יחי ההבדל הקטן - בין לדרוש ולקבל...
תוכל לדרוש/לבקש מביטוח לאומי כל דבר, כולל את הכסף שהוציאו הוריך על טיפוליך הבריאותיים עד הגיעך ליום הגשת הבקשה שהגשת כדבריך. תצטרך לעשות זאת בכתב - ועם עותקים, ועם "אישור מסירה" חתום. אין ספק - שתקבל, אם בכלל - תשובה לקונית של סירוב לתביעתך עם הפנייתך ל"חוק הביטוח הלאומי" . כדאי לכן - ללמוד עיקריו המתייחסים אליך ולמקרה הספציפי שלך. אם התאונה שעברת - היתה למשל בכביד/דרך, כמוה כתאונת דרכים - וביטוח לאומי ידרוש ממך "להמציא אישורים על סיכום תביעת הביטוח ותקבולי הפיצויים שקיבלת" - אם התאונה היתה בשטח שבו לדוגמא, צריכה היתה העיריה לשים שלט "עבודות בכביש" ונפלת לבור - תוכל לתבוע קודם את העיריה. ביטוח לאומי ידשו כי תביא אישורים על התביעה וכן גם הסכומים שקיבלת. אם כל זה לא קרה לך - ונפגעת בדרך לבי"ס או בשובך ממנו הביתה - זה כבר עניין אחר. אך דבר אחד חשוב לך לדעת: בעיקרון, ביטוח לאומי אינם משלמים רטרואקטיבית - אלא במקרים חריגים, ואז- רק עד 12 חודש אחורנית. ולהם - לא משנה אם זה יהיה שנה אחורה מיום שהחלו לשלםפ לך. וכמו שנהוג לומר בבתי המשפט:- אי ידיעת החוק, אינה פותרת מעונש.