קפה שחור לשריפת קלוריות

קפה שחור לשריפת קלוריות

שלום, מאמן הכושר של אמי אמר לה שאם היא תשתה קפה שחור לפני אימון אירובי הוא יגרום לכך ששריפת הקלוריות תתחיל מרגע תחילת האימון ולא רק לאחר עשרים דקות. כי הרי ידוע שאימון אירובי כמו הליכה למשל מתחיל בשריפת הקלוריות רק לאחר עשרים דקות. האם זה נכון? ואם זה נכון, האם זה נכון ספציפית לגבי? תודה לכל המשיבים:)
 
כמדומני זה נכון עבור מתאמנים שאינם צורכים קפה

על בסיס קבוע, וגם אז רק במינונים גבוהים (מעל 200 מג' קפאין). למען הסר ספק, אין לי שום הכשרה מקצועית מעבר למה שקראתי בשביל הכיף. סביר להניח שהמומחים כאן יוכלו לשפוך על זה אור.
 

vim club

New member
תשובה

א. אנחנו "שורפים" קלוריות כל הזמן. גם בשינה. קלוריה היא יחידת המידה להוצאה האנרטית שלנו - ככל שרמת המאמץ שלנו גבוהה יותר , כך ההוצאה הקלורית שלנו גבוהה יותר. ב. מבלי להכנס ליותר מדי ביוכימיה - קפאין ,החומר הפעיל בקפה , גורם להפרשת אדרנלין ,שבתורו שגורם לניוד שומן עיקש מתאי הביטא המתניידים יותר טוב עם אנדרלנין. אבל זה רלוונטי בעיקר באימונים ארוכים יותר. בפעילות אירובית עצימה שנמשכת פחות משעה וחצי , פעולת הקפאין לא משמעותית מאחר שלגוף יש די שומן מפורק וזמין. ג. מה שבסופו של דבר קובע בדיאטה/ירידה במשקל הוא המאזן הקלורי,אם הוא יהיה שלילי (אבל לא בצורה קיצונית) , תהיה ירידה במשקל. לא משנה אם הקלוריות הגיעו מפחמימות/שומנים/חלבונים. יוני צוות VIM CLUB
 

masa5

New member
ברקמת שומן יש תאי בטא?

חדש לי... חפשתי באינטרנט ולא מצאתי, תוכל לעזור?
 

הר ניר29

New member
אם הבנתי נכון

VIM התכוון להשפעת אדרנלין על תהליך בטא של חימצון שומן הנעשה בתא. בכל מקרה לשאלתך, קפאין בעקיפין משפיע על ניוד השומן וגם זה בצריכה גבוהה. לרוב האנשים (לדעתי) זה לנסות ליצור קסמים במקום עבודה קשה.
 

vim club

New member
הכוונה היא כמובן

לתאים בעלי רצפטורים אדרוגניים מסוג ביתא.
 
למעלה