שאלה על רובה

  • פותח הנושא ed99
  • פורסם בתאריך

ed99

New member
שאלה על רובה

שלום לכולכם (מזמן לא הייתי פה!) איזה סוג של רובה כדאי לשים במרצפות גרניט פורצלן? מדובר על ריצוף באזורים יבשים ואני יודעת יש שני סוגים: הזול שאפשר לעשות לבד-אקרילית, והיקר יותר -אפוקסית שבעל מקצוע צריך לעשות (ושלא ברור לי למה אי אפשר לבד). בכל אופן על מה אתם ממליצים ושל איזה חברה? היום צריכה לסגור את העניין עם הקבלן ומחר הוא אמור לעשות את זה. אגב, קראתי את כל מה שנאמר בפורום על הנושא ובכל זאת רוצה את דעתכם. תודה
 
רובה אישית ,הנושא לא מוכר לי יותר מידי.ויש לי ידע כללי מאוד. רובה אפוקסית משמשת למקומות רטובים במיוחד ושנמצאים בתנאים קשים (מטבחים של מסעדות למשל). למקומות רגילים,כמו בתי מגורים.רובה רגילה בהחלט מספיקה. מקווה שיהיו עוד שיוכלו להתיחס לנושא.
 
האתר של כרמית כנסי בקישורים לאתר של כרמית. יש שם הסבר על השימושים של הרובות השונות. הם לא יחדשו לך יותר ממה שאני כתבתי......
 

ed99

New member
כן. מכירה את האתר. ועוד שאלה

בקשר לצבע של הרובה. שמעתי שהרובה הבהירה משנה את צבעה במשך הזמן לשחור או לגוונים שונים של ירוק. תופעה שקיימת ברובה האקרילית ולא באפוקסית האם זה נכון?
 

dudusch

New member
הרובה משנה צבעה

לירוק באיזורים לחים (ירוקת) ובאיזורים מלוכלכים לשחור (טינופת). את הירוקת ניתן לנקות עם תמיסת מים ואקונומיקה ולשפשף עם סקוץ' או מברשת שיניים על החריצים, את הרובה השחורה (חריצי מרצפות בד"כ) אפשר באמצעות מברשת עם שיערות פלסטיק קשיחות. ועוד קצת על רובה (מניסיון אישי). לא למרוח את הרובה עם האצבע, זה פוצע. אפשר לשים כפפה ואז למרוח עם האצבע, מה שנותן חיסכון בחומר ויחסית לכלוך מועט. כדי לגרד את הרובה המיותרת ולהתאימה למרווח בין החרסינות או המרצפות אפשר להשתמש בגב מברשת שיניים (החלק הרחוק מהשיערות), ואת מה שמעבר לאיזור החריץ באמצעות סקוץ' יבש. חשוב לתת לרובה לפחות יום להתייבש בלי מים! כדי לתת לרובה עמידות בפני ירוקת ופטרת אפשר להוסיף אקונומיקה לרובה (כאשר מכינים את התערובת למריחה).
 

shmints

New member
עוד שאלה על רובה....

עם איזה חומר מנקים אותה? עברתי לדירה חדשה והרובה בחדרי השירותים מטונפת ומגעילה...
 
ומעט תשובות רובה רגילה סופגת ליכלוך ולכן משנה את ציבעה עם הזמן.זה לא קורה ברובה אפוקסית כי היא אטומה . ובמקומות שלא ניקו את הרובה מהפוגות ,צריך לנסות להסיר תחילה עם שפכטל או סכין יפנית (בזהירות .....). אחר כך לשפשף עם סקוץ. במקרים בהם הרובה עצמה כבר שחורה,יש אפשרות להוריד את השיכבה העליונה ע"י סכין מיוחדת שניתן להשיג בסנטרים ,פשוט חורצים עם עם הסכין את הרובה,עד שהשכבה המלוכלכת יורדת. בחריצים שנפתחו ,למרוח רובה מחדש.
 

Rשף

New member
אתה אומר שרובה ממש סופגת לכלוך ?

מניסיוני הדל טרם ניתקלתי ברובה שלא התנקתה עם הרבה סבלנות בצירוף מים אקונומיקה ומברשת, או שפשוט לא לכלכתי מספיק
 
למעלה