ראיה לאמיתות התורה.

דוד1000

New member
ראיה לאמיתות התורה.

בס"ד כך כתוב בתורה: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך-האש, כאשר-שמעת אתה--ויחי. או הניסה אלוקים, לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי, במסות באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה, ובמוראים גדולים: ככול אשר-עשה לכם ה' אלוקיכם, במצריים--לעיניך. "אתה הראית לדעת כי ה' הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן-השמיים השמיעך את-קולו, לייסרך; ועל-הארץ, הראך את-אישו הגדולה, ודבריו שמעת, מתוך האש. ותחת, כי אהב את-אבותיך, ויבחר בזרעו, אחריו; ויוציאך בפניו בכוחו הגדול, ממצריים. להוריש, גויים גדולים ועצומים ממך--מפניך; להביאך, לתת-לך את-ארצם נחלה--כיום הזה. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים, בשמיים ממעל ועל-הארץ מתחת: אין, עוד. (דברים ד, ל"ב-ל"ט) http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0504.htm מטרתן של מכות מצרים. http://www.tora.us.fm/tnk1/tora/jmot/mkot_xinuk.html http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=2959 עשר מכות באו להוכיח לפרעה את שליטתו של הקב"ה בכל , ובאו כנגד דברי הכפירה של פרעה במציאותו של הקב"ה. לאחר שחש פרעה על בשרו ובשר עמו את שליטתו של הקב"ה, נאלץ פרעה להודות במציאות ה` ולקיים את ציוויו- להוציא את בנ"י ממצרים. http://yk8.macam.ac.il/articles/article_show.asp?articleid=346&print=true משה טוען לפני פרעה כי ה` הוא בורא העולם, ולכן על פרעה להכיר בשלושה עקרונות יסוד: א) מציאות ה` ב) השגחת ה` על הבריאה ג) יכולת ה` לשנות את הבריאה כרצונו. לעומתו, פרעה כופר בכל שלושת העקרונות. מטרת המכות אינה, איפוא, למרר את חיי פרעה ונתיניו על ידי עונשים בלבד, אלא המטרה העיקרית היא ללמדו את יסודות האמונה. ראיה למהלך זה היא החזרה על המילה: `תדע` בתורה, במהלך תיאור המכות. כידוע, המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. בראש כל אחת מקבוצות אלו מופיע פסוק המלמד אותנו את תכליתה של הקבוצה. הראשונה - דצ"ך - פותחת במלים: "בזאת תדע כי אני ה`" (שם ז`, י"ז). הווי אומר, שקבוצה זו מטרתה להוכיח לפרעה את מציאות ה` בבריאה. בראש הקבוצה השניה - עד"ש - מופיעה הכותרת: "למען תדע כי אני ה` בקרב הארץ" (שם, ח`, י"ח), מכות קבוצה זו מהוות הוכחה למעורבותו של ה` בחיים הארציים. בפתח הקבוצה האחרונה - באח"ב - נאמר: "בעבור תדע כי אין כמוני בכל הארץ" (שם, ט`, י"ד), מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה` על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. http://www.arachim.co.il/Articles/Article.asp?ArticleID=948&CategoryID=54 http://www.herzog.ac.il/main/alatar/3cohen.html http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0209.htm לסיכום 1. אין אף דת עם בורא המראה שליטה בבריאה ואומר זאת לעם לפני מתן תורה, חוץ מספר התורה. צריך שיהיה בדת בורא השולט בבריאה ניסים ברמה שהיו בעשר המכות וארבעים שנה במדבר) ואומר זאת לעם. ושיהיה לפני מתן תורה. 2. נותן התורה ידע שאין אף דת כזאת מאז בריאת העולם, זאת ידיעה שלא היה יכול לדעת בן אדם. אפילו לפני אלף שנה. 3. זה לא הגיוני שהוא ניחש זאת, כי לא יתכן שהוא יאמר דבר שעלול להפריך לו את התורה. 4. אדם לא יכול לשכנע אנשים להחדיר ספר כזה, כי יאמרו לו תראה לנו שאתה שולט בבריאה. 5. אם התורה הוחדרה על ידי אדם, מדוע אין עוד אחד שהחדיר ספר דומה, הרי כי מי שיכול לעשות דבר כזה, יכול לשלוט על כל העולם. צריך נסים ברמה שכתובה בתורה, אמירה לעם, בורא עולם. נצרות, איסלאם, בודהיזם http://www.haemet.net/Amitut/religion/Datot.htm מכאן ראיה שנותן התורה הוא בורא העולם. גלישה בטוחה האם הייתם רוצים שאך ורק תמונות וקבצי פלאש צנועים יראו כאשר אתם גולשים באינטרנט? האם לא נמאס לכם מכל הפרסומות הקופצות בין כל אתר? כל אלה, מדריכים, תוכנות מלאות להורדה ועוד- בחינם! למען זיכוי הרבים ללא מטרת מסחר או רווחים. http://www.haemet.net/safesurf http://forums.nana.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=7997900
 

בבון35

New member
שלום דוד. אני בטוח שעברת את

השעור הנלמד.אך גם כל מופתים אלו לא שכנעו את פרעה.היה צריך להרוג אותו ואת צבאו שיאמינו, אולי, בעולם הבא. אצלי נכשלת!
 

דוד1000

New member
פרעה לא מת. הוא יצא חי בכדי שהוא

יפרסם ברבים את מה שקרה. הוא הפך להיות מלך ניווה והחזיר אותם בתשובה בעיקבות נבואה של יונה הנביא.
 

בבון35

New member
נכון, נכון.

ומאז ועד היום המירו המצרים את דתם ויהפכו עברים. יהודים לא היו אז איש! פרעה הוחזר למצרים לחניטה.העדות היחידה מאז-התנ"ך לידיעתך.
 

דוד1000

New member
העובדות בשטח

בס"ד העובדות בשטח הן שלא נמצא בשום מקום ספר דומה המדבר בגוף שני בלשון הווה ומספר על התגלות אלוקית לעם שלם. העובדות בשטח הן שלא נמצא בשום עם עדות כלשהי, ואפילו עדות יחידה, אירוע המצביע בבירור על בורא עולם כפי שנמצא בעשרת המכות המסופרות בתורה. מי שמבין שצריכה להיות משמעות לחיים, ורוצה לחפש את תורת האמת בעולם, יוכל למצוא את אותה תורה בקלות רבה אצל היהודים. ספר כספר התורה שלנו לא היה ולא נברא כמותו מעולם. המסופר בו מצביע על בורא עולם, באופן ששום דת לא ביקשה להציג את הבורא. היהדות הגדירה את הבורא האחד ותורת האמת ולא מן הסתם בחרו הרוב המוחלט של אומות העולם להאמין אמונה שלמה בסיפור זה, עם הוספת נביא משלהם. במה הספר שונה מספרים אחרים? מה הופך אותו לאמיתי? הכל במאמרים שבאתר: http://www.haemet.net/sites/articles/torat_emet/index.htm בכבוד רב, דניאל בלס.
 

בבון35

New member
נכון, נכון.

ומאז ועד היום המירו המצרים את דתם ויהפכו עברים. יהודים לא היו אז איש! פרעה הוחזר למצרים לחניטה.העדות היחידה מאז-התנ"ך לידיעתך.
 

דוד1000

New member
אין עוד מלבדו

לסיכום 1. אין אף דת עם בורא המראה שליטה בבריאה ואומר זאת לעם לפני מתן תורה, חוץ מספר התורה. צריך שיהיה בדת בורא השולט בבריאה ניסים ברמה שהיו בעשר המכות וארבעים שנה במדבר) ואומר זאת לעם. ושיהיה לפני מתן תורה. 2. נותן התורה ידע שאין אף דת כזאת מאז בריאת העולם, זאת ידיעה שלא היה יכול לדעת בן אדם. אפילו לפני אלף שנה. 3. זה לא הגיוני שהוא ניחש זאת, כי לא יתכן שהוא יאמר דבר שעלול להפריך לו את התורה. 4. אדם לא יכול לשכנע אנשים להחדיר ספר כזה, כי יאמרו לו תראה לנו שאתה שולט בבריאה. 5. אם התורה הוחדרה על ידי אדם, מדוע אין עוד אחד שהחדיר ספר דומה, הרי כי מי שיכול לעשות דבר כזה, יכול לשלוט על כל העולם. צריך נסים ברמה שכתובה בתורה, אמירה לעם, בורא עולם. נצרות, איסלאם, בודהיזם http://www.haemet.net/Amitut/religion/Datot.htm מכאן ראיה שנותן התורה הוא בורא העולם. רק נצטט מעט ממה שכתבו המומחים בענין ארכיאולוגיה ותנ"ך: הארכיאולוג המפורסם נלסון גליק: "אפשר לקבוע במפורש כי מעולם לא סתרה תגלית ארכיאולוגית שום אמירה במקרא. נוספו עשרות ממצאים ארכיאולוגים המאשרים בקוים כלליים ברורים, או אף בפירוט מדוייק, אמירות היסטוריות שבתנ"ך. כך הוליכה ההערכה הנאותה של תיאורים מקראיים לעיתים קרובות לתגליות מרעישות. התגליות הרי הן בבחינת אבנים במעשה הפסיפס העצום של הזכרון ההיסטורי של התנ"ך, הנכון במידה שכמעט לא תאומן!" [מצוטט ב"זה א-לי" עמ' 199]. מי שנחשב מגדולי הארכיאולוגים בעולם של איזור א"י: אולברייט, למרות שהיה ג"כ שייגעץ לא קטן, בתחילת ספרו "התקופה התנ"כית" מעיד שבתחילה זילזלו במידע ההיסטורי בתנ"ך, עד שהתגליות ההיסטוריות אישרו את מסורת האבות עוד מזמן אברהם אבינו! וכך כותב בהרבה מקומות בספריו, שבתחילה לא ייחסו לתנ"ך חשיבות היסטורית עד שבחפירות נוכחו לדעת שהוא מדוייק יותר מהכתובות והלוחות שמאותו הזמן...!
 

דוד1000

New member
המשך

כך כתב, למשל, בספרו "הארכיאולוגיה של א"י" עמ' 115 ועמ' 205, ובספרו "מתקופת האבן ועד הנצרות" עמ' 40 ועמ' 57 ובעמ' 163 [שם כתב: "אין זה המקום היחידי בו מדייק ספר מלכים יותר מן התעודות היתדיות מזמן המעשה. ספר דברי הימים מכיל אף הוא חומר שמקורו מלפני החורבן והוא אינו בס' מלכים. החוקרים פעם היו מזלזלים בחומר מוסף זה. אמנם הוכיחו וחזרו והוכיחו שהוא אמתי וחשוב כו'. התגליות והחקירות של הזמן האחרון ביטלו לחלוטין את ההשקפה הקיצונית הזאת וכו' כלומר: הוכח כל האמת כפי שנמסר בספר דברי הימים!"], ועוד. פרופ' בנימין מזר במחנים ל"א עמ' 21 כותב שהממצאים הארכיאולוגיים לא רק שאינם סותרים למקרא, אלא מאירים את הכתוב באור חדש. הארכיאולוג הישראלי הנודע ד"ר יוחנן אהרוני [שהיה חילוני מאוד] כתב בתחילת ספרו "א"י הכנענית המאוחרת ובתקופת ההתנחלות הישראלית" ששינו היחס למש"כ בתנ"ך אחר שגילו החפירות הרבות שתיאורי התנ"ך מתאימים בצורה מדהימה לתקופה אותה מתארים, וכהכרח נכתב בזמן זה! "שום סופר או עורך לא יכול היה לחבר או להמציא סיפורים אלה מאות שנים לאחר התרחשותם. אין עוד חוקר רציני אשר יכול לפקפק כיום בעובדה שמסורות אלה אמנם נמסרו בנאמנות מפליאה מדור לדור" [שם]. [ואגב "שיבוח" התנ"ך, גילה עוד יותר את קלון בקורת המקרא המאחרים את הכתוב מהזמן עליו כתוב]. ככל שמתקדמות החקירות, כך "מתאשר" התנ"ך. למשל: החצופים האלה בהתחלה אמרו שא"א שהיו גמלים מתורבתים בזמן אברהם, עד שבשנים האחרונות גילו שרידי עצמות שלהם במקומות יישוב! בקורת המקרא נאחזה שנים בטענה שבזמן משה עדיין לא המציאו את הכתב, כך שלא יכלה להכתב התורה [ח"ו], עד שבחפירות מארי ונינוה ועוד נתגלו רבבות תעודות כתובות עוד מזמן שהרבה לפני מתן תורה! ובספר "קדמות ס' בראשית" של גרינץ עמ' 127 כתב שוילהאוזן המשיך לפרסם ספרו עוד מהדורה ועוד מהדורה, בו כתב שלא ידעו לכתוב בזמן משה, כשב1887 נגלו אגרות אל עמרנה וב1902 חוקי חמורבי, שהיו לפני מתן תורה, ועדיין המשיך אותו גרמני אנטישמי [שבאוניברסיטאות א"י מרבים לצטטו ולסמוך ולבנות עליו, ועליו בנויה כמעט כל התאוריה ה"נבונה" של בקורת המקרא...] לכתוב שלא נודע הכתב עד לזמן המלוכה... ומי שבקי קצת בקורות אותם "מדעים מדוייקים" הנקראים "ארכיאולוגיה" ו"בקורת המקרא", לא יכול שלא להתגלגל מצחוק לקרוא לאותו "חוטט עצמות" ארכיאולוג [חלקם עכ"פ] או לאותו "מבקר" ש"שובר שיניים" להבין את הפשט מה כתוב בתנ"ך, בשם "מדען"! שהרי בזמן שבפיסיקה, למשל, יגידו חכמי הפיסיקה של איזה דור תיאוריה פיסיקאלית כלשהי, יכולים לעבור עשרות ולפעמים מאות שנים עד שנוכחים שהיא לא נכונה או אינה מדוייקת. משא"כ בארכיאולוגיה וב"ביקורת", התיאוריות מתחלפות מהיום למחר, ולפעמים מהבוקר לערב, כי 90% מה"מדעים" הללו ויותר הם דמיון בלבד. ובסוף המענה ל"שאלה" זו, אכתוב היאך כמה עוסקים בארכיאולוגיה הראו היאך רוב דברי קודמיהם מבוסס על הבל וריק! רק נזכיר עוד כמה דברים שבתחילה סברו ה"מומחים" וכתבו בודאות של גסות, עד שהחפירות הראו שהדמיון היה לא 90% אלא 100%: הנה בזכרונות סנחריב מתוארים כל כיבושיו עד שמגיע לירושלים, ושם נפסק. הירודיטוס כתב שאש יצאה מהאדמה והשמיד כל צבאו! בישעיהו ל"ז מבואר שאח"כ ברח חזרה לארצו והרגוהו שני בניו כשהתפלל לאלוהיו. ה"מבקרים" לעגו לסיפור, וטענו ששמות הבנים [אדרמלך ושראצר] מדי "יהודיים", עד שגילו בחורבות נינוה לוחות המתארות בדיוק סיפור זה, עם השמות האלה, ואפילו המשך לסיפור! עוד טענו שאין זכר לאחז מלך יהודה, ולא היה ולא נברא אלא משל היה, עד שגילו כתובות באשורית [נמצא במוזיאון הבריטי] ששלח 2000 מרכבות ועוד מתנות לאשור, עד שבזכות זאת, העביר תגלת פלאסר מלך אשור את פקח בן רמליהו [עי' נבואת ישעיהו "הנה העלמה וכו'"], והמליך את הושע בן אלה. והנה עשו לאחז "תחיית המתים"...! עוד טענו ה"מבקרים" שלא היו "קרבנות בנים" מעבודת האלילים של הכנענים, רק המציאו זאת היהודים להצדיק הכיבוש, עד שגילו הרבה חפצים המעידים על אכזריות כגון מזבחות עם ערימות עצמות ילדים. טענו איך בנה שלמה, בן לעם חקלאי, כזה בימ"ק יפה, עד שגילו בניינים יותר יפים עוד יותר מוקדמים. לעגו ל"מכרות שלמה" עד שגילום בעצמם! וכו' וכו' ואטו כרוכלא כו'.
 

דוד1000

New member
המשך.

ועם כל מה שא"א לסמוך על ה"מבקרים" בכלום ועל הארכיאולוגים ברוב דבריהם, הרי לכתוב שממצאיהם הם לא כפי הכתוב בתנ"ך, גם זהו שקר גדול, כפי שראינו וכפי שעוד נראה. באשר למה שעברו ישראל במצרים, הנה על יוסף הסיקו גדולי החוקרים [כגון פרחוט מבלגיה וקטצ'ן מאנגליה] שהפרטים המתוארים בתורה גבי יוסף היו צריכים להכתב בידי מי שמעורה בחיי מצרים של אז, כגון משה... ולמעשה בפאפירוס הריס א' טור 75 שורות 1-9 מסופר על איש חורי [=מסוריה וא"י] שהפך לנסיך במצרים ושם את כל הארץ למס. גם 130 ק"מ דרומית לקהיר יש מקום הנקרא "אל פיום" [לדעת רס"ג זהו "פיתום" של התורה], עם שפע צמחיה ופרי מעדנות, למרות היות המקום מוקף מדבר, בזכות תעלת מים ענקית שחפרו אנשים בימי קדם, המוליכה את מי הנילוס למקום. המקומיים קוראים לתעלה "בחר יוסוף" [=תעלת יוסף], ומסורתם שיוסף, "הוזיר הגדול של פרעה" הוא שבנה תעלה זו כשהיה משנה למלך! ועי' תורה שלמה פר' שמות עמ' רמ"א מסקנת החוקרים על זמן יצי"מ ומי היה פרעה, ושהחוקר פוירסט הוכיח בדיוק גדול ששנת מות יוסף היתה שנת גלות מלכי הרועים, והמלך החדש התחיל לשעבד את ישראל שהיו מקורבים לממלכת הרועים, וכ"כ יוסיפוס ב"קדמנויות" ספר שני ט' א' שהשיעבוד היתה בגלל העתקת המלוכה ממשפחה למשפחה. ההשערה העכשיוית היא שהפרעה שהמליך את יוסף הוא היה מלך ה"היקסוס" שכבשו את מצרים למשך 140 שנה, וקיבלו יפה את ישראל. וה"מלך החדש" שלא הכיר את יוסף הוא יעחמס אבי השלשלת החדשה, שהפך את ישראל לעבדים. ומה שלא מצאו בתעודות בפרוטרוט על השיעבוד זה כי המצרים עצמם העלימו אפי' מישראל שהם הופכים אותם לעבדים, עי' רמב"ן גבי "הבה נתחכמה לו". גם לא נשמרו תעודות אלא מדרום מצרים שם האקלים יבש ונשתמרו הפאפירוסים, משא"כ בצפון מצרים, שם קרו הדברים. ובכלל, זה נראה טירוף לומר שעַם ימציא את תחילת הוויתו בתור עבדים בזויים. ובכ"ז נמצאו ציורים של מצריים כהי העור המשעבדים קבוצת בהירי עור לעשות לבֵנים, תוך איום במטה "אל תתרשלו!". [תנ"ך כהיסטוריה עמ' 108]. גם נמצאו כתובות מתקופת רעמסס השני בהן כתוב שה"אפר" [=שבטים שמיים, במצרית עתיקה] נושאים אבנים לצורך בניית העיר "פי רעמסס מארי אמון"! ["צפונות ישראל במצרים" עמ' 159]. ונמצאו פיתום ורעמסס בחפירות. גם נזכרו ה"חבירו" הרבה בלוחות מאז, ואפי' אזהרה של מושל ירושלים למלך מצרים שישלח צבא כדי שלא ישתלטו על מצרים. והרבה חוקרים אומרים שה"חבירו" הם ה"עברים". גם מצאו מצבה הנקראת "מצבת ישראל" שם נזכר ישראל בתור כאלה שהכריתו אותם [כך חשבו]. ועי' ס' "עבר וערב" של פרופ' א. ש. יהודה עמ' 14-15 שהרבה תמונות שיעבוד נמצאו בקברי מלכים שם, וכותב התורה כל כך בקי במה שהיה דור זה, שמוכרח להיות שהיה שם. וכ"כ ד"ר יוחנן אהרוני, שהיה רחוק מלהיות דתי, בס' "דרכים ואתרים" עמ' 40, שלדעת רוב החוקרים יציאת מצרים היא מאורע היסטורי! והנה הראשון לכתוב על ההיסטוריה של מצרים הוא ההיסטוריון [ומושל, וכהן] המצרי מנתון שהיה בתחילת תקופת בית שני, כאלף שנה אחר יצי"מ, וממנו לוקחים החוקרים את המידע העיקרי על ההיסטוריה המצרית הקדומה [ומה עדיפותו על החומש והמדרשים הקדומים? ל"דורשי האמת" הפתרונים]. ולמרות שהיה שונא ישראל מושבע, עד שהיה יוספוס נאלץ להשיב על דבריו האנטישמיים, הרי כתב מפורשות שהיהודים היו תחילה במצרים, ואף כבשוה לזמן מה [יוסף? מכות מצרים?], ואח"כ גורשו משם ועלו לירושלים וכבשוה. א"כ "ישראל במצרים" אינו רק "אגדה ישראלית", אלא מסורת שנשתמרה עמוק בין המצריים עצמם, עד שההיסטוריון הראשון שלהם ראה צורך לציין זאת, וודאי לא על סמך "אינפורמציה" מהיהודים עצמם שכ"כ שנא. ואם אחר עדות שכזאת עוד טוענים אבות הנאצים ה"מבקרים" שישראל לא היו במצרים, הרי זה עדיין מובן, שהרי נכדם היטלר גם טען שעם ישראל זומם לכבוש על העולם כדי להשתלט על כספם. ומפורסם הוא הפאפירוס של המצרי איפובר שנתגלה ב1828, בו תיאור מכות מצרים: דם, דבר, ברד, מכת בכורות, ועמוד האש ההולך לפני אויבי הארץ [ישראל]! וכותב אותו איפובר שהדברים הנוראים שקרו היו עשרה במספר! וכשהצליח החוקר המפורסם פרופ' עמנואל ויליקובסקי לבאר ולפרסם זאת, גם הכניס סדר לבלגן ששרר במנין השנים של אז ביחס לשלשלות המלכים, נלחמו נגדו כל ה"חוקרים האובייקטיבים", והעלימו את הממצאים בפחד מהמסקנות המחייבות: לא רק שההיסטוריה של התנ"ך אמת, אלא גם כל הניסים המתוארים בו! יש אלוקים!!
 
למעלה