ראיתם את הNIMBY בכותרת הראשית של הארץ היום?

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אמרתי נשנה. בואו נתייחס בכבוד לאנשים שנפגעים אישית

אז בואו נשנה את הרכבת בשביל כוווווווווולם
בז'בוטינסקי ברמת גן נוציא אותה למפלס הקרקע - מה זה משנה שזה יאריך את זמן הנסיעה, יגדיל את העלויות במילארדים, ויחזיר את הפרויקט לשלב התכנון לעוד 5 שנים לפחות.

את הקו הסגול נוציא מפתח תקווה... אה את זה כבר עשינו. אבל נבנה חניון ענקי בתחנת הקצה שלו בגבעת שמואל רק לטובת תושבי פתח תקווה

ונעביר אותו מתחת לאדמה באלוף שדה, מה זה משנה שזה לא הגיוני הנדסית או תחבורתית? עוד כמה מילארד שקלים עוד 10 שנה בתכנון בנייה יותר מסובכת בלי בעיה.

ואז יתלוננו על זה שבניית התחנות התת קרקעיות עושה להם רעש, אז לא נבנה אף תחנה באלוף שדה! ואז יתלוננו שאין להם תחנות רכבת בכלל אז נבנה להם שאטל אוטובוסי שיסיע אותם לתחנה הקרובה

את הקו הירוק לא נעביר באוניברסיטה! נגרום לו לעבור מסביב. למי איכפת מהסטודנטים העיקר לא לקחת מקומות חנייה לתושבי רמת אביב.

אה, ולא נחשמל את רכבת ישראל, כי הרי החשמול הוא "חומת מוות" לדברי תושבי חיפה

ולא נבנה את הכרמלית כי מי רוצה שיכרו מנהרה עם חומרי נפץ מתחת לבית שלו?

ובלי שטחי התארגנות החניה של קופסאות הפח המזהמות חשובה מדי, שהעובדים ייסחבו את החומרים ברגל משדה מרוחק רק כדי שהמשאיות לא יפריע לאנשים שירשו דירה בת"א מסבתא שלהם

-----
אי אפשר להקשיב לכולם ואי אפשר לרצות את כולם. בטח שלא בשלב מאוחר כל כך בתכנון. בפרויקט כזה בסופו של דבר נפגעים אנשים בזמן העבודות, אין ברירה.

כולם "לא רוצים לפגוע בפרויקט" ו"רוצים את הרכבת אבל לא ליד הבית שלהם אבל כן ליד הבית שלהם מתחת לקרקע אבל בלי עבודות על תחנה תת קרקעית וגם סוס פוני או שניים" אבל מה לעשות אנחנו לא חיים בעולם פנטזיה אנחנו חיים במציאות ובמציאות אי אפשר לבנות רכבת בלי להרעיש ואי אפשר לא להפקיע שטחים

והאנשים האלו ייסבלו הרבה יותר אם לא ייבנו את הקו, כי הם חיים בין שני צירי גישה מאוד פקוקים לעיר תל אביב.

זה NIMBY מיותר שפוגע בכולנו.
לא אמרתי נשנה. בואו נתייחס בכבוד לאנשים שנפגעים אישית
זה לא "מה לעשות שיש אנשים שנפגעים" זה בואו נעשה שהם ייפגעו כמה שפחות. בואו נתייחס לפגיעה שלהם בכבוד ולא נתקוף אותם כאילו מדובר בחלאות אדם. זה שמדובר בטובת הכלל זה ברור, אבל רוב האנשים לא נאלצים לשלם על כך מחיר אישי מידי באיכות החיים שלהם, שלא לדבר על הכסף. אתם מתייחסים לתושבים כאילו בישראל אין שום משבר דיור, אין שום קושי לקנות כיום דירה, כאילו ירידת ערך זה לא דבר שדופק אותם עכשיו למשך שנים. אתה גם שוכח שבמקרים רבים מדובר באוכלוסיות חלשות שאין להם יכולת לעבור, בקשישים שרגילים לגור בשכונה מסוימת ולא רוצים לבלות את השנים האחרונות של חייהם באתר בנייה ועוד. לזלזל במצוקה האמיתית שלהם ולתקוף אותם עם קוד הקסם NIMBY לא יטאטא את הבעיה מתחת לשטיח.
 

Bus Nerd

Active member
אז בגלל שיש קשישים בעולם נשאיר את העיר לנצח אותו דבר?

לא אמרתי נשנה. בואו נתייחס בכבוד לאנשים שנפגעים אישית
זה לא "מה לעשות שיש אנשים שנפגעים" זה בואו נעשה שהם ייפגעו כמה שפחות. בואו נתייחס לפגיעה שלהם בכבוד ולא נתקוף אותם כאילו מדובר בחלאות אדם. זה שמדובר בטובת הכלל זה ברור, אבל רוב האנשים לא נאלצים לשלם על כך מחיר אישי מידי באיכות החיים שלהם, שלא לדבר על הכסף. אתם מתייחסים לתושבים כאילו בישראל אין שום משבר דיור, אין שום קושי לקנות כיום דירה, כאילו ירידת ערך זה לא דבר שדופק אותם עכשיו למשך שנים. אתה גם שוכח שבמקרים רבים מדובר באוכלוסיות חלשות שאין להם יכולת לעבור, בקשישים שרגילים לגור בשכונה מסוימת ולא רוצים לבלות את השנים האחרונות של חייהם באתר בנייה ועוד. לזלזל במצוקה האמיתית שלהם ולתקוף אותם עם קוד הקסם NIMBY לא יטאטא את הבעיה מתחת לשטיח.
אז בגלל שיש קשישים בעולם נשאיר את העיר לנצח אותו דבר?
אני לא מבין את הטיעון הזה.
 

Bus Nerd

Active member
הנקודה שלי

נכון. מה הנקודה שלך?
הנקודה שלי
אם אסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים (כדי שחלילה לא ייסבלו מעבודות הבנייה) אז אי אפשר לבנות אותה בשום מקום, או שהיא תצטרך לעשות סלאלום לא נורמלי רק כדי להתרחק מכל בית שכרגע גר בו קשיש, ולקוות שמרגע תחילת התכנון עד רגע התחלת הבנייה לא יעבור אף קשיש לגור באיזור. וכמובן צריך לא לתכנן את הרכבת הקלה ליד בתים של מי שהיום בגיל 50 ומעלה כי עד שהתכנון והבנייה יסתיימו גם הם ייחשבו קשישים.
 
אבל גם מכוניות מרעישות, אני מציע להחליף אותם בחמורים

הנקודה שלי
אם אסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים (כדי שחלילה לא ייסבלו מעבודות הבנייה) אז אי אפשר לבנות אותה בשום מקום, או שהיא תצטרך לעשות סלאלום לא נורמלי רק כדי להתרחק מכל בית שכרגע גר בו קשיש, ולקוות שמרגע תחילת התכנון עד רגע התחלת הבנייה לא יעבור אף קשיש לגור באיזור. וכמובן צריך לא לתכנן את הרכבת הקלה ליד בתים של מי שהיום בגיל 50 ומעלה כי עד שהתכנון והבנייה יסתיימו גם הם ייחשבו קשישים.
אבל גם מכוניות מרעישות, אני מציע להחליף אותם בחמורים
חמורים עם משתיקי קול שלא נוערים, פטנט חדש של מדינת הסטארט האפ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי כתב שאסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים?

הנקודה שלי
אם אסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים (כדי שחלילה לא ייסבלו מעבודות הבנייה) אז אי אפשר לבנות אותה בשום מקום, או שהיא תצטרך לעשות סלאלום לא נורמלי רק כדי להתרחק מכל בית שכרגע גר בו קשיש, ולקוות שמרגע תחילת התכנון עד רגע התחלת הבנייה לא יעבור אף קשיש לגור באיזור. וכמובן צריך לא לתכנן את הרכבת הקלה ליד בתים של מי שהיום בגיל 50 ומעלה כי עד שהתכנון והבנייה יסתיימו גם הם ייחשבו קשישים.
מי כתב שאסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים?
 

Bus Nerd

Active member
אצטט

מי כתב שאסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים?
אצטט
"אתה גם שוכח שבמקרים רבים מדובר באוכלוסיות חלשות שאין להם יכולת לעבור, בקשישים שרגילים לגור בשכונה מסוימת ולא רוצים לבלות את השנים האחרונות של חייהם באתר בנייה ועוד"

כך את כתבת בתגובתך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היכן כתוב כאן שאסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים?

אצטט
"אתה גם שוכח שבמקרים רבים מדובר באוכלוסיות חלשות שאין להם יכולת לעבור, בקשישים שרגילים לגור בשכונה מסוימת ולא רוצים לבלות את השנים האחרונות של חייהם באתר בנייה ועוד"

כך את כתבת בתגובתך
היכן כתוב כאן שאסור לבנות רכבת קלה ליד בתים של קשישים?
 
האמת שמי שגר ממש ליד התחנות שומע את הנוסעים והכריזה

אני אסביר
1) רכבת קלה היא כלי שקט. אני מניח שיצא לך לבקר בירושלים או באירופה ולראות כמה לא שומעים אותה בכלל. בירושלים התקינו פעמונים רק כדי שאנשים ישימו לב לרכבת ולא יידרסו.
2) חלון לחניון זה לא חלון לפארק
3) אותם אנשים מנסים לפגוע בפרוייקט מטרופוליני בשביל האינטרסים הצרים שלהם, מבחינתם שכולם יעמדו בפקק לנצח יבזבזו שעות ויינשמו עשן מכוניות מזהם העיקר שלא תעבור להם רכבת ליד הבית
4) אף אחד לא מכריח אותם להישאר שם. לא רוצים לגור ליד רכבת קלה? אין בעיה, יכולים למכור את הבית (שערך הנדל"ן שלו יעלה פי 2 כשתעבור שם רכבת קלה) ולעבור לגור במקום אחר.

אם היו מוחים על תחנת כוח פחמית, או כביש, או מגדל מפלצתי - הייתי יותר סימפטי. אבל הם מוחים על משהו שההשפעה השלילית שלו מזערית עד לא קיימת וחסרונו משפיע לרעה על חייהם של מיליונים.

אם היו מקשיבים לכל התנגדות כזו של כל תושב התוצאה הייתה מערכת יקרה בהרבה שמשרתת את התושבים הרבה פחות. ראי מה קרה בפתח תקווה - התושבים התנגדו, נת"ע התקפלה, ועכשיו הקו הסגול לא יגיע לשם והאיזור הזה של פתח תקווה ייסבול מפקקים לנצח. עכשיו כשהם הבינו שלא תהיה להם רכבת הם מתלוננים שלא יהיה חניון גדול מספיק ליד תחנת הקצה ושזה אומר שהם לא יוכלו לנסוע באוטו לרכבת. זה אבסורד.
האמת שמי שגר ממש ליד התחנות שומע את הנוסעים והכריזה
בד"כ זה עדיין פחות רעש ממה שהיה לו קודם, רק המתלונן לא משווה בין הרעשים.
למשל בירושלים בבתים בשדרות הרצל ממש מול התחנות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בשעות שקטות אנחנו שומעים מהדירה כריזה של אוטובוסים עירוניים

האמת שמי שגר ממש ליד התחנות שומע את הנוסעים והכריזה
בד"כ זה עדיין פחות רעש ממה שהיה לו קודם, רק המתלונן לא משווה בין הרעשים.
למשל בירושלים בבתים בשדרות הרצל ממש מול התחנות.
בשעות שקטות אנחנו שומעים מהדירה כריזה של אוטובוסים עירוניים
שבוקעת מתוך האוטובוסים שעוצרים בתחנה בצד השני של הכביש(!) אף שאין לנו אפילו כיוון אוויר ישיר לכביש והחלון שלנו אחורי יותר.
&nbsp
לי אישית זה לא מפריע, אבל אני מניחה שיש מי שזה כן מפריע לו, בפרט האנשים בבניין שמעל לתחנה (אם ככה שומעים אצלנו, אצלם זה ודאי חזק פי כמה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה