רופאים בארה"ב

רופאים בארה"ב

שלום

האם רופא שסיים התמחות בישראל ואת כל שלבי ה-USMLE יכול לעבוד בארה"ב כמומחה, בלי לעבור שם התמחות נוספת?

תודה
 

lilach123219

New member
דווקא כן ככל הידוע לי

אבל זה לא המקום לשאול אין פה אף אחד שיודע

עדיף לבדוק באתרים רלבנטים של רשויות הבריאות האמריקאיות
 

lilach123219

New member
את בטוחה? אני מכירה לפחות שני רופאים

שבזמן ה-fellowship בארה״ב היה מותר להם לראות חולים ולתת מרשמים למרות שהם עשו התמחות בארץ (עברו את ה-USMLE כמובן)

ועוד זוג שהיגר כשכבר היו מומחים (למרות שזה בדור של ההורים שלי לפני אי אילו שנים )
 

liat1271

New member
הרופאים שאת מכירה באו לפלושיפ,

הם לא יכולים לעבוד בתור עצמאים, או אם הם ינסו להתקבל לבית חולים אחר, בתור מומחים, לא יקבלו אותם לעבודה.
 

liat1271

New member
דרך אגב, אני מכירה משהי שהיא היתה הרבה שנים רופאת ילדים

בונצואלה, ועכשיו היא גרה בארה"ב, ובגילה היא לא רוצה לעבוד שוב פעם מסלול של התמחות, יש אוניברסיטה שאפשר לעשות שם תוכנית של מאסטר, ואח"כ היא תוכל לעבוד בתור רופאה בכירה, היא אמרה לי שהתוכנית קיימת לרופאי ילדים או למרדימים.
 

Jeremy10

New member
כן! אבל.....

התשובה הפשוטה היא כן. איך אני יודע? כי אני עשיתי את זה!
התשובה המלאה: מאוד מורכב אבל אפשרי.
ישנם שתי בעיות עיקריות. האחת היא לקבל רשיון לעסוק ברפואה בארה״ב. USMLE זה טוב ויפה אבל רוב המדינות יאשרו לך לקבל רשיון לעבוד רק תחת תוכנית הכשרה כל שהיא. על מנת לעבוד כרופא עצמאי עליך לסיים 1-3 שנים של הכשרה (Fellowship או התמחות). צריך לדעת שישנם חריגים לכלל זה ואפשר להשתמש בהם (בד״כ בעזרת עורך דין מקומי). רשמית אתה לא חייב להיות Board certified בארה״ב על מנת לעבוד כרופא עצמאי.
הבעיה השניה היא לקבל זכויות עבודה בבית חולים (hospital privileges). פעם לא היית חייב להיות רופא מומחה כדי לעבוד בבתי החולים בארה״ב. היום, על מנת למשוך חולים פוטנציאלים, יותר ויותר בתי חולים שינו את החוקים הפנימיים ומקבלים רק רופאים עם מומחיות אמריקאית, כביכול רופאים איכותיים יותר. הדבר יצר תסכול אצל הרופאים האמריקאים שלא עשו התמחות (רופאים כלליים) וכמובן שהדבר פוגע בכל הרופאים המומחים שהגרו לארה״ב. כל בתי החולים הגדולים יכולים להרשות לעצמם לסנן את הרופאים המבקשים לעבוד אצלהם ולא יאפשרו לרופאים שאינם Board certified לעבוד. רוב בתי החולים הקטנים שנמצאים במקומות יחסית נדחים ישמחו לקבל לעבודה כל מי שרק מבקש לעבוד שם ולא ידרשו התמחות מסודרת. צריך להבין שארה״ב היא מדינה מאוד בירוקרטית. יש תהליך מסודר וארוך להחריד שצריך לעבור על מנת לקבל את הרשיונות הנכספים. כמו בכל מקום, אם המלך חפץ ביקרך, הוא כבר ידאג להעביר אותך מעבר למסכת התלאות הרגילה ויפתח בפניך דלתות שסגורות בפני אחרים. ישנם מספר לא מבוטל של רופאים ישראלים שבאו לארה״ב לתת התמחות קצרה ונשארו לעבוד בבית החולים כי מנהל המחלקה רצה אותם. הם עובדים כרופאים מומחים לכל דבר למרות שלא עשו התמחות בארה״ב ולמרות שבית החולים שבו הם עובדים מקבל רשמית רק רופאים מומחים. אם מישהו רוצה אותך מאוד הוא כבר ימצא דרך לקבל אותך.
אני כבר 8 שנים גר ועובד בארה״ב כרופא מומחה למרות שלא עשיתי כאן התמחות. התהליך לא קל ותמיד אתה תחשב כסוג ב׳ כי לא עשית את המסלול שהרופא האמריקאי עשה. אשמח לשוחח איתך בטלפון אם תרצה.
 
למעלה