שאלה לחברים:

שאלה לחברים:

אם הייתם צריכים לעזור למישהו, ילד או נער, להחליט מה להתחיל לאסוף, מה השיקולים שהייתם ממליצים לו לשקול, כדי להגיע להחלטה? אני חשבתי על: גודל (כמה מקום זה יתפוס) מחיר (כמה עולים הפריטים) כמה הם מעניינים עד כמה הנושא יעניין גם בעתיד. מה אתם יכולים להוסיף?
 

meytar

New member
גם לי יש הצעות...

אם יש לו התחלה כלשהי של אוסף, שהוא "ירש" ממישהו. מה מעניין אותו? במילים קצת אחרות משלך... צורת האחיסון. יש כאלה שיותר נוח להם בצורת אלבומים (בולים, שטרות,) מדפים (לדברים כמו סביבונים, דברים מניוטורים) ואיחסון בקופסאות (זה יכול להיות כמעט הכל)...
 

doroni10

New member
הערות והארות

גודל או מקום אחסון תמיד משפיע, ההורים צריכים לתמוך בכך ולאפשר לילד מקום אחסון נאות - אך עם שליטה על מנת שלא לאבד פרופורציות. כשיגדל שיתפשט עם האוסף לאן שירצה. לגבי מחיר- בולים, מטבעות ולןמעשה כל אוסף יכול להגיע למחירים אסטרונומיים, אך זה לא העניין- חלק מתרבות האיסוף צריך לאפשר ללמד את הילד שליטה על אמצעים- איזה חלק מהתקציב יכול להיות מובנה לשם כך מצד אחד, ומצד שני בתור ילדים לא חייבים להשיג את הפריטים היקרים ביותר- לכן למשל אצל בולאים חלק מהאוספים נקראים "אוספי ילדות" ובד"כ הם אינם יקרים כל כך- אם כי תמיד יש יוצאים מהכלל.. כמובן שההמלצה היא אוסף בעל עניין להרבה שנים. קחו למשל (אל תזרקו עלי שום דבר..) פוקימונים- אני מניח שעוד 10 שנים ספק אם ילדים יזכרו מה זה פוקימון וכו, כך קרה עם הזרבובים ועוד יצורים מיצורים שונים שמוחו של האדם המציאו על מנת למשוך זעטוטים אל מרקע הטלויזיה ואל מסכי הקולנוע. יוצאים דופן הם בד"כ גבורי הספרות האמריקאית החדשה: סופרמן, באטמן, הדרדסים האיטלקיים ועוד כהנה וכהנה. לפעמים על מנת "לחסוך" עקב למשל שינוי תדיר בהחלטות (נא לא להפגע
) רצוי להתחיל עם אוסף שהוא זול וזמין (כמו עטיפות מסטיקים) ושהאספן הצעיר יתפתח ויחליך את האוסף עם השנים- או לחילופין להתחיל עם משהו מושך את העין ועל אש קטנה אוסף שיוכל להתפתח בגיל מבוגר יותר. יש עוד הרבה שיקולים, אצלי למשל איסוף הבולים עזר לבנות יכולת ריכוז גבוהה- לפני התחלת איסוף הבולים הייתי מבולגן להחריד (לדברי הורי..) איסוף הבולים אפשר לי להתרכז בצורה טובה יותר לעדן גישה לפרטים קטנים. תפקידו של הורה להכווין את הילד על פי מצבו, ולנצל איסוף להקניית ערכים שישתמרו לאורך שנים. דורון,
 

powo

New member
מסכים

עם דורון מילה במילה.גם איסוף קלפים שחברות מסוימות יוצאות לשוק.גורמות להאספנים הצעירים להוציא סכומים לא קטנים.והם יודעים טוב איך לעשות זאת אברהם
 

nissim60

New member
צודק הנסיך לגבי...

התחלת האוסף- כל אחד מחליט מה לאסוף,אצלי זה היה אוטומטי,נדלקתי והתחלתי לאסוף, אבללללל- לגבי המשך האיסוף ופיתוחו,אם זה ילד בהחלט יש לכוון אותו ולהקנות לו אמצעים והרגלים אחרת יאבד שליטה. אם זה אספן מבוגר ודאי למד לשלוט בעצמו, לזהות ולנצל הזדמנויות ולרכוש פריטים בצורה מבוקרת, ואם לא אז לא נורא, עוד פריט לאוסף אף פעם לא מזיק.
 

krause

New member
מסכים עם דורון.

אוספי ילדות הם המתאימים לילדים אספנים.אני כילד אספתי נירות של מסטיקים, קופסאות גפרורים, זהבים, מפיות, וכמובן בולים.אני חייב לצין שאוסף הבולים שלי "אוסף הילדות"יקר לליבי כיום לא פחות מהאוסף העיקרי שלי,אפילו שערכו הכספי אינו גבוה. אפשר לאסוף המון דברים. חשוב ביותר,לשמר!! לא לזרוק כאשר לא מגלים ענין. קלפים, פוקימונים,וכו יהיו בעוד הרבה שנים בעלי ערך. תמיכת הורים חשובה ביותר .הורים יכולים בעקיפין לרכוש , להשיג, ולגרות את הילד להמשך פתוח האוסף. למה הילדים שלי לא מגלים ענין??????????????????????????????.
 

meytar

New member
כנראה לך יש ילדים פריקים../images/Emo8.gif

אבל בטוח שיש משהו שהם אוהבים. תראה להם שכמו שכיף לאסוף כלפי המורדים (הם בטח התעניינו במשהו כזה פעם) כיף לאסוף דברים אחרים. אפילו יותר כי זה לא בא בעונה חולפת. אלא נשאר לאוך שנים ארוכות. מה שבעצם רציתי להגיד זה, שתחום עניין כל שהוא בטוח יש להם, ואפשר להתחיל לאסוף משהו שקשור אליו. בכל מקרה, יש להם איזה משהו לפחות כמו אוסף מדבקות?
 

astrok

New member
מיתר, את אוהבת "המורדים"?

אמנם זה לא קשור לפורום, אבל אני ממש אוהב את התוכנית הזו! תמיר.
 

meytar

New member
אהבתי פעם, עכשיו כבר לא...

תגיד אתה בכיתה ח' נכון? אני בכיתה ז'.. נראה לי שאנחנו בין הכי צעירים כאן לא?
 

meytar

New member
זה היה בצחוק כי הוא כתב אחרי

הפוקימון 'ורגע אל תזרקו עליו דברים' אז זה היה מצחיק..
 
לדעתי הכי חשוב

כמה שהוא אוהב את סוג המוצרים אותם הוא מחליט לאסוף, כי אם הוא לא אוהב אותם כל כך, ימאס לו מהר מאד... כמובן שהמחיר, הגודל והכמות [אם יש הרבה מקומות למצוא וכאלה] חשובים גם הם...
 
חשבתי גם על...

דברים שהערך שלהם יכול להיות יותר שווה בעתיד הפתעה מביצת קינדר לא יכולה להיות שווה כל כך הרבה עוד עשרים שנה בקבוק וויסקי שהמזקקה שלו פשטה את הרגל עוד עשרים שנה יכול להיות שווה הון.אני אישית מכיר אנשים שמחזיקים בקבוקוניים משנות השלושים ומוערכים בכמה מאות דולרים לפחות,ושתבינו שהם ריקים לחלוטין.חוץ מזה שווה להתחיל לאסוף משהו שירחיב לך את האופקים כמו אלכוהול,או בולים,או מטבעות
 
וגם את זה לא תמיד...

בכל אופן רותם, יש עכשיו שני בקבוקים יותר אצלי עבורך, כי שני הבקבוקים מקפריסין עבדו לגור אצלי. וזה מזכיר לי - אצל מי נשארו בסוף הגפרורים לדמעות של מלאכים?
 
יפה אמרת-אבל...

כל זה בעצם מוביל ללקח מאוד חשוב שלומדים לא להתעסק עם אלכוהול ואם בכל זאת החלטת כן להתעסק איתו,נסה להבין איך שותים נכון ולא בטפשות
 
למעלה