא אתבע. כמה שאלות ברשותכם: 1.כיצד אני יכול לשחזר דבר כזה? 2. האם זה חוקי לבקש זאת לאחר זמן ארוך כל כך? 3. האם בנק הפועלים שאינני נמנה על לקוחותיו יכול לבדוק אם בוצעה העברה לפני כשנה וחצי ממני וחברת הביטוח? 4.מאחר והחברה לא מצאה לטענתה את אישור ההעברה או הכסף, האם ייתכן שהכסף הופקד לחשבון אחר? והשאלה החשובה ביותר: אני לא זוכר אם בעת ביצוע ההעברה בבנק פועלים התבקשתי למסור ת.ז, אך אם יש חובה לכך אולי זה יכול לפתור את הבעיה שכן כל מה שעלי לבקש מבנק פועלים הוא לשחזר העברה לפי ת.ז שלי - פשוט ביותר, האם זה אפשרי לדעתכם? תודה רבה מראש תומר
 
השאלה אולי פשוטה - הפתרון לא

אני ממליצה קודם כל "להפוך" את הבית בנסיון למצוא את האסמכתא. אם זה לא עוזר תנסה לשחזר מהו היום בו שילמת את התשלום, תיגש לסניף הבנק בו ביצעת את ההעברה ותברר אם ניתן לשחזר את הפעולה. יתכן שהכסף הופקד לחשבון אחר. אני לא יודעת לענות לך בעניין מסירת מס' ת.ז. בעת ההפקדה. אולי כדאי שתשאל בפורום בנק מול לקוח.
 

kawa

New member
my 2 cents

אולי אפשר במקביל, עד למיצוי הבירור, לשלוח להם מכתב רשמי המתאר את השתלשלות העניינים כפי שתיארת כאן. למיטב ידיעתי, בבנק הכל נרשם. העצה שלי אינה מקצועית, שכן איני עו"ד כמו פלורי ניסן, ( רק סטודנטית למשפטים ) אבל יחד עם זאת, נסה לאתר כל פיסת מידע בגין אותה הפקדה- מספר החשבון שאליו הופקד הכסף, הסכום שהופקד. למיטב ידיעתי כאשר בנק פועל עם מסד נתונים, די בנתון אחד או שניים שמקישים בכדי לקבל את התמונה הכללית. במקביל לשליחת המכתב אל חברת הביטוח שלח מכתב נוסף אל בנק הפועלים והסבר את הבעייה. המכתב שתשלח לבנק הפועלים- צרף עותק ממנו למכתב לחברת הביטוח - זה יעיד על רצינות - וככל שתמסור יותר פרטים כך הרצינות שבה יאלצו לקחת את מכתבך תגבר. אני הייתי עושה זאת כצעד ראשון- רק בכדי למנוע את החברה מצעד דרסטי. במקביל אולי הייתי כותבת מכתב לדרג בכיר בחברה לאתר ברישומים באם בוצעה הפקדה. גם לי אירע לא פעם שביצעתי הפקדה לחברה כלשהיא והחברה 'לא ידעה מזה'. לדעתי, כאשר תיצור מצג כלפי 'כולי עלמא' שבו הנך מנסה ברצינות לברר עם כל הדרגים הרלוונטים בבנק / חברת הביטוח אודות גורל ההפקדה ( לדעתי נכון, אפשר להפוך את הבית, אך היות והמערכות ממוחשבות דווקא נסיון לשלוח לחברות הנ"ל פרטים חלקיים בכדי שהן בעזרת המאגר הממוחשב שלהן תשלמנה תמונה יניב תוצאה מהר יותר )
זה יהיה השתק עבורם מפני תביעה מיידית. לדעתי מבחינת עיקרון תום הלב הדבר המתבקש מבחינתם הוא לא להתחיל בתביעה אלא כאשר הבירור אודות ה'הפקדה האבודה' יגיע לסיומו. לדעתי באם הם יגישו תביעה טרם סיום הבירור זו תהה תביעה קנטרנית ולא לגיטימית, וחסרת תום לב. יחד עם זאת, חברות ביטוח אין להם שום שמץ של תום לב. בית המשפט מכיר בחובת תום הלב מכוח ס' 39 ו 61(ב) לחוק החוזים, אך לא חברות הביטוח. חשוב לדעתי לכתוב את המכתבים הן להנהלת הבנק והן להנהלת חברת הביטוח וזאת בכדי שתהה לך ראייה בפני ביהמ"ש אם חלילה החברה תתבע כי אתה נהגת באופן אשר יצר נסיבות אשר בהן זה לא תם-לב למהר ולתבוע. ענבל
 
למעלה