רק"ל תמנע-אילת

מצב
הנושא נעול.

dctgdctg

Member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
 

dctgdctg

Member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
האם כאן נראה לראשונה בארץ רק"ל ורכבת כבדה
על אותה מסילה?
 

easylivin

New member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
תכנית מעניינת דווקא.
מן הסתם תעבורנה שנים עד שתקום המסילה מנחל צין לאילת, לעומת זאת את שדה התעופה ניתן להקים בזמן קצר יותר וכך לפנות שטחים יקרים בלב העיר. רכבת קלה מטאבה ועד תמנע נשמעת רעיון נהדר, אלא שפרנסי העיר כנראה לא יתלהבו מהרעיון, אם עד עכשיו הם חטפו פיק ברכיים מהלובי של נהגי המוניות בכל נסיון לשפר את התח"צ בעיר.
 

jp3raptor

Member
תכנית מעניינת דווקא.
מן הסתם תעבורנה שנים עד שתקום המסילה מנחל צין לאילת, לעומת זאת את שדה התעופה ניתן להקים בזמן קצר יותר וכך לפנות שטחים יקרים בלב העיר. רכבת קלה מטאבה ועד תמנע נשמעת רעיון נהדר, אלא שפרנסי העיר כנראה לא יתלהבו מהרעיון, אם עד עכשיו הם חטפו פיק ברכיים מהלובי של נהגי המוניות בכל נסיון לשפר את התח"צ בעיר.
האם זה הפתרון הטוב ביותר?
לרק"ל שמהירותו המקסימלית 100 קמ"ש יקח רבע שעה להגיע מתמנע לאילת... אין ספק שרק"ל בתוך אילת זה רעיון מעולה! אבל נראה לי שהייתי מעדיף רכבת כבדה בין תמנע לאילת.
 

easylivin

New member
האם זה הפתרון הטוב ביותר?
לרק"ל שמהירותו המקסימלית 100 קמ"ש יקח רבע שעה להגיע מתמנע לאילת... אין ספק שרק"ל בתוך אילת זה רעיון מעולה! אבל נראה לי שהייתי מעדיף רכבת כבדה בין תמנע לאילת.
פתרון טוב מאוד הן לשדה התעופה, והן לתחבורה
פנים-עירונית. לא בטוח שכדאי להקים קו רכבת כבדה נפרד, כל עוד המשך המסילה לנחל צין לא הוקם. 15 דקות זה זמן מעולה, ואם זה יהיה 10 דקות ברת מהירה יותר, ההבדל זניח. בנוסף, רכבת קלה תוכל לפזר את הנוסעים לכל אורך החוף, ולא רק לתחנה מרכזית אחת או שתיים. לדעתי, לא מדובר בפשרה או "פתרון ביניים" אלא פתרון קבוע וטוב מאוד דווקא. בעתיד גם רכבות ממרכז הארץ תוכלנה להשתלב באותה המסילה, או באותו תוואי על מסילות נפרדות.
 

jp3raptor

Member
פתרון טוב מאוד הן לשדה התעופה, והן לתחבורה
פנים-עירונית. לא בטוח שכדאי להקים קו רכבת כבדה נפרד, כל עוד המשך המסילה לנחל צין לא הוקם. 15 דקות זה זמן מעולה, ואם זה יהיה 10 דקות ברת מהירה יותר, ההבדל זניח. בנוסף, רכבת קלה תוכל לפזר את הנוסעים לכל אורך החוף, ולא רק לתחנה מרכזית אחת או שתיים. לדעתי, לא מדובר בפשרה או "פתרון ביניים" אלא פתרון קבוע וטוב מאוד דווקא. בעתיד גם רכבות ממרכז הארץ תוכלנה להשתלב באותה המסילה, או באותו תוואי על מסילות נפרדות.
נשמע נהדר
במהרה בימינו
 

Ccyclist

Well-known member
נשמע נהדר
במהרה בימינו
בכיה לדורות שתתן לאוצר תירוץ נגד המסילה לאילת
אם היה מדובר במסילת רכבת רגילה של רכבת ישראל היה אפשר לראות בזה סנונית ראשונה שמתישהו בעתיד הרחוק אפשר להרחיב אותה צפונה. מסילת רכבת קלה היא המחסום / התירוץ המושלם נגד תכנון מסילת רכבת באותו התוואי. בסוף האוצר עוד ידרוש שהנוסעים יעלו על רק"ל מבאר שבע (ע"ע נסיון האוצר ללכת על רק"ל בגליל במקום הרכבת לכרמיאל). אם היה מקום וכסף לכולם - למה לא. אבל הבעיה היא שאין.
 

easylivin

New member
בכיה לדורות שתתן לאוצר תירוץ נגד המסילה לאילת
אם היה מדובר במסילת רכבת רגילה של רכבת ישראל היה אפשר לראות בזה סנונית ראשונה שמתישהו בעתיד הרחוק אפשר להרחיב אותה צפונה. מסילת רכבת קלה היא המחסום / התירוץ המושלם נגד תכנון מסילת רכבת באותו התוואי. בסוף האוצר עוד ידרוש שהנוסעים יעלו על רק"ל מבאר שבע (ע"ע נסיון האוצר ללכת על רק"ל בגליל במקום הרכבת לכרמיאל). אם היה מקום וכסף לכולם - למה לא. אבל הבעיה היא שאין.
אתה טועה ומבלבל עם תכניות הרק"ל בגליל...
לא מדובר על עוד תכנית מהסוג שהוצע עבור כרמיאל, שתוכננה מראש להחליף את מסילת הרכבת הכבדה באותו תוואי. פה מדובר בפירוש על מסילה כבדה שעליה ינועו גם רכבות קלות, אבל רק בקטע שמצפון לעיר, וימשיכו בתוואי משלהם לכיוון הגבול בטאבה. כך שבעצם מדובר על "הכנה" לרכבת לאילת, ממש ממש ממש לא "מחסום" ושום תירוץ זה לא יתן לאף אחד. להיפך - יעמיד אותם בפני עובדה: ישנו תוואי שמיועד לרכבת כבדה, נותר "רק" לחבר אותו עם שאר חלקי הארץ. וכסף מסתבר שיש. מדובר כרגע על תכנון מפורט ותקצוב הקמת שדה התעופה בהמשך. הפרוייקט הזה לא יבוא על חשבון שום דבר אחר, אם כבר - אז יידחה עד שיימצא המימון, כי לא מדובר על פרוייקט בעדיפות זהה לאלה שכבר מוקמים או כאלה שהקמתם תתחיל בקרוב.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה טועה ומבלבל עם תכניות הרק"ל בגליל...
לא מדובר על עוד תכנית מהסוג שהוצע עבור כרמיאל, שתוכננה מראש להחליף את מסילת הרכבת הכבדה באותו תוואי. פה מדובר בפירוש על מסילה כבדה שעליה ינועו גם רכבות קלות, אבל רק בקטע שמצפון לעיר, וימשיכו בתוואי משלהם לכיוון הגבול בטאבה. כך שבעצם מדובר על "הכנה" לרכבת לאילת, ממש ממש ממש לא "מחסום" ושום תירוץ זה לא יתן לאף אחד. להיפך - יעמיד אותם בפני עובדה: ישנו תוואי שמיועד לרכבת כבדה, נותר "רק" לחבר אותו עם שאר חלקי הארץ. וכסף מסתבר שיש. מדובר כרגע על תכנון מפורט ותקצוב הקמת שדה התעופה בהמשך. הפרוייקט הזה לא יבוא על חשבון שום דבר אחר, אם כבר - אז יידחה עד שיימצא המימון, כי לא מדובר על פרוייקט בעדיפות זהה לאלה שכבר מוקמים או כאלה שהקמתם תתחיל בקרוב.
אם יש מסילה דו-שימושית הרכבת יכולה לסרב לשתף
הרי אין מקום כלשהו בארץ בו רכבת ישראל משתפת תוואי מסילתי עם אמצעי תחבורה אחר, וזה יהיה התירוץ. עדיפה מובלעת דרומית של רכבת ישראל שמקבלת את הציוד מהצפון דרך התעלה, ויום אחד ימשיכו אותה צפונה.
 

itamo

New member
אם יש מסילה דו-שימושית הרכבת יכולה לסרב לשתף
הרי אין מקום כלשהו בארץ בו רכבת ישראל משתפת תוואי מסילתי עם אמצעי תחבורה אחר, וזה יהיה התירוץ. עדיפה מובלעת דרומית של רכבת ישראל שמקבלת את הציוד מהצפון דרך התעלה, ויום אחד ימשיכו אותה צפונה.
הרכבת לא יכולה "לסרב" לשתף פעולה
רכבת ישראל היא גוף ממשלתי שיעשה את מה שהממשלה שהיא הבעלים שלו תחליט שהוא צריך לעשות.
 

amit1270

New member
תכנית מעניינת דווקא.
מן הסתם תעבורנה שנים עד שתקום המסילה מנחל צין לאילת, לעומת זאת את שדה התעופה ניתן להקים בזמן קצר יותר וכך לפנות שטחים יקרים בלב העיר. רכבת קלה מטאבה ועד תמנע נשמעת רעיון נהדר, אלא שפרנסי העיר כנראה לא יתלהבו מהרעיון, אם עד עכשיו הם חטפו פיק ברכיים מהלובי של נהגי המוניות בכל נסיון לשפר את התח"צ בעיר.
אני מסכים.
בהתחלה חשבתי שזה לא רעיון כ"כ טוב, כי בין שדה התעופה לעיר צריך לעבור קו הרכבת הכבדה וזה נראה לי תחליף בסגנון מה שניסו לכפות על כרמיאל. אבל במחשבה שנייה זה נראה לי פתרון משלים ממש מוצלח, מכמה סיבות: 1) תדירות הרק"ל תהיה גבוהה בהרבה מתדירות הרכבת הכבדה 2) היכולת לנסוע גם בתוך העיר והפיזור הנוח בין המתחמים והמלונות השונים 3) התכנית אינה תלויה בסלילת הקו הארוך והיקר מהמרכז וגם לא בתוכנית "שער דרום", אם בכלל תקום (ואני מקווה שתקום).
 

easylivin

New member
אני מסכים.
בהתחלה חשבתי שזה לא רעיון כ"כ טוב, כי בין שדה התעופה לעיר צריך לעבור קו הרכבת הכבדה וזה נראה לי תחליף בסגנון מה שניסו לכפות על כרמיאל. אבל במחשבה שנייה זה נראה לי פתרון משלים ממש מוצלח, מכמה סיבות: 1) תדירות הרק"ל תהיה גבוהה בהרבה מתדירות הרכבת הכבדה 2) היכולת לנסוע גם בתוך העיר והפיזור הנוח בין המתחמים והמלונות השונים 3) התכנית אינה תלויה בסלילת הקו הארוך והיקר מהמרכז וגם לא בתוכנית "שער דרום", אם בכלל תקום (ואני מקווה שתקום).
אלו הן בדיוק הסיבות שחשבתי עליהן.
"השער הדרומי" כנראה שלא על הפרק בשלב הזה, ואולי טוב שכך - כי עדיין מדובר במהפך עצום לאילת, לחופיה ולסביבתה, ולדעתי עדיף לבצע את השלב הראשון קודם - להוציא כבר את שדה התעופה מהשטח היקר מפז שבסמוך לבתי המלון והים. אם זה יקרה, אין לי ספק שגם הנמל יבוא בהמשך - כי אחרי שייבנו מלונות נוספים בשטח שדה התעופה הישן, הדרישה להמשיך את פינוי רצועת החוף רק תעלה. וכאשר הנמל יועתק וישודרג כבר לא יוותרו "ספקות" בנוגע לכדאיות המסילה לאילת ("ספקות" כתבתי במרכאות, כי מדובר לדעתי רק בתירוצים, כי גם עכשיו ואפילו מזמן המסילה הזאת כדאית מסיבות רבות).
 

דןמור

New member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
 

jp3raptor

Member
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
הכל עניין של תפיסה
הציבור רואה את האוטובוסים ככלי תחבורה נחות, לכן הציבור לא ישתמש באוטובוסים מתמנע לאילת. לעומת זאת הרכבת והרק"ל נתפסים בתור כלי תחבורה שמתאים גם למעמד העליון, כמו כן תיירים לא מתלהבים מהרעיון של אוטובוסים. באמת היתרונות בתוואי כזה הם אפסיים, אבל צריך לקחת בחשבון גם את רמת השימוש הצפויה. מה דעתכם..?
 

easylivin

New member
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
הכוונה הסופית היא להפעיל גם רכבת כבדה
ולכן דווקא להמשיך את הרק"ל לאורך החוף כולו זה הדבר הכי הגיוני לעשות, כי מסילה ממילא תוקם לאורך חלק גדול מהמסלול. ייתכן שגם יהיה יתרון מסויים במהירות, אבל לא דרמטי, ולכן אני לא חושב שזאת הסיבה החשובה כאן. לעומת זאת, רכבת קלה אכן תהיה אטרקטיבית יותר לתיירים אפילו בהשוואה למוניות.
 

eyalmel

New member
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
התוכנית היא להכניס את הרק"ל לעיר
והגיע הזמן שלתיירים תהיה דרך להסתובב בעיר מבלי לפשוט את הרגל על מוניות
 

amithi1

New member
התוכנית היא להכניס את הרק"ל לעיר
והגיע הזמן שלתיירים תהיה דרך להסתובב בעיר מבלי לפשוט את הרגל על מוניות
ומה הבעיה לעשות אוטובוס מהיר מתמנע לאילת
ובתוך העיר 6-7 תחנות הורדה סמוך לבתי המלון המרכזיים? כל עוד המסילה לכיוון צפון לא מתחברת לשום מקום, אין שום הצדקה כלכלית בבניית 20 הק"מ של מסילה בין תמנע לאילת. יכולים ליצור אוטובוסים מהירים ("שאטלים") בין תמנע לאילת, שיהיו מתוזמנים עם שעות הנחיתות וההמראות. אם יהיה כלי תחבורה מהיר בין שדה התעופה לעיר, זה ממש לא ישנה אם מדובר באוטובוס או רכבת קלה.
 

amit1270

New member
ומה הבעיה לעשות אוטובוס מהיר מתמנע לאילת
ובתוך העיר 6-7 תחנות הורדה סמוך לבתי המלון המרכזיים? כל עוד המסילה לכיוון צפון לא מתחברת לשום מקום, אין שום הצדקה כלכלית בבניית 20 הק"מ של מסילה בין תמנע לאילת. יכולים ליצור אוטובוסים מהירים ("שאטלים") בין תמנע לאילת, שיהיו מתוזמנים עם שעות הנחיתות וההמראות. אם יהיה כלי תחבורה מהיר בין שדה התעופה לעיר, זה ממש לא ישנה אם מדובר באוטובוס או רכבת קלה.
זה ישנה מאוד.
רכבת קלה היא הרבה יותר "מחייבת" מקו אוטובוסים (ועל אחת כמה וכמה מוניות שירות). זה אמנם נראה "פרט שולי" אבל זה ישנה את פני העיר. אי אפשר להשיג אפקט דומה עם אוטובוסים (אם כבר אז אפקט הפוך).
 

amithi1

New member
זה ישנה מאוד.
רכבת קלה היא הרבה יותר "מחייבת" מקו אוטובוסים (ועל אחת כמה וכמה מוניות שירות). זה אמנם נראה "פרט שולי" אבל זה ישנה את פני העיר. אי אפשר להשיג אפקט דומה עם אוטובוסים (אם כבר אז אפקט הפוך).
אני לא בטוח
מי שמעוניין בטיסה לאילת יעשה את השיקול האם יש לו דרך להגיע מהשדה אל העיר בצורה מהירה. בניגוד ליוממות שבה יש אנשים שלא מוכנים לעלות על אוטובוס אך מוכנים לסוע ברכבת, בנסיעה חד פעמית של תייר אני לא חושב שהעובדה שיש אוטובוס מהיר (הוא יצטרך להיות באמת אוטובוס מהיר ומתוזמן לזמני הנחיתות) ולא רכבת תהווה שיקול של מישהו אם לקחת טיסה או לא.
 

Rubim88

New member
אני לא בטוח
מי שמעוניין בטיסה לאילת יעשה את השיקול האם יש לו דרך להגיע מהשדה אל העיר בצורה מהירה. בניגוד ליוממות שבה יש אנשים שלא מוכנים לעלות על אוטובוס אך מוכנים לסוע ברכבת, בנסיעה חד פעמית של תייר אני לא חושב שהעובדה שיש אוטובוס מהיר (הוא יצטרך להיות באמת אוטובוס מהיר ומתוזמן לזמני הנחיתות) ולא רכבת תהווה שיקול של מישהו אם לקחת טיסה או לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה