רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
הכריזה בדן היא שלוש ליגות מעל כולם

זה כבר נעוץ בכמה עשורים אחורה.
כשהעיריה הפעילה את השירות, היא הזיזה תחנות על דעת עצמה במקומות שנועדו לפורענות אבל כנראה שלא עידכנה אף אחד על כך.

כך נוצר מצב בו למשל תחנת הקווים 7/25 במרכז גילת, הייתה בעבר ברחוב אברהם אבינו מול מרכז גילת (מול התחנה של הכיוון ההפוך). אבל עקב כך שנוסעים אשר ירדו מהאוטובוס, קפצו לכביש והיו מספר תאונות רב, הזיזו את התחנה קדימה ב30 מטרים.

התוצאה: הכריזה מכריזה על מרכז גילת כבר ברמזור של מרכז גילת (כ-15 מטרים לפני התחנה הרשמית שמופיעה בנתוני הGPS" וכשהוא מגיע לאיפה שהתחנה כיום, הכריזה מציינת "התחנה הבאה: אברהם אבינו - תחנת דלק".

אני מסכים איתך שזה בעייתי שהשם של התחנה אינו השם הרשמי שמופיע בנתונים הרשמיים. אבל וזה אבל גדול, הנתונים הרשמיים הם אלו שדפוקים ברוב המקרים שדן למשל אומרת שמות אחרים.

אבל וזה אבל ענק! הכריזה בראש ובראשונה היא עבור מוגבלי ראיה. ועל הכריזה לתת את המידע היותר רלוונטי לנוסע לגבי התחנה. לכן, לקרוא לתחנה "רגר/וייצמן" זה נחמד למי שבדק קודם לכן, אבל עבור עיוור זה לא אומר שמדובר בקניון הנגב. בדיוק כמו תחנת רגר/וינגייט שצריכה להיקרא: רגר בית חולים סורוקה - מיון.

זה טפשי שמצד אחד של הכביש התחנה נקראת רגר/וינגייט ומהצד השני רגר/ביאליק. שכשמעט כל מי שיורד שם צריך להגיע או למקיף א', או למקיף ב' או לבית החולים.

לכן אני שב ואומר שהכריזה בדן היא הכי טובה עבור מוגבלי הראיה שעבורם הכריזה מיועדת.
הכריזה בדן היא שלוש ליגות מעל כולם
גם הטקסט הכי ברור, גם שמות התחנות הגיוניים.
 

orchilit

New member


הכריזה בדן היא שלוש ליגות מעל כולם
גם הטקסט הכי ברור, גם שמות התחנות הגיוניים.
 
מרגישים שמי שבחר את השמות ב"דן" מכיר את השטח

השם הראשון שנאמר בדן אינו השם הרשמי
אלא שם פנימי של דן, ואחריו רשימת מקומות קרובים. למשל, אם משווים את הכריזה בדן לכריזה באגד ובקווים (שמשתמשות בשמות הרשמיים), קל לראות שבתחנות רבות השמות שונים לחלוטין בין החברות.
אגב, לדעתי השמות של דן הרבה יותר הגיוניים מאשר השמות הרשמיים, שלרוב הזויים או מטעים.
מרגישים שמי שבחר את השמות ב"דן" מכיר את השטח
ויודע לאיזה שמות אנשים רגילי. לעומת זאת, בחברות החדשות כנראה מישהו מלמעלה שאפילו לא מכיר את האזור, הנחית שמות, לפי המפה בה הוא הסתכל ולפי הרחובות. כמו-כן, יש טעויות רבות בהגייה של רחובות בכריזת קווים למשל.
 

DanBus43Maalit72

Active member
צילמתי את הסרטון ב 2010.

תראה, אפשר ללכת עם ראש בקיר מבחינת הכריזה
ואפשר ללכת עם קצת יותר היגיון, אותו הדבר לגבי שילוט הקו שמופיע על צג האוטובוס.

Sר"א, עוד דרך להבדיל בין האוטובוסים מהסדרה הראשונה לבין האוטובוסים מהסדרה השנייה הוא לפי הצג שבאוטובוס. נניח על כל קו בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית ולעיר יהיה כתוב: תחנה מרכזית, שוק, עיר עתיקה. ובכיוון השכונות יהיה יעד מרכזי או מספר יעדים בפונט קטן יותר. נניח על קו 8 יופיע בגדול "מרכז אורן", על קו 31 יופיע "לנווה זאב". על קו 7 יופיע ":לשכונה ד', בית החולים ועוד משהו שאני לא זוכר).

לעומת זאת מהסדרה השנייה היעד שמופיע בתחנה הוא שם התחנה הסופית של הקו. כך לגבי קו 7 יופיע "התלמוד/הזוהר"

לעניינו, אני עד היום לא מבין מדוע בכריזה מתעקשים לקרוא לתחנה של סורוקה (ברגר פינת בן גוריון לכיוון העיר), תחנת ":מרכז מורים". כשהשם הרשמי שלה על פי מק"ט התחנה הוא "בית חולים סורוקה".

זה נראה שהחליטו במטרודן לתת שמות לא רשמיים לתחנות, חלק בצדק וחלק פחות - כנראה על פי ראות עינהם.

השיטה המושכלת לעשות את זה היא כפי שנעשה בחברת דן למשל. כשיש תחנה שיש לה מספר שמות השגורים בפני האזרחים, הכריזה מודיעה את השם הרשמי ומוסיפה להגיד את כל המקומות החשובים הנמצאים בקרבת התחנה. הנה לדוגמא סרטון הממחיש את העניין, אין צורך להתחיל אותו מההתחלה, הוא מתואם עם התחנה הרלוונטית שרציתי להציג כאן כדוגמא.

http://youtu.be/_Z-_thfWZ64?t=2m1s
צילמתי את הסרטון ב 2010.
לאחר הרפורמה עשו שינוי קוסמטי בקריינות של אותה תחנה.
 
זו התוצאה של חוסר בקרה על האוטובוסים

מטרופולין? נהיו חברה של מוניות שירות.
רק עכשיו חזרתי מת"א בקו 370 של השעה 19:00.

ראשית הצג של החנות הבאות משום מה החליט לעבוד ברזולוציה מאד נמוכה, אז כל מה שהופיע על הצג היה "אביב" ומספר דקות שזז לו. אח"כ הוא גם התחיל לרצד.

שנית, הנהג החליט להיעתר לבקשת 3 נוסעים ולהוריד אותם בצומת להבים בניגוד מוחלט לרשיון הקו. לטענת אחד הנוסעים הקבועים, הדבר כבר נהיה מנהג קבוע ששני נהגים של 370 מורידים אנשים בצומת להבים.

מעבר לכך שמטרופולין ממשיכה להוציא את הנסיעות שלה לא בזמן בלי שהיא שמה קצוץ על כך. אפילו פיצוי היא לא מציעה על אובדן הזמן וכן אובדן הזמן הוא קריטי כשקו ההמשך שלך יוצא פעם בשעה-שעתיים.

ובמטרופולין השרון נסעתי כבר באוטובוסים עירוניים שכבר לא נראים מי יודע מה, חלקם מטונפים וכו'. למה? כי מדובר באוטובוסים עירוניים וכאלו עקב תחלופת נוסעים גבוהה בהרבה הופכים להיות מטונפים הרבה יותר מקווים בין עירוניים.
זו התוצאה של חוסר בקרה על האוטובוסים
 

raved79

New member
בקווים 82 ו-50 יש אפילו ג'וקים

רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן
אתמול יצא לי להמתין איזה 15 דקות בתחנות שליד עזריאלי בתל אביב. בדרך כלל אני מעביר את הזמן עם האייפון אבל הפעם כמעט נגרמה לי הבטריה אז "נאלצתי" להסתכל על הסביבה במקום לקרוא עוד כתבה חסרת תוחלת ב-ynet.

מפה לשם, התבוננתי לי באוטובוסים של דן שהגיעו אחד אחד לתחנה וכמעט כולם היו במצב תחזוקתי ירוד למדי -
שניים הגיעו עם פנס קדמי אחד שרוף.
אחד הגיע עם פגוש קדמי שתוקן בצורה חאפרית למדי (עם טלאים של פח) ונצבע עם משהו שנראה כמו מברשת.
אחד הגיעו עם מזגן מקולקל, כי כל החלונות היו פתוחים.
באחד אחר השלט הקדמי של עבד והנהג הדביק לחלון את המספר "40".

כשבסוף כבר הגיע קו 63, לו חיכיתי, חשבתי שהגיע אוטובוס תקין. זה היה אוטובוס חדש יחסית, מסדרת 75XX, יפה מבחוץ ונקי. אבל מה, כשנכנסתי ראיתי שהתצוגה של מערכת הכריזה תקועה על "תודה שנסעתם דן" או משהו כזה (למרות שהכריזה הקולית כן עבדה בצורה תקינה).

בקיצור, מצב אחזקת האוטובוסים בדן הולך ומתדרדר במהירות. מדהים שדווקא חברות פרטיות כמו מטרופולין, שקמו כדי לחסוך למדינה כסף, מצליחות לתחזק את האוטובוסים שלהן ברמה גבוהה הרבה יותר. אני נוסע הרבה במטרופולין לאחרונה ושם אין בעיות כאלו בכלל. האוטובוס מבריקים, נוחים, המזגן תמיד עובד ואפילו יש שקעי טעינה לטלפונים.
למה דן הגדולה מזלזלת ככה בתחזוקת האוטובוסים שלה? זה ממש לא מה שהיה פעם...
בקווים 82 ו-50 יש אפילו ג'וקים
 
מטרופולין ומפעילים חדשים נוספים חוכרים את

רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן
אתמול יצא לי להמתין איזה 15 דקות בתחנות שליד עזריאלי בתל אביב. בדרך כלל אני מעביר את הזמן עם האייפון אבל הפעם כמעט נגרמה לי הבטריה אז "נאלצתי" להסתכל על הסביבה במקום לקרוא עוד כתבה חסרת תוחלת ב-ynet.

מפה לשם, התבוננתי לי באוטובוסים של דן שהגיעו אחד אחד לתחנה וכמעט כולם היו במצב תחזוקתי ירוד למדי -
שניים הגיעו עם פנס קדמי אחד שרוף.
אחד הגיע עם פגוש קדמי שתוקן בצורה חאפרית למדי (עם טלאים של פח) ונצבע עם משהו שנראה כמו מברשת.
אחד הגיעו עם מזגן מקולקל, כי כל החלונות היו פתוחים.
באחד אחר השלט הקדמי של עבד והנהג הדביק לחלון את המספר "40".

כשבסוף כבר הגיע קו 63, לו חיכיתי, חשבתי שהגיע אוטובוס תקין. זה היה אוטובוס חדש יחסית, מסדרת 75XX, יפה מבחוץ ונקי. אבל מה, כשנכנסתי ראיתי שהתצוגה של מערכת הכריזה תקועה על "תודה שנסעתם דן" או משהו כזה (למרות שהכריזה הקולית כן עבדה בצורה תקינה).

בקיצור, מצב אחזקת האוטובוסים בדן הולך ומתדרדר במהירות. מדהים שדווקא חברות פרטיות כמו מטרופולין, שקמו כדי לחסוך למדינה כסף, מצליחות לתחזק את האוטובוסים שלהן ברמה גבוהה הרבה יותר. אני נוסע הרבה במטרופולין לאחרונה ושם אין בעיות כאלו בכלל. האוטובוס מבריקים, נוחים, המזגן תמיד עובד ואפילו יש שקעי טעינה לטלפונים.
למה דן הגדולה מזלזלת ככה בתחזוקת האוטובוסים שלה? זה ממש לא מה שהיה פעם...
מטרופולין ומפעילים חדשים נוספים חוכרים את
האוטובוסים מהיבואן בעסקה שכוללת אחריות ותחזוקה מפגוש לפגוש.
דן ואגד (למשל) מטפלות באוטובוסים שלהן בעצמן ולכן אתה רואה בדן את החיסכון המוגזם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה