שאלה על prep.

Ben Barzilay

New member
שאלה על prep.

שלום. התחלתי לצרוך prep (emtrivir teva) שישה ימים לפני מגע מיני חשוד. כלומר כל יום לקחתי כדור אחד בשעה קבועה. יש לי 3 שאלות:
1. האם טווח שבו התחלתי לקחת את הפרפ לפני המגע החשוד (6ימים) מספק לי הגנה מבחינת קיום מגע מיני חשוד בין גבר לגבר?
2. יום לאחר המגע החשוד הקדמתי את לקיחת התרופה מהשעה הקבועה שבה נהגתי לקחת בששת הימים שלפני ל5 שעות מוקדם יותר והמשכתי בימים הבאים עם השעה החדשה (כלומר לא יצא מצב שחלפו יותר מ24 שעות בין כדור לכדור, אלא להיפך- כתוצאה מההקדמה חלפו פחות מ24 שעות בין כדור לכדור). האם פעולה זו עשויה לגרום להפחתת היעילות של הפרפ?
3. באחד שאחרי המגע החשוד לקחתי את הפרפ על בטן ריקה. האם פעולה זו עשויה להפחית את יעילות הפרפ וכתוצאה מכך אהיה פחות מוגן? תודה.
 

ATFAdmin

New member
פראפ Prep - קיום יחסי המין הלא מוגנים מומלץ לאחר 7 ימי נטילה

1.קיום יחסי המין לא מוגנים על פי ההנחיות המומלצות הוא לאחר שבוע (7ימים) לאחר נטילה יום יומית של כדור הprep. ואם יהיה ברצונך לסיים את הטיפול פראפ עליך בתום קיום היחסים הלא מוגנים האחרונים להמשיך ליטול prep למשך שבוע (7 ימים).

2. נטילת כדורים מחייבת זמן קבוע, אך מטרת הנטילה היום יומית היא לשמור על ריכוזיות קבועה של התרופה בדם על מנת שתהיה כמות מספקת למניעת הדבקה. הקדמת התרופה אינה פוגעת אך יש לשמור על השעה החדשה כקבועה, או לחזור לשעה הקבועה הראשונה ולהתמיד בה למען יעילות הטיפול ולהשגת ריכוזיות קבועה בדם.

3. תרופה זו בעלון האינטרנטי אינה מציינת נטילה עם אוכל. אך אם הומלץ לך ליטול עם אוכל מהרופא הקשב לו כי המעודכן ביותר להתוויות התרופה ולצורכי ורגישויות גופך . ישנן תרופות שמחייבות נטילה עם אוכל המטרה ספיגה טובה יותר של הטיפול לדם. בדוק את העלון שבידך וודא האם נדרשת נטילה עם מזון נדרשת ועבוד על פי הוראות אלו. בכל מקרה דאג ליטול בשעה קבועה או הצמד את הנטילה לארוחה קבועה ביום שהינה בשעה קבועה.


קישור למידע על prep
http://www.aidsisrael.org.il/article/infonews-prep
 

ATFAdmin

New member
prep היא תרופה מסובסדת חלקית במרשם רופא

prep היא תרופה מסובסדת חלקית במרשם רופא - עלותה כ 300 שח עבור כמות כדורים עבור חודש רציף של שימוש.
למידע נוסף על פרפ הכנס ללינק:
http://www.aidsisrael.org.il/article/infonews-prep
 
למעלה