ריטלין

אורדור

New member
ריטלין

לילדי יש ADHD אני צריך חומר על ריטלין מחקרים , טוב , רע הכל תודה
 

hagitams

New member
המלצות לאתרים באינטרנט

שלום אורדור רטלין הוא אחד מהתרופות השרויות במחלוקת מבחינת הציבור בגלל חוסר ידע בעיקר. תפקיד הרטלין הוא לעזור לילד "לאסוף את עצמו" ולהתרכז במה שקורה סביבו ולא להיות עסוק בכל הגרויים שמיסביב , כי הרטלין עצמו ניתן בכחומר שמעורר את החלק שאחראי על הריכוז במוח, השפעתו המקסימלית היא כארבע שעות ואח"כ שאריות החומר יוצאות מהגוף בשתן. אני אמנם לא רופאה, אך כמורה משלבת קראתי הרבה על כך, וכן, ראיתי את השפעת הרטלין על הילד עצמו. כי תאר לעצמך את ילדך יושב 4-5 שעות בכיתה כל יום , אמור להקשיב כ45 דקות בשעור אבל מסוגל להקשיב רק בין 5-7 דקות בשעור. בחישוב פשוט ניתן לראות כמה באמת הוא מסוגל ללמוד כל יום ומה הנזק המצטבר בחומר הלמידה. בשיחות הרבות עם הורים, למדתי כי אם מתאימים לילד את המינון המתאים - הוא מתחיל לנצל את יכולותיו וללמוד. תוך כדי מתן הרטלין הילד לומד הרגלי עבודה נכונים ואגב- הרטלין ניתן בדרך כלל עד גיל ההתבגרות! כן, אומרים שיש השפעות על התאבון, על הגדילה ועוד, אבל זה קורה כשהמינון אינו מותאם או כשהילד לא במעקב צמוד ע"י הרופא המטפל. מצרפת לך רשימת אתרים באטנטרנט בהם תוכל להעזר ולעזור לקבל ידע נוסף מחמ"ד www.machmad.co.il למידע www.lemida.org.il אתר האגף הארצי לחינוך מיוחד www.education.gov.il/special שיהיה לך בהצלחה עם ילדך כי זו ה"לקות" שהכי קל להתמודד איתה. ילדים אלה לומדים (מניסיוני) מהר והתוצאות ממש מדהימות אגב- ישנו גם טיפול אלטרנטיבי אך כאן התוצאות איטיות יותר ולוקח זמן רב יותר בהתאמת הטיפול לילד ובהשפעתו עליו.
 

m_katzmann

New member
ל אי.די.איץ.די מגיע קצת יותר

לאורדור שלום, אם תשאל אנשי חינוך רובם יגידו לך שריטלין יכול רק לעזור ולתת לילד את האפשרות ללמוד ( ולמורה - ללמד באותה כיתה) אם תשאל את אנשי הרפואה המשלימה יסבירו לך על הנזקים שהריטלין גורם או עלול לגרום. ואני שבאתי מתחום החינוך אל תחום הרפואה המשלימה מציעה לך לנסות את כל האופציות לפני שאתה נותן לילד חומר שאינך יודע בבירור מה יהיו תוצאותיה בעתיד. והיום יש מגוון רחב של פעילויות שאפשר דרכם לשחרר את ילדינו: קנסיולוגיה חינוכית, מוח אחד,דמיון מודרך, רפלקסולוגיה, רייקי. הפתרון התרופתי - נותן אולי מענה לאיזושהי בעיה נוכחית אך לא פותר את הבעיה. היא תצוץ שוב בסגנון אחר, מתישהו. כל זמן שאתה לא מטפל בבעיה עצמה אתה רק מרגיע. מאיה
 

דרדרית

New member
תיקון או הבהרה

מאיה היקרה גם אני בעד האלטרנטיבי במידת האפשר אבל בואי נעמיד דברים על דיוקם: א. רטלין הוא לא למורים המלמדים !! כי תמיד אפשר להתמודד עם ילד כזה בדרך כזו או דרך אחרת ב. ילד שמצליח להתרכז בין 5-7 דקות לשעור כששעור הוא בן 45 דקות, מה בעצם לומד במשל 5 שעות??? האם את יכולה לעמוד מול הורה של ילד כזה ולהגיד לו: "היי , כדאי לך לעבור ניסיונות כאלה או אחרים שאולי יצליחו בעוד איקס זמן ובינתיים שהילד שלך יצבור פערים בלמידה??" ג. האם ידוע לך שרטלין מוצע כפיתרון למספר מאד מסויים של ילדים ולא כל בעיית התנהגות מטופלת באופן אוטומטי ברטלין?? ד. אני אולי "רק" מורה אבל אני גם אמא לילדה לקויית למידה ואינני יכולה לומר להורה "תנסה רק את האלטרנטיבי" כי רופא נוירולוג, עם כל הכבוד, למד יותר מקורס חד או דו שנתי של קינסיולוגיה, או מוח אחד, דימיון מודרך, או פרחי בך. כן, אני בתחום זה , ואני בעד הטבעי וכמה שיותר אבל!!! בשילוב עם הקונבנציונאלי כי למרות הכל טובת הילד כאן מול העיניים שלי (גם ובעיקר בגלל שאני מורה) מאיה, קראתי שעברת מתחום ההוראה לתחום האלטרנטיבי, גם אני כך, אבל למרות זאת אני לא בעד דרך אחת בלבד. ואולי אפשר כרגע לתת מענה לילד כדי שילמד, ובד בבד גם לבדוק אפשרויות אחרות אבל לא במקום ולא בגלל הטענה שהרטלין עוזר למורים! אגב נזקים: מאיה , האם קראת את כל המחקרים? כי ברור שתמיד אפשר למצוא נזקים בכל דבר. (קראתי לא מזמן שגם תרופות טבעיות יכולות להזיק במינון לא נכון). ואגב רטלין- אם הוא ניתן במינון נכון ובהשגחה מתמדת הוא לא גורם לנזקים!!! ובשביל זה יש לכל ילד הורים ורופא מטפל. לא כן? אורדור היקר בטוח שאתה מבולבל, גם אני הייתי עם כל ההצעות. מה עושים? אתה ההורה, בטוחה אני שתבדוק הכל ותתייעץ עם אנשי מקצוע (וגם עם פסיכולוג בית הספר בו לומד בנך), גבש לך עמדה ובהצלחה. מה שברור הוא שאפשר לעזור לילדך שיהיה לך בהצלחה דרדרית
 

מאור2001

New member
חשוב באמת לשלב טיפול אלטרנטיבי עם ק

אבל, למרות שאני לא מפחיתה מערכם של הנוירולוגים והפסיכיאטרים - דעי לך שגם בתוך עולם הרפואה , הדעות חלוקות. ישנם רופאים שנוטים באופן בולט לכיוון הטיפול התרופתי, בעוד שרק מעטים מהם מכירים בערך של הטיפול המשולב. ומבינים שהאדם אינו רק מכונה . חוץ מזה, אני אישית, שמעתי מהורים רבים, שלאחר איבחון קצר ביותר, הנוירולוג החליט שהילד זקוק לריטלין. הורים מסויימים, בעיקר אלו הדעתנים והבטוחים בעצמם- החליטו לטפל בילד שלהם בדרכים אחרות והילדים הרוויחו מזה לא פחות מאשר בטיפול ע"י ריטלין.
 

m_katzmann

New member
הטיפול בבעיות קשב

לדרדרית שלום, למרות שאני האחרונה, שאציע למישהו לך בדרך זו או אחרת, אני מאמינה שטיפולים אלטרנטיביםהם הפיתרון האמיתי לבעיות רפואיות או נפשיות. במקרה שלפנינו מדובר בילד אותו שנינו לא מכירות עם בעיות ריכוז. ההצעה היא לתת ריטלין, כדי שיוכל לת]פקד וללמוד. כמו שכבר נאמר פה יש כאלה שטוענים שריטלין עוזר, אחרים טוענים שהוא פוגע. אני לא מתיימרת להתמצא בנזק שריטלין גורם, ויכול להיות שעדיין לא ידוע איזה נזק הוא גורם לתווח הרחוק. מה ששאני כן יודעת זה שריטלין היא תרופה וכל תרופה מזיקה. מה שאני עוד יודעת שכל זמן שלא פותרים את הבעיה עצמה היא תמיד תצוץ בצורה אחרת אולי אפילו חריפה יותר בעתיד. יתכן שהילד יצליח בלימודים ועוד פעם קודם כל השאלה היא על חשבון מה הוא הצליח בלימודים ומה הם ההשלכות בעתיד. בעיות ריכוז בדרך כלל יושבות על רקע ריגשי ועד שלא מנקים את הטראומה הראשונית נוכל לקרוא פה עוד מכתבים רבים של אנשים שלכאורה הצליחו ובסופו של דבר מרגישים אכזבה, יאוש,צער, אשמה, כעס וכו. בארץ אנשים רבים אפילו בעלי מקצוע בתחום,תופסים את הרפואה האלטרנטיבית כמשלימה את הרפואה הקונבנציונלית. ונכון שבטווח מסויים היא יכולה להשלים את הרפואה הקונבנציונלית. אך רפואה אלטרנטיבית היא מעבר לזה. היא ראיית האדם כשלם. היא לא מתייחסת לבעייה מסויימת שהופיעה כרגע אלא לסיבה היסודית שגרמה להופעת הסימפטום, לכן גם בבעיות קשב וריכוז יש לה פתרונות שהוכחו בשטח. מאיה
 

דרדרית

New member
תמיד הרקע הוא נפשי???

מאיה שלום אני רואה שבסוף נצטרך לשבת על כוס קפה ולהמשיך את השיחה בינינו. אכן כן, מדובר בילד שאיננו מכירות, ויפה שהאב ביקש עזרה, ושלחתי אותו לאתרים באינטרנט שם יוכל לקרוא ולהחכים ולהחליט לבד. כי הרי זה בנו, אך שאלה לי אליך: האם תמיד הבעיות הן על רקע נפשי??? פה אנו חלוקות בדעותינו. כי אכן לבעיות על רקע נפשי הטיפול האלטרנטיבי נהדר. אך לבעיות שמקורן ברקע נוירולוגי, האם אפשר לעזור כה ביעילות בדרך זו? זו השאלה וכאן הקושי בהגדרות ונתינת העזרה. מאיה, אמנם לא כתבתי בפרטים עלי אבל אני מאד מאמינה בחיבור גופנפש ובאלטרנטיבי, אך תמיד שומרת על הגבולות. כי לא לכל קושי יש מענה בדרך האלטרנטיבית. לראייה יש לי בת לקויית למידה + בעיות בתיפקוד של בלוטת התריס. המליצו לה על תרופה קונבנציונלית, ולא יעלה על דעתי להחליף וזו גם ההמלצה שקיבלתי מלא מעט מטפלים אלטרנטיבים כי המדובר בסכנת נפשות!!! אז מי כאן יחליט מה גורם נזק לטווח רחוק ומה לא?? קטונתי בלקיחת אחריות זו. אם האב היה שואל לעצתי- הייתי ממליצה לו ללכת בד בבד גם על רטלין כי נוירולוג שלמד 7 שנים רפואה המליץ לו, אך גם ללכת לטיפול אלטרנטיבי, ואם יחול שיפור- שהנוירולוג יפחית את הכמות או לחילופין יבטל כי הרי השיפור יחול בתיפקודים והוא יגלה זאת בבדיקות. לא כן?? אך אם ילך רק לאלטרנטיבי, עד שיתאימו דרך וימצאו ... מה עד אז? עוד תיסכול?? לאחרונה שוחחה עימי אם לילד שמאד התנגדה לרטלין וניסתה ה-כ-ל. בשורה התחתונה - אמרה לי שהחליטו לתת רטלין כי "כלום לא עזר". מאידך, נתקלתי לא אחת ברופאים נוירולוגים שנותנים המלצות טיפול ל- מורה - איך להתייחס לילד וגם זה עוזר. שוב כל דבר בהתאם לילד ולמצב שהוא נמצא. אין תרופה ופיתרון אחד. הלוואי שהיה. נהנית לקרוא את דברייך, אני מזדהה עם דרך זו אך לא לכל בעיה ולא כפיתרון יחיד. מקווה שנמשיך לחלוק דעות- דרדרית
 

ken-eng

New member
איזון גוף-נפש הוא הפתרון לגוף ולנפש

ושוב שלום לך דרדרית, לפני שנתיים הייתי ממש כמוך. הבנתי מאוד לליבם של הילדים במיוחד אלה המתקשים. שמעתי על הרפואה האלטרנטיבית ועל הרוגע שאפשר להשיג דרכה. ואז קרו שני דברים. הבן שלי התחיל ללמוד רפלקסולוגיה הוליסטית ואני התחלתי ללמוד קנסיולוגיה וכל עולמי השתנה. הבנתי שהרפואה ההוליסטית רואה את האדם כשלם ומטפלת באדם כמכלול, לא בסימפטום זה או אחר, כי הסיבות לסימפטום מסויים יכולות להיות שונות וטיפול בסימפטום לא מרפא את האדם,אלא מדכא את הסימפטום המסויים. וכן, אני בהחלט מאמינה שרוב הבעיות שלנו יושבות על רקע רגשי. הרקע הרגשי יכול לנבוע עקב בעיה גופנית, אך כל בעיה גופנית פוגעת ברגש. ואם הבאת את הדוגמא של בתך,אז הנה שוב הוכחה לאיחוד גוף נפש. בתך ה"דיסלקטית" (ו"דיסלקציה" היא בעיה בתחום הרגש) לא במפתיע יש לה גם בעיה גופנית. בעיה שהרפואה האלטרנטיבית אכן יודעת לטפל בה. בעיה בבלוטת התריס במונחים הוליסטים היא בעיה של מערכת החיסון. ושוב אני רואה את הקשר בין ה"דיסלקציה" לבין פגיעה במערכת החיסונית, כי הילדים ה"דיסלקטים" צריכים להוציא כל כך הרבה אנרגיות כדי לרצות את סביבתם הקרובה שזה מחליש את הגוף שלהם. אחת הבעיות הפוגעת במערכת החיסונית היא תזונה לא נכונה. ומבלי להכיר את בתך אני מציעה לך להוסיף לתזונה שלה קוקוס ואצות. בקנסיולוגיה שעוסקת בפתיחת חסימות בגוף, אפשר דרך שרירי הידיים לבדוק איזה אוכל עושה לה טוב ואיזה אוכל מזיק. נשימה לא נכונה יכולה אף היא לפגוע במערכת החיסונית, כאשר האוויר שנשאף לא עובר דרך סינון האויר שבאף ונכנס ישר דרך הפה.תרגול נשימה נכון יכול להיטיב עם המערכת החיסונית גם כן. ושוב אני לעולם לא אגיד לאף אחד: עשה כך וכך ואל תעשה אחרת, כי מה שנכון באותה נקודת זמן לאותו האדם - זוהי האמת שלו ומי אני שאחליט לאדם אחר מה לעשות. וכן הייתי אומרת לכל אחד שגם הרופא הטוב ביותר הוא לא אלוהים. הוא מכיר רק את התחום שלו. ולא תמיד הרפואה יודעת איזה נזקים התרופות גורמות, ולפעמים הרופאים יודעים את הנזקים ומעדיפים לתת את התרופה למרות הנזק הידוע שלה כאלטרנטיבה של הרע במיעוטו ואני רק לא בטוחה שזו האלטרנטיבה הנכונה, לפחות לא לגבי. אתן לך רק עוד דוגמא אחת עלי. לפני שנתיים איבדתי כל תקווה. אמי הקשישה (בת 87) נפלה ובשבילי זה היה הסוף. באותו השבוע קיבלתי פצע בקרנית העין (בעיה בעין דרך אגב לפי הרפואה ההוליסטית היא איבוד התקווה). אושפזתי בבית חולים עם עיין אדומה לגמרי וטופלתי בסטרואידים. הבן שלי כעס שהסכמתי לקחת סטרואידים, ואני שאז חשבתי כמוך, שאין ברירה, הייתי בטוחה שעשיתי את הצעד הנכון. הייתי מוטשת לגמרי, הרבה זמן והיום ראייתי נחלשה באותה העיין ואני היום יודעת שזה בעקבות הטיפול שקיבלתי. אילו הייתי מאמינה אז ברפואה ההוליסטית והייתי שוטפת את גופי מרעלים הייתי אולי מגיעה לתוצאות הרבה פחות הרסניות. דרך אגב בני ראה את הבעיה שבעיין דרך כף הרגל זמן רב לפני שאני הרגשתי אותה. טוב דרדרית, אני באמת חושבת שיש לנו על מה לדבר, אשמח לשוחח איתך בטלפון: 053945186 או להמשיך לשוחח איתך כאן. מאיה
 

דרדרית

New member
היי מאיה- הרמתי את הכפפה ../images/Emo24.gif

היי מאיה רק עכשיו ראיתי את הכתבה הזו, קודם הגבתי לכתבה אחרת שלך כבר רושמת לי את הסלולרי שלך תודה ונשתמע דרדרית
 
תמיכה בתשובה שמעליי ../images/Emo22.gif

היי אורדור!!! גם אני באתי מתחום החינוך והיום נמצאת בצד של הטיפול הלא קונבנציונלי. רפואה משלימה נקרא לזה. אני בעד כל השיטות שהוצגו למעלה. משרד הבריאות מודיע ברייש גלי, תרופות הן רעל!!! תקרא את תווית ההתויה שבתוך הקופסה. לא צריך ללכת רחוק לשום מקום. תופעות הלוואי מצוינות בפתקית ההוראות. אני מציעה לך להתחיל לטפל בשורש הבעיה של בנך ואולי גם בך עצמך...? אני מזמינה אותך ואת משתתפי הפורום לבוא ולבקר גם בפורום מודעות פנימית. אולי שם תקבלו עוד זויות מבט לפתרון הבעיות הלימודיות ודרך ההתמודדות עם החיים. אור ואהבה אין סופית לכולם. מיכל
 

מאור2001

New member
יש טיפול אלטרנטיבי מוצלח

לגבי הריטלין יש הרבה דעות בעד ונגד. הבעיה היא שרוב המחקרים הרציניים על הריטלין - ונעשו הרבה כאלו, נערכו ע"י חברות התרופות שגם מייצרות ומשווקות את הריטלין. בערך כמו שחברות הסיגריות , עד לפני כמה שנים, כאשר הם הוצפו בתביעות, לא פרסמו את הקף הנזק הנגרם מהעישון. מצד שני, הריטלין אכן עוזר לריכוז ומונע מהילד לפתח דימוי עצמי נמוך, לחוש דחוי בכיתה וכו´. מצד שלישי... רק מלקרוא את האזהרות הכתובות על העלון המצורף לריטלין אפשר לחטוף חום. ישנם טיפולים אלטרנטיביים שעוזרים מאד גם לילדים וגם למבוגרים. אם את רוצה יותר מידע, אשמח להעביר לך בe-mail או בטלפון. אני מטפלת בילדים עם הפרעות קשב וחלקם עם הזמן מסתדרים היטב ללא ריטלין.
 

רומי*

New member
ביקור ראשון בפורום, וכמה מילים

יש לי בן בן 11 שאובחן רק לפני שנה, ובאחור, כסובל מבעיות קשב ריכוז. לאחר שהתייעצתי עם נוירולוג מומחה הוא המליץ על ריטלין. התנגדתי בכל תוקף מכל הסיבות שנכתבו כאן למעלה ועוד כהנה וכהנה משלי. מעבר לזה התייעצתי עם רופאת משפחה שהיא במקרה דודתי, ולכן היה ברור לי שטובת הילד מול עיניה, מה עוד שאני יודעת שהיא לא ממליצה במהירות על כדורים. הדיווחים מבית הספר היו שחורים, הפרעות לאין סוף, ירידה חדה בלימודים, ניתוק כל הקשרים החברתיים של הילד. היה לי ילד שכאב לי להעיר אותו בבקר לבית ספר, ידעתי איזה סבל הוא עובר. כמעט כל יום מצאתי את עצמי בבית הספר, רבה עם המחנכת ועם המנהלת שהן לא מטפלות בו נכון. לבסוף החלטתי לתת ריטלין, כעצת הנוירולוג המומחה, ומאז הילד מקבל חצי כדור כל בוקר ונמצא במעקב מתמיד. תוצאות התנהגותיות: דיווחי המורים בכתה על הפרעות פסקו כמעט לחלוטין הילד שהוא על סף מחוננות, ויחד עם זה צנח בציונים בצורה מפחידה, חזר להשיג ציונים גבוהים הילד התחיל ללכת עם חשק לבית הספר מצבו החברתי השתפר, למרות שכאן יש לעשות עוד הרבה עבודה אני מאמינה שהריטלין עזר לו, ואם מנע ממנו נזקים נפשיים לאורך זמן, דיינו. אנו נשארים במעקב ואני מחפשת גם דרכים אלטרנטיביות, ולכן כל מידע יעזור לי. ותודה לאל על הפורום הזה שרק עתה נחשפתי אליו
 

דרדרית

New member
דרכים נוספות ../images/Emo42.gif

היי רומי ברוכה הבאה לפורום. גם אני דיי חדשה פה. שמחה בשבילך שבנך התחיל לעלות על דרך המלך בזכות הרטלין ושמחה כי למרות החששות החלטת לתת לו טיפול זה. אם קראת את התכתובת שלי עם מאיה, יכולת להבין כי יש דרכים נוספות לעזור בבעיות קשב וריכוז. אני באה מהמערכת החינוכית עם אידאולוגיה של אלטרנטיבי בשילוב עם הקונבנציונלי, כך שהעצה היחידה שיש לי לתת לך היא נסי כל דבר אך אל תפסיקי את הרטלין עד שלא תהיי בטוחה שאכן מצאת משהו חילופי שעוזר לבנך. או אולי שילוב של רטליו במינון נמוך עם התחום האלטרנטיבי. מאיה הביאה כמה דוגמאות לעזרה בתחום האלטרנטיבי ואני בטוחה שהיא תוכל להמליץ בהרחברה על דרכים נוספות. מהידע והניסיון שלי אני יודעת שפרחי באך יכולים לעזור אך לוקח זמן עד שמגיעים לתרכובת המתאימה ולתוצאות המצופות. כמו כן, יש כאן פורום מדהים הנקרא מודעות פנימית וגם שם תוכלי לקבל עזרה. מנסיוני בהוראה, רומי, אני רואה לא מעט מקרים כמו של בנך שהרטלין עזר להם למצות את יכולותיהם, ואחרי כמה שנים, הופסק הטיפול (בגיל ההתבגרות), אך הילדים המשיכו לתפקד טוב. מלבד זאת, במשך הזמן (מניסיון אישי) לומדים איך לשלוט על ההתנהגויות ואיך להפסיק להפריע ולהתמקד בלמידה . כי תוך כדי לקיחת הרטלין, ילמד בנך אסטרטגיות למידה יעילות ויכולת התמודדות. (מדובר כאן על מודעות שלו לקשייו ולהתמודדות עימם בדרכים שונות, וכאן עבודת מודעות עימו, למרות גילו הצעיא, תעזור הרבה). בהמון הצלחה ושתפי אותנו במשך השנה בחוויות. דרדרית
 

רומי*

New member
בשלב הזה בני עדיין בתהליך הכחשה

אבל הוא רואה את השיפור וההתקדמות אוכל לעבוד איתו רק כשיבין שיש לו בעיה הוא הולך לשיעורי הוראה מתקנת אך לא מוכן להמשיך בשנה הבאה הוא מסרב ללכת לקבל ייעוץ מקצועי, אנו גוררים אותו בכוח במסגרת "טיפול משפחתי" כך שמשהו יהיה גם לו המורים בבית ספרו אינם יודעים כיצד לטפל בבעיות שלו המורה שלו (בבכתות ג´-ד´) שברה את רוחו וניפצה את תדמיתו לשמחתי בכתה ה´ הגיעה מורה חדשה שלא הכירה אותו והיא לא זיהתה בכלל בעיה עם הילד (הוא ביקש שלא לספר לה) וציוניו גבוהים והיא מאד מעריכה אותו. מה שכמובן עזר לו לשפר תדמיתו העצמית. אבל, עיקר הבעיה, כפי שאני רואה אותה עכשיו היא, כיצד לגרום לו להכיר בקושי כך שנוכל לעבוד ביחד.
 

jnorbach

New member
שיטות אלטרנטיביות ../images/Emo45.gif

קודם כל שמחי בכך שבנך רואה בעצמו את הצד החיובי שבו והצלחות. בני לא השיג דבר בביה"ס חוץ מתיסכולים. את השעורים (אם הוא עשה בכלל) עשינו ביחד. לא היו מחברות והמורים רק רטנו. מעט מהם ניסו לעזור. בכל מקרה ישנן מספר שיטות אלטרנטיביות שאמורות לעזור.
 
למעלה