רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
גם אני חושבת שחלק מהדברים בכתבה הם מוקצנים מדי

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
גם אני חושבת שחלק מהדברים בכתבה הם מוקצנים מדי
תחנת עפולה ממש מצליחה למעשה.. שעות הבוקר שם עמוסות מאוד וזה לא משנה שהיא רחוקה ממרכז העיר, התחבורה לתחנה מאוד נגישה ומותאמות באופן מושלם לרכבת במשך כל שעות היום ככה שהיא לא תחנה שתכשל כמו דימונה למשל.. לא הבנתי למה דימונה היא תחנה שנכשלה.. אם היו מתאימים את התחבורה לתחנה אז היא יכלה להצליח.. מה הגורם העיקרי שלה לכישלון? הרי המרחק מהתחנת רכבת אל מרכז העיר לא כל כך נוראי
לגבי תחנת מגדל העמק-כפר ברוך המצב אכן בעייתי.. קווי האוטובוס משכונות מגדל העמק לתחנת הרכבת בלו"ז מאוד דליל, במוצאי שבת הקווים אפילו לא פעילים ככה שהתחנה הזו בדרך להיות למצב רע..יש לי מרחק גדול ממגדל העמק ולכן אם לא יהיו קווי הזנה לתחנה ממגדל העמק אכן רק בעלי רכב יוכלו להשתמש בה
יוקנעם-כפר יהושע רחוקה מיקנעם ולעיתים התחבורה אליה יכולה להיות בעייתית כי צומת התשבי לעיתים פקוקה, אך קו 117 מהשכונה לרכבת פעיל באופן תדיר, תדיר מספיק בשביל שתושבי יוקנעם יוכלו להשתמש ברכבת אופן קבוע
ראש העין זה באמת נוראי.. התחנה נמצאת 7 ק"מ מראש העין עצמה.. אני לא מבינה איך רכבת ישראל מצפה שתחנת ראש העין-צפון תשרת כראוי את תושבי ראש העין עם מרחק כזה
לגבי שאר תחנות הדרום אני לא כל כך יודעת מה המצב שם. רק יכולה להגיד שאפילו שתחנת אשקלון רחוקה ממרכז אשקלון היא עדין תחנה עמוסה.. לא תמיד יש קשר לבין מרחק התחנה ממרכז העיר לבין ההצלחה שלה
 
תחפשי בפורום, דנו רבות על מקרה דימונה ומדוע הוא לא מייצג

גם אני חושבת שחלק מהדברים בכתבה הם מוקצנים מדי
תחנת עפולה ממש מצליחה למעשה.. שעות הבוקר שם עמוסות מאוד וזה לא משנה שהיא רחוקה ממרכז העיר, התחבורה לתחנה מאוד נגישה ומותאמות באופן מושלם לרכבת במשך כל שעות היום ככה שהיא לא תחנה שתכשל כמו דימונה למשל.. לא הבנתי למה דימונה היא תחנה שנכשלה.. אם היו מתאימים את התחבורה לתחנה אז היא יכלה להצליח.. מה הגורם העיקרי שלה לכישלון? הרי המרחק מהתחנת רכבת אל מרכז העיר לא כל כך נוראי
לגבי תחנת מגדל העמק-כפר ברוך המצב אכן בעייתי.. קווי האוטובוס משכונות מגדל העמק לתחנת הרכבת בלו"ז מאוד דליל, במוצאי שבת הקווים אפילו לא פעילים ככה שהתחנה הזו בדרך להיות למצב רע..יש לי מרחק גדול ממגדל העמק ולכן אם לא יהיו קווי הזנה לתחנה ממגדל העמק אכן רק בעלי רכב יוכלו להשתמש בה
יוקנעם-כפר יהושע רחוקה מיקנעם ולעיתים התחבורה אליה יכולה להיות בעייתית כי צומת התשבי לעיתים פקוקה, אך קו 117 מהשכונה לרכבת פעיל באופן תדיר, תדיר מספיק בשביל שתושבי יוקנעם יוכלו להשתמש ברכבת אופן קבוע
ראש העין זה באמת נוראי.. התחנה נמצאת 7 ק"מ מראש העין עצמה.. אני לא מבינה איך רכבת ישראל מצפה שתחנת ראש העין-צפון תשרת כראוי את תושבי ראש העין עם מרחק כזה
לגבי שאר תחנות הדרום אני לא כל כך יודעת מה המצב שם. רק יכולה להגיד שאפילו שתחנת אשקלון רחוקה ממרכז אשקלון היא עדין תחנה עמוסה.. לא תמיד יש קשר לבין מרחק התחנה ממרכז העיר לבין ההצלחה שלה
תחפשי בפורום, דנו רבות על מקרה דימונה ומדוע הוא לא מייצג
 

luckydude

Active member
אני מניח שבסופו של דבר עפולה ״תגדל״ לעבר התחנה.

גם אני חושבת שחלק מהדברים בכתבה הם מוקצנים מדי
תחנת עפולה ממש מצליחה למעשה.. שעות הבוקר שם עמוסות מאוד וזה לא משנה שהיא רחוקה ממרכז העיר, התחבורה לתחנה מאוד נגישה ומותאמות באופן מושלם לרכבת במשך כל שעות היום ככה שהיא לא תחנה שתכשל כמו דימונה למשל.. לא הבנתי למה דימונה היא תחנה שנכשלה.. אם היו מתאימים את התחבורה לתחנה אז היא יכלה להצליח.. מה הגורם העיקרי שלה לכישלון? הרי המרחק מהתחנת רכבת אל מרכז העיר לא כל כך נוראי
לגבי תחנת מגדל העמק-כפר ברוך המצב אכן בעייתי.. קווי האוטובוס משכונות מגדל העמק לתחנת הרכבת בלו"ז מאוד דליל, במוצאי שבת הקווים אפילו לא פעילים ככה שהתחנה הזו בדרך להיות למצב רע..יש לי מרחק גדול ממגדל העמק ולכן אם לא יהיו קווי הזנה לתחנה ממגדל העמק אכן רק בעלי רכב יוכלו להשתמש בה
יוקנעם-כפר יהושע רחוקה מיקנעם ולעיתים התחבורה אליה יכולה להיות בעייתית כי צומת התשבי לעיתים פקוקה, אך קו 117 מהשכונה לרכבת פעיל באופן תדיר, תדיר מספיק בשביל שתושבי יוקנעם יוכלו להשתמש ברכבת אופן קבוע
ראש העין זה באמת נוראי.. התחנה נמצאת 7 ק"מ מראש העין עצמה.. אני לא מבינה איך רכבת ישראל מצפה שתחנת ראש העין-צפון תשרת כראוי את תושבי ראש העין עם מרחק כזה
לגבי שאר תחנות הדרום אני לא כל כך יודעת מה המצב שם. רק יכולה להגיד שאפילו שתחנת אשקלון רחוקה ממרכז אשקלון היא עדין תחנה עמוסה.. לא תמיד יש קשר לבין מרחק התחנה ממרכז העיר לבין ההצלחה שלה
אני מניח שבסופו של דבר עפולה ״תגדל״ לעבר התחנה.
בעתיד הרחוק יהיה שטח ״כלוא״ גדול בין כביש 65 הקיים וכביש עוקף עפולה (65 העתידי) והמרחב שמצפון לתחנה יהיה שטח בנוי. ואז התחנה תהיה הרבה יותר ״מרכזית״.

בקשר לראש העין... התחנה שם בנויה על תוואי קיים עוד מימי הטורקים. השתמשו במה שיש.
 
בעפולה זה כבר קורה

אני מניח שבסופו של דבר עפולה ״תגדל״ לעבר התחנה.
בעתיד הרחוק יהיה שטח ״כלוא״ גדול בין כביש 65 הקיים וכביש עוקף עפולה (65 העתידי) והמרחב שמצפון לתחנה יהיה שטח בנוי. ואז התחנה תהיה הרבה יותר ״מרכזית״.

בקשר לראש העין... התחנה שם בנויה על תוואי קיים עוד מימי הטורקים. השתמשו במה שיש.
בעפולה זה כבר קורה
במקרה נסעתי שם אתמול, בניינים רבים נבנים לאורך הרחוב שצמוד לתחנה (המשך שדרות בן גוריון). ולעפולה יש למעשה תוכניות מאושרות בהליכי ביצוע להקיף את התחנה בעיר.
גם בחדרה נבנה אנרג'י פארק צמוד לתחנת הרכבת ויש תוכניות להעתקת התחנה המרכזית אליו עם כניסה חדשה לרכבת ממערב.
גם באשדוד יש תוכניות למכללה ובית חולים צמודים לרכבת ועוד שכונות מגורים שיעטפו אותה. אם אני לא טועה ראיתי תוכניות דומה גם לשכונות מגורים גדולות בדרום יבנה סמוך לתחנת יבנה מזרח.
ראשון לציון מתכננת את מתחם האלף האינטנסיבי סמוך לתחנת משה דיין, בבת ים אושרו מגדלים סמוך לתחנת יוספטל (שני מגדלי מגורים ומגדל משרדים אחד בגובה 30 קומות), סמוך לתחנת האומה מתוכננים 12 מגדלים בגובה 35 קומות (על חורבות חניון בנייני האומה), בתחנת הוד השרון סוקולוב המגדלים הולכים ומתקרבים לתחנת הרכבת ויש גם תוכניות של עירייתה וד השרון לאזור שקרוב לתחנת נורדאו. בבאר שבע הולך ונבנה פארק היטק מסיבי סמוך לתחנת האוניברסיטה ובטח יש עוד תוכניות רבות בתחנות אחרות.

במקומות רבים בעולם תחנות הרכבת נבנות מחוץ למרכזי הערים, כפשרה בגלל העלויות הגבוהות, ואז הערים מגיעות אליהן. זה כמובן לוקח זמן. האם תהיתם פעם למה בפאריס יש "גאר דו נורד" (רכבות לצפון), גאר דה ל'אסט (רכבות למזרח), גאר דה ליון (רכבות לכיוון העיר ליון) ועוד כמה?
הסיבה כמובן שהן נבנו מחוץ לעיר ולא נכנסו ממש לאמצע. העיר הקיפה אותן אחר כך. אותו דבר תמצאו גם בלונדון ובכל מרכז רכבתי אחר.

ערים כמו פריז ולונדון, שמאז הקמת הרשת גם התנסו בפרויקטים ראויים אך יקרים להחריד של חיבור בין התחנות השונות דרך מרכז העיר הצפוף, מראות לנו גם את קנה המידה שנדרש להשקעה כזו. אתה באמת צריך להיות עיר עולם מהשורה הראשונה כדי להכניס את הרכבת ממש לתוך הקישקע של מרכז העניינים.
 

zvir1

New member
באשדוד בית החולים כבר קיים והוא די קרוב . כמו בת גלים לרמבם

בעפולה זה כבר קורה
במקרה נסעתי שם אתמול, בניינים רבים נבנים לאורך הרחוב שצמוד לתחנה (המשך שדרות בן גוריון). ולעפולה יש למעשה תוכניות מאושרות בהליכי ביצוע להקיף את התחנה בעיר.
גם בחדרה נבנה אנרג'י פארק צמוד לתחנת הרכבת ויש תוכניות להעתקת התחנה המרכזית אליו עם כניסה חדשה לרכבת ממערב.
גם באשדוד יש תוכניות למכללה ובית חולים צמודים לרכבת ועוד שכונות מגורים שיעטפו אותה. אם אני לא טועה ראיתי תוכניות דומה גם לשכונות מגורים גדולות בדרום יבנה סמוך לתחנת יבנה מזרח.
ראשון לציון מתכננת את מתחם האלף האינטנסיבי סמוך לתחנת משה דיין, בבת ים אושרו מגדלים סמוך לתחנת יוספטל (שני מגדלי מגורים ומגדל משרדים אחד בגובה 30 קומות), סמוך לתחנת האומה מתוכננים 12 מגדלים בגובה 35 קומות (על חורבות חניון בנייני האומה), בתחנת הוד השרון סוקולוב המגדלים הולכים ומתקרבים לתחנת הרכבת ויש גם תוכניות של עירייתה וד השרון לאזור שקרוב לתחנת נורדאו. בבאר שבע הולך ונבנה פארק היטק מסיבי סמוך לתחנת האוניברסיטה ובטח יש עוד תוכניות רבות בתחנות אחרות.

במקומות רבים בעולם תחנות הרכבת נבנות מחוץ למרכזי הערים, כפשרה בגלל העלויות הגבוהות, ואז הערים מגיעות אליהן. זה כמובן לוקח זמן. האם תהיתם פעם למה בפאריס יש "גאר דו נורד" (רכבות לצפון), גאר דה ל'אסט (רכבות למזרח), גאר דה ליון (רכבות לכיוון העיר ליון) ועוד כמה?
הסיבה כמובן שהן נבנו מחוץ לעיר ולא נכנסו ממש לאמצע. העיר הקיפה אותן אחר כך. אותו דבר תמצאו גם בלונדון ובכל מרכז רכבתי אחר.

ערים כמו פריז ולונדון, שמאז הקמת הרשת גם התנסו בפרויקטים ראויים אך יקרים להחריד של חיבור בין התחנות השונות דרך מרכז העיר הצפוף, מראות לנו גם את קנה המידה שנדרש להשקעה כזו. אתה באמת צריך להיות עיר עולם מהשורה הראשונה כדי להכניס את הרכבת ממש לתוך הקישקע של מרכז העניינים.
באשדוד בית החולים כבר קיים והוא די קרוב . כמו בת גלים לרמבם
 

amit1270

New member
להקיף את התחנה בעיר?

בעפולה זה כבר קורה
במקרה נסעתי שם אתמול, בניינים רבים נבנים לאורך הרחוב שצמוד לתחנה (המשך שדרות בן גוריון). ולעפולה יש למעשה תוכניות מאושרות בהליכי ביצוע להקיף את התחנה בעיר.
גם בחדרה נבנה אנרג'י פארק צמוד לתחנת הרכבת ויש תוכניות להעתקת התחנה המרכזית אליו עם כניסה חדשה לרכבת ממערב.
גם באשדוד יש תוכניות למכללה ובית חולים צמודים לרכבת ועוד שכונות מגורים שיעטפו אותה. אם אני לא טועה ראיתי תוכניות דומה גם לשכונות מגורים גדולות בדרום יבנה סמוך לתחנת יבנה מזרח.
ראשון לציון מתכננת את מתחם האלף האינטנסיבי סמוך לתחנת משה דיין, בבת ים אושרו מגדלים סמוך לתחנת יוספטל (שני מגדלי מגורים ומגדל משרדים אחד בגובה 30 קומות), סמוך לתחנת האומה מתוכננים 12 מגדלים בגובה 35 קומות (על חורבות חניון בנייני האומה), בתחנת הוד השרון סוקולוב המגדלים הולכים ומתקרבים לתחנת הרכבת ויש גם תוכניות של עירייתה וד השרון לאזור שקרוב לתחנת נורדאו. בבאר שבע הולך ונבנה פארק היטק מסיבי סמוך לתחנת האוניברסיטה ובטח יש עוד תוכניות רבות בתחנות אחרות.

במקומות רבים בעולם תחנות הרכבת נבנות מחוץ למרכזי הערים, כפשרה בגלל העלויות הגבוהות, ואז הערים מגיעות אליהן. זה כמובן לוקח זמן. האם תהיתם פעם למה בפאריס יש "גאר דו נורד" (רכבות לצפון), גאר דה ל'אסט (רכבות למזרח), גאר דה ליון (רכבות לכיוון העיר ליון) ועוד כמה?
הסיבה כמובן שהן נבנו מחוץ לעיר ולא נכנסו ממש לאמצע. העיר הקיפה אותן אחר כך. אותו דבר תמצאו גם בלונדון ובכל מרכז רכבתי אחר.

ערים כמו פריז ולונדון, שמאז הקמת הרשת גם התנסו בפרויקטים ראויים אך יקרים להחריד של חיבור בין התחנות השונות דרך מרכז העיר הצפוף, מראות לנו גם את קנה המידה שנדרש להשקעה כזו. אתה באמת צריך להיות עיר עולם מהשורה הראשונה כדי להכניס את הרכבת ממש לתוך הקישקע של מרכז העניינים.
להקיף את התחנה בעיר?
ממה שראיתי בתכנית המתאר של עפולה העיר תיבנה רק עד התחנה ולא מעבר לה. זה לא ממש "להקיף".
באשדוד כבר יש בית חולים ויש תכניות לבנייה רבה בסביבות התחנה. אבל כביש 4 חוסם את העיר ממזרח והיא לא תתרחב מעבר לו ולכן גם שם התחנה לא תהיה מוקפת בעיר.
 

luckydude

Active member
לא נראה לי שישאירו את השטח הכלוא שייוצר

להקיף את התחנה בעיר?
ממה שראיתי בתכנית המתאר של עפולה העיר תיבנה רק עד התחנה ולא מעבר לה. זה לא ממש "להקיף".
באשדוד כבר יש בית חולים ויש תכניות לבנייה רבה בסביבות התחנה. אבל כביש 4 חוסם את העיר ממזרח והיא לא תתרחב מעבר לו ולכן גם שם התחנה לא תהיה מוקפת בעיר.
לא נראה לי שישאירו את השטח הכלוא שייוצר
כשייבצעו את כביש עוקף עפולה ריק.
 

amit1270

New member
תכנית המתאר של עפולה:

לא נראה לי שישאירו את השטח הכלוא שייוצר
כשייבצעו את כביש עוקף עפולה ריק.
תכנית המתאר של עפולה:
המשושה החלול הגדול הוא מיקום תחנת הרכבת הנוכחי. המשושה המלא הקטן הוא מיקום התחנה המוצע בתכנית המתאר.

 

zvir1

New member
סך הכל מיקום סביר + . החודש עברו 75000 נוסעים בתחנה

תכנית המתאר של עפולה:
המשושה החלול הגדול הוא מיקום תחנת הרכבת הנוכחי. המשושה המלא הקטן הוא מיקום התחנה המוצע בתכנית המתאר.
סך הכל מיקום סביר + . החודש עברו 75000 נוסעים בתחנה
זוכרים שהאוצר אישר לקו הזה רק מסילה אחת? נראה לי שעוד שנה יעשו את ההרחבה בעלות כפולה.
 

amit1270

New member
א. לא נראה לי שהביקוש מצדיק הכפלה בקרוב

סך הכל מיקום סביר + . החודש עברו 75000 נוסעים בתחנה
זוכרים שהאוצר אישר לקו הזה רק מסילה אחת? נראה לי שעוד שנה יעשו את ההרחבה בעלות כפולה.
א. לא נראה לי שהביקוש מצדיק הכפלה בקרוב
ב. למה עלות כפולה? לאורך כל הקו יש הכנה למסילה נוספת ולא אמורה להיות בעיה מיוחדת להוסיף.
 

אבישי ק

New member
75,000 זה כמות נמוכה? ועוד בקיץ? מעניין

א. לא נראה לי שהביקוש מצדיק הכפלה בקרוב
ב. למה עלות כפולה? לאורך כל הקו יש הכנה למסילה נוספת ולא אמורה להיות בעיה מיוחדת להוסיף.
75,000 זה כמות נמוכה? ועוד בקיץ? מעניין
 

olli3

New member
מנהל
יש מספר סיבות ללמה דימונה לא רלוונטית.

גם אני חושבת שחלק מהדברים בכתבה הם מוקצנים מדי
תחנת עפולה ממש מצליחה למעשה.. שעות הבוקר שם עמוסות מאוד וזה לא משנה שהיא רחוקה ממרכז העיר, התחבורה לתחנה מאוד נגישה ומותאמות באופן מושלם לרכבת במשך כל שעות היום ככה שהיא לא תחנה שתכשל כמו דימונה למשל.. לא הבנתי למה דימונה היא תחנה שנכשלה.. אם היו מתאימים את התחבורה לתחנה אז היא יכלה להצליח.. מה הגורם העיקרי שלה לכישלון? הרי המרחק מהתחנת רכבת אל מרכז העיר לא כל כך נוראי
לגבי תחנת מגדל העמק-כפר ברוך המצב אכן בעייתי.. קווי האוטובוס משכונות מגדל העמק לתחנת הרכבת בלו"ז מאוד דליל, במוצאי שבת הקווים אפילו לא פעילים ככה שהתחנה הזו בדרך להיות למצב רע..יש לי מרחק גדול ממגדל העמק ולכן אם לא יהיו קווי הזנה לתחנה ממגדל העמק אכן רק בעלי רכב יוכלו להשתמש בה
יוקנעם-כפר יהושע רחוקה מיקנעם ולעיתים התחבורה אליה יכולה להיות בעייתית כי צומת התשבי לעיתים פקוקה, אך קו 117 מהשכונה לרכבת פעיל באופן תדיר, תדיר מספיק בשביל שתושבי יוקנעם יוכלו להשתמש ברכבת אופן קבוע
ראש העין זה באמת נוראי.. התחנה נמצאת 7 ק"מ מראש העין עצמה.. אני לא מבינה איך רכבת ישראל מצפה שתחנת ראש העין-צפון תשרת כראוי את תושבי ראש העין עם מרחק כזה
לגבי שאר תחנות הדרום אני לא כל כך יודעת מה המצב שם. רק יכולה להגיד שאפילו שתחנת אשקלון רחוקה ממרכז אשקלון היא עדין תחנה עמוסה.. לא תמיד יש קשר לבין מרחק התחנה ממרכז העיר לבין ההצלחה שלה
יש מספר סיבות ללמה דימונה לא רלוונטית.
הראשונה שבהן היא שמרחבי דימונה קיימים קווי אוטובוס תדירים ישירות לבאר שבע, למוקדים שונים בבאר שבע. קו אחד למרכז העיר וקו נוסף לאיזור תעסוקה, פארק ההייטק, אונ' בן גוריון וסורוקה.
&nbsp
הסיבה השניה היא שהמסילה מדימונה מקושרת אך ורק לתחנת באר שבע צפון ואילו רוב הנוסעים צריכים להגיע לבאר שבע מרכז (מרכז העיר, התחנה המרכזית שצמודה לתחנת באר שבע מרכז).
&nbsp
הסיבה השלישית - מכיוון שזו תחנת קצה שמקושרת אך ורק לבאר שבע צפון, כל הרכבות מדימונה מסיימות ברכבת צפון ואין הרבה כאלו ביום, כך שרק אם יש רכבת בשענה שאת צריכה, אולי תשמשי בה.
&nbsp
לגבי קישור אל תחנת הרכבת וממנה. כבר שנים שפועל קו 12 שמקשר בין התחנה המרכזית בדימונה לתחנת הרכבת (שזה יעיל רק למי שגר סביב מרכזית דימונה) והקו הזה בעופן קבוע נוסע עם הנהג וזהו. גם כשהפעילו שני קווי שאטלים בחינם מרחבי דימונה לתחנת הרכבת, אף אחד לא נסע בהם ולכן מהר מאד הם בוטלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה