רוצה להיות שדרן רדיו! אבל...

BlackEye3

New member
רוצה להיות שדרן רדיו! אבל...

שלום לכם! מאז שאני זוכר את עצמי התחביב שלי היה רדיו, אני תמיד היתי מקשיב לרדיו, לשירים, ולשדרנים ובכלל אני אוהב את הדבר הזה שנקרא רדיו! עכשיו,אני רוצה גם לנסות לשדר אבל הבעיה שאין לי קול בס כמו השדרנים בגלגלצ , הקול שלי לא ציפציף יש לי קול רגיל אבל הוא פשוט לא נשמע כמו הקול של השדרנים ברדיו :S רציתי לדעת אם זה משנה כל כך גוון הקול כשמשדרים ברדיו?! ואם כן האם ניתן לשנות את הקול לקול "הבס" כמו של השדרנים המקצועיים :) ועוד דבר.. אם יש פה מישהו שיש לו ניסיון ברדיו ויכול לתת טיפים לשדרן מתחיל כמוני, אני ממש אשמח! תודה רבה מראש אנשים !
 
שמעת פעם את רזי ברקאי?

את אילנה דיין? עירית לינור? זה רק קומץ של אנשים מאוד מצליחים ברדיו שהקול שלהם הוא לא הכי רדיופוני. מסקנה... אפשר לשדר גם ללא קול רדיופוני. חוץ מזה יש כל מיני אמצעים טכניים שעוזרים לקולו של השדרן להישמע יותר נעים צלול. שדרן רדיו צריך לדעת לדבר, להתבטא בצורה רהוטה, להיות אדם בעל יכולות ביטוי גבוהות ואמת שמובילה אותו. הקול הרדיופוני הוא בסך הכל כלי עבודה, הרבה אנשים הצליחו גם בלעדיו. בהצלחה!
 

BlackEye3

New member
אממ

קודם כל תודה על התגובה. עכשיו, ראיתי שציינת שיש אמצעים טכנים שעוזרים לך לשפר את איכות הקול, השאלה שלי - כמו מה למשל? האם האמצעים האלה זמינים לכל אחד? אם תוכלי להרחיב לי טיפה, אני אשמח.
 
קול רדיופוני זה רק בונוס

ורלוונטי בעיקר לקריינות של טקסטים (פרסומות, חדשות) וגם אז לא תמיד. הרבה יותר חשוב מה אתה אומר ואיך אתה אומר את זה. מעטים הם האנשים שהקול שלהם כל כך מזעזע שהם פשוט לא יכולים לשדר בגללו.
 

kalil

New member
יש שדרן ב90FM

עם הקול הכי לא רדיופוני בארץ. עדיין הוא משדר והאמת לא כל כך רע. יש לו תוכנית מוזיקה ב20:00
 

tamarnon

New member
ממש אין לי בעיה עם הקול שלו והוא עדיין אחד

הטובים ביותר בקרב שדרני המוסיקה הצעירים של הרדיו בישראל כיום. בטח שבין כל הבינוניות שיש באמצע הדרך וצעירי גלגלצ הלוחשים. ובקשר להודעה, דוגמאות לשדרנים מעולים בלי קול טוב יש בשפע ברדיו. קול זה כבר לא כל כך חשוב
 

smailie

New member
אגב, אם חושבים על זה

אפילו לארז טל אין קול רדיופוני במיוחד. הוא נשמע מאוד צועק וצומרני. אין לו קול שמתאים להנחיית אירועים ממלכתיים, לדוגמא. אצלו, מה שעושה את העבודה, זה בעיקר הנוכחוּת וחוש ההומור תוך כושר עיתוי. מה שלא הפריע לו לשמש בתפקיד ראש מחלקת הקריינים של גל"צ חחח... אמוץ פרידמן מ"קול - ישראל", שהיום אפילו מקריין חדשות, נשמע בימיו הראשונים ברדיו צרוד מאוד, ברמוֹת מזעזעות לטעמי.
 

BlackEye3

New member
תודה חבר'ה אבל שכחתם לענות לי על שאלה :)

אוקי, קודם כל תודה על התגובות המועדדות :) רק עוד דבר קטן, רציתי לדעת אם יש איזשהי דרך שהקול יישמע יותר נעים או יותר מקצועי, אולי תוכנה או כל דבר אחר, אם יש בבקשה תציינו מה ואיך ניתן להשיג אותו :) זה חשוב לי :) תודה מראש חבר'ס.
 

smailie

New member
על תוכנה לא הייתי בונה

למרות שטכנאי רדיו בעצמו אמר לי שזאת אופצייה. מה תעשה אם יום אחד תגיע לשדר באולפן שאין בו את אותה תוכנה? פשוט תוותר על התוכנית באותו יום? אז ככה: בגלל שגם אני סובל מאותה בעייה - חלום על קריינות ברדיו שנמנע רק בשל קול שנחשב לא רדיופני (ובהזדמנות ברצוני להקדיש לכך פוסט שלם) - כבר בדקתי לפני כמה שנים מה אוכל לעשות. מדובר בפתרון שכרוך בהוצאה כספית, אבל אני מאמין שאם אתה מספיק רוצה זה לא מה שישבור אותך... פשוט לעבור שיעורי פיתוח קול. בימים שהייתי קצת יותר נלהב בנושא, התעניינתי האם אפשר ללמוד פיתוח קול לצורך קריינות ודיבור, בדיוק כשם שזה קיים לגבי זימרה. נאמר לי, שזה אכן אפשרי. יש להניח, שהבעייה שלך היא לאו דווקא הקול הצרוד, אלא יותר זה שהוא לא שומר על איכות קבועה משלו. הייתי בפגישת היכרות עם מורה לפיתוח קול. היא אמרה לי, שהקול שלי לעולם לא יהיה באס נמוך ונעים כמו של אלי ישראלי או של גדעון לב - ארי ז"ל, אבל בהחלט אוכל להגיע למצב שאני שולט בו ומצליח לשמור אותו יציב וברור, תוך שאני נמנע מעליות וירידות קיצוניות בעת השימוש בקול. עוד משהו: ישנם קריינים ומגישים שהקול שלהם מול המיקרופון בשעת שידור הוא לא בדיוק הקול שלהם במציאוּת. כשהם משדרים, הם פשוט מאמצים אותו באופן מלאכותי וככה מצליחים להישמע פתאום כמו "קריינים" (הרי אף - אחד לא חושב ברצינות שיוסי סיאס מלחשש בהגזמה גם כשהוא מבלה עם חברים. נכון?). אבל בשביל לעשות את זה נכון ולסגל קול שיהיה מזוהה איתך ולא יהיה נתון לשינויים ספונטאניים, תצטרך לעבור שיעורים בפיתוח קול. מדובר, בעצם, במן "פוזה", כשגם שיעורי משחק מן הסתם יוכלו לעזור כאן. ועוד כיוון מעודד בהחלט, שאתה מוזמן לשקול: בצר לי, כשהייתי מבואס מהיעדר קול רדיופוני אצלי וחששתי שהכל "אבוד", יצא לי לשוחח על כך עם קריין מסויים מ"קול - ישראל", שניחן בדיוק באותו קול שאני חולם שיהיה גם לי. השיחה הייתה באולפן "קול המוסיקה" (בזמן שהושמעה יצירה, כמובן. כשהמיקרופון היה סגור) בעת אחד הביקורים שלי ברדיו, כשהגעתי לתוכנית במחלקת הילדים והנוער של רשת א', שם שימשתי כתב - נוער. הוא הציע לי, לנסות להשתלב בסוג של תוכניות, שהקול לא כל - כך מחייב בהן. הייתה בזמנו ברשת א' רצועת שידור של הקראת סיפורים לילדים ("עוד סיפור אחד ודי") לפני השינה. זו, לדעתו, הייתה יכולה להיות דוגמא לא רעה לסגנון קריינות, שבו קול רשמי הוא לא הכרחי.אפילו גבר עם קול סופראן יכול להקריא סיפורים לילדים וזה אפילו עשוי לשרת היטב את הדראמטיוּת, בטקסטים מסויימים. מקווה שעזרתי במשהו. בהצלחה:)
 

tamarnon

New member
והרשימה עוד ארוכה

אביעד קיסוס לירון תאני עירית לינור קובי אריאלי ג'קי לוי ואזנה ועוד הרבה משדרני הרדיו האזורי. אבל המשותף לכולם, שהם יודעים להחזיק שידור וזה מה שחשוב. הקול במקרה הזה הוא משני בהחלט (העיקר שהעברית תהייה טובה).
 

גלעד2211

New member
tamarnon הנה רשימה קטנה של

שדרנים בעל קול רדיופוני ירון אשבל נתן זהבי רונית בר ג'ני בלום רוני ידידיה יוסי סיאס איריס קול יניב מורזובסקי אלון מורדו גבי גזית דידי הררי (אפילו שאני לא הכי מתחבר אליו) לאליקו גם יש קול טוב הוא דומה מאוד לקול המעולה של שמעון סופר. וזה רשימה ככה קצרה...וחבל שמביניהם הקינוח הוא אחד שכבר לא משדר...שמוליק טיאר.
 
וידוי

במשך שנים הייתי בטוח שהקול שלי לא מתאים לרדיו. גם קיבלתי הרבה ביקורות על הקול שלי שלא תרמו לביטחון העצמי שלי. ככל שצברתי ניסיון, לא רק שהביקורות נעלמו, אלא שפתאום הגיעו מחמאות על הקול שלי... אז בהקשר לפוסט כאן - לא נולדתי עם קול בס, אבל עם הניסיון הקול 'מתיישר' ונשמע טוב יותר כלפי חוץ, וכמובן מתגמד לנוכח כישורי ההגשה ושאר הקריטריונים שמסייעים לשדרן להחזיק במקצועיות שעת שידור.
 

tamarnon

New member
../images/Emo45.gif צודק ב-100%

ויש עוד הרבה - למעשה, רוב השדרנים בקול ישראל
 

nadav78

New member
שדר לבד

שדר באינטרנט לבד. אם אתה טוב, אתה תתגלה. לעזרה אתה מוזמן לכתוב לי ל [email protected] יש אתרים רבים דוגמת USTREAM שמאפשרים לך שידור בחינם ללא הגבלת מס' מאזינים.
 

shanina23

New member
קול

הי, לא קראתי את כל התגובות אלא רק חלק, אבל אני רוצה להגיד לך שהעידן שבו שדרנים היו חייבים קול בס עבר יחד עם הר' המתגלגלת... יש היום יותר מדרך אחת להשמע כשדרן רדיו. מה שחשוב, הרבה יותר מגוון הקול עצמו - שאותו אתה לא יכול לשנות - זה איך אתה משתמש בקול, כמה אויר אתה מכניס ומוציא, אם אתה לוחץ על המיתרים או לא, הדיקציה שלך וצורת הדיבור... ואפילו יותר חשובה מזה, היא האישיות הרדיופונית שלך. זה נראה לי אולי הדבר שהכי קשה לעבוד עליו... ראיתי שכתבת משהו על אמצעים טכניים לשינוי הקול - שלא תעיז!!! זה כמו לזכות בתחרות מלכת היופי עם פאה, ניתוח פלסטי, עדשות צבע בעייניים, ומליון שכבות של איפור... ברמה האישית, אני סבלתי מצרידות כרונית כילדה, בחיים לא הייתי יכולה לשדר עם הקול שהיה לי, ועוד הרבה לפני שידעתי מזה צבא, וגלי צה"ל הלכתי לספיצ' ת'ראפי. במיוני הקול לגלצ, לא עברתי את מיוני הקול הבסיסיים. הבוחן היה דן קנר. וכל קשר בין הקול שלי לסטנדרטיים שלו, הינו מקרי בהחלט. ובכל זאת מישהו לקח עלי צ'אנס ונתן לי לשדר... אין להשוות את איך שנשמעתי בהתחלה לאיך שאני נשמעת היום, וזה הולך ומשתפר כי אתה כל הזמן לומד משהו אחר. אני לא מכירה קורסים של קריינות, אולי זה עוזר... בכל אופן, הייתי מציעה לך להקליט את עצמך ולהקשיב בביקורתיות, ואולי כן לקחת איזשהו קורס. בהצלחה שני נחשוני "משהו משהו" כל ערב 20:00-22:00 רדיו תל אביב 102FM
 

smailie

New member
בקורס קריינים שהשתתפתי בו

אמר לנו אחד המדריכים, רם תדמור, ששיקולי הקבלה לרדיו הם לפעמים "יחסיים ולא רק מוחלטים". יכול להיות מישהו שלא עומד בקריטריונים היבשים של הקול, אבל מאיזושהי סיבה הוא הקרין משהו אישיותי ולכן התקבל. יכול להיות שלפעמים הבוחנים בדיוק מחפשים לצרף לשדרנים איזשהו "ליצן תורן" אחד ולאו דווקא מישהו שניחן בקול טוב. שוחחתי לפני כמה שנים עם איש רדיו ותיק שאת שירותו הסדיר עשה בגלי - צה"ל, במחזור של שרה דורון ז"ל. הוא הביא לי אותה כדוגמא למישהי שהיה בה יותר איזשהו חן "של גננת" ולא קול של קריינית, במובן המקובל. ובכל - זאת, סופחה למחלקת הקריינים דווקא.
 

Orenoren40

New member
רוצה להיות שדרן רדיו! אבל...

שלום לכם! מאז שאני זוכר את עצמי התחביב שלי היה רדיו, אני תמיד היתי מקשיב לרדיו, לשירים, ולשדרנים ובכלל אני אוהב את הדבר הזה שנקרא רדיו! עכשיו,אני רוצה גם לנסות לשדר אבל הבעיה שאין לי קול בס כמו השדרנים בגלגלצ , הקול שלי לא ציפציף יש לי קול רגיל אבל הוא פשוט לא נשמע כמו הקול של השדרנים ברדיו :S רציתי לדעת אם זה משנה כל כך גוון הקול כשמשדרים ברדיו?! ואם כן האם ניתן לשנות את הקול לקול "הבס" כמו של השדרנים המקצועיים :) ועוד דבר.. אם יש פה מישהו שיש לו ניסיון ברדיו ויכול לתת טיפים לשדרן מתחיל כמוני, אני ממש אשמח! תודה רבה מראש אנשים !
אני יגיב לך קודם כול אני שדרן רדיו מקצועי ועד כמה שידוע לי ואני עמוק כבר משדר מספר שנים אין תוכנה כזאת בשום תחנה ובת בבת אומר לך ידידי אין בעיה להיות שדרן האמת שגם לי יש קול רגיל ולא מיוחד כמו רזי ועוד פשוט לא רוצה להיות כמוהו אני רוצה להיות אני כמו שאני פשוט מציע לך ללכת ללמוד את התחום הזה ולהתחיל להיות שדרן יש מלא תחנות אינטרנטיות שבטוח שתדבר עם אחד מהם ישמחו אגב סתאם שתידע יש אלף תפקידים ברדיו שאתה יכול להתחיל מהם כמו עורך תחקירים איש הפקה וסאונד אחראי המוסיקה בשידור ועוד פשוט קום ותעשה אל תחכה יותר מידיי לא ציינת בן כמה אתה או מאיפה אתה אבל תשמע יש את רדיו קליק אינטרנטי (פחות ממליץ חחח ניגוד אינטרנסים ) ויש את רדיו החברתי הראשון שמאוד אוהב אותם הם הבית לשדרנים כמוך שהחלום שלהם זה להגיש פודקסטים ורדיו חברתי הם יושבים ברמת גן בטח אם תדבר איתם הם ישמחו לתת לך במה , אגב אני מציע לך גם להגיש פודקסטים ובזה אין לך שום בעיה לגמריי אם תשלח לי הודעה 0546273707 ותגיד לי שזה אתה אני אשמח לעזור לך בשמחה רק אל תפסיק לחלום זה עוד יקרה כמו שקורה להרבה שדרנים ומה שחשוב עוד לומר לעולםםםם לעולם אל תגיד שאתה רוצה להיות כמו ...זה מעליב ופוגע בך תיהיה מקורי תיהיה אתה תיהיה מה שאתה ותשדר את זה החוצה אתה תגלה שאתה לא פחות מכול שדרן אחר בהצלחה
 

Orenoren40

New member
לתוכנית רדיו אינטרנטית חדשה שתעלה בחודשי הקייץ אשר מיועדת לקהל הצעיר דרוש שחקן קול ( חקיין ) צעיר מגיל 17+ , הדרישות הן יכולת אילתור מיידי גבוהה , כושר משחק עם דיקציה מעולה , מחוייבות פעם בשבועיים בלילה , הגשת חומרים בזמן , הרציני שיבחר יזכה להגיש יחד עם שדרן נוסף בתוכנית הרדיו החדשה למבחן הבד יש להגיש הקלטה עם שם + טלפון + גיל ולהגיש במשך 2 דקות מספר קטעי סאונד שלכם עם צורת הגשה את המלל שלכם לכתובת המייל [email protected]
שימו לב , לא לשלוח אישיות כול הודעה שתשלח לא תענה העבודה היא ללא שכר, אבל מובטח הנאה מרובה ויכולת התקדמות בעתיד ,
 
למעלה