קרובים רחוקים 2

אספרסו2

New member
קרובים רחוקים 2

אז אתמול בשעות הערב,התברר לי היום בבוקר,נולדה עוד ילדה חמודה לבת דודתי,כבר חשבתי שלא קראתי נכון,גם שם ידעתי על הכל רק בדיעבד.
אולי לשם הבהרת התמונה,אני הבכור במשפחה המורחבת,יש לי קרוב לעשרים בני/בנות דודים/דודות ואני כבר המון שנים מחוץ לישראל.
מה שכן,הקפדתי להעביר סכום כסף במתנה לכל מי שהתחתן וזה מתוך כבוד לדודים ולדודות,כנראה שהריחוק עושה את שלו.
אשמח אם תגיבו ,יכול להיות שאני טועה בקשר להשפעת המוצא על חוזק הקשר אבל עדיין זה לא אומר שאסור לי להביע דיעה.
לפני חודש יצרה איתי קשר בוואטסאפ קרובת משפחה מלונדון,היא סיפרה שאמה וסבתי מברלין היו בנות דודות גדלו ביחד עד שברחו מברלין בשנות השלושים,ממש התרגשה כשאמרה שאנחנו המשפחה היחידה שנשארה לה,אז אולי בכל זאת יש משהו בקשר דם משפחתי.
 

נחמנית

New member
אתה טועה ולא טועה

דבר ראשון, בנוגע לשאלה שלך. נשמע שאתה בכור האחיינים. בזמן שהם רק מתחילים חיי משפחה. אתה התחלת מזמן וגם ניתקת קשר רציף מזמן. אם הייתי בארץ ונפגש בשוטף עם המשפחה המורחבת, אולי היית שומע ואולי לא. הריונות זה נושא רגיש. מספרים למי שמשתתף בשמחה יד ראשונה. בשלבים ראשונים לא מציינים בגלל עין הרע, ובגלל חוסר רצון לחלוק אם משהו מתפתח לא כשורה. אחר כך, זה כבר פחות רלוונטי לספר. יכול להיות שאחרים ידעו ופשוט לא התעניינו מספיק כדי לציין את זה.

אין שום קשר לקרובים רחוקים מאוד עם טראומת שואה שמחפשים קרובים אבודים. לי יש בן דוד דרגה 2 מצד האמא שגר שעה נסיעה ממני ולא יצרתי איתו קשר מעולם. לעומת זאת אני מסתכלת בג'ני לראות אם צצים ענפים לא מוכרים של המשפחה מתוך סקרנות - מה קרה לאותם 20 אחים אבודים של הסבים והסבתות שלי

ונקודה אחרונה. כשאני יושבת עם חברים וכולנו מכירים את הרקע של כולם, אני יכולה לצחוק על הפולנים והאוכל האפור שלהם (כהערה על משהו שאני בישלתי בתוך הקשר מאוד רלוונטי) כי כולם יודעים שיש לי סבא וסבתא שנולדו בפולין ובישלו אוכל פולני. אני לא יכולה לעשות את זה בכתיבה מול זרים, שלא מכירים אותי ועלולים להעלב. יש נטייה ישראלית לצחוק על אשכנזים (קרים, חסרי טעם, מתנשאים). זה גזענות, כמו כל גזענות אחרת. זה לא נעים לאף אחד. זה נכון שלכולם יש את התרבות מהבית, ויש מנהגים ואמונות. אפשר להתייחס אליהם - אם זה נעשה בכבוד הדדי. האמירה שלך היתה על "ההם האשכנזים הקרים" - יש איך ויש מתי, וזה לא היה לא זה ולא זה.חבל, כי נראה לי שבהתנסחות אחרת הרבה אנשים כאן היו שמחים לדבר על האירועים השמחים שמתפספסים לכולנו כי אנחנו לא שם.
 


 

אספרסו2

New member
מי שירצה שיענה

סך הכל הנושא הזה הוא מכנה משותף לכל מי שנמצא בפורום הזה.
תודה על התייחסותך,חשבתי באמת על כך שהריון הוא עניין רגיש במיוחד בגילאים שקרובים לארבעים ולכן המידור.מקבל הכל באהבה ,כי זכורות לי לי הרבה חוויות ילדות עם ההורים שלהם,צרות לא חסר בחיים וכל שמחה היא סיבה למסיבה.
 

forglemmigej

New member
אבל יש צדק בדבריו

האשכנזים יותר קרים ופחות ורבלים אין מה לעשות לא נראה לי שהוא חשב שהאשכנתוזים יותר טובים מהמזרחים אלא שיש אצלם צורת ביטוי אחרת, זה גם נכון שאם לא נמצאים גאוגרפית באותו איזור הרבה דברים מתמוססים או לא מדווחים (ילדה ילד מי יידע), כשהורי היו בחיים הייתי יודעת מיד מאמי מה קורה אצל כל אחד אבא שלי היה יותר אציל פולני ודבר פחות זה לא אומר שהוא התענין ברכילות.
פה בכלל יחסים משפחתיים מאד מובחנים בזה שילד מגיע לגיל 18 הוא פשוט עוזב את הבית וצריך להסתדר בעצמו, אני לא אומרת שלא עוזרים , מי שיכול עוזר בקניית רכב לילד או עזרה בקניית בית אבל זה רק להוצאות גדולות לא ממנים שכר דירה למשל למי שרוצה לגור בפיילה של הצנטרום אם הוא מרוויח כל כך מעט . אני בכלל חושבת שאנשים היום יותר עצמאיים ולא מתענינים במשפחות יותר מדי, הורים ממהרים לחזור לעבודה בלי לנצל את חופשת הלידה או שזורקים את ההורים הקשישים לבתי אבות או שמביאים פיליפינית, העולם השתנה וטוב שכך.
 
שוב

הבעיה לא הייתה עם ה - מה, אלא עם ה- איך.
אפשר לנהל דיונים מאוד מעניינים בנושא, אם רק כותבים עם קצת כבוד הדדי.
לא יותר מידי חלילה, כדי לא לפגוע ברגשות האשכנתוזים
 

נחמנית

New member
מכיוון שאני יודעת שלנירית אין חיבה חזקה לצד הזה של הניהול

היתה הלצה בנושא עדות שפורשה לא בדרך שבה נכתבה (כלומר, היא נכתבה בתום). בסופו של דבר היו אנשים שנפגעו ממנה. כמו שאני אומרת לילדים שלי, אם בטעות התיישבת לו על הראש, זה לא חשוב שזה היה בטעות, תגיד סליחה ותעבור הלאה. והם אומרים סליחה - שלא אומרת שהם התכוונו לרע, אלא שהצד השני יתנחם בהכרה במצבו (בלי שאלה של גורם).

אז אני לא אומרת לאף אחד להתנצל, חס וחלילה, מספיק לי הילדים שלי. אבל בואו נעבור הלאה.
 

אספרסו2

New member
אני אומר לילדים שלי

שאם אדם מאשים מפרי דמיונו אדם אחר במה שלא עשה וממשיך בעקשנות לרדוף אותו הרי שהוא אדם רע ואין להתייחס לדבריו.
 

rona73

New member
אנחנו משפחה קטנה מאוד!

גם אני הכי גדולה מכל בני הדודים.וגם אצלנו מפוזרים בכל העולם.יש בארגנטינה ,ברזיל,ישראל ובולגריה.ההורים שלי הם אלו שמספרים לי בדרך כלל.את האמת ,שלי לא ממש מספרים או כותבים.אין קשר חזק איתם ביננו.כן,הריחוק עושה את שלו! כמובן....
 
באותו הקשר, אבל הרבה יותר קרוב ובנסיבות אחרון לצערי


רוב בני משפחתי נמצאים בפייסבוק. המשפחה של אחד מאחיי שמים הרבה פוסטים בגלל שזה קשור לעסק או הובי שלהם. משדרים עסקים כרגיל.
לפני כמה ימים קיבלתי הודעה מאחיין שלי שאחי בבית חולים כבר כמה ימים. כמה ימים ואף אחד מכם לא יצר איתי קשר?????? התקשרתי אליו, דיברנו, עכשיו שומרת על קשר כמעט יומי לראות מה קורה. מסתבר שהבן שלו, שבר את הירך
כלום לא נראה בפייסבוק.
חייבת להודות שאין לי סמרטפון ואולי כתבו משהוא בווטסאפ המשפחתי, למרות שקשה לי להאמין. אני זאת שמחיה את הווטאפ הזה כשאני בארץ. אם אבא שלי היה בחיים, הייתי יודעת ישר. הוא עידכן אותי בהכל, שמר שכולם ידעו מה קורה עם כולם ושמר שיהיה קשר. פחות משנה הוא לא איתנו ו...


וזה קרוב מאוד, לא בן או בת דודה - עצוב לי מאוד. אבל נקודת ציון בשבילי, לא לסמוך על המדיה החברתית ולהיות יותר בקשר אישי
 

אספרסו2

New member
נכון,ההורים שלנו

הם הגורם שלרוב מקשר ומאחד וכשהם אינם הכל משתנה
 

נחמנית

New member
אחרי הלידה של הבכור קניתי סמארטפון

רציתי להיות מסוגלת להתקשר בסקייפ לאמא שלי שתראה אותו מכל מקום. היא היתה שרה לו מהסקייפ כשהלכתי לרגע לשירותים. היא היתה מקריאה לו סיפורים. הקשר בינהם חזק עד היום.

אני פתחתי ווטסאפ משפחתי ואני מעלה את רוב התמונות. אבל גם האחים מעדכנים, וההורים והמשפחה ועכשיו גם האחיינים כשלומדים לכתוב (או אמוג'י אם לא יודעים לכתוב, או הקלטות וידיאו). האחיינים מקליטים אחד לשני (ולילדים שלי) הודעות וידיאו "מזל טוב" בימי הולדת. הקשר בין האחיינים נשמר ככה יותר בקלות

סמארטפון היום יכול להיות מאוד מאוד זול. יש סיבה שבגללה את לא רוצה טלפון שמסוגל להתחבר לאינטרנט להתקין אפלקציות בסיסיות?
 
הנייד שלי משמש בעיקר כשעון/שעון מעורר


הוא פריפייד ואני משלמת כ-10 פאונד כל חודשיים/שלושה
לסמטרפון צריך להתחבר לחבילה שעולה הרבה יותר כל חודש וממש אין לי צורך בכך

מקסים הקשר שנוצר בין אמא שלך לבן
 

נחמנית

New member
את יכולה להשתמש רק על הרשת הביתית

אין חובה לגלוש עם חבילת גלישה.

גם הבן הצעיר פותח את הבוקר בשיחת ווטסאפ וידיאו עם הסבתא ומטייל עם הטלפון בין החדרים והצעצועים. משחק מולה משחקי לוח ו"עוזר" לה עם התור שלה. זה אחלה בגיל צעיר. אחר כך הם רוצים נוכחות פיסית אבל הבסיס החיובי נשאר. בעיקר, הטלפון גורם לכולנו לאשליה של נוכחות שלהם בחיים שלנו, אשליה חיובית
 
שמעתי על האפשרות של הרשת הביתית

אם יהיה לי טלפון אני ינסה את האופציה הזאת, אני לא יקנה מכשיר סמרטפון בשביל זה
 
למעלה