שאלה לדתיים

erez zon

New member
מסכים איתך.

גם אמונה עיוורת במדע איננה נכונה,אך היום אני סומך עליה הרבה יותר מרבנים.אין מה להשוות.הרבנים כנראה חושבים שב-10 הדברות אמר אלוהים:"תשקרו,והרבה"... יש לי נסיון איתם של 5 שנים,אז אני קצת יודע על מה אני מדבר...
 

אלדד26

New member
עצור רגע,

אני לא משווה בין המדע לבין הרבנים. הרבנים הם שקרנים, ואת זה אפשר לראות (ע"ע דרעי). אני משווה בין המדע כתיאוריה לבין אלוהים כתיאוריה. יש הבדל גדול.
 

twigy

New member
אתה שוכח דבר פשוט

גם ספרים הם ממצא ארכיאולוגי ודווקא בקשר ליציאת מצריים יש חיתוכים ממקורות שונים שמצביעים שבהחלט היה עם ששועבד למצרים, העם הזה הוא עם ישראל.
 

korinalir

New member
אז איך יש עצמות אם לא היה דינוזאור?

ואיך מדענים הצליחו להרכיב מהעצמות את הדינוזאור ראית פעם פסל כזה של עצמות של דינוזאור? אני ממליצה שתראה זה לא משהו שיכלו לזייף. וגם למה שירצו לזייף חיה שלא היתה מה אין למדענים מה לעשות בחיים? כנ"ל לגבי האדם הקדמון
 
כן אני בטוח....

לאלוהים היה משעמם בין יצירת הג´וינט ליצירת הפיצוציה אז הוא עשה עצמות נכון?
 
אפשר בקלות תראה!

פעם חיו דינוזאורים אחר כך הם מתו ונשארו העצמות שלהם! רואה איזה קל זה?
 
לך אין

שום הוכחה לכך שיש אלוהים, שהוא יצר את העצמות האלה ושהוא החביא אותם מתחת לאדמה. לעומת זאת יש הוכחות לכך שהיו דינוזאורים פה לפני מיליוני שנים...
 

רון סי

New member
מה ההוכחה לכך שהיו פה

דינוזאורים לפני מליוני שנים? העצמות בפני עצמן הן לא הוכחה לזה, משום שלא הוכח איך הן הגיעו לאדמה. יש הרבה אפשרויות לזה, כולל זה שאלוהים שם אותם שם. אתה צריך משהו מעבר לזה. משהו שאי אפשר להגיד שאלוהים עשה אותו.
 
עצמות, עד כמה שידוע לנו

מרכיבות שלד, השלד הוא חלק חשוב מגוף האדם, הוא כל חיה אחרת, אם מוצאים עצמות באדמה זה סימן לכך שפעם היה פה יצור חי, שמת, הגוף שלו נרקב והעצמות נשארו. אתה רוצה הוכחה לזה? אתה יכול לנסות לחתוך את עצמך ממש ממש עמוק ותגיע לעצם. יש הוכחה לכך שיש יצורים חיים, לעומת זאת אין הוכחה לכך שיש אלוהים, אם אין הוכחה לכך שיש אלוהים, אז אתה לא יכול להביא תאוריה שאלוהים שם את העצמות באדמה בגלל שעד שלא תיהיה הוכחה לזה שיש אלוהים, אז לעולם לא תוכל להוכיח את התאוריה שלך...
 

רון סי

New member
שני ביטויים חשובים בהודעה שלך:

"עד כמה שידוע לנו" וכן "זה סימן לכך". קודם כל הביטוי "זה סימן לכך" הוא מהטיעונים המפורסמים ושימושיים ביותר בשכנוע קיומו של אלוהים. אם יש עצים, ובני אדם, ובכלל בריאה מתוחכמת ועשירה, "זה סימן לכך" שיש בורא. את משל השעון במדבר אתה מכיר? "עד כמה שידוע לנו": כלומר, אתה מודה שיש פה סייג של הידיעה האנושית. ואם דברים קרו לא כפי שידוע לנו? הרי כבר נתקלנו לא פעם בעברנו במצב כזה... לסיום, אתה אומר שלא אוכל להוכיח את התאוריה שלי: אז אלף, השאלה הופנתה לאנשים מאמינים, ולכן היא למעשה שואלת: "אתם מאמינים באלוהים (לא חשוב כרגע למה). איך זה מסתדר עם עצמות הדינוזאורים?" אז נתתי תשובה איך זה מסתדר. בנוסף, אין לי מטרה להוכיח את התאוריה שלי. מספיק להטיל ספק בתאוריה הטוענת לגילוי בעייתיות באמונה באלוהים.
 
שני דברים

ה"עד כמה שידוע לנו" היה בציניות... והסימן לכך זה בגלל שאין שום הסבר אחר לאיך העצמות הגיעו לאדמה יש הסבר איך העץ הגיע לאדמה.
 

רון סי

New member
"אין הסבר אחר"

זה עוד ביטוי מפורסם של מחזירים בתשובה... מה ההסבר להווצרות היקום? אין הסבר טוב, תאמין לי. תברר אם אתה רוצה. ההסבר ה"טוב" היחיד הוא זה הדתי. אז בגלל שאין הסבר מלבד אחד, אנחנו צריכים לבחור בו? מה יותר אמונה מזה? "עד כמה שידוע לנו" אתה אולי אמרת את זה בציניות, אבל המציאות היא שאנחנו יודעים מה קורה מסביבנו רק עד כמה שידוע לנו.
 

אלדד26

New member
הנה עוד הסבר מצוין.

העצמות פוזרו פה על ידי חייזרים לפני כמה אלפי שנים. אצלם בכוכב יש דינוזאורים באמת, הם חיים שם ומסתובבים ובסבבה. אבל מה, יש להם עומס בעצמות, כי יש מלא דינוזאורים והעצמות תופסות מלא מקום. אז החייזרים האלו התכנסו יום אחד וחשבו מה לעשות; הם לקחו את כל העצמות, ושלחו אותן בקונטיינרים ענקיים לחלל. הקונטיינרים תוכננו כך שיתפוצצו אחרי זמן מה וישחררו את תכולתם לחלל. מכוח האינרציה ידעו החייזרים שהעצמות כל הזמן יתרחקו מהם, ועל כן לא דאגו עוד. אבל היה קונטיינר אחד שהתפוצץ ממש ליד פלוטו, והעצמות של הדינוזאורים עפו ממנו ונחתו על כדור הארץ. מכיוון שהן זזו לאט יחסית, לקח להן יום שלם והן נחתו בכל מיני מקומות על כדור הארץ. (סוף התיאוריה) עכשיו תארו לעצמכם את הדבר הבא. בעוד כשנה שולחים חללית לכוכב הלכת צדק, והיא נוחתת ליד עצם של דינוזאור. עכשיו יש שתי אפשרויות, בעצם : 1. התיאוריה שלי נכונה. 2. בכוכב הלכת צדק היו (או יש) חיים. מטעמי טמפרטורה, התיאוריה שלי יותר הגיונית. בבקשה, הסבר אחר. לא היו דינוזאורים על כדור הארץ - יש רק עצמות גדולות על כדור הארץ.
 

[אורן]

New member
יכול להיות

אבל בגלל שעדיין לא מצאו עצמות על צדק, אנחנו לא חושבים ככה. יכול להיות שאנחנו טועים, אבל ככה זה המדע- אף פעם לא יודעים את האמת האבסולוטית אלא מנסים להבין אותה כל הזמן.
 
אבל זה עדיין בגדר תאוריה

מכיוון שאין הוכחות לחייזרים, כמו שאין הוכחות לאלוהים, לבוא ולהגיד חייזרים פיזרו את העצמות או להגיד אלוהים פיזר את העצמות, יישאר בגדר תאוריה עד שיהיו הוכחות לאלוהים או חייזרים... לעומת זאת יש הוכחה לכך שיצורים חיים בנויים מעצמות ולאחר שהם מתים הגוף נרקב ונאכל והעצמות נשארות, מכן, ההוכחה שהעצמות היו שייכות ליצור חי שתהלך על כדור הארץ לפני מיליוני שנים... הוכחה לכך למשל שהעצמות לא פוזרו בידי חייזרים היא מאובנים, אתה מוצא מאובן של דינוזאור בתוך סלע, שבטוח לא בא מהחלל, את זה אפשר לדעת לפי המבנה של הסלע, וזה שאם הסלע היה בא מהחלל הוא היה נשרף וכשהוא היה פוגע באדמה הוא היה מתנפץ ומשאיר מכתש. מה שמראה שהתאוריה שלך לא הגיונית. להגיד שאלוהים שתל את העצמות זה כבר לגמרי אמונה ואין שום סיכוי שתוכל להוכיח את זה.
 
למעלה