קמצוץ של גן עדן

melancholy man

New member
קמצוץ של גן עדן

בתחילת השבוע העלה יקי את בקשתו לפלי ליסט לתוכניתו ששבה לגלי האתר בימים הקרובים, מאחר וישבתי על זה כמה ימים ומאחר והשרשור כבר לא יקפוץ, הנה התוכנית שלי, שאני קורא לה: The God Show. התוכנית תעסוק בדמותו של אלוהים (וכמובן גם של השטן) בעולם הרוק, הפליסט הוא באורך של 40-45 ד' (תלוי בגירסאות שבוחרים להשמיע), והיא הולכת ככה: (ואף מילה על קט סטיבנס...) 1. 7:08 /My God- JT: Aqualung ב -31 לאוקטובר 1517 פרסם מרטין לותר את 95 התיזות שלו בגנות הכנסיה הקתולית המאורגנת (ובעיקר בגנות האינדולגנציות: מחילה למתים שנמכרה לקרוביה החיים תמורת כסף על ידי נציגי הכנסיה), 454 שנים וחצי מאוחר יותר, פרסם איאן אנדרסון את התיזה שלו, על הכנסיה על אלוהים וגם על הרוק אנד רול, באחד מאלבומי הרוק הטובים בכל הזמנים: אקוולנוג, לא בשונה ממרטין לותר, ראה אנדרסון את אלוהים לא כזה שנשמע למרות הכנסיה, אלא כאל פרטי שמציע השגחה אישית. 2. 7:08 bob dylan -With God on Our Side: The Times They Are A-Changin בוב דילן היהודי/נוצרי/ בודהיסט/שוב יהודי וחוזר חלילה ושוב בלי הרף, הוא כנראה לא תיאולוג גדול, אבל נביא זעם כמו שנביא צריך להיות הוא כן, העמדה התיאולוגית שהוא מציג כאן, מאוד דומה לזו שמציג אנדרסון, רק מנקודת מבט קצת אחרת, הוא מעדיף לדבר על ניצול האלוהים, ונשיאת שמו לשווא בעודם זובחים זבחים לאל, האל של דילן ב 63, הוא האל של הברית הישנה (התנ"ך), זה של עמוס ויחזקאל ושאר הנביאים האחרונים 3.Leonard Cohen- Suzanne: the songs of Leonard cohen/ 3:47 "וישו היה מלח כשהילך על פני המים/ הוא אמר שכל בני האדם יהיו יורדי- ים/ עד אשר ישחררם הים." המשורר היהודי קנדי עם הרהורים על ישו החיים ובחורה מוטרפת אחת שקוראים לה סוזן. 4.Beggars Banquet/6:18 : Sympathy for the Devil - The Rolling Stones לא רק אלוהים נוכח בעולם גם השטן, והשטן של הסטונס הוא לכאורה השטן הנוצרי הקלאסי, זה שחי בתוך כל אחד מאתנו ומפתה אותנו מדרך הישר, אלא שהשטן של ג'אגר וריצ'רדס הוא לא אותו יצור מפחיד ומקורנן אלא יותר כוכב רוק מתוסכל שמתאכזב כשלא מכירים אותו וממש זועק לתשומת לב. 5.Cream- crossroad- wheels of fire/ 4:18 זה המקום בו הבלוז ובעקבותיו הרוק התחיל ליצור לעצמו מיתולוגיה משל עצמו, רוברט ג'ונסון הגדול מוכר את נשמתו לשטן והופך לאגדת הרוק הראשונה (שנים לפני שמישהו ידע מה זה), קלפטון הולך בדרכו והשטן גובה ממנו מחיר איטי קשה וכבד. 6.The Animals- don't let me be misunderstood: Greatest Hits Live!/ 5:50 בדרך כלל אלוהים בעולם הרוק הוא אל שעונה לתפילות פרטיות, וברוק אנד רול כמו ברוק אנד רול, התפילה היא לאהבה, ובבקשה אלוהים, רק שלא תבין אותי לא נכון. 7.George Hrison- My sweet Lord: All things must pass/ 4:41 האלוהים של הריסון הוא כבר לא האל היודיונוצרי, האלוהים שלו הוא קרישנה, אל אישי מעיין כמהו, אכזרי יותר, אוהב יותר ואישי יותר מכל אל שאנחנו מכירים, אבל כמו כל הגל של New Age והמזרחיות שהריסון היה ממחולליו במערב, קרישנה שלו, מזכיר בצורה מפתיע את הבן של הנגר מנצרת. 8.החלונות הגבוהים-יחזקאל: החלונות הגבוהים. תאמינו או לא, השיר הזה כמעט נאסר להשמעה בארץ (נדמה שאפילו נאסר ממש בקול ישראל תקופה מסוימת), מה אפשר להגיד: הנביא יחזקאל הוא בומבה של נביא. (חוץ מזה, לחן מקסים של קראוס למילים מצוינות של חים חפר וביצוע מדהים של איינשטיין קראוס וכץ). מה תוכנית הרדיו שלכם השבוע?
 
למעלה