שאלה בנוגע לשינוי המתוכנן בתעריפים

האם ימשיכו לשווק אופציה של חופשי יומי?
או שזה או לשלם על כל נסיעה בנפרד או חופשי חודשי?
או שממש לא הבנתי את התוכנית?
 
האם ימשיכו לשווק אופציה של חופשי יומי?
או שזה או לשלם על כל נסיעה בנפרד או חופשי חודשי?
או שממש לא הבנתי את התוכנית?
יש חופשי יומי עירוני, אזורי, בן עירוני וארצי
אבל אין חופשי שבועי. זה יבוטל.
תעריפים1.jpg
 
נסיעה בודדת תעלה 9 ש"ח עד 15 ק"מ?! אם אני רוצה לנסוע מאלנבי לדיזינגוף אצטרך לשלם 9 ש"ח?
עדיף ללכת ברגל ולקצר דרך הבימה
9 שקל זה עם רכבת. מאלנבי לדיזינגוף אתה לא צריך רכבת. המחיר יהיה 5.5 שקל, פחות או יותר כמו עכשיו.
 

raya

Well-known member
זה מסובך.....
לפיכך - אני צריכה לדעת מה מרחק הנסיעה שלי כדי לדעת איזה חוזה חופשי יומי עלי להטעין.
במצב הקיים היום - הדברים הרבה יותר פשוטים, כאשר הגדירו את האזורים.
חופשי יומי באר שבע מטרופולין גוש דן, נתן לי את האפשרות לנסוע עד נתניה (ו-3 פעמים באמת נסעתי לנתניה), כולל אזורים נוספים בסביבה.
איך ניתן לחשב את המרחק?
סיפור מההפטרה.
מצד שני - קשישים (כמוני) מעל גיל 75 אמורים לנסוע בחינם (מה שלדעתי ממש לא מוצדק) זה יכלול נסיעות בכל הארץ , פרט לאילת כמובן?
רעיה
 

DAVIDADATO

Well-known member
קשישים (כמוני) מעל גיל 75 אמורים לנסוע בחינם (מה שלדעתי ממש לא מוצדק)
למה לא מוצדק? אכן בתחבורה הציבורית צריך לתת עדיפות לחיילים ולאזרחים הוותיקים שבנו את ישראל ונלחמו בשבילה
 

מנכל אחד

Active member
למה לא מוצדק? אכן בתחבורה הציבורית צריך לתת עדיפות לחיילים ולאזרחים הוותיקים שבנו את ישראל ונלחמו בשבילה
לא ראיתי שיש התנייה שהאזרחים הוותיקים יקבלו את ההטבה של נסיעה חינם בתנאי שבנו את המדינה ונלחמו בשבילה.
אם רוצים לתת הטבה למישהו, עדיף לתת את זה בכסף ולא להכריח אותו דווקא להשתמש במשהו שהמדינה החליטה שטוב בעבורו.
במקרה הזה, יש היגיון לתת את ההטבה לבני 75 ומעלה בתנאי שלא דורשים מהם לתקף, כי התיקוף גורם לעיכוב אצל הנהג, ובעבור חלק ניכר של הנוסעים מעל גיל 75 מדובר בתהליך שכרטל, בעמידה ליד הנהג כדי נסיעה (סיכון לנפילה), או המתנה של הנהג עד שהנוסע ישב (עיכוב של הנסיעה בשווי העולה על ההכנסה). וההכנסה שלו לקופת המדינה נמוכה מהתועלת שלו.
גם להטבה בצורה המוצגת כיום יש תועלת, אבל קטנה יותר כי נחסך תהליך הטעינה שהוא מחסום עבור נוסעים פוטנציאלים רבים בודאי עבור נוסעים מבוגרים, בנוסף, מדובר באוכלוסיית גיל שמצד אחד השארתה כפעילה חשובה למצב הבריאותי שלה ומצד שני כנהגים הם מעורבים ביותר תאונות דרכים, ולכן הטבה של נסיעה חינם בתח"צ אמורה לקרוץ להם לעבור לנסיעה בתח"צ במקום להשאר בבית או לנהוג ברכב. (וזאת בניגוד לאוכלסיות אחרות שאין עניין לעודד אותם לנסוע בתח"צ אלא יש עניין לעודד לנסוע בתח"צ במקום לנסוע באמצעים אחרים הגורמים לגודש תנועה).
 

DAVIDADATO

Well-known member
גיל 75 מדובר בתהליך שכרטל, בעמידה ליד הנהג כדי נסיעה (סיכון לנפילה), או המתנה של הנהג עד שהנוסע ישב (עיכוב של הנסיעה בשווי העולה על ההכנסה).
צודק, גם אני שואל את עצמי שאנשים בגיל השלישי מעדיפים לנסוע במוניות
 

Ccyclist

Well-known member
לא ראיתי שיש התנייה שהאזרחים הוותיקים יקבלו את ההטבה של נסיעה חינם בתנאי שבנו את המדינה ונלחמו בשבילה.
אם רוצים לתת הטבה למישהו, עדיף לתת את זה בכסף ולא להכריח אותו דווקא להשתמש במשהו שהמדינה החליטה שטוב בעבורו.
במקרה הזה, יש היגיון לתת את ההטבה לבני 75 ומעלה בתנאי שלא דורשים מהם לתקף, כי התיקוף גורם לעיכוב אצל הנהג, ובעבור חלק ניכר של הנוסעים מעל גיל 75 מדובר בתהליך שכרטל, בעמידה ליד הנהג כדי נסיעה (סיכון לנפילה), או המתנה של הנהג עד שהנוסע ישב (עיכוב של הנסיעה בשווי העולה על ההכנסה). וההכנסה שלו לקופת המדינה נמוכה מהתועלת שלו.
גם להטבה בצורה המוצגת כיום יש תועלת, אבל קטנה יותר כי נחסך תהליך הטעינה שהוא מחסום עבור נוסעים פוטנציאלים רבים בודאי עבור נוסעים מבוגרים, בנוסף, מדובר באוכלוסיית גיל שמצד אחד השארתה כפעילה חשובה למצב הבריאותי שלה ומצד שני כנהגים הם מעורבים ביותר תאונות דרכים, ולכן הטבה של נסיעה חינם בתח"צ אמורה לקרוץ להם לעבור לנסיעה בתח"צ במקום להשאר בבית או לנהוג ברכב. (וזאת בניגוד לאוכלסיות אחרות שאין עניין לעודד אותם לנסוע בתח"צ אלא יש עניין לעודד לנסוע בתח"צ במקום לנסוע באמצעים אחרים הגורמים לגודש תנועה).

אינני חושב שאפשר לתת שירות מסובסד בחינם בלי לאסוף מידע לגביו. מהסיבה הזו אינני חושב שיוותרו על התיקוף לאזרחים הוותיקים כפי שלא מוותרים על התיקוף לחיילים. המידע מאפשר למפעילות לקבל את התשלום מהמדינה.

לגבי מתן הטבות לפי גיל ולא לפי צורך: בבריטניה היו דיונים כאלו לגבי מתן מספר הטבות לבני הגיל השלישי: תח"צ חינם בעיר המגורים, פתור מאגרת טלוויזיה, הקצבה של סכום מסויים שנועד לסייע לעלויות חימום בחורף. הטענה של גורמי השלטון היתה שזול יותר לתת את ההנחות לכל שכבת הגיל ללא קשר לצורך הכלכלי מאשר להפעיל מנגנון שמטרתו לוודא זכאות, וכן שמנגנון כזה עלול להרתיע זכאים מלממש את זכאותם.
 

מנכל אחד

Active member
אינני חושב שאפשר לתת שירות מסובסד בחינם בלי לאסוף מידע לגביו. מהסיבה הזו אינני חושב שיוותרו על התיקוף לאזרחים הוותיקים כפי שלא מוותרים על התיקוף לחיילים. המידע מאפשר למפעילות לקבל את התשלום מהמדינה.

לגבי מתן הטבות לפי גיל ולא לפי צורך: בבריטניה היו דיונים כאלו לגבי מתן מספר הטבות לבני הגיל השלישי: תח"צ חינם בעיר המגורים, פתור מאגרת טלוויזיה, הקצבה של סכום מסויים שנועד לסייע לעלויות חימום בחורף. הטענה של גורמי השלטון היתה שזול יותר לתת את ההנחות לכל שכבת הגיל ללא קשר לצורך הכלכלי מאשר להפעיל מנגנון שמטרתו לוודא זכאות, וכן שמנגנון כזה עלול להרתיע זכאים מלממש את זכאותם.
ודאי שאפשר לאסוף מידע לתקף, ברוב האוטובוסים מותקנים מערכות ספירת נוסעים, המערכת הקיימים היא לא יעילה ורחוקה מלהיות מדוייקת כי היא מבוססת על גלאי וילון שמזהה את מי ששובר את הקרן.
אבל מי יודע, אולי יום אחד יתקדמו קצת במשרד התחבורה ויפעילו מערכות ספירת נוסעים אפקטיביות שמבוססות על זיהוי פנים, ואז גם יהיה אפשר לאפיין את הרכב הנוסעים בצורה יותר פשוטה, וגם לוותר על התיקוף של בעלי החופשי חודשי, ולקצר את זה זמן העליה לאוטובוס.
רק מזכיר שפעם, לפני עידן החופשי חודשי היה מספיק להראות את הכרטיס לנהג והוא בדרך כלל אפילו לא הספיק לבדוק האם מדובר בכרטיס שהוא בכלל בתוקף, והסתמכו על פקחי הנסיעה על מנת לאכוף את התשלום על המיעוט שהשתמט.
 

Ccyclist

Well-known member
ודאי שאפשר לאסוף מידע לתקף, ברוב האוטובוסים מותקנים מערכות ספירת נוסעים, המערכת הקיימים היא לא יעילה ורחוקה מלהיות מדוייקת כי היא מבוססת על גלאי וילון שמזהה את מי ששובר את הקרן.
אבל מי יודע, אולי יום אחד יתקדמו קצת במשרד התחבורה ויפעילו מערכות ספירת נוסעים אפקטיביות שמבוססות על זיהוי פנים, ואז גם יהיה אפשר לאפיין את הרכב הנוסעים בצורה יותר פשוטה, וגם לוותר על התיקוף של בעלי החופשי חודשי, ולקצר את זה זמן העליה לאוטובוס.
רק מזכיר שפעם, לפני עידן החופשי חודשי היה מספיק להראות את הכרטיס לנהג והוא בדרך כלל אפילו לא הספיק לבדוק האם מדובר בכרטיס שהוא בכלל בתוקף, והסתמכו על פקחי הנסיעה על מנת לאכוף את התשלום על המיעוט שהשתמט.
בעידן חודשי הנייר הקלנדרי היה צבע חדש כל חודש. הנהג יכל לראות בקלות שהחודשי לא בתוקף משום שלחודשי אפריל היה צבע שונה לחלוטין מחודשי מאי.

לגבי האיסוף: אני בספק אם יש קרן שיכולה לאסוף נתונים אישיים אם אם יש צורך במערכות זיהוי פנים באוטובוס. תיקוף כרטיס NFC זה אמצעי פשוט יחסית לאיסוף המידע הנדרש.
 

raya

Well-known member
למה לא מוצדק? אכן בתחבורה הציבורית צריך לתת עדיפות לחיילים ולאזרחים הוותיקים שבנו את ישראל ונלחמו בשבילה
אני חושבת שעדיף לתת הנחות למי שזקוק לכך (מבחינה כלכלית).
אישית - אני לא מרגישה הצדקה לנסוע בחינם.
אולי אני טועה - אבל זו ההרגשה הפרטית שלי.
ולא, אין לי בעיה לתקף או לבצע פעולות "דיגיטליות" למינהן.
ובנוסף - אני מעדיפה בדרך כלל להשאיר את הרכב בבית, ולנסוע בתחבורה ציבורית.
רעיה
 

DAVIDADATO

Well-known member
אני חושבת שעדיף לתת הנחות למי שזקוק לכך (מבחינה כלכלית).
בזה את צודקת, יותר עדיף היו עושים חופשי שנתי במחיר מסובסד (בעבר הציעו אבל משרד האוצר לא אישר בגלל שאין תקציב לזה)
 

מנכל אחד

Active member
בזה את צודקת, יותר עדיף היו עושים חופשי שנתי במחיר מסובסד (בעבר הציעו אבל משרד האוצר לא אישר בגלל שאין תקציב לזה)
לדעתי דווקא עדיף לתת לכולם, מ2 סיבות: גם כי הטבה שמותנת במצב כלכלי גורמת לאנשים גבוליים להגיע להגיע למצב הכלכלי שמאפשר את ההטבה, וגם כי עיקר ההטבה היא לא מצד המצב הכלכלי אלא בשביל לגרום לאנשים להעדיף לנסוע בתח"צ במקום באמצעים אחרים
 

Ccyclist

Well-known member
יש חופשי יומי עירוני, אזורי, בן עירוני וארצי
אבל אין חופשי שבועי. זה יבוטל.

ביטול השבועי מאד בעייתי למבקרים בארץ ולמי שיש לו למשל איזה קורס או השתלמות קצרים לשבוע - שבועיים בעיר אחרת.

ברוב מערכות התח"צ שאני מכיר יש גם שבועי וגם חודשי והנוסע בוחר באופציה שמתאימה לו.

החודשי אינו מתאים לכולם, מאד מסורבל לרכוש יומי חדש כל יום.
 
האם ימשיכו לשווק אופציה של חופשי יומי?
או שזה או לשלם על כל נסיעה בנפרד או חופשי חודשי?
או שממש לא הבנתי את התוכנית?
מה יקרה לערך צבור שהטעינו אותו ליפני הרפורמה?
היה כתוב שהוא יעבוד גם אחרי. אם כך זה ממש פירצה כי יהיה זה פשר להטעין הרבה רב קו אנונימי ולהשתמש בו או למכור אותו לאורך זמן
 
למעלה