קמפיין לגרימת רגשי אשמה לאמהות

noa_f

New member
את לא יודעת את זה

אני מסכימה שצריך לתת את מירב האינפורמציה, השאלה היא האם אנחנו מקבלים אותה. אנחנו יודעים שהיה לחץ אדיר מצד חברות הטבק, לפני כמה עשרות שנים נגד מחקרים שהוכיחו את הנזק הנגרם מעישון. אנחנו יודעים שהרבה מחקרים שמנסים להוכיח את התועלת בחלב אם אכן הצליחו בכך - אנחנו יודעים מה הטוב שצומח ממנו. אין ולא היו מחקרים שבודקים האם האכלה ממטרנות מזיקה. ולא משום חוסר העניין המדעי. (למרות שיש פחות מחקרים בנושאים הקשורים לנשים בלבד.) אין לנו את כל האינפורמציה, כי היא נמנעת מאיתנו מסיבות כלכליות ומסחריות ברורות (ובינינו, לו הייתי חברה כזו גם אני הייתי מונעת קיום מחקרים כאלו בעזרת כוחי הכלכלי). מה שכן יש לנו הוא שכנוע מאסיבי שההנקה היא טובה אבל קשה, כל כך מדגישים את הקושי, עד שמשתמע שהיא בלתי אפשרית כמעט עבור נשים חלושות שכמונו. צריך לבדוק באופן פשוט: כמה מודעות בעד הנקה ימצאו בעיתון הנשים/הורים/מוסף שבת הקרוב וכמה לקניית מטרנות? נכון, אנחנו עושים פשרות בגידול הילדים, אבל אנחנו, לרוב, מודים בפשרות ולא מנסים להאציל להם איזושהיא הילה או לפרסם אותם בגדול ("קנו חטיף X !הוא מכיל צבע מאכל אדום!" , "הו כמה השתכרתי בתקופת ההריון! אני אשה בעלת חשיבה עצמאית!")
 
איך את משווה בכלל? ../images/Emo2.gif

בין שכרות במהלך ההריון לבין מתן פורמולה במקום הנקה? זה ממש מעליב. אני לא הנקתי, וכמות העלבונות שספגתי בגלל זה יכולה למלא ספר. כמות הדמעות שביזבזתי על זה היתה יכולה לשפר את מצב הכינרת. מה לא אמרו לי - תינוקות שיונקים הם יותר חכמים, תינוקות שיונקים הם יותר בריאים, אז זה קשה להיות אמא, את לא מתאמצת מספיק וכו´. ואת יודעת מה? לא קרה כלום. הבת שלי לא חולנית ולא טיפשה יותר מחבריה למחזור שינקו ועדיין יונקים. ממש לא. אני חושבת שצריך לעודד נשים לעשות מה שטוב להן. לתת מידע אבל לא להטיף. ולתת בחירה חופשית. לדעתי הרבה יותר חשוב והרבה יותר תורם לאיכות חייו והתפתחותו של התינוק שהאמא תהיה שלמה עם עצמה, מרוצה ומאושרת. אבל אולי אני לא דוגמא כי אני גם מאכילה אותה גרבר ושמה אותה לישון במיטה שלה לבד בחדר, ומעולם לא הלכתי איתה במנשא. אה, ויש לי גם "קריירה".
 

אפרת_ח

New member
ולמה בכית?

האם זה היה בגלל העלבונות, או בגלל שבעצם כן רצית להניק אבל לא יכולת? עד כמה ששמתי לב, הכי הרבה עוגמת נפש יש לאלה שכן רוצות להניק אבל לא מצליחות, ולהן אין טעם "לספק מידע" כי אין אפשרות ל"בחירה חופשית".
 
בעיקר כי אמרו לי שאני אמא לא טובה

ואני לא רוצה בטובתה של הבת שלי. גם אם זה לא נאמר במילים ישירות, זה היה המסר הסמוי בכל הערה ומשפט שאמרו לי. ועם נסיון של יום וחצי בלהיות אמא, איך יכולתי לדעת שהם טועים?
 
שלום חברות, חזרתי אליכן ובחרתי ../images/Emo13.gif

להשתתף בדיון הזה דווקא מפאת הזכרונות והמידע העכשווי. פעם להניק היה נחשב לאקט ברברי ומי שהתעקשה זכתה בהתעלמות מוחלטת מצרכיה, מצד הצוות הרפואי. גם לא היתה אף אשה שיכלה לתרום מניסיונה מה לעשות ואיך לנהוג במקרה של בעייה כלשהי. הבקבוקים והפורמולות היו שיא ההתקדמות והנאורות. אח"כ החלו רוחות חדשות לנשוב והשבשבת הפכה כיוון. היום זה נחות ולא אימהי לתת בקבוק וכו´ ושיא הנאורות והאימהות להניק. אבל, אשה מתוחה ועצבנית ושאינה מוזנת היטב ואולי גם לוגמת כוסית לעידוד ואולי מעשנת ועייפה ובוכה וכואב לה, איזו הנקה היא יכולה לתת לתינוק שלה? שום דבר טוב לא יצא מזה. עם זאת, חלב אשה, הוא המזון הטבעי הטוב ביותר עבור הזנת התינוק. מה לעשות? זה ככה. ויש עוד: גוף האשה מייצר כל הזמן נוגדנים לחידקים, הן אלה שהאשה קולטת עצמאית והן אלה שהיא קולטת כשהיא מנשקת את תינוקה. עם החלב שלה, זוכה התינוק באותם נוגדנים. זו אחת הסיבות לחיסון הגבוה שקיים אצל ילדים ומבוגרים שינקו בחודשי חייהם הראשונים.
 

Ergil

New member
זאת בדיחה???

גם מבלי להתחשב שאלה שטויות במיץ, סתירה לוגית: "גוף האישה מייצר נוגדנים... והן אלה שהיא קולטת כשהיא מנשקת את תינוקה" ו"עם החלב שלה התינוק זוכה באותם נוגדנים[הנוגדנים שהאישה קיבלה בנשיקות]". זה באמת מעלה את הבורות לרמה חדשה.
 

אפרת_ח

New member
לא בדיחה, אלא עובדה מדעית

אם כי הניסוח של אורין טיפה פשטני. גוף האם קולט "דוגמאות" של וירוסים וחידקים אליהם חשוף התינוק, ומייצר נוגדנים בהתאם. הנוגדנים, יחד עם רכיבים אחרים של מערכת החיסון, מועברים לתינוק בחלב. פורמולות עשויות לתת תשובה לתזונה, אך לא לחיסון.
 

aaa123

Member
הבנת הנקרא

אורין כתבה "גוף האשה מייצר כל הזמן נוגדנים לחידקים, הן אלה שהאשה קולטת עצמאית והן אלה שהיא קולטת כשהיא מנשקת את תינוקה. עם החלב שלה, זוכה התינוק באותם נוגדנים." אורין כתבה שגוף האישה מייצר נוגדנים לחידקים המילה אלה מתייחסת בבירור לחידקים ,וברור שאורין לא התכוונה לומר שהאישה קיבלה נוגדנים שהיא נישקה את התינוק או שהיא קלטה נוגדנים באופן עצמאי. אם משהו נראה לך לא הגיוני במשפט שאתה קורא רצוי שתחשוב אם אפשר להבין אותו אחרת לפני שאתה מתקיף את הכותבת. הדבר היחיד שניתן לומר שמדובר בניסוח לא מוצלח כי כשאני קורא משפט "גוף האשה מייצר כל הזמן נוגדנים לחידקים, הן אלה..." אז הדבר הראשון שאני חושב ממבנה המשפט לפני שאני ממשיך לקרוא הוא שאלה מתייחס לנוגדנים ולא לחידקים,אבל מכאן עד להגיב כמו שהגבת המרחק רב ,ולכן אני חושב שראוי שתתנצל.
 

aaa123

Member
גברים דוקא כן מתנצלים

היו מקרים שהתנצלתי בעבר כולל בפורום זה ,ואני גבר. לא לדעת להתנצל זאת חולשה ולא יתרון.
 

Ergil

New member
באמת?

גברים אמיתיים לא מתנצלים! אתה בטח סתם הומו!!!
 

noa_f

New member
העובדה שהעליבו אותך במקום לעזור

בצורה קונקרטית מעידה על הצורך בקמפיין הסברתי יותר מכל. אין מקום לקמפיין צרחני על חשיבות ההנקה - אלא לקמפיין הסברתי לכל הגורמים המעורבים על "איך להניק" ואיך לעודד באמת להנקה (בעיקר, לא לשים מקלות בגלגלים לכל האמהות המניקות ובוודאי לא ליאש). אם הסובבים אותך, במקום להשתמש בקלישאות, היו יכולים לתת לך שם של יועצת הנקה ספציפית או קונים לך ספר הדרכה טוב, היית מסתדרת, כיוון שהבנתי שרצית להניק בהתחלה. אם למרות העצות המקצועיות היית בוחרת לא להניק, היית יכולה לנמק לעצמך בצורה שבה היית יותר שלמה עם ההחלטה (שמעתי על מישהי שזה פשוט הגעיל אותה - ברור שאשה כזו לא צריכה להניק). והערה אגבית, דווקא ההנקה לימדה אותי לסמוך על עצמי ועל התינוק שלי במקום על "מומחים" (לרוב מומחות) משפחתיים למיניהם. פשוט ידעתי שהם לא מבינים כלום והיה לי ברור שלמדתי את הנושא יותר מהם, ולכן לא התייחסתי להערות (התייחסתי אבל בזלזול...). באיזשהו שלב, הידע הפך לכח ולבטחון עצמי, למרות שגם אני הייתי אם צעירה והם הבינו שכאן אין להם מה להתערב. אפילו אחות טיפת חלב היתה מתיעצת אתי... מצד שני, כנראה בניגוד לך, אני קיבלתי הרבה תמיכה נפשית וגם תמיכה מקצועית. עד היום, כאשר הילד כבר תלמיד, ו"החותנת" מעירה לי שהוא לא אוכל טוב - אני יכולה לענות בבטחון שהוא יודע בדיוק כמה הוא צריך.
 

אמיר.

New member
הכל תלוי במצב...

אני מכיר נשים שלא הניקו, חלק אני יודע שהיתה בעיה רפואית והשאר אני מניח שכך היה - לא שאלתי בדיוק כדי לא ליצור אי נעימות. אם אישה אינה מניקה מסיבה רפואית 0שלה או של התינוק) צריך לתת לה עזרה וסיוע. אם היא לא מניקה מתוך בורות או מחשבה שכאילו זה פרמיטיבי - נראה לי נאות להפעיל תעמולה מתקנת. אם מדובר באיזה טעם אגואיסטי (יופי או קרירה) אז יש לחשוש שעצם הבאת הילד היתה אגואיסטית. וגם במקרה זה אני אתמוך בתעמולה. כן, לפעמים גם מבוגרים זקוקים לחינוך.
 
למעלה