שאלה בקשר לדואר

Shira Esther

New member
שאלה בקשר לדואר

אני רוצה לקנות משהו יד שניה ממישהו, אבל הבעיה היא שמקומות מגורינו רחוקים מאוד זה מזה. האם יש אפשרות שאני אשלח כסף, והוא ישלח את החפץ- והדואר ישלח את שניהם לנמענים רק כאשר יוודאו ששני האנשים שלחו את חלקם?
 

Boone

New member
לא

לדואר אין קשר בין 2 הצדדים במקרה שאת שולחת ישירות אליו והפוך. אבל, כן אפשר לשלוח בגוביינא. זה קצת יותר יקר ממשלוח בדואר רשום, אבל הקונה לא יכול לקבל את החבילה עד שישלם. במקרה של חוסר אמון, זו הדרך הכי בטוחה.
 

Boone

New member
בכייף

המוכר ניגש עם החבילה לסניף הדואר ומבקש לשלוח חבילה בגוביינא, הוא מוסר לפקיד איזה סכום צריך לדרוש עבור שחרור החבילה והולך לביתו. כעבור כיום או יומיים, יקבל הלקוח לתיבת הדואר, פתק עם הסכום לתשלום. הלקוח מגיע לסניף הואר, משלם, אומר תודה והולך לדרכו. דבר מרגיז אחד שצריך לדעת הלקוח הוא, אחרי שמשלמים עבור החבילה צריך לשלם את עלות משלוח הכסף למוכר, 8 ש"ח. ואת זה חובה לסכם מראש עם המוכר, אחרת זו הפתעה לא נעימה.
 
נשמע שלמעשה אפשר לומר ששווי החבילה 1 ש"ח בלבד

נדמה לי שיש איזה מסמך שמתייחס לטיב התכולה ויש אולי גם עלות מינימום לגבי הפריט אחרת זה פרוץ לכל חוכמולוג שירצה להעביר מטעמי אינטרס בעלות מינימום. כדאי לבדוק את זה ישירות בבית הדואר משום שאפילו האתר שלהם לא ברור מספיק בעניין הזה..
 
אז אפשר לשלוח פיל במתנה../images/Emo13.gif

בבית הדואר אמרו לי שיש איזה תעריף על התכולה חוץ מערך הבולים (לפי משקל החבילה), נראה לי אעשה להם ביקור בפועל השבוע בכדי להבין את העניין הזה. אם אני רוצה לשלוח פריט בדואר ומי שיאסוף את החבילה ישלם רק 8.30 (או אפילו יותר לפי משקל החבילה) זה בהחלט עסק כדאי להעביר ככה חבילות. אלא שזה לא מה שנאמר לי... יבדק וידווח
 

Boone

New member
את הורגת אותי ../images/Emo6.gif

בהמשך לפירוט הקודם שלי. 1. מכינים חבילה עם הפריט/ים שרוצים לשלוח. 2. ניגשים לסניף הדואר ומבקשים לשלוח חבילה בגוביינא. א. החבילה תשלח כמו כל חבילה בדואר רשום ולפי העלויות של משלוח רשום. ב. מעבר לעלות משלוח רשום, ישנה תוספת של 8.30 ש"ח עבור הגוביינא. 3. מסיימים את העניינים בסניף הדואר והולכים הביתה. 4. הקונה מקבל לתיבת הדואר פתק עם דרישת תשלום. 5. הקונה מגיע עם הפתק לסניף הדואר, משלם את הסכום שסוכם עם המוכר. 6. סניף הדואר ממלא שטר עבור המוכר (למשיכת הכסף) ומבקש כ 8 ש"ח עבור המשלוח. 7. המוכר מקבל את המכתב עם השטר. 8. המוכר ניגש לסניף הדואר הקרוב לביתו ופודה את השטר. אישית, אני ממליץ את סעיף 6 לסכם מראש בין 2 הצדדים.
 
אני ממשיכה ושואלת (מכינה ציוד החייאה בינתיים)

למה הדואר צריך להיות מעורב בערך החבילה? אני יכולה להבין שהמקבל משלם את סכומי הבולים + סכום הגוביינא אני מוכנה לקבל כל סכום שמצריך את הדואר לעבוד עבור השולח או המקבל.. אבל דרישת התשלום ש"סוכמה עם המוכר"? ואם אין מחיר? אם משהו נשלח בחינם? מה לדואר להתעסק עם ערך החבילה פנימה? ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ להביא בלון חמצן?
וזריקה? או רק אחות מינתחת?
תודה על התגובה הקודמת
 

Boone

New member
את בטוחה שהבנת את סעיף 6 ../images/Emo4.gif

בואי נעשה סימולציה. את מציעה 2 ספרים, 2 דיסקים ומשחק לסוני 3. את כל זה את מציעה תמורת 150 ש"ח. אני מעוניין לרכוש ממך, אבל לא מוכן לשלוח כסף לפניי שאני מקבל את הפריטים. את מציע עניין פשרה. גוביינא. אני מקבל ממך הסבר מלא על אופן המשלוח ומסכים. את שולחת את החבילה ומבקשת מהדואר לגבות ממני 150 ש"ח עבור קבלת החבילה. עכשיו קיבלתי פתק לתיבת הדואר שמבקש ממני להגיע לסניף עם 150 ש"ח כדיי לקבל חבילה. שמח וטוב לב אני מגיעה לסניף הדואר ומשלם 150 ש"ח, אבל רגע לפניי שהחבילה נמסרת לי, הפקידה ממלאה שטר עבור השולח ומבקשת ממני לשלם לה 8 ש"ח. אני בהלם
למה אני צריך לשלם 8 ש"ח? שילמתי את ה 150 ש"ח כמו שנדרשתי ע"י המוכר! אז למה עוד 8 ש"ח? והפקידה עונה: אני צריכה לשלוח את השטר חזרה לשלוח ומישהו צריך לשלם את זה, לא? אני: אז למה אני צריך? פקידה: אם לא תשלם לי את ה 8 ש"ח אני לא יכולה למסור לך את החבילה. והדיון הזה בייני לבין הפקידה יכול להמשך עוד הרבה זמן, או שיהיה יותר פשוט, אם אני ואת נסכם מראש את עניין עלות משלוח השטר חזרה. ע כ ש י ו ברור?
 
אני מדברת על מקרה שאין דרישת תשלום על המוצר

כששולחים מתנה..... שי...דורון......פרס...... והדואר בכל זאת רוצה לגבות משהו על המוצר העלום, זה מה שנאמר לי בדואר.. ולמרות שהתעקשתי שאין הגיון.. עכשיו ברור?..
 

Boone

New member
מצטער, איבדתי אותך לגמרי

את יכולה לפרט את המקרה?
 

yuvalgul

New member
מחיר משלוחים שונה היום שילמתי על משלוח בדואר

רגיל 900 גרם 10.30 כך שהכלמשתנה לפי משקל ולפי סוג המשלוח
 

seferzol

New member
בשביל מה כל ההסתבכויות

מי שמוכר או קונה ספר משומש באינטרנט, אינו (בדרך כלל ) נוכל תשלחי את הספר לקונה בדואר רגיל אחרי קבלת הספר המוכר ישלח לך צ'ק או מזומן בדואר רגיל על סכומים הפחותים מ-100 שקל , חבל על עלות הדואר הרשום. מכרתי כך מאות ספרים ולא היו בעיות. הלל
 

ליטרט

New member
נכון מאד

גם אני נוהג כך. מוכר ו/או קונה תוך כדי אמון בצד השני.
 
למעט מי שעושה החלפות ספרים

ולא מוכר או קונה בכסף.. וזה היה - בכדי לסבר את האוזן "בקטנה" ממש בקטנה ממש בפיצפונה
ובזה כל העניין. תודה
 
למעלה