ראש עיריית אלעד דואג לשבת של התושבים

iritilan

New member
מידע נחמד ומעניין

לביג פיקצ'ר זה לא טוב
כי גם הם יכולים לקנות רכב ואז הפקקים באזור המרכז (איפה שגרים 90% מהחרדים) יאמירו.

ואנקדוטה - אגדה אורבנית מספרת שהשם omnibus, שאכן אומר "לכולם" לקו האוטובוסים הראשון בפריז ב-1661 נגזר מכך שתחנת הקצה שלו במרכז פריז היה בחנות כובעים בשם זה.
חנות הכובעים לא מכרה כובעים לכולם אלא רק לבני המעמד הגבוה, אבל היא התגאתה בזה שהיא יכולה להתאיםלכל לקוחה את הכובע המתאים לה (OMNI = כל המידות או כל הסוגים).
גם הקו תוכנן למעשה לבני ולבנות עשירים, כדי להגיע מהאחוזות המרוחקות אל מרכז פריז בלי צורך להזיז את ה"רכב הפרטי" (הכרכרה עם הנהג הפרטי). לפשוטי העם היה אסור לעלות עליו. זה החזיק מעמד בערך 15 שנה ואז כולם חזרו לרכב הפרטי שלהם.
בערך 150 שנה אחר כך, סטודנטים מהערים הסטודנטיאליות של אנגליה גילו את ההמצאה הזו מחדש. הם אמנם גם היו ברובם בני עשירים אבל בגלל שגרו שם בתנאי פנימייה ה"רכב הפרטי" של ההורים שלהם לא היה זמין להם שם והשירות שגשג. השם אומניבוס שאמנם הועתק לאנגליה עדיין לא ממש אמר "לכולם".
עבר זמן עד ששירות האוטובוסים התרחב לקהלים במעמדות הנמוכים יותר.
מידע נחמד ומעניין
שמחה תמיד לשמוע על ההיסטוריה של התחבורה הציבורית.
לטעמי אף פעם לא טוב שפוגעים בתחברה ציבורית נחוצה ושימושית.
מי שאחראי לקיום או היעדר תחבורה ציבורית - בשבת או בשאר ימי השבוע - זו הממשלה, הפוליטיקאים חילוניים ודתיים כאחד - הם אלו שמזניחים את פיתוח התחבורה הציבורית.
נכון שסביר שאזרחים חרדים לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, אבל לא חסרים גם חילוניים שבמקרה הטוב אדישים לחלוטין לתחבורה ציבורית ובמקרה הרע מתנגדים כי רוצים שימשיכו להעדיף את הרכב הפרטי מבחינת השקעה, תכנון, תשתיות וכו'.
השורה התחתונה היא שאין טעם 'להעניש' אזרחים, האחריות היא על הממשלה ומקבלי ההחלטות שלמרבה הצער רק בודדים מהם אם בכלל משתמשים על בסיס יומיומי או אפילו חלקי בתחבורה ציבורית.
 
הוי סוכריה חמצמצה, איזה תענוג, שיסבלו קצת

ראש עיריית אלעד דואג לשבת של התושבים
לאחרונה חל עיכוב בהעברת הסובסידיות למספר חברות אוטובוסים , אשר מאיימות בהשבתת פעילותן. כך גם בעיר החרדית-ברובה אלעד.
להלן ציטוט מתוך "כלכליסט" של מכתב שהוציא ראש העיר: "מדובר בין השאר ב-5,000 תלמידי ישיבות שרובם מתגוררים מחוץ לאלעד ומדי שבוע נוסעים ביום שישי אל משפחותיהם ושבים במוצאי שבת. בעיר שאחוז ניכר מתושביה לא מחזיק ברכב פרטי, מדובר בעוצר של ממש".

דווקא מוצא חן בעיני הרעיון שהמתנגדים העיקריים לתחבורה ציבורית בשבת ירגישו את הטעם של עוצר שבת ואי- יכולת לבקר את המשפחה, ולו רק לשבוע-שבועיים (או עד הבחירות).
האם יצאתי מרשעת?
הוי סוכריה חמצמצה, איזה תענוג, שיסבלו קצת
 

bralor4247

New member
מרשעת? ההפך

ראש עיריית אלעד דואג לשבת של התושבים
לאחרונה חל עיכוב בהעברת הסובסידיות למספר חברות אוטובוסים , אשר מאיימות בהשבתת פעילותן. כך גם בעיר החרדית-ברובה אלעד.
להלן ציטוט מתוך "כלכליסט" של מכתב שהוציא ראש העיר: "מדובר בין השאר ב-5,000 תלמידי ישיבות שרובם מתגוררים מחוץ לאלעד ומדי שבוע נוסעים ביום שישי אל משפחותיהם ושבים במוצאי שבת. בעיר שאחוז ניכר מתושביה לא מחזיק ברכב פרטי, מדובר בעוצר של ממש".

דווקא מוצא חן בעיני הרעיון שהמתנגדים העיקריים לתחבורה ציבורית בשבת ירגישו את הטעם של עוצר שבת ואי- יכולת לבקר את המשפחה, ולו רק לשבוע-שבועיים (או עד הבחירות).
האם יצאתי מרשעת?
מרשעת? ההפך
אם אין תחבורה לחילונים, מדוע שתהייה לחרדים?
 

Ccyclist

Well-known member
החרדים הם אוכלוסייה תלויית תח"צ

תח"צ זה פתרון לעומסים
לא הבנתי את ההיגיון, עדיף שהחרדים יסבלו יעברו למכוניות פרטיות וכולנו נעמוד בפקקים?
החרדים הם אוכלוסייה תלויית תח"צ
וטוב אם ירגישו לתקופה מסויימת את מה נעשה בשמם לאוכלוסיות תלויות תח"צ אחרות.
&nbsp
שיעור הנהיגה הנמוך במגזר החרדי בא מסיבות כלכליות ומסיבות של התנגדות ללימודי חול (2 שיעורים בשבוע 3-4 חודשים אם לא יותר) ולא ישתנה בעקבות כמה שבועות של שיבושים.
&nbsp
כחילוני שהיה תלוי בתח"צ לא אסלח למי שבשמם נאלצתי לעיתים ללכת את ציר עזה-הרצוג או את ציר בר-לב הירושלמים ברגל בשנות העשרה שלי, בייחוד כי במקביל הייתי מבקר במדינה עם תח"צ 7 ימים בשבוע - כמו כל שאר מדינות העולם. המצב בארץ מסובך יותר כי הסטטוס קוו הוא שת"פ מלוכלך בין אידאולוגיה מפא"יניקית קולקטיביסטית, אידאולוגיית הדתה מבית הרב קוק ודרישה של מנהיג חרדי, אך בגדול משתמשים בחרדים כדי להצדיק מצב שמהווה מחסום משמעותי בפני אוכלוסיות אחרות.
&nbsp
הנהגת הציבור החרדי מסוגלת להגיע לפשרות פרגמטיות. מצבים של הפסקת תח"צ באזורים חרדיים יכולים להראות להנהגה הזו מה נעשה בשמם לאחרים במשך 60 יום בשנה. לכל אוכלוסייה מגיעה תח"צ שמשרתת את צרכי הנסועה שלה, אבל כשאוכלוסייה משתמשת בכוחה הפוליטי כדי למנוע תח"צ מאוכלוסיות אחרות מגיע לה לטעום את מה שהיא מעוללת לאחרים.
&nbsp
&nbsp
 

iritilan

New member
ההזנחה של התחבורה הציבורית מישראל חורגת הרבה מעבר לזה

החרדים הם אוכלוסייה תלויית תח"צ
וטוב אם ירגישו לתקופה מסויימת את מה נעשה בשמם לאוכלוסיות תלויות תח"צ אחרות.
&nbsp
שיעור הנהיגה הנמוך במגזר החרדי בא מסיבות כלכליות ומסיבות של התנגדות ללימודי חול (2 שיעורים בשבוע 3-4 חודשים אם לא יותר) ולא ישתנה בעקבות כמה שבועות של שיבושים.
&nbsp
כחילוני שהיה תלוי בתח"צ לא אסלח למי שבשמם נאלצתי לעיתים ללכת את ציר עזה-הרצוג או את ציר בר-לב הירושלמים ברגל בשנות העשרה שלי, בייחוד כי במקביל הייתי מבקר במדינה עם תח"צ 7 ימים בשבוע - כמו כל שאר מדינות העולם. המצב בארץ מסובך יותר כי הסטטוס קוו הוא שת"פ מלוכלך בין אידאולוגיה מפא"יניקית קולקטיביסטית, אידאולוגיית הדתה מבית הרב קוק ודרישה של מנהיג חרדי, אך בגדול משתמשים בחרדים כדי להצדיק מצב שמהווה מחסום משמעותי בפני אוכלוסיות אחרות.
&nbsp
הנהגת הציבור החרדי מסוגלת להגיע לפשרות פרגמטיות. מצבים של הפסקת תח"צ באזורים חרדיים יכולים להראות להנהגה הזו מה נעשה בשמם לאחרים במשך 60 יום בשנה. לכל אוכלוסייה מגיעה תח"צ שמשרתת את צרכי הנסועה שלה, אבל כשאוכלוסייה משתמשת בכוחה הפוליטי כדי למנוע תח"צ מאוכלוסיות אחרות מגיע לה לטעום את מה שהיא מעוללת לאחרים.
&nbsp
&nbsp
ההזנחה של התחבורה הציבורית מישראל חורגת הרבה מעבר לזה
ממשלות חילוניות שיתפו פעולה במשך כל השנים עם ה'סטטוס קוו' (לכאורה) שמונע תחבורה ציבורית בשבת והציבור החילוני לא בדיוק הצביע ברובו לפי הנוסע הזה, אפילו לא בבחירות העירונית.. אולי רק בבחירות העירוינות האחרונות הנושא התחיל לעלות.
אוכלוסיית בעלי הרכב שלא מזיז להם תחבורה ציבורית או אפילו מתנגדים לכל שינוי שעלות לתת יתרון לתחבורה ציבורית/רוכבי אופניים/הולכי רגל על פני נוסעי הרכב הפרטי אחראית לא פחות למצב מאשר החרדים. זה לא אמור כמובן שזה מזכה את המפלגות החרדיות מהחלק שלהן באחריות למניעה מוחלטת של תחבורה ציבורית בשבת, אבל עובדה שבתחומים אחרים (בתי קולנוע, מסחר ועוד) אין שמירת שבת למרות התנגדות דתית ורק בתחבורה ציבורית עוצר השבת נשמר.
אם באמת רוצים שינוי בתחום - שיכלול בין השאר תחבורה ציבורית בשבת, הפתרון הוא לא 'להעניש' אזרחים פרטיים חרדים, אלא 'להעניש' בבחירות פוליטיקאים חילונים שמונעים תחבורה ציבורית בשבת וובכלל ממשיכים בהזנחת הנושא.
 

שלום 202

Active member
גיבוב של שטויות

החרדים הם אוכלוסייה תלויית תח"צ
וטוב אם ירגישו לתקופה מסויימת את מה נעשה בשמם לאוכלוסיות תלויות תח"צ אחרות.
&nbsp
שיעור הנהיגה הנמוך במגזר החרדי בא מסיבות כלכליות ומסיבות של התנגדות ללימודי חול (2 שיעורים בשבוע 3-4 חודשים אם לא יותר) ולא ישתנה בעקבות כמה שבועות של שיבושים.
&nbsp
כחילוני שהיה תלוי בתח"צ לא אסלח למי שבשמם נאלצתי לעיתים ללכת את ציר עזה-הרצוג או את ציר בר-לב הירושלמים ברגל בשנות העשרה שלי, בייחוד כי במקביל הייתי מבקר במדינה עם תח"צ 7 ימים בשבוע - כמו כל שאר מדינות העולם. המצב בארץ מסובך יותר כי הסטטוס קוו הוא שת"פ מלוכלך בין אידאולוגיה מפא"יניקית קולקטיביסטית, אידאולוגיית הדתה מבית הרב קוק ודרישה של מנהיג חרדי, אך בגדול משתמשים בחרדים כדי להצדיק מצב שמהווה מחסום משמעותי בפני אוכלוסיות אחרות.
&nbsp
הנהגת הציבור החרדי מסוגלת להגיע לפשרות פרגמטיות. מצבים של הפסקת תח"צ באזורים חרדיים יכולים להראות להנהגה הזו מה נעשה בשמם לאחרים במשך 60 יום בשנה. לכל אוכלוסייה מגיעה תח"צ שמשרתת את צרכי הנסועה שלה, אבל כשאוכלוסייה משתמשת בכוחה הפוליטי כדי למנוע תח"צ מאוכלוסיות אחרות מגיע לה לטעום את מה שהיא מעוללת לאחרים.
&nbsp
&nbsp
גיבוב של שטויות
שיעור הנהיגה הנמוך במגזר החרדי בא מסיבות כלכליות ומסיבות של התנגדות ללימודי חול (2 שיעורים בשבוע 3-4 חודשים אם לא יותר) ולא ישתנה בעקבות כמה שבועות של שיבושים.
מה הקשר?
 

matrix200200

Active member
זאת אשלייה מסוכנת לחשוב שחרדים תלויים בתח"ץ ממשלתית

החרדים הם אוכלוסייה תלויית תח"צ
וטוב אם ירגישו לתקופה מסויימת את מה נעשה בשמם לאוכלוסיות תלויות תח"צ אחרות.
&nbsp
שיעור הנהיגה הנמוך במגזר החרדי בא מסיבות כלכליות ומסיבות של התנגדות ללימודי חול (2 שיעורים בשבוע 3-4 חודשים אם לא יותר) ולא ישתנה בעקבות כמה שבועות של שיבושים.
&nbsp
כחילוני שהיה תלוי בתח"צ לא אסלח למי שבשמם נאלצתי לעיתים ללכת את ציר עזה-הרצוג או את ציר בר-לב הירושלמים ברגל בשנות העשרה שלי, בייחוד כי במקביל הייתי מבקר במדינה עם תח"צ 7 ימים בשבוע - כמו כל שאר מדינות העולם. המצב בארץ מסובך יותר כי הסטטוס קוו הוא שת"פ מלוכלך בין אידאולוגיה מפא"יניקית קולקטיביסטית, אידאולוגיית הדתה מבית הרב קוק ודרישה של מנהיג חרדי, אך בגדול משתמשים בחרדים כדי להצדיק מצב שמהווה מחסום משמעותי בפני אוכלוסיות אחרות.
&nbsp
הנהגת הציבור החרדי מסוגלת להגיע לפשרות פרגמטיות. מצבים של הפסקת תח"צ באזורים חרדיים יכולים להראות להנהגה הזו מה נעשה בשמם לאחרים במשך 60 יום בשנה. לכל אוכלוסייה מגיעה תח"צ שמשרתת את צרכי הנסועה שלה, אבל כשאוכלוסייה משתמשת בכוחה הפוליטי כדי למנוע תח"צ מאוכלוסיות אחרות מגיע לה לטעום את מה שהיא מעוללת לאחרים.
&nbsp
&nbsp
זאת אשלייה מסוכנת לחשוב שחרדים תלויים בתח"ץ ממשלתית
כבר היו הדברים מעולם שחרדים התשמשו בחברות פרטיות לצרכיהם הפנימיים והיו אלה דווקא חברות אוטובוסים כמו אגד שרדפו אחרי החרדים כדי שיסכימו לעבור אליהם.
אני אגב כתומך בשוק הפרטי, הייתי בהחלט מעדיף את המצב הזה שבו חרדים מממנים לעצמם הסעות משלהם (למרות שברור לי שזה כנראה יפגע בתחבורה ציבורית גם עבור החילונים).
זה קצת מצחיק אותי שאתה אומר "שלא תסלח" כי לפני הכל לא "הגיע לך" שום תחבורה ציבורית ובוודאי בשנות העשרה שלך שלא תרמת שקל לכלכלה ולא הגיע לך שום דבר.
אם יש משהו שאני מתעב הרי זה אותו entitlement mentality (מצטער לא ידע איך לתרגם את זה לעברית) שיש לאנשים מסוימים.
ולפני זה שתגיד לי שגם לחרדים יש את זה, אין צורך אני כבר מסכים איתך.
בעצם, זאת תופעה מצערת שמאוד נפוצה במחוזותינו (ולא הופכת לפחות מחרידה בשל כך).
 

שלום 202

Active member
מסוכן לחשוב שחרדים תורמים פחות מחילונים

זאת אשלייה מסוכנת לחשוב שחרדים תלויים בתח"ץ ממשלתית
כבר היו הדברים מעולם שחרדים התשמשו בחברות פרטיות לצרכיהם הפנימיים והיו אלה דווקא חברות אוטובוסים כמו אגד שרדפו אחרי החרדים כדי שיסכימו לעבור אליהם.
אני אגב כתומך בשוק הפרטי, הייתי בהחלט מעדיף את המצב הזה שבו חרדים מממנים לעצמם הסעות משלהם (למרות שברור לי שזה כנראה יפגע בתחבורה ציבורית גם עבור החילונים).
זה קצת מצחיק אותי שאתה אומר "שלא תסלח" כי לפני הכל לא "הגיע לך" שום תחבורה ציבורית ובוודאי בשנות העשרה שלך שלא תרמת שקל לכלכלה ולא הגיע לך שום דבר.
אם יש משהו שאני מתעב הרי זה אותו entitlement mentality (מצטער לא ידע איך לתרגם את זה לעברית) שיש לאנשים מסוימים.
ולפני זה שתגיד לי שגם לחרדים יש את זה, אין צורך אני כבר מסכים איתך.
בעצם, זאת תופעה מצערת שמאוד נפוצה במחוזותינו (ולא הופכת לפחות מחרידה בשל כך).
מסוכן לחשוב שחרדים תורמים פחות מחילונים
ואם מדברים על העדפות,
אני מעדיפה בהחלט שחילונים יממנו לעצמם הסעות משלהם
ואם כבר מדברים על תרומות של בני העשרה לך לכל הג'ובניקים שתורמים כלום וגם מקבלים כסף על חשבון כולנו!
 
למעלה