שאלה לדתיים

alond

New member
עלה בדעתי שלא הייתי ברור.

אני לומד מתמטיקה במובן אני לומד מתמטיקה. אני סטודנט לתואר שני בפקולטה למתמטיקה.
 
האבולוציה לא סותרת את אלוהים

וגם לא את אלוהים כי בהחלט אפשרי שנניח איזהשהו אלוהים ברא את היקום ( נניח ע"י המפץ הגדול) ולאחר מכן נתן לו להתפתח לפי חוקים מסוימים ואפשר גם להגיד
 

erez zon

New member
אבל האבולוציה סותרת את התורה.

השתנות מיצור כלשהו ליצור חדש ושונה לא מתיישבת עם סיפור הבריאה,למה אתה חושב כ"כ חשוב היה לבריאתנים למינהם להדגיש שלא נמצאו במאובנים שלבי הביניים שיצביעו על התפצלות למין חדש של יצור,אף על פי שכן נמצאו? פשוט כיוון שכתוב בתורה בפרוש שכל מין ומין נברא בפני עצמו. עכשיו אתה מבין את הבעיה?לא יתכן שמין חדש נוצר ממין אחר.סתירה רצינית...לא כך?
 

אמיר.

New member
אולי סטירה.... ???

1. התורה היא בסופו של דבר הוראות התנהגות. האבולוציה איננה סותרת שום מצווה. 2. אפילו לשיטתך. היכן בדיוק כתוב שלא היתה התפתחות ? אתה מפרש את התורה באופן שיקל עליך שלא להסכים איתה. מאד מתוכחם.
 
תשובה

כתוב שביום השישי אלוהים ברא את החיות ואז את האדם " זכר ונקבה ברא אותם " וע"פ התפיסה הדארויניסטית כיום בני האדם התפתחו מן זן של קוף שנכחד שמשותף לנו ולקופים של היום אותו קוף התפתח מבע"ח אחר וכך הלאה עד שמגיעים לתהליכים הכימים הראשונים שהתחילו את האבולציה במרק קדמוני שהתחילו את בניית משכפלות הד"נא ובניית מכונות השרידה של אותם משכפלות או אורגניזמים נבדלים דבר שבעקבות מאבקי שרידה ומוטאציות יצר גם בני אדם וגם אם נתעלם מן העובדה שכל חיות השדה נבראו ביחד באותו יום ע"פ בראשית מספיק להסתכל על הטענה המגוחכת שזכר ונקבה היו פעם מחוברים כי ע"פ הדארווניזם זה בפירוש לא נכון . מכאן שאם נתעלם מטענות של דתיים הדוקים שאלוהים שתל את המאובנים והעצמות האלה בכוונה (למרות שאיני יכול להבין מדוע יש לאלוהים כוונה לעשות הכל כדי לסתור את ההוראות יצרן שלו ) וכיום יש כלים נוספים כמו התאמות של מולקולות דנ"א ועוד .. דבר שמאמת לחלוטין את האבולוציה מבחינה מדעית אזי סיפור בראשית לא נכון .
 

אמיר.

New member
אני לא מחויב לפרשנות שלך ..

אתפרק א´ (וב´) בבראשית. לכן הקושיות שלך - מופנות כלפי עצמך. מה אתה רוצה ממני ?
 

erez zon

New member
אמיר:

1.האבולוציה סותרת את קדושת הספר.לא יתכן שימצאו טעויות בספרו של אלוהים...נכון? 2.התפתחות היתה וזה לפי פרשנותכם לא סותר,אך התפצלות מזן אחד לזן שני חדש,סותרת ועוד איך..כתוב שכל מין נברא בפני עצמו. 3.החשיבה שלך הולכת בכיוון לא נכון,אני לא מחפש לפרוק עול מצוות כמו שאולי נוח לך לחשוב.אני מכיר את הדת מקרוב מאוד,אבל גם יודע הרבה יותר על המדע מהחילוני הממוצע,ואני מבין שזוהי לא האמת.
 

אמיר.

New member
מאז גיל קטן סיפרו לי...

אנשים שיש סתירות. גדלתי ואני לא מוצא אותן. נכון שאפשר לקרוא תנ"ך בצורה שתיצור סתירות ובעיות. זו לא חובה. ובכלל. בכל מקרה - מה שקובע זו ההלכה. כאן אין סתירה ב 100%.
 

erez zon

New member
דיני שחיטה, מזכיר לך משהו?

אחת הסיבות לה,( דיברנו על כך כמה ימים קודם בפורום)היא הפחתת סבלה של החיה.במציאות כאמור החיה ממשיכה לסבול עוד קרוב לדקה מרגע השחיטה.לעומת השחיטה המודרנית שחוסכת לה את הסבל הנוראי. ההלכה,אם כן,טועה,אתה לא חושב?
 

אמיר.

New member
אחת הסיבות ???

מצאת סיבה, החלטת שהיא הסיבה ואז המצאת סתירה. מה שעשית זה לכל היותר להוכיח שזו איננה סיבה לדיני שחיטה. מבחינתי שי רק סיבה אחת עיקרית לדיני שחיטה - כך ההלכה. אם תמצא עוד סיבות שיעשו לך טוב ונוח - סבבה. רק תזהר לא ליפול לפח. בטל טעם, לא בטלה מצווה.
 

אלדד26

New member
או במילים אחרות,

גם אם המצווה נראית לנו, בני האדם, מטופשת מאין כמוה, הרי שזה רק בגלל שאיננו מבינים את הטעם בה - ולא בגלל שהיא חלילה מטופשת. בקיצור, אין אפשרות לבטל מצוות. גם אם אנשים הם אלו שהמציאו אותן. כמה נוח... כמה מעצים... איזו שיטה מפוארת המציאו בני האדם כדי לשלוט במוחות בני אדם אחרים. מדהים.
 

אמיר.

New member
בדוק את עצמך...

אם המצווה נראית מטופשת (דבר טפשי בפני עצמו, אמירה כזאת יכולה להאמר רק על רקע של טעם שלא נראה לך), בדוק את עצמך, אולי אתה הטיפש כאן ???
 

erez zon

New member
אמיר,תודה בפני עצמך אפילו

שאתה יודע שזוהי הסיבה העיקרית לדיני השחיטה.למה לדעתך מחמירים עם חדות סכין?למה חייבת השחיטה להתבצע ישר לעורק הראשי?למה חובה להפוך את החיה לאחר מכן?אתה יודע שהסיבה הראשית היא למנוע את סבל החיה.גדולי הרבנים אמרו זאת.יש עם זה בעיה,אל תתכחש. זה כמו עניין הנידה.החסרת השבועיים בחודש באה ע"מ להשאר עם הזמן האופטימלי להתעברות,למנוע השחתת זרע לשוא.לרוב זה עובד.אך לעיתים זה ימנע מאישה ילד לכל החיים,כי במקרה היום האופטימלי שלה הוא בשבועיים שאסור. אני יכול להביא לך עוד עשרות בעיות,אך תעשה לי טובה,תחסוך זאת ממני. אני ממש לא מנסה להשתמט.החשיבה הזאת לא בריאה לך.תבין שאני בודק דברים בצורה האוביקטיבית ביותר.אני מקשיב לאנשים דתיים,ובודק את עצמי כל פעם מחדש.
 

איילת1974

New member
האם אלוהים שקרן?

בהרבה ויכוחים עם אנשים מאמינים שאלתי את השאלה בנוגע לסתירה שקיימת במציאתן של עצמות של בני אדם ובע"ח אחרים בנות מליוני שנים, ולפי היהדות העולם קיים 5000 שנה. ב-99% מהמקרים ענו לי אותה תשובה שאלוהים ברא ככה את העולם לפני 5000 שנה, דהיינו: הוא ברא את העולם עם העצמות והמאובנים. השאלה שלי היא- האם אלוהים שקרן? איזה אינטרס יש לו לרמות אותנו?
 

אמיר.

New member
מדבר סקר תרחק...

אם את ממש רוצה להכיר את הדעות השונות (ולא על פי סקר מקרי מויכוחים) תציצי בספר של פרופ´ רוזנברג ´דת ומדע´. אבל לאמיתו של דבר, זה ממש לא משנה בן כמה העולם... ממש לא חשוב. תאמיני במה שתרצי - אבל מצוות יש לקיים (אין מצווה להאמין בגיל העולם, כל גיל שהוא)
 

רון סי

New member
האם יצרן הכד ה"עתיק" שקרן?

מה פתאום. תשאלי אותו מתי יוצר הכד, והוא יגיד לך שבשבוע שעבר. מאיפה לנו שהעולם נברא לפני ששת אלפים שנה? זה נמסר לנו מהיצרן... כל המידע האמיתי מסופק. תאריך יצור, אופן היצור (בצורה כללית מאד אומנם). הוראות שימוש.
 
למעלה