שאלה- אימוץ מכרסם

chuchi46

New member
שאלה- אימוץ מכרסם

ממש בא לי לאמץ חיה (יש לי כבר תוכי חתולה וכלב שמיסתדרים מצויין), ואני מתגעגעת למכרסמים שהיו לי... אני מאוד אוהבת ארנבים, אוגרים ושרקנים, גם שאר המישפחה שלי אוהבת מכרסמים כאלה, אבל הבעיה היא שאוגרים מתים ממש מהר, וקראתי שלשרקנים וארנבים/ארנבונים יש מחלות... (לא בקטע של יש לחיה הזאת מחלות אסור לגעת בה, אלא בקטע של למות...) איזו חיה כדאי לי לאמץ? ארנבים ושרקנים באמת מתים מהר ממחלות? אני גם מעדיפה חיה שתחייה 5-7 שנים לפחות... הצעות?
 

A l a n i s

New member
אממ ../images/Emo214.gif

אני מגדלת ארנבונים, ואין להם שום מחלות.. הם חיים 5-7 שנים.. הם מקסימים מאוד.. בכל מקרה, כנראה מוציאים ממעבדה ארנבונים והם יצטרכו בית.. אם תרצי לאמץ, פני אלי במסר בבקשה :)
 

Tweety66

New member
הסיבה לזה

שיש מיתוס על ארנבונים בתור בעל חיים שחולה/מת בקלות, היא שהרבה אנשים לוקחים ארנבון מבלי לדעת כיצד לטפל בו. הגורם תמותה העיקרי בארנבונים הוא תנאים לא מתאימים. כך שאם תחליטי לאמץ אחד, כדאי שתקראי קצת על הטיפול בו ותקפידי לספק לו תנאים טובים... בכל מקרה שיהיה בהצלחה :)
 

Karin917

New member
../images/Emo210.gif

תאמצי צ'ינצ'ילה
הן חיות הרבה שנים [קרוב ל-20],חמווווודות ויש להן פרווה מדהימה שכיף ללטף.
 

chuchi46

New member
חשבתי על צ'ינצ'ילה

אבל הם צריכים תנאים מאוד מסויימים ולא רגילים- תנאים שאני לא אוכל לספר להן. אני לא רוצה לאמץ צ'ינצ'ילה שתיסבול...
 

michalb86

New member
למה את מתכוונת בתנאים לא רגילים??

כי צ'ינצ'ילה היא חיה מושלמת ואני ממליצה מאוד... אני מגדלת שלוש צינצים, מ ק ס י מ י ם!! בעיקרון הם צריכים אוכל מיוחד שניתן להשיג בכול חיות המחמד, אמבטיות בחול מיוחד כמה פעמים בשבוע (גם ניתן להשיג בחנויות מחמד) הם כן צריכם כלוב גדול יחסית, ולצאת מהכלוב לפעמים להתרוצץ בחדר. וטמפרטורה נמוכה מ-22 מעלות אולי לא פשוט לטיפול כמו אוגרים אבל בהחלט מומלץ, הם מקסימים, חיים הרבה שנים בתנאים נכונים, ונקשרים לבעליהם במידה מסוימת.
 

Pink Pig

New member
../images/Emo41.gif

המחלות של החיות האלה באים מהמקום שגדלו בוא לרוב. בד"כ המחלות באות מחנויות לחיות ברחוב וכאלה. ארנב צעיר, כמו כל תינוק דורש הרבה טיפול ושיעור התמותה בקרב ארנבים קטנים גבוה יחסית בשל פעילות המעיים שלא תקינה מהרגע שנולדים. פשוט לקנות ארנב/שרקן מחנות נקיה וטובה, שנמצאים בתאים מספיק טובים ולטפל כמו בתינוק חדש. בהצלחה
 

fasterNY

New member
הארנב שלי מת היום...

לפני שבוע קנינו אותו מהחנות... נראה דיי בסדר... ופתאום ביום חמישי ראינו שהוא שילשל קצת... הבאנו אותו לוטרינר... הוא נתן לו שלוש זריקות... למחרת המצב לא השתפר... הוא הפסיק לאכול... שוב וטרינר... שוב זריקות... אתמול היינו פעם שלישית... בה הוא איבחן שהכבד מוגדל... אמר שיש לו רעלנים בגוף כנראה... נתן לו עוד שתי זריקות... אחת להזנה... אחת להוריד את הרעלנים... בערב היה בסדר... בבוקר כבר היה חצי אפאטי... ואחה"צ הוא נפטר :( המחלות עושות רושם ממש מהירות... שום דבר שעשינו לא עזר... וכרגע ממש עצוב לנו...
 

chuchi46

New member
:(

עצובה בשבילך... האוגרת שלי מתה מסרטן... לקחנו אותה לניתוח ובכיתי כל הזמן... כלום לא עזר והיא מתה על שולחן הניתוחים. לקחתי את הגופה שלה כדי לקבור אותה לגינה. אני חושבת שעדיף שהוא ימות אחרי שבוע ולא אחרי חודש, למשל. לא נורא... אני גם חושבת לאמץ ארנבון לפי מה שכתבו פה עד עכשיו הבנתי שהם מתים בעיקר בתקופה הראשונה שהם בבית, ושאם הם שורדים אותה הם חיים הרבה... בקיצור- תאמץ ארנבוןן חדש ונחמדי... ותהייה מאושר איתו. לא נורא...
 

fasterNY

New member
לפי מה שהבנתי...

זה דווקא לא קשור לזמן בבית, אלא לגיל שלהם. אם תאמצי ארנבון בן 3-4 שבועות, יהיה לו סיכוי יותר קטן לשרוד, מאשר ארנבון בן חצי שנה.
 
למעלה