שאלה לאלה שחזרו לשירות

amir_aikido

New member
או לעשות דווקא

רמי אני כותב מניסיון, ובמקרה שלי, דוקא ניסיון בתקופת השיא של ההיי-טק כשאלו היו המקצועות ביחידה. הצעות עבודה מעולות נפלו על כולם כל הזמן, והמפקדים כמובן לא דמיינו אפילו את הרעיון לשחרר אדם רק כי יש לו הצעת עבודה שתכפיל (ולפעמים יותר) את שכרו. כנ"ל בנוגע לאנשים שביקשו קיצור שירות קצר כדי לשפר את מעמדם בנוגע למיסוי (לפי חוקים שהיו אז והשתנו כבר). אני לא אומר שלא יתכנו גם מקרים הפוכים, אבל אני, לא הייתי ממליץ להסתמך על "הצעת עבודה" כעל נימוק עיקרי בבקשת שחרור אמיר
 

the new L

New member
שאלה בנושא

אתה אומר ששירות הקבע מוסדר בהוראות הפיקוד העליון. לא ברור לי אם זאת, כיצד הוא מוסדר בחוקי המדינה? שהרי על אזרח במדינה חל אך ורק חוק שירות ביטחון שמחייב אותו להתגייס לתקופה כפי שמופיע בצו הגיוס שהוא מקבל (שזה תמיד 36 חודשים עבור בנים). אם כך, מכוחו של איזה חוק מדינה אדם לא יכול להתיר את התחייבות הקבע שלו?
 

ramil

New member
מכוח פקודות הצבא

והפקודות מוצאות מכוח חוק השיפוט הצבאי - שהעניק לרמטכ"ל ולשר הביטחון סמכות לקבוע בפקודות הצבא הסדרים שונים לגבי האופן בו ינוהל הצבא.
 

the new L

New member
אם כך

באותו האופן יכולה לצאת פקודה שכל חייל ישרת לנצח?
 

ramil

New member
לא....

היא לא תעמוד במבחן בג"ץ
 

Amirmel

New member
שירות לנצח?

שים לב שהצבא לא מחייב אותך בשום מצב (למעט בצו 8 שמוסדר בחוק) להישאר בשירות מעבר לתקופה המחוייבת לפי החוק אלא אם כן התנדבת לתקופה נוספת ואז לא מעבר להתנדבות שלך. כמו שרמי רשם במאמר, בתת"ש אתה הולך הביתה אם אתה רוצה בכך.
 

copaste

New member
הערות לתשובה

בנוסף על מה שכתבו מעלי. בתור אחד שכבר משרת, ויצא לו להכיר מישהו שהשתחרר תוך כדי שירות. על מנת להצליח להשתחרר בצורה כזאת צריך לפעול כבר משלב מוקדם יחסית בשירות החובה. לא להצטיין במיוחד, להפגין ראש קטן ולא להיות חברותי יתר על המידה - בקיצור שהמפקדים לא יבכו יותר מידי כשתלך. לדעתי האישית ממש לא שווה מובטח לך שירות חובה לא מהנה במיוחד, מלא במתח ובמלחמות. כמו כן הבחור המדובר היה קמ"א מה שעזר לשחרורו המוקדם... בכלל לדעתי יותר קל להשתחרר מקבע (לפחות תוך נקיטת "הדרך הרעה") בתור קמ"א מאשר בתור סגן. לדעתי עדיף פשוט לא להתגייס כעתודאי מאשר לתכנן על שירות כזה. לגבי ה"דרך הטובה" האם שמעת על מישהו שהשתחרר בצורה כזאת ? אני דווקא מכיר דוגמא על מישהו שלא עשה בעיות בחובה אבל כשהגיע לקבע ביקש להשתחרר ונענה בשלילה.
 

ramil

New member
אני מכיר המון

פשוט נאלצנו לשחרר המון אנשי קבע - אז בראש הרשימה היו כל אלה שביקשו להשתחרר.
 
מצב אולי מוזר.. אבל אפשרי..

אני חושב כבר הרבה זמן על המקרה הבא : התקבלתי למדמ"ח /הנדסת תוכנה.. בגלל שאני מוזר, ואני נהנה מתכנות מחשבים.. רוב הסיכויים שאני יבנה תוכנות בשביל הכיף.. (זה מה שאני עושה עכשיו) נגיד ואני בונה תוכנה ששוה כסף.. מתחיל למכור אותה .. אנשים קונים .. נגיד סתם מצב היפוטתי יוצא שאני מתעשר (כן אני יודע שאני חולם אבל בכל זאת) .. אני יכול לשלם לצבא קנס.. ואז לא לשרת את הקבע בכלל ?
 

BugoK

New member
אולי זה קשור, אולי לא...

באחד התרגולים במתמטיקה בדידה המתרגל עוצר לרגע, וסתם, בלי קשר לכלום, שואל: "מי פה לומד מדעי המחשב?". כיוון שרק מתמטיקאים, סטטיסטיקאים ומדמ"חניקים לומדים בדידה, וכיוון שאין הרבה מהשניים הראשונים, רוב הידיים בחדר הורמו אל על. המתרגיל מסתכל עלינו במבט נבוב, ואומר: "נגמר הגל, לא שמעתם?" אחת מהסטודנטיות ברחה מהכיתה בבכי.... אז בהצלחה עם התוכנה שלך... הלוואי שתצליח, בכל הכנות.
 

greenguy2002

New member
כן, זה היה בדיוק ככה...

רק הוא אמר את זה, ישר אחת הסטודנטיות התחילה לבכות וברחה מהכיתה...
 

qet1

New member
אתה יודע מה הבעיה בפורומים

אין "נימת דיבור"...ככה שבמקרים מסויימים לא ברור האם ההודעה נכתבת בציניות או ברצינות...
 

bodas

New member
למה להתעסק בספקולוציות?

אני באמת לא מבין את זה... האם זוהי באמת שאיפתך? להתחמק מקבע? זה משהו שעובר לך בראש? שאתה מתכנן אותו?.... אם התשובה לאחת השאלות היא כן - המלצתי: שקול מחדש את המשך התמיינותך לעתודה.
 

KriptonKnight

New member
בתור מדמ"חניק ואוהב תכנות בעצמי

אני יכול להציע לך קודם כל לעזוב את כל הקטע עם הקנסות וההשתמטות כי גם אם תוכל לא בטוח שתצטרך, מה שיפה בעבודה בתכנות בניגוד לזבנות במכולת לדוגמא, זה שאתה צריך פעם אחת לכתוב את התוכנה ואח"כ רק לתחזק ולשפר אותה, מה שלווא דווקא מצריך עבודה במשרה מלאה, וזה משהו שתוכל לעשות גם כשתהיה בצבא. בנוסף תמשיך לתכנת ואם באמת ייצא לך משהו טוב שיזכה לאיזהשהו פרסום מינימלי, זה מאוד יעזור לך בשיבוצים שלך בצבא כי הם רוצים אנשים שיודעים לעבוד. ותוספת אופטימית, אל תהיה שלילי בקשר לצבא, תסתכל לדוגמא על חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם, הלא היא צ'ק פוינט הישראלית שיוסדה ע"י גיל שוויד שמוערך כעת ב-700 מיליון דולר. גיל שוויד הוא יוצא יחידה 8200 של מודיעין, יחידה שמקבלת כל שנה עתודאים של מדעי המחשב, והוא לא היה מגיע למה שהוא הגיע ללא השירות הצבאי (לפי דבריו). יש עוד דוגמאות רבות נוספות של חברות היי טק שיוסדו ע"י יוצאי צבא והצליחו יפה מאוד, כך שאל תזלזל במסגרת הצבאית בה תוכל ללמוד דברים נוספים מלבד איך לתכנת שגם נחוצים על מנת להצליח.
 

ran110

New member
בקשר לגיל שוויד - עד כמה שהבנתי "לא

היה מגיע למה שהגיע ללא שירותו הצבאי" זה דיי בלשון המעטה. הבנתי שהוא דיי "גנב" את הרעיונות משם
 
למעלה