שאלה לגבי האם כדאי לעשות איבחון זרע נוסף...

שאלה לגבי האם כדאי לעשות איבחון זרע נוסף...

שלום פרופ,
הקדמה קצרה שלא קשורה לשאלה אך נראה לי שתרצה לשמוע- עשינו בעבר 5 החזרות של עוברים באיקסי רגיל- נגמר בכימי אחד והשאר שלילי. לאחר מכן עשינו מיון זרע אצלך, מתוך 4 החזרות, רק פעם אחת בטא שלילית ובשאר הפעמים נקלטנו (כימי, הפלה בשבוע מוקדם, ועכשיו אחרי שהוסיפו קלקסן ב"ה בהריון). חושבת שלמיון היה חלק גדול בכך שממצב של "לא נקלטים" נקלטנו כמעט בכל החזרה. אז דבר ראשון.. תודה !

רוצה לנצל את העובדה שאתה כאן ולשאול שאלה שתהיה רלוונטית לנו כנראה בעוד מספר חודשים.. במידה ויש עדיין עוברים מוקפאים, האם לדעתך עבור ילד שני בע"ה כדאי לעשות איבחון זרע בהגדלה גבוהה כדי לראות אולי מצב הזרע השתפר ואפשר לנסות הזרעות / טבעי (בתוספת קלקסן)?
המרפולוגיה אצלנו הייתה 3% בבדיקות הראשונות שעשינו לפני כ 4 וחצי שנים (וכמות גבולית), אך מאז בחלק מהבדיקות ראו אף נמוך מזה 2% וכמות נמוכה. כל זה בבדיקות רגילות ולא אצלכם. החלטנו לעשות מיון זרע מבלי לעשות בדיקה אצלכם קודם, ולמרות שעבדו אצלכם מאודדד קשה כדי למצוא זרע תקין, לא מצאו מספיק זרע בדרגה 1 עבור כל הביציות וחלק הופרו עם זרע בדרגה 2. מה שמרמז שהמרפולוגיה בפועל נמוכה בהרבה ממה שרואים בהגדלה רגילה (כפי שחשדנו ולכן הלכנו למיון זרע).
במצב כזה, לדעתך, יש סיבה לעשות בדיקת זרע בהגדלה כשנתיים מאז המיון, למקרה ומשהו השתנה ונראה שהמרפולוגיה השתפרה, או שהזרע לא משתנה בצורה כזו קיצונית (מבלי לעשות ניתוח שאצלנו טענו שלא רלוונטי ועם סיכוי הצלחה נמוך).

תודה מראש!

נ.ב- יש בזרע גם אגלוטונציה ותנועתיות 0 בחלק מהבדיקות (במעבדות רגילות), אך את זה שיפרנו מאודדד ע"י תוספי מזון.. לכן שואלת בעיקר לגבי המרפולוגיה.
 
מיון תאי זרע

שלום לך,
אני שמח לשמוע ומאחל לך הריון תקין ובריא.
כיוון שציינת שהשתמשתם בתוספי מזון וכו' כדאי יהיה לעשות בדיקת אבחון בהגדלה גדולה ולראות האם המורפולוגיה השתפרה במעט. בנוסף, כדאי יהיה לעשות יחד עם הבדיקה את בדיקת תרבית הזיהומים והחיידקים כדי לוודא מצב אופטימלי לקליטת העובר. לכל בירור נוסף ניתן לפנות אלינו למרכז לפוריות הגבר של פרופסור ברטוב, נשמח לענות על כל שאלה. שיהיה הרבה בהצלחה!
 
למעלה