קצת על יחסים פיננסים

מצב
הנושא נעול.

dudum3

New member
תודה

חב' יכולה לרכוש מניות של עצמה, אבל...
המניות הללו לא ייחשבו במאזן שלה כנכס, אלא יופחתו מסעיף הון המניות שבתוך ההון העצמי. זה נקרא : " הפחתת הון בדרך של רכישה עצמית". רכישה כזו ע,י מזומן שיוצא מקופת החב' : 1. יצמצם את נכסי המזומן במאזן. 2. יצמצם במקביל את הון המניות ויהפוך אותן ל"מניות רדומות" : ללא זכאות לחלוקת רווחים או להצבעה. לא כל חב' יכולה לבצע רכישה עצמית, אלא כאלה שיש להן מספיק רווחים לחלוקה.
תודה
אז אין הרבה יתרון לקנות מניות עצמיות אם הן לא משתתפות ברווחים תודה :)
 

double top

New member
כן ולא

תודה
אז אין הרבה יתרון לקנות מניות עצמיות אם הן לא משתתפות ברווחים תודה :)
כן ולא
קודם כל, אין כזה דבר שחב' משתתפת ברווחים של עצמה כיישות נפרדת. הרי הרווח כבר נמצא בחב' כברירת מחדל עד אשר הוא מחולק ליישויות אחרות (בעלי המניות). המקרה הכי קרוב לכך הוא רכישת מניות החב' ע"י חב' קשורה שלה (בבעלות משותפת) ובכך החב' הרוכשת משתתפת ברווחים (אבל לא מוענק לה זכויות נוספות בהצבעה). יש יתרון בנוגע ל"שיפוץ יחסים פיננסים למיניהם" - רווח למניה גדל ----> מכפיל קטן. כמו כן, תשואה להון גדלה וכו'. אם חוקרים לעומק, יכולים להבין שהשיפוץ הנ"ל בא לעיתים מאקט זה. אבל יש גם חסרונות נוספים.
 

gili667

Member
דאבל ממליץ עליך לצבע -כהרגלך תשובה יפה ומקיפה

בגדול...
יחס שוטף בוחן את יכולת פרעון ההתחייבויות המיידיות של החב'. כלומר, אם היום היתה החב' צריכה להחזיר את כל חובותיה המיידיים (חובות עד טווח שנה אחת), האם היתה יכולה לעשות כן ע"י מימוש רכושה הנזיל? רכוש שוטף / התחייב' שוטפות. יחס >1 טוב באופן כללי אבל ראוי להתייחס אליו בהשוואה למקובל בענף החב'. אלא מה? בין הרכוש השוטף קיים גם סעיף המלאי. לכן היחס הנ"ל לוקח בחשבון שהחב' יכולה למכור את כל המלאי במחיר העלות (או מחיר שוק) בזמן קצר (מיידי). מכיוון שלא תמיד זה עובד כמצופה (חלק מהמלאי יכול להיחשב כמלאי מת, מלאי איטי, בלאי וכו'), יש שמרנים שמתייחסים ליחסים כגון היחס המהיר כרלוונטי יותר שאינו כולל את מרכיב המלאי. בכל מקרה, ברכוש השוטף הנמדד ב- 2 היחסים הללו קיים גם חוב לקוחות. לכן היחסים הנ"ל לוקחים בחשבון שהחב' יכולה לפרוע את כל חובות לקוחותיה בזמן קצר (מיידי). כלומר לא כל המרכיבים כאן הם ממש מזומנים ושווי מזומנים. מנוף פיננסי - יש כל מיני שיטות חישוב לכך. לרוב מקובל לבדוק כ : סך התחייבויות / הון עצמי כלומר עד כמה החב' מסתמכת על הון זר ביחס לגב הכלכלי שלה (הונה העצמי). מדד לסיכון. הון עצמי - כפי שנאמר, לא תלוי בשווי המניה, אלא נכסים בניכוי התחייבויות. לחילופין, ניתן להגדירו גם כהון מניות מונפק ונפרע + עודפים (או בניכוי גרעונות) + קרנות הון + פרמיה על מניות ... ועוד.
דאבל ממליץ עליך לצבע -כהרגלך תשובה יפה ומקיפה
 

double top

New member
תודה. קטונתי. מסתפק בשחור מודגש במסך שלי ../images/Emo8.gif

דאבל ממליץ עליך לצבע -כהרגלך תשובה יפה ומקיפה
תודה. קטונתי. מסתפק בשחור מודגש במסך שלי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה