שאלה ממועד א-HELP

חפרפרת 7

New member
שאלה ממועד א-HELP

14.נתון מבחן שנבחנו בו 60 אנשים, הממוצע שלו 80, ס"ת התקן שלו 8 והוא מתפלג נורמאלי. יגאל קיבל במבחן 88, וציון המעבר של המבחן הוא מינוס חצי ס"ת. מה מהבאים אינו נכון- א.אם הוחלט לתת פקטור לכל התלמידים שנמצאים בטווח הבין רבעוני יגאל יקבל פקטור. ב.יותר מ-10% לא עברו את סף ג.רותי שקיבלה במבחן 97 היא מה-3 ציונים הגבוהים בכיתה בשחזור כתוב שא. היא התשובה הנכונה ואני מבינה למה זה לא נכון אבל איך ייתכן שג. כן נכון? הציון של רותי נמצא באיזור שמעל ס"ת השניה מימין, כלומר היא אחד מתוך 3% האנשים שיש להם ערכים באיזור הזה בהתפלגות. אבל יש 60 אנשים אז זה 3% מ60 ולא נראה לי שזה יוצא 3. או שחירבשתי פה משהו? אודה על העזרה! :)
 

opelpopel

New member
הסבר

קודם כל - השטח שמעל ציון תקן 2 הוא ליתר דיוק 2.275% ושנית - אמרו שהציון של רותי הוא מה-3 הגבוהים בכיתה, לא אמרו שאותם 3 ציונים הם מעל ציון תקן 2 (כלומר יכול להיות שרותי קיבלה הכי גבוה, רפי קיבל 95 ודוד קיבל 90 - ואלה הכי גבוהים, כאשר 95 ו-90 זה מתחת לציון תקן 2) והאמת שלפי הדוגמה שנתתי זה די מסתדר, כי 2.275% מתוך 60 זה 1.365 שזה בערך 1: הציון היחיד מעל Z=2 (97)
 

חפרפרת 7

New member
אז בעצם

היו צריכים לשאול מה לא ייתכן. כי זה לא וודאי שהיא בין השלושה הגבוהים, זה לא נכון אך גם לא לא נכון. זה פשוט ייתכן. כן? או שיש איזו דרך לחשב את זה באופן ודאי?
 

opelpopel

New member
אני מאמין

שהשאלה נוסחה במקור בצורה של "מה לא ייתכן" אחרת קשה לי לראות איך לפתור את זה ובכלל - אני זוכר את השאלה, אבל האמת היא שאת התשובה על רותי אינני זוכר...
 
למעלה