רוח נעים?

trilliane

Well-known member
מנהל
איפה התאוריה פה?
דיבור וכתב זו תאוריה?

חוש הראייה וחוש השמיעה הם תאוריה? במציאות אין טקסט ששומעים אותו וטקסט שקוראים אותו?

מתגובותיך ניכר שאתה פשוט לא מבין במה מדובר.
 

sailor

New member
או שאת לא מבינה ולא קולטת שהגבולות הטשטשו

ללא הכר.
הכתיבה באינטרנט היא דוגמא מצוינת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכתיבה באינטרנט היא עדיין שפה כתובה

במשלב שיכול להיות גבוה ויכול להיות שפה מדוברת. זה בדיוק ההבדל בין מדיום (כתוב או דבור) לבין משלב. הגבולות המטושטשים הם בין המשלבים, לא בין המדיומים (או המדיה) השונים.
 

sailor

New member
ברור שאת חייבת למצוא הצדקה גם כשאין לה כל בסי

ס P:
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור שאתה חייב להיות אנטי לכל דבר שאני כותבת

גם כשאין לך שום בסיס... אני לא חייבת שום דבר, זו לא הבחנה שהמצאתי, ולא אגזול ממך את עונג הפלצנות. תבלה.
 

Captain Wraith

New member
מה הכוונה לספרות עברית ישנה?

המקורות המקראיים? או שפשוט איזשהו משורר בימי הבניים החליט שהמילה הזאת היא זכר?
 

Mits Petel

New member
מומחי הפורום בטח יענו לך לגבי לשון המקרא,

לשון חז"ל ולשון ימי הביניים. אני פשוט התכוונתי שבטקסטים ספרותיים ישנים (שנות השישים ואחורה) אפשר להיתקל בהתייחסות למילה "רוח" כזכר.
 
לשאלתך:

כן. במקרא ישנם מופעים רבים של "רוח" כזכר, ומופעים רבים כנקבה.
הן "רוח" במובנה הפיזי והן "רוח" במובנה המופשט והמטאפורי באות כזכר וגם כנקבה במקרא.
לעתים המין הדקדוקי אף מתחלף באותו משפט עצמו: "ורוח גדולה וחזק מפרק הרים ומשבר סלעים", "והנה רוח גדולה באה מעבר המדבר וַיִּגַּע בארבע פִּנות הבית..." או "ורוח על פנַי יחלוף תסמר שערת גופי".
 

sailor

New member
איזה רוח, איזה רוח הוא עושה לי מצב רוח שתיפח

רוחו (אבי קורן)

ואלתרמן הגדיל והתיחס באותו בית לאותו/ה רוח גם כזכר וגם כנקבה:
אוף איזו רוח אוף איזו רוח
איך זה דוהר שוטף
ומפזר ערמות והופך מוסכמות
ודולג על גדר למרחב הפתוח
וזונק וחוזר יא תן רגע לנוח
שום דבר אינו עוזר אוף איזו רוח.
 

מוגג

New member
גם אצל אבי קורן

רוח דו-מינית:

שתיקח אותו הרוח
ל... כל הרוחות.
 
למעלה