שאול, זה שלך?

beatman

Member
זה בהחלט הוא


יש לו טור שם
 
כן, זה שלי

על אף שלפני כמה שנים גיליתי כי לא רק שקיים בן אדם נוסף שקוראים לו שאול רזניק, אלא שהוא גם דתי וגם מתגורר בשכונה שלי (ההבדל הוא במוצא, האיש הוא אמריקאי).
 

Astroo

New member
אני חולק עליך לגבי אי-נחיצות של גיור "קל"

אני מכיר מספר זוגות של גבר יהודי ואישה יהודיה לפי האב (או לא יהודיה כלל), שבהם הגבר איננו מוכן למסד את היחסים עד שהאשה תעבור גיור. בכל המקרים האלה הגבר הוא יהודי חילוני לחלוטין, ואין לו שום רצון שהאשה תנהל אורח חיים דתי לאחר הגיור.
 

TaL53

New member
אני לא שופט אף אחד ולא נכנס לשיקולי האנשים

אבל לדעתי אם גבר (חילוני כדברייך) מתנה מיסוד יחסים בגיור (כאשר אין שום חשיבות לעניין לאחר החתונה) זה צריך להדליק נורה אדומה גדולה לאישה שהוא מנהל איתה מערכת יחסים.
 

Astroo

New member
השיקול של הגבר הוא שהוא רוצה שילדיו יהיו יהודים

 

TaL53

New member
ומה עם שיקולי האישה?

ז"א שאין משמעות לקשר שלהם אם במקרה היא לא מוגדרת כיהודיה ע,פ ההלכה?
 

Astroo

New member
לא יודע, אני לא הגבר המדובר

כן, יוצא שללא הגיור האשה טובה רק ליחסי מין מזדמנים ולא לקשר נישואין והבאת ילדים. לא נשמע כל כך טוב.
 

TaL53

New member
לכן אמרתי שמצד אחד אני לא שופט

ומצד שני אישה שנמצאת במערכת יחסים עם גבר כזה צריכה, לדעתי, לחשוב לעומק עם מהות הקשר.
 

Astroo

New member
מאידך, יש הרבה יחסים שלא מסתיימים בנישואין

כל בן זוג בוחן את השני ומחליט אם ברצונו למסד את היחסים אם לאו. לאו דווקא משיקולי גיור.
 

TaL53

New member
לא על זה מדובר

ברור שבכל קשר יש הרבה שיקולים להמשיך או לסיים אותו. אני מדבר על הנושא שאתה העלת- גבר שמתנה את המשך הקשר בגיור (כאשר הוא בעצמו לא דתי וגם לא מתכוון להיות כזה).
 
לעניות דעתי, במקרים כגון אלה לא צריך לגייר בכלל

1. מטרת הגיור היא הפיכתו של לא-יהודי ליהודי דתי
2. כל הקטע הזה כאשר חילוני מוצהר רואה בטקס דתי מהלך לשינוי הלאום נראה אבסורדי
 

Astroo

New member
זה נתון לויכוח

הרי יש יהודים מלידה שאינם דתיים, אך עדיין יהודים. לכן ייתכן שגם גר יכול להיות לכול היותר מסורתי. הרי בפועל הרבנות היום דורשת שכל גר יהפוך לחרדי. וזו דרישה מוגזמת.
 

dori78

New member
הפעם אני מסכימה עם אסטרו.

מכיוון שיהדות היא הדת היחידה שהיא גם לאום, הגיוני מאוד שיבוצע גיור "קל", שלאחריו לא מנוהל אורח חיים דתי אלא מסורתי/חילוני עם זיקה לתרבות יהודית.
כל אחד ומה שמתאים לו, כל עוד נקודת המוצא היא השתייכות לעם וללאום היהודי.
 
דורי, מרבית הגרים מחבר המדינות לא מתקרבים אפילו להגדרה זו

הנה מה שאומר הרב ישראל וייס (מכיר אותו אישית, הוא ממש, אבל ממש לא נמנה עם ה"מחמירים"): "הרב שלמה שאנן, אב בית דין שעורך גיטין, כתב ש'מתוך מאה גיטין שערכתי בבית הדין לבני זוג שאחד היה גר, אני לא זוכר מקרה אחד שהם היו שומרי שבת'.
http://www.israelhayom.co.il/article/306009
 
למעלה