אתה מגזים
יוסי צ'צ'קס ממלא את אחד התפקידים הקשים ביותר באגודה ועושה זאת בצורה טובה. דווקא העובדה שהוא בא מההגה נותנת לו יותר נסיון והבנה מלהרבה "אנשי מקצוע" כהגדרתך. גם בחברות החדשות אגף התנועה מנוהל בדר"כ ע"י אנשי אגד ודן לשעבר שבאו מההגה ולכן הם יודעים הכי טוב את העבודה. הבעייה היא שבניגוד לאגד ודן, ראשי החברות האלה לא היו נהגים מעולם אלא לרוב אנשי עסקים אינטרסנטיים שאותם אולי תגדיר בתור "אינטיליגנטים". חוסר ההבנה שלהם בתחבורה כמו גם חוסר הרצון להפעיל שירות טוב, הוא זה שמסרס את אגפי התנועה בחברות האלה ולצערנו התוצאה ידועה. הבעייה האמיתית באגד היא שרק אם התמזל מזלך ונולדת לאב חבר אגד או התחתנת עם בת חבר, תוכל להיכנס חבר ולהתקדם בחברה. אבל זה לא מעיד על חוסר מיומנות ומקצועיות של בעלי התפקידים שם רק משום שהם היו נהגים. כמו בכל מקום, יש ויש ואסור להכליל. מה גם שלא כל נהגי האוטובוסים הם אנאלפבתים כהגדרתך. באגד יש לא מעט חברים בעלי תואר אקדמאי. בדן בניגוד למה שאתה חושב, המצב אפילו יותר טוב. שם יש גם לא מעט שכירים שמתקדמים ומגיעים לעמדות מפתח בחברה. ובכלל, לא הבנתי איך המדינה קשורה לכל העניין. היותה אגד קואופרטיב לא משייך אותה בשום פנים ואופן למדינה ומעמדה זהה לחברת דן.