ריקודי עם בשבילי

ריקודי עם בשבילי

הם קודם כל תרבות ישראלית. אל מול הדיסקו הרועש והמנוכר והסלסה עם מוסיקה של "עם זר" - הריקודים שלנו הם שירים ישראליים – שירים שלנו המבטאים את המציאות הארצישראלית. אני מוצא בהם המון חידושים יחד עם זיכרונות מתוקים על שירים עליהם גדלתי ואותם שרנו ורקדנו בחגים בקיבוץ, בטיולי התנועה, בשעות הקטנות של הלילה סביב מדורה וגיטרה. יש בהם, בריקודי העם, תנועות פשוטות, שוות לכל נפש, אך כשהן מבוצעות ביחד יש בהן עוצמה, אחדות ויופי.
 
הפורום לכולנו

תודה על האיחולים אך ראוי לזכור שהפורום אינו שלי אלא של כולנו וביחד ננסה שיהיה מעניין ותרבותי עבור כולנו ירון מישר
 

orlyt

New member
מזל טוב על הפורום

ריקודי עם בשבילי הם הנאה רבה. אני אוהבת את השירים היפים הישנים (וגם החדשים), הזרימה שיש בתנועות כשכולם רוקדים ביחד. בהצלחה לפורום אורלי
ונ.ב קטן לירון שנה שעברה הייתי בקורס שלך באוניברסיטת ת"א במסגרת הספורט חובה וממש נהנתי, חבל רק שרוב השיעור היה סובב סביב להביא אנשים למרכז המעגל.
 

chanda

New member
1st of all mazal tov

and then second: sorry for writting in english, but it takes me to long to type hebrew.x I love dancing Rikude´am but that doesn´t mean I don´t like to go to a loud disco or Salsa. Rikudeam actualy incluedes all of those things , it is a mixture of beats and rythms of all sorts of cultures and therefore I realy didn´t like the "hagdara" you put next to the word Salsa. It isn´t just the music of a foreign people but also part of the worlds folkdance repertoire. One thing I realy like about the Israeli folkdance is that it has been influenced by so many different cultures and on top of that moves with the time love chanda
 
אני מכבד את עמדתך-הרגשתך אבל..

נכון שהעולם כולו כפר קטן, אך בכ"ז אני ישראלי ורוצה להשאר ישראלי עם תרבות ישראלית ייחודית. יתכן וזה ההבדל בין מי שגדל כאן בתקופה הראשונה של בניין הארץ לבין הצעירים של היום ואלה שלא גדלו כאן מילדות. מה לעשות בשבילי ריקודי-עם זה לא רק "פאן" אלא גם תרבות, היסטוריה, סיפורים של ארץ ישראל, זיכרונות, חגים, נוף הארץ ועוד. את כל אלה אני מוצא בשירים שהם חלק מהזמר הישראלי ולא הקובאני או האמריקאי. אני מדבר, אוכל וחי עברית ולכן אוהב ריקודי-עם ישראליים. כשארצה לרקוד סלסה אלך למועדון הסלסה (אלה ריקודים נפלאים ולצערי הרבה רקדנים של ריקודי עם מהעבר נטשו ועברו לסלסה). אבל ההבדל אינו רק במוסיקה. ריקודי-עם הם ביטוי של יחד ום זה אבד לנו בתוך בליל של סגנונות וריקודים רבים שחלקם הגדול נובל עוד בטרם פרח. האפשרות של כל רוקד להשתלב בכל הרקדה ברחבי הארץ הולכת ופוחתת בגלל ריבויי של "ריקודים מקומיים". גם תחושת היחד פחתה בהרבה ורו היחד שיש לנו היום הוא בריקוד בזוג ולא בקבוצה-מעגל.
 

גילהבי

New member
עוד לא כותבת מה זה בשבילי

אבל הצעה לירון - כדאי להעביר את הבקשה מ"הודעת המנהל/ת" להודעה כתובה בפורום כי לא כולם מסתכלים "במכתב המנהל/ת". המון בהצלחה עם הפורום.
 
למעלה