כפי שכתב ccyclist השוני בתאוצה הוא בין רכבת גרורת קטר
(או נדחפת על ידו) ובין קרונוע, הקרוי בלעז multiple unit (מרובת יחידות בתרגום ישיר). יש שני סוגים של קרונועים, EMU (Electrical Multiple Unit) ו-DMU (Diesel Multiple Unit).
 
למעשה רוב רכבות המטרו הם EMU.
 
ברגע שהמנועים מפוזרים לאורך כל הרכבת ולא רק בצד אחד, אפשר להגיע לביצועי תאוצה טובים יותר. זה גם בדיזל, דרך אגב, כפי שמעידים קרונועי ה-IC3 שהם DMU. מעבר לכך, חשמל משפר את הביצועים עוד יותר כי אין צורך לסחוב מנועים וסולר אלא רק שנאים.
 
לגבי הבלימה, אז יש בהחלט יתרון בולט יותר לחשמל בגלל המשקל הקל יותר שמשפיע רבות על יכולת הבלימה. רכבת קלה קצרה וקטנה יחסית למטרו/EMU אז יש איזשהו הבדל ביכולת הבלימה, אבל עדיין למטרו יש ביצועי בלימה מצויינים ויש מערכות מטרו עם תחנות די קרובות במרכז העיר, היכן שהדבר נחשב למוצדק בעת הקמתן.
 
אגב, גם אם חופרים את התחנה מתוך המנהרה עצמה, מדובר בעלות כבדה. תחנות תחתיות טיפוסיות עולות בין 100 ל-300 מליון דולר לתחנה אחת!
כפי שכתב ccyclist השוני בתאוצה הוא בין רכבת גרורת קטרתודה, חידשת לי
השוני בזמן ההאצה והבלימה הוא בעיקר בין רכבת קלה לכבדה?
(או נדחפת על ידו) ובין קרונוע, הקרוי בלעז multiple unit (מרובת יחידות בתרגום ישיר). יש שני סוגים של קרונועים, EMU (Electrical Multiple Unit) ו-DMU (Diesel Multiple Unit).
 
למעשה רוב רכבות המטרו הם EMU.
 
ברגע שהמנועים מפוזרים לאורך כל הרכבת ולא רק בצד אחד, אפשר להגיע לביצועי תאוצה טובים יותר. זה גם בדיזל, דרך אגב, כפי שמעידים קרונועי ה-IC3 שהם DMU. מעבר לכך, חשמל משפר את הביצועים עוד יותר כי אין צורך לסחוב מנועים וסולר אלא רק שנאים.
 
לגבי הבלימה, אז יש בהחלט יתרון בולט יותר לחשמל בגלל המשקל הקל יותר שמשפיע רבות על יכולת הבלימה. רכבת קלה קצרה וקטנה יחסית למטרו/EMU אז יש איזשהו הבדל ביכולת הבלימה, אבל עדיין למטרו יש ביצועי בלימה מצויינים ויש מערכות מטרו עם תחנות די קרובות במרכז העיר, היכן שהדבר נחשב למוצדק בעת הקמתן.
 
אגב, גם אם חופרים את התחנה מתוך המנהרה עצמה, מדובר בעלות כבדה. תחנות תחתיות טיפוסיות עולות בין 100 ל-300 מליון דולר לתחנה אחת!