מידע נחמד ומעניין
שמחה תמיד לשמוע על ההיסטוריה של התחבורה הציבורית.
לטעמי אף פעם לא טוב שפוגעים בתחברה ציבורית נחוצה ושימושית.
מי שאחראי לקיום או היעדר תחבורה ציבורית - בשבת או בשאר ימי השבוע - זו הממשלה, הפוליטיקאים חילוניים ודתיים כאחד - הם אלו שמזניחים את פיתוח התחבורה הציבורית.
נכון שסביר שאזרחים חרדים לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, אבל לא חסרים גם חילוניים שבמקרה הטוב אדישים לחלוטין לתחבורה ציבורית ובמקרה הרע מתנגדים כי רוצים שימשיכו להעדיף את הרכב הפרטי מבחינת השקעה, תכנון, תשתיות וכו'.
השורה התחתונה היא שאין טעם 'להעניש' אזרחים, האחריות היא על הממשלה ומקבלי ההחלטות שלמרבה הצער רק בודדים מהם אם בכלל משתמשים על בסיס יומיומי או אפילו חלקי בתחבורה ציבורית.
מידע נחמד ומענייןלביג פיקצ'ר זה לא טוב
כי גם הם יכולים לקנות רכב ואז הפקקים באזור המרכז (איפה שגרים 90% מהחרדים) יאמירו.
ואנקדוטה - אגדה אורבנית מספרת שהשם omnibus, שאכן אומר "לכולם" לקו האוטובוסים הראשון בפריז ב-1661 נגזר מכך שתחנת הקצה שלו במרכז פריז היה בחנות כובעים בשם זה.
חנות הכובעים לא מכרה כובעים לכולם אלא רק לבני המעמד הגבוה, אבל היא התגאתה בזה שהיא יכולה להתאיםלכל לקוחה את הכובע המתאים לה (OMNI = כל המידות או כל הסוגים).
גם הקו תוכנן למעשה לבני ולבנות עשירים, כדי להגיע מהאחוזות המרוחקות אל מרכז פריז בלי צורך להזיז את ה"רכב הפרטי" (הכרכרה עם הנהג הפרטי). לפשוטי העם היה אסור לעלות עליו. זה החזיק מעמד בערך 15 שנה ואז כולם חזרו לרכב הפרטי שלהם.
בערך 150 שנה אחר כך, סטודנטים מהערים הסטודנטיאליות של אנגליה גילו את ההמצאה הזו מחדש. הם אמנם גם היו ברובם בני עשירים אבל בגלל שגרו שם בתנאי פנימייה ה"רכב הפרטי" של ההורים שלהם לא היה זמין להם שם והשירות שגשג. השם אומניבוס שאמנם הועתק לאנגליה עדיין לא ממש אמר "לכולם".
עבר זמן עד ששירות האוטובוסים התרחב לקהלים במעמדות הנמוכים יותר.
שמחה תמיד לשמוע על ההיסטוריה של התחבורה הציבורית.
לטעמי אף פעם לא טוב שפוגעים בתחברה ציבורית נחוצה ושימושית.
מי שאחראי לקיום או היעדר תחבורה ציבורית - בשבת או בשאר ימי השבוע - זו הממשלה, הפוליטיקאים חילוניים ודתיים כאחד - הם אלו שמזניחים את פיתוח התחבורה הציבורית.
נכון שסביר שאזרחים חרדים לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, אבל לא חסרים גם חילוניים שבמקרה הטוב אדישים לחלוטין לתחבורה ציבורית ובמקרה הרע מתנגדים כי רוצים שימשיכו להעדיף את הרכב הפרטי מבחינת השקעה, תכנון, תשתיות וכו'.
השורה התחתונה היא שאין טעם 'להעניש' אזרחים, האחריות היא על הממשלה ומקבלי ההחלטות שלמרבה הצער רק בודדים מהם אם בכלל משתמשים על בסיס יומיומי או אפילו חלקי בתחבורה ציבורית.