קניה דרך דומיין של חברה שלא הגיע כבר חצישנה

קניה דרך דומיין של חברה שלא הגיע כבר חצישנה

חברה ישראלית גדולה..
קניתי בדומיין של חברה ישראלית גדולה.
שעון דגיטאלי סלולרי, אנדרואיד ב85$ נדמה לי,
השעון לא הגיע, סלולרי שקניתי באותו יום בסכום דומא כן הגיע.
שלחתי לחברה בארץ ולחברה בחול שעובדת עם דומיין ישראלי (של החברה הגדולה מישראל) מיילים
בחברה בארץ דברתי עם נציגה והיא נתנה לי טלפון של חברת סליקה גדולה עולמית, אבל לא שילמתי
דרכם לצערי, אם ההיתי משלם דרכם הם היו יכולים להחזיר לי את כספי.
האם אני יכול לתבוע את הכסף בתוספת ריבית כחוק מקבוצת החברה ישראלית גדולה
או רק את החברה מחול אוכל לתבוע בארה"ב או המדינה בה הם נמצאים ?

תודה מראש,
אלעד
 
קניות באינטרנט

1. על דברים כאלה צריכים לטפל באופן מיידי ולא להמתין חצי שנה.
2. צריך לבדוק את "מסמכי המכר" שזה אומר, עמוד המוצר עצמו, תקנון האתר, פרטי ההזמנה, וגם את מסמכי התשלום, כדי להבין עם מי התקשרת בחוזה מכר, למי ביצעת תשלום וכד'.
3. אחרי שבודקים את המסמכים, אפשר ברוב המקרים להבין מי המוכר/החנות ואם יש בעיסקה עוד שחקנים, מהם: קניון וירטואלי? מפרסם? מתווך? מה האחריות של כל אחד מהם? האם יש לו אחריות כח איזה חוק? אחריות חוזית (התחייב ולא קיים?) אחריות נזיקית? (כגון על מצג שוא, הטעיה, מרמה, רשלנות?) האם בחוזה המכר נקבעה סמכות שיפוט (בית משפט במחוז X במדינה Y) או דרך אלטרנטיבית להכרעה בסכסוכים, כגון בוררות חובה?
אחרי שמבררים את התשתית העובדתית והמשפטית של המכר הזה, אפשר לנסות לענות לשאלות.
היות והשאלות די מסובכות ובמכר של 85$ עלות יעוץ משפטי עלול לעלות יותר מהעיסקה עצמה, יש כאלה שיעדיפו לנסות את מזלם בתביעה קטנה ומקסימום לנסות לסיים בפשרה או בגישור בבית המשפט, או להתקפל ולמשוך את התביעה אם השופט ירמוז להם שאין להם עילה.
ברוב המקרים, עדיף לנסות להסדיר את הנושא דרך מנגנוני הבירור של האתרים האלה ולא בבתי משפט, אך לפעמים אין ברירה.
אם שילמת בכרטיס אשראי, יש לך את האפשרות לפנות לחברת האשראי שלך ולדרוש החזר וקיים ביטוח המכסה סיכוני רכישות באינטרנט, למיטב ידיעתי בכל חברות האשראי. צריך לבדוק אם לא אחרת את המועד לכך.
 
אני דיווחתי לאתר בחול ובארץ

במועד סמוך למועד ההספקה, חודש בערך לאחר הקניה.
בארץ אמרו לפנות לאתר בחול,
ובחול הבטיחו תשובה תוך 24 שעות, מה שלא קרה בפועל.
עכשיו ששלחתי הודעה לחברה בארץ הם נתנו לי טופס באתר בחול
ואמרו: שהפניות באתר בחול בדרך כלל נענות מהר ולטובת הלקוח...
 
תגובת החברה בארץ

"חברת X*XXX משיבה לרוב לפניות כאלה במהירות ולטובת הלקוח.
עלייך לפנות בעזרת הקוד שקיבלת בעת הרכישה ולרשום את טענותייך כאן>>
****כתובת עמוד הפניה באתר בחול****
בהצלחה"
 
אז קודם כל תעשה את זה

תבין שבית משפט זה תמיד המפלט האחרון.
יש גם משהו חיובי מאד בתגובת החברה הישראלית, כי אם העניין לא יוסדר בהסכמה, תוכל לטעון שבמעורבות של החברה הישראלית יש משום הודאה באחריות כלפיך כקונה.
 
למעלה