שאלה על עלויות

בשנת 1970 שילמתי -

35 לירות עבור שעת טיסה בפייפר PA-11 (מנוע 90 כ"ס) ו 45 לירות עבור שעת טיסה בפייפר PA-18 (מנוע 150 כ"ס). שעת הדרכה עמדה על 15 לירות. הכל לפי שער חליפין של 3.5 לירות ל 1 דולאר אמריקאי. זה בארץ. לא יודע מה היה מחיר ליטר דלק דאז. נסעתי בטוס-טוס. בסוף 1974 שילמתי $9 לשעת טיסה ב ססנה 150 ו $14 לשעת טיסה ב ססנה 172. שעת מדריך = $5. בטכסס, ארה"ב. מחיר גלון דלק לרכב 48 סנט. היו ימים, היו ואינם... מייק..
 
בשנת 1995 שילמתי

חמישה שקלים חדשים ועשר אגורות עבור קופסת ווינסטון. היום אני מעשן נקסט דיאט, כי ווינסטון יקר לי - עולה 20 ש"ח החרא הזה. (נראה לי כיף השרשור הזה, אז הייתי חייב לתרום...)
 
אותה הססנה ? או חדישה יותר -

קשה לי להאמין שמחיר שעת טיסה בססנה 172 בטקסס גבוה מבניו-ג'רסי. אם ב 1995 עלות שעת טיסה בססנה 1975 - 1980 היתה $60, והיום אותו המטוס עלותו $90 - נראה לי הגיוני. ב $122 לשעה אתה צריך לקבל 172SP כלשהו, משנת יצור 2002+. אפילו בלונג איילנד, ליד ניו יורק, עם יוקר החיים מהגבוהים בארה"ב, ססנה 172 דגם 2003 מושכרת בסביבות ה $120 עם פנל רגיל, ואלה עם פנל שטוח - GARMIN 1000 - ב $145 לשעה. נכון לעכשיו, בדרום ניו ג'רסי, סביבות פילדלפייה, ססנה 172N "עתיקה" - מושכרת ב $85 ואילו 172SP - שנת יצור 2002+ מושכרת ב $98. השכרה רטובה. WWW.FLYINGWAIRPORT.COM מייק.
 
ב-KADS המחירים הם

ל-C172SP משנת 99 כ-112$ לSP משנת 2003+ 120 ואלו עם הזכוכוית עולות כ-140$.(מחייב 5 שעות קורס) לא זוכר בת כמה ההיתה הססנה ב-1995 אבל בהתחשב שלא ייצרו ססנות הרבה זמן ואני בכלל טסתי של מטוסי כנף תחתית ייתכן מאוד שאתה צודק בהקשר למודל. ואם אתה רומז על יוקר המטוסים אז והיום, אז אתה בטוח צודק. היום ססנה מרשה לעצמה כי המתחרה העיקרית שלה, סירוס, גם מוכרת מטוס ב-400K ומעלה. מה שכן אז שילמתי 10 דולר לשעת מדריך והיום הם דורשים למלעלה מ-30. פרטים נוספים בקובץ המצ"ב. יש לציין שיש תוספת דלק שלא מוזכרת באתר זה אבל נגבית על כל שעה. (עלויות נסתרות שהן הפתעה של הרגע האחרון הפך להיות מנהג מגונה נפוץ בארה"ב כולל בבתי מלון וחברת השכרת רכב)
 

dlevanon

New member
הכי יקר לשכור באנגליה

אני משלם בליש"ט: 150 למטוס 4 מושבים פשוט (פייפר ווריור), ועוד 5 תוספת דלק - 155 ליש"ט לשעה זה בערך 280 דולר אמריקני. קנס נוסף אני משלם למועדון שמשכיר לי את המטוסים (יש להם הוצאות...) 20 ליש"ט לחודש. מעבר לזה, בכל נחיתה בשדה אחר אני משלם אגרת נחיתה מקומית, כ-10 ליש"ט בממוצע. מכאן שאם אני טס כשעתיים בחודש, ונוחת בשדה אחד אחר בכל טיסה, בממוצע עולה לי ש"ט אחת 175 ליש"ט שהם 315 ירוקים. אני באמת חושב שנפלתי על הראש ואני עומד להפסיק עם זה. נכון שהמטוסים מלוקקים והמדינה האנגלית יפה, ירוקה וידידותית. הם גם מדברים ברדיו אנגלית מהנה - אבל המחירים בעננים (ויש כאן הרבה עננים)
 

tomerhm

New member
גדול!

איך רואים שישראל היתה תחת שלטון בריטי :) סתם... עוד קצת אנשים, מאמץ אחרון, באמת אחרון ונגיע גם עד לבריטים
 

EricMi

New member
יקר זה לא חוכמה.. איפה הכי זול?

עוד שבועיים אהיה בארה"ב ואני מתכוון לטוס לא מעט. כבר מצאתי כמה מקומות זולים (זולים באופן מחשיד כזה שיכול להיות באמת ש"ידחפו" עלויות נסתרות בסוף...) הכי זול היה בטקסס וארקנזס. אבל עוד לא מצאתי דרך לעשות השוואה אמיתית ONLINE ולאתר את ההשכרות הזולות ביותר. אם מישהו מכיר, אשמח לקבל פרטים.
 

ethanr

New member
לא תמיד הכי זול זה הכי טוב

כדאי לבדוק מה התמורה שאתה מקבל לכל דולר. בהחלט יכול להיות שבמקום מסוים תשלם יותר כסף לשעת טיסה, אבל תקבל מטוס במצב יותר טוב, יותר ממוכשר, יותר נוח, או סתם יותר כיף להטסה. אמנם דברים שלפעמים קשה למדוד, ובטח קשה להשוות לפני שמגיעים, אבל ככלל, אין ארוחות חינם, והשורה התחתונה איננה הפרמטר היחיד שכדאי להשוות לפיו. לדעתי לפחות...
 

EricMi

New member
תודה

נראה לי שאשלם ל a2p מה שצריך כדי להכנס למאגר שלהם. גם אורגון נראה מעניין במיוחד שהיא בחוף הצפון מערבי ומחיה שם בוודאי אינה יקרה.
 

oproter

New member
אין מס קנייה באורגון נופים מהממים

חורף ארוך ו הרבה IFR (ראה תמונה)
 
למעלה