לא ראיתי שיש התנייה שהאזרחים הוותיקים יקבלו את ההטבה של נסיעה חינם בתנאי שבנו את המדינה ונלחמו בשבילה.
אם רוצים לתת הטבה למישהו, עדיף לתת את זה בכסף ולא להכריח אותו דווקא להשתמש במשהו שהמדינה החליטה שטוב בעבורו.
במקרה הזה, יש היגיון לתת את ההטבה לבני 75 ומעלה בתנאי שלא דורשים מהם לתקף, כי התיקוף גורם לעיכוב אצל הנהג, ובעבור חלק ניכר של הנוסעים מעל גיל 75 מדובר בתהליך שכרטל, בעמידה ליד הנהג כדי נסיעה (סיכון לנפילה), או המתנה של הנהג עד שהנוסע ישב (עיכוב של הנסיעה בשווי העולה על ההכנסה). וההכנסה שלו לקופת המדינה נמוכה מהתועלת שלו.
גם להטבה בצורה המוצגת כיום יש תועלת, אבל קטנה יותר כי נחסך תהליך הטעינה שהוא מחסום עבור נוסעים פוטנציאלים רבים בודאי עבור נוסעים מבוגרים, בנוסף, מדובר באוכלוסיית גיל שמצד אחד השארתה כפעילה חשובה למצב הבריאותי שלה ומצד שני כנהגים הם מעורבים ביותר תאונות דרכים, ולכן הטבה של נסיעה חינם בתח"צ אמורה לקרוץ להם לעבור לנסיעה בתח"צ במקום להשאר בבית או לנהוג ברכב. (וזאת בניגוד לאוכלסיות אחרות שאין עניין לעודד אותם לנסוע בתח"צ אלא יש עניין לעודד לנסוע בתח"צ במקום לנסוע באמצעים אחרים הגורמים לגודש תנועה).