רש"י על בראשית

yaakii

New member
רש"י על בראשית

מסביר מדוע פתחה התורה בבריאת העולם, ולא במצווה הראשונה. הסיבה שם: שאם יערערו אומות העולם על בעלותנו על הארץ-תהיה לנו הראיה. אז יש לי שתי קושיות: 1. למה שהם יקבלו את מה שכתוב בתורתנו? 2. זה לא מסביר למה זה בהתחלה.
 

רוני13

New member
יש לי רעיון...

אולי רש"י יוצא מנקודת הנחה שהם יקבלו את מה שכתוב בתורתנו, וזה אכן כך במקרה של הנוצרים המייצגים חלק גדול מאומות העולם. לדעתי זה כן, זאת סוג של הבהרה, "הערת העורך" בהתחלה ואין היגיון לשים אותה באמצע או בסוף, בטח לא שמדובר בראשית הבריאה. אבל קטונתי, זאת רק דעתי
 

gushnick

New member
קראת את הרמב"ן?

יש לו הסבר משכנע, נראה לי... הייתי עונה בעצמי, אבל אם הרמב"ן כבר עשה את זה...
 
אני יסבר לך למדנו זאת השבוע בכיתה...

אבל לא עכשיו שאני יכנס יותר מאוחר והרמב"ן מוסיף על רש"י גם שתי הסברים ממש נחמדים שילום לכולם מקווה שזוכרים אותי אני לא מצליחה להכנס המון עכשיו למודים חידון הדרכה וכו'
 
אני יסבר לך למדנו זאת השבוע בכיתה...

אבל לא עכשיו שאני יכנס יותר מאוחר והרמב"ן מוסיף על רש"י גם שתי הסברים ממש נחמדים שילום לכולם מקווה שזוכרים אותי אני לא מצליחה להכנס המון עכשיו למודים חידון הדרכה וכו'
 

yaakii

New member
אממ אתה מתכוון הסבר לשאלה הראשונה,

מה עם השנייה..?
 

gushnick

New member
השניה יותר פשוטה

רש"י לא התכוון להסביר מדוע זה נמצא בהתחלה, אלא מדוע זה נמצא בכלל. היינו חושבים שאם מדובר בתורה ומצוות, אזי נתחיל בנקודה בהיסטוריה שבה מתחילים הציוויים, ולא בבריאת העולם וכו'. פשיטא שרש"י לא מתכוון להסביר למה זה בהתחלה, משום שאם השאלה היא למה לא כותבים קודם את "החודש הזה לכם" ורק אח"כ את בראשית, התשובה ברורה: כי בסדר הזה זה היה!
 
למעלה