קישוריות רכבת -אוטובוס

laRio

Member
שאלה - יש מה לעשות בנושא? גורם אחראי שאפשר לפנות אליו?
אני ספציפית מדבר על קישוריות בתחנות הרכבת ברעננה. נראה שמישהו השתדל מאד שאוטובוסים יצאו באותה דקה או דקה אחרי שהרכבת מהרצליה מגיעה. וזה נכון גם לכיוון ההפוך.
או מצב שיש 4 אוטובוס בין שעה 7 לשעה 8 ואז חור בשירות עד שעה 9.
תחנות אלה אמורות לשרת עובדים שמגיעים לאיוזרי תעשייה הגדלים ברעננה...
 

Ccyclist

Well-known member
שאלה - יש מה לעשות בנושא? גורם אחראי שאפשר לפנות אליו?
אני ספציפית מדבר על קישוריות בתחנות הרכבת ברעננה. נראה שמישהו השתדל מאד שאוטובוסים יצאו באותה דקה או דקה אחרי שהרכבת מהרצליה מגיעה. וזה נכון גם לכיוון ההפוך.
או מצב שיש 4 אוטובוס בין שעה 7 לשעה 8 ואז חור בשירות עד שעה 9.
תחנות אלה אמורות לשרת עובדים שמגיעים לאיוזרי תעשייה הגדלים ברעננה...

ברעננה מערב אפשר להתעלם מהמסוף המטופש ולחצות את שדרות ירושלים אל התחנה של הקווים מהרצליה צפונה.

באופן כללי אפשר לברר כבר בהרצליה באיזו תחנה ברעננה צפוי להיות אוטובוס שיוצא בזמן סביר מההגעה ובאיזו תצטרך להמתין. ב2019 לפני חיבור הרצליה הייתי בודק זמני אוטובוס משלים כשהרכבת עברה את ראש העין.

גם מאחוזה אותו הסיפור- מבררים זמני רכבת וזמני אוטובוס לשתי התחנות ואז הולכים לקו שיגיע לתחנה עם התיזמון הכי טוב.

די כאב ראש אבל אפשר לשבור את השיטה.

להבנתי האוטובוסים מחוייבים לצאת מתחנות המוצא שבמסופי הרכבת בזמן ולכן אם מוגדר להם זמן יציאה שאינו ריאלי להחלפה מהרכבת או אם יש איחור ברכבת - אסור להם להמתין לנוסעים. זו שיטה די שבורה.
 

מיקלוש77

Well-known member
שאלה - יש מה לעשות בנושא? גורם אחראי שאפשר לפנות אליו?
אני ספציפית מדבר על קישוריות בתחנות הרכבת ברעננה. נראה שמישהו השתדל מאד שאוטובוסים יצאו באותה דקה או דקה אחרי שהרכבת מהרצליה מגיעה. וזה נכון גם לכיוון ההפוך.
או מצב שיש 4 אוטובוס בין שעה 7 לשעה 8 ואז חור בשירות עד שעה 9.
תחנות אלה אמורות לשרת עובדים שמגיעים לאיוזרי תעשייה הגדלים ברעננה...
עבדתי בקרית אתגרים ברעננה הרבה זמן (אמנם ברובה המכריע של התקופה רעננה מערב עוד לא הייתה קיימת, אבל כן יש לי ניסיון של כמה חודשים בזמן שהיא הייתה פעילה).

אני אישית החלפתי רכבת בהרצליה, נסעתי לרעננה מערב ברכבת, ונסעתי באופניים חשמליים מרעננה מערב לאזור התעשייה. זה עניין של 12-15 דקות ורוב הדרך מרושתת בשבילי אופניים. הייתי מעדיף לנסוע באוטובוס ולא להיגרר עם אופניים ברכבות (וגם ברור לי שאופניים לא מתאימות לכל אחד, ולא טובות בימי גשם), אבל הקו הישיר לקריית אתגרים לא היה מסונכרן עם הגעת הרכבת...

אני מציע לך לכתוב לעיריית רעננה וגם להגיש בקשה באתר של משרד התחבורה שיטפלו בתדירות אם אכן יש בעיות.

באיזה איזור תעשייה מדובר?

אתה יכול גם להשתמש בעצה של ccyclist ולקחת אוטובוס משדרות ירושלים במקום מהמסוף שנמצא מהתחנה עצמה.

לסיום, כבר דובר על זה רבות בפורום אבל אני אכתוב שוב. נראה שהתחנה הזאת לא תוכננה על ידי מי שראה איך בנויות תחנות פרבריות בחו"ל, ולא על ידי מי שנוסע ברכבת ביום יום לעבודה. היה צריך להפנות אותה לשדרות ירושלים, ולקרב אותה כ 50-100 מטר לשדרות ירושלים. השינוי הקטן הזה היה מטיס את התחנה קדימה ומכפיל את מספר הנוסעים בה. כרגע היא פונה למגרש חניה ולשדה הקוצים שמאחוריו. אולי המטרו שיקום בעוד עשור או שניים יכול להציל את התחנה הזאת, אבל ממש חבל שהתחנה לא תמצה את הפוטנציאל שלה עד אז.
 
שאלה - יש מה לעשות בנושא? גורם אחראי שאפשר לפנות אליו?
אני ספציפית מדבר על קישוריות בתחנות הרכבת ברעננה. נראה שמישהו השתדל מאד שאוטובוסים יצאו באותה דקה או דקה אחרי שהרכבת מהרצליה מגיעה. וזה נכון גם לכיוון ההפוך.
או מצב שיש 4 אוטובוס בין שעה 7 לשעה 8 ואז חור בשירות עד שעה 9.
תחנות אלה אמורות לשרת עובדים שמגיעים לאיוזרי תעשייה הגדלים ברעננה...
יש למי לפנות לרשות הארצית לתח"צ. כאן

כדאי שתהיה מפורטת, הפניה תגיע לממונה על התח"צ במחוז מרכז. במקרה שזו פניה שקל לטפל בה (דווקא הזזת לוחות זמנים של קו עירוני שמטרתו הזנה לרכבת וממנה (אני מנחש אתה מתכוון לקו 54) היא לפעמים יחסית קלה לטיפול. אני לא יודע אם 54 מוגדר כקו מזין לרכבת (כזה שלוחות הזמנים שלו חייבים להיות מתואמים עם הרכבת), אבל לדעתי הוא צריך להיות.

עוד בקשה קלה לטיפול (במיוחד אם אתה עובד דווקא ברחוב התדהר ולא ברחוב החרושת או ברננים) היא שקו 347, שהיום לא עוצר בדרך ירושלים פינת 531, יעצור בה ויאסוף לכיוון א.ת. אתגרים. וכמובן גם מאתגרים לא.ת. וכך בהלוך תצטרך "לבחור לאן לצאת" בהתאם לזמינות של 54, (כי התחנה ברחוב ירושלים לא נעימה בכלל להגעה מהתחנה ולהמתנה), אבל בחזור זה דווקא יהיה אחלה. ושוב תוכל לבחור אם לעלות על 347 או 54.

אמנם זה נראה כלפי חוץ כאילו אין אוזן קשבת, אבל אתה תופתע מכמות הפניות שנבדקות ונענות בחיוב ועוזרות לעצב את התחבורה הציבורית. (וכן יש גם הרבה פניות שמקבלות שלילי, או פניות שאי אפשר לטפל בהן בזמן מהיר, אבל מה שהגיוני וקל לטיפול בהחלט עשוי להיות מטופל.
 
שאלה - יש מה לעשות בנושא? גורם אחראי שאפשר לפנות אליו?
אני ספציפית מדבר על קישוריות בתחנות הרכבת ברעננה. נראה שמישהו השתדל מאד שאוטובוסים יצאו באותה דקה או דקה אחרי שהרכבת מהרצליה מגיעה. וזה נכון גם לכיוון ההפוך.
או מצב שיש 4 אוטובוס בין שעה 7 לשעה 8 ואז חור בשירות עד שעה 9.
תחנות אלה אמורות לשרת עובדים שמגיעים לאיוזרי תעשייה הגדלים ברעננה...
אם אתה צריך להגיע לאזור תעשיה קרית אתגרים, יכול להיות שכדאי להגיע לתחנת רכבת רעננה דרום. ההבדל מבחינת זמן הנסיעה ברכבת קטן מאד ויש ממנה 2 קווי אוטובוס לקרית אתגרים, שכדאי לבדוק את התאמת השעות שלהם לרכבת וזו גם נסיעה קצרה יותר באוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
אם אתה צריך להגיע לאזור תעשיה קרית אתגרים, יכול להיות שכדאי להגיע לתחנת רכבת רעננה דרום. ההבדל מבחינת זמן הנסיעה ברכבת קטן מאד ויש ממנה 2 קווי אוטובוס לקרית אתגרים, שכדאי לבדוק את התאמת השעות שלהם לרכבת וזו גם נסיעה קצרה יותר באוטובוס.

7 ו 57 הם למעשה שירות אחד לאתגרים. בשעות של 7 מדובר בחיבור חצי שעתי דרך כביש 4 בשעות השיא ו 57 הוא שירות שעתי דרך רחובות פנימיים בשעות השפל.

יתכן שהליכה של 5 דקות למסוף צומת רעננה תיתן חיבור טוב יותר, אבל זו הליכה לא נעימה במיוחד באזור שלא טרחו לשלב בו אלמנט של מעבר נוח להולכי רגל. אפשר להמתין 5-7 דקות לקווים האחרים שם כדי להגיע למסוף צומת רעננה אבל זו המתנה שעד שממתינים אותה אפשר להגיע ברגל.

מבחינת נוסע לרעננה כדאי להתייחס לשתי התחנות שם כמקשה אחת ולרדת בזו שההמתנה לאוטובוס המשלים תהיה הקצרה ביותר. מרכבת מראש העין שתפספס את 7 / 57 יתכן שיהיה עדיף לרדת ברעננה מערב ולעלות על אחד מקווי צירי ירושלים - וויצמן מאשר להמתין חצי שעה לאוטובוס ה"ייעודי" הבא.

Screenshot_20220815-230142_Maps.jpg Screenshot_20220815-230320_Maps.jpg Screenshot_20220815-235021_Maps.jpg
 

laRio

Member
7 ו 57 הם למעשה שירות אחד לאתגרים. בשעות של 7 מדובר בחיבור חצי שעתי דרך כביש 4 בשעות השיא ו 57 הוא שירות שעתי דרך רחובות פנימיים בשעות השפל.

יתכן שהליכה של 5 דקות למסוף צומת רעננה תיתן חיבור טוב יותר, אבל זו הליכה לא נעימה במיוחד באזור שלא טרחו לשלב בו אלמנט של מעבר נוח להולכי רגל. אפשר להמתין 5-7 דקות לקווים האחרים שם כדי להגיע למסוף צומת רעננה אבל זו המתנה שעד שממתינים אותה אפשר להגיע ברגל.

מבחינת נוסע לרעננה כדאי להתייחס לשתי התחנות שם כמקשה אחת ולרדת בזו שההמתנה לאוטובוס המשלים תהיה הקצרה ביותר. מרכבת מראש העין שתפספס את 7 / 57 יתכן שיהיה עדיף לרדת ברעננה מערב ולעלות על אחד מקווי צירי ירושלים - וויצמן מאשר להמתין חצי שעה לאוטובוס ה"ייעודי" הבא.

צפה בקובץ המצורף 59280 צפה בקובץ המצורף 59282 צפה בקובץ המצורף 59286
בציר ירושלים יש רק את קו 347 שהוא יכול לשמש חלופה, אבל התחנות שלו רחוקות מאד מהרכבת. אגב, אותו הקו עובר גם ליד תחנת הרצליה וגם שם דאגו שלא יעצור ליד התחנה. לדעתי בחירה מוזרה מאוד.
לגבי מסוף רעננה - גם משם אין קוים שמגיעים לרחוב דפנה. והבעיה העיקרית שיש שעות ספציפיות שלא מכוסות. ספציפית ב8-9 בבוקר עם הרכבות מהצפון.
אני יכול לספר שאני עובד בחברה די גדולה, ואפשר לספור על יד אחד את האנשים שמגיעים בתח"צ לעבודה.
 

Ccyclist

Well-known member
בציר ירושלים יש רק את קו 347 שהוא יכול לשמש חלופה, אבל התחנות שלו רחוקות מאד מהרכבת. אגב, אותו הקו עובר גם ליד תחנת הרצליה וגם שם דאגו שלא יעצור ליד התחנה. לדעתי בחירה מוזרה מאוד.
לגבי מסוף רעננה - גם משם אין קוים שמגיעים לרחוב דפנה. והבעיה העיקרית שיש שעות ספציפיות שלא מכוסות. ספציפית ב8-9 בבוקר עם הרכבות מהצפון.
אני יכול לספר שאני עובד בחברה די גדולה, ואפשר לספור על יד אחד את האנשים שמגיעים בתח"צ לעבודה.

האם יש שילוב של שני קווים שיכול לעשות את העבודה? קו מהרכבת לאחוזה או וויצמן ושם קו שיעדו אזור התעשיה? הכי טוב אם יש מספר קווים שמוסיפים תדירות למסלול דומה.

אני חייב לציין שקו 4 מאחוזה לאתגרים לא היה הכי אמין בעיניי כשהתדירות היתה פעם ב 20 דקות. בדקתי עכשיו וכתוב שהתדירות חצי שעתית. כנראה שמדרדרים את הקווים ה"ייעודיים" בתוך רעננה.
 

מיקלוש77

Well-known member
האם יש שילוב של שני קווים שיכול לעשות את העבודה? קו מהרכבת לאחוזה או וויצמן ושם קו שיעדו אזור התעשיה? הכי טוב אם יש מספר קווים שמוסיפים תדירות למסלול דומה.

אני חייב לציין שקו 4 מאחוזה לאתגרים לא היה הכי אמין בעיניי כשהתדירות היתה פעם ב 20 דקות. בדקתי עכשיו וכתוב שהתדירות חצי שעתית. כנראה שמדרדרים את הקווים ה"ייעודיים" בתוך רעננה.
נכון, אבל כבר הגעת כל כך קרוב לאזור התעשייה (שתי התחנות נמצאות במרחק 4 ק"מ מרחוב דפנה), ואז לבזבז מעל 30 דקות במסע עם שני אוטובוסים דרך מרכז העיר, רק כי אף אחד לא דאג לתזמן את ההגעה של האוטובוס מהתחנה לאזור התעשייה עם זמני הרכבת... כל כך מתסכל.

חוויתי את זה על בשרי וזאת בדיוק הסיבה למה השתמשתי באופניים חשמליים כדי להגיע מתחנת הרכבת אל רחוב דפנה. אבסורד שזה היה הפיתרון באזור כל כך רווי קווים... אבל זאת עובדה.

אם אופניים אינן אופציה בשבילך, אז הייתי משקיע את כל האנרגיה במכתבים לכל מי שרק שאפשר כדי שמישהו יתקן את עניין התזמון של הקווים לקריית אתגרים.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, אבל כבר הגעת כל כך קרוב לאזור התעשייה (שתי התחנות נמצאות במרחק 4 ק"מ מרחוב דפנה), ואז לבזבז מעל 30 דקות במסע עם שני אוטובוסים דרך מרכז העיר, רק כי אף אחד לא דאג לתזמן את ההגעה של האוטובוס מהתחנה לאזור התעשייה עם זמני הרכבת... כל כך מתסכל.

חוויתי את זה על בשרי וזאת בדיוק הסיבה למה השתמשתי באופניים חשמליים כדי להגיע מתחנת הרכבת אל רחוב דפנה. אבסורד שזה היה הפיתרון באזור כל כך רווי קווים... אבל זאת עובדה.

אם אופניים אינן אופציה בשבילך, אז הייתי משקיע את כל האנרגיה במכתבים לכל מי שרק שאפשר כדי שמישהו יתקן את עניין התזמון של הקווים לקריית אתגרים.

ההצעה שלי היא להשתמש בצירים עתירי קווים. אני מניח שיש מספר קווים רלבנטים בכל ציר שאפשר ליצור מהם מסלול תדיר יותר מקו שבא פעם בחצי שעה.

אם מתחנת רעננה דרום אין חיבור נוח לאזור התעשייה מוויצמן כפ"ס או מסוף רעננה יש גם שני קווים לבן יהודה / בגין כפ"ס שהם ההמשך של וויצמן רעננה ויש שם קו או שניים לאזור התעשייה. אם משלבים אופניים זו התחנה הקרובה ביותר ואני מעריך זמן רכיבה של רבע שעה פלוס דרך שוורץ / עקיבא ברעננה , אבל יש מספר צמתים גדולים כולל צומת רעננה עצמו.
 

Ccyclist

Well-known member
ההצעה שלי היא להשתמש בצירים עתירי קווים. אני מניח שיש מספר קווים רלבנטים בכל ציר שאפשר ליצור מהם מסלול תדיר יותר מקו שבא פעם בחצי שעה.

אם מתחנת רעננה דרום אין חיבור נוח לאזור התעשייה מוויצמן כפ"ס או מסוף רעננה יש גם שני קווים לבן יהודה / בגין כפ"ס שהם ההמשך של וויצמן רעננה ויש שם קו או שניים לאזור התעשייה. אם משלבים אופניים זו התחנה הקרובה ביותר ואני מעריך זמן רכיבה של רבע שעה פלוס דרך שוורץ / עקיבא ברעננה , אבל יש מספר צמתים גדולים כולל צומת רעננה עצמו.

הנה דיאגרמת עמוד תחנה לונדונית. המידע החשוב ביותר לנוסע המזדמן בנסיעה משלימה זה ריבוי הקווים בקטע המשותף ממנה ומספריהם. אין מידע מתומצת כזה בארץ, אבל בהנחה שזה למעשה טבע השירות בתחנות על צירים ראשיים מרובי אוטובוסים כמו ירושלים, אחוזה, וויצמן רעננה, וויצמן כפ"ס ובן יהודה / בגין כפ"ס אפשר לשלב שני "עצים" כאלו בהחלפה אחת.

הבעיה שצריך למצוא מהם המסלולים הרלבנטים וקשה לעשות את זה מגוגל.

bus-routes-and-timetable.jpg
 
בציר ירושלים יש רק את קו 347 שהוא יכול לשמש חלופה, אבל התחנות שלו רחוקות מאד מהרכבת. אגב, אותו הקו עובר גם ליד תחנת הרצליה וגם שם דאגו שלא יעצור ליד התחנה. לדעתי בחירה מוזרה מאוד.
לגבי מסוף רעננה - גם משם אין קוים שמגיעים לרחוב דפנה. והבעיה העיקרית שיש שעות ספציפיות שלא מכוסות. ספציפית ב8-9 בבוקר עם הרכבות מהצפון.
אני יכול לספר שאני עובד בחברה די גדולה, ואפשר לספור על יד אחד את האנשים שמגיעים בתח"צ לעבודה.
לזה התכוונתי כשאמרתי שאפשר לבקש שיוסיפו ל-347 את התחנות במפגש ירושלים ו-531, תוך ציון ספציפי שאתה רוצה לעלות שם לכיוון א.ת. אתגרים (כי בתוך רעננה הקו לא אוסף לכיוון א.ת. אתגרים למיטב ידיעתי). אולי זה ייענה בחיוב.
 

laRio

Member
יש למי לפנות לרשות הארצית לתח"צ. כאן

כדאי שתהיה מפורטת, הפניה תגיע לממונה על התח"צ במחוז מרכז. במקרה שזו פניה שקל לטפל בה (דווקא הזזת לוחות זמנים של קו עירוני שמטרתו הזנה לרכבת וממנה (אני מנחש אתה מתכוון לקו 54) היא לפעמים יחסית קלה לטיפול. אני לא יודע אם 54 מוגדר כקו מזין לרכבת (כזה שלוחות הזמנים שלו חייבים להיות מתואמים עם הרכבת), אבל לדעתי הוא צריך להיות.

עוד בקשה קלה לטיפול (במיוחד אם אתה עובד דווקא ברחוב התדהר ולא ברחוב החרושת או ברננים) היא שקו 347, שהיום לא עוצר בדרך ירושלים פינת 531, יעצור בה ויאסוף לכיוון א.ת. אתגרים. וכמובן גם מאתגרים לא.ת. וכך בהלוך תצטרך "לבחור לאן לצאת" בהתאם לזמינות של 54, (כי התחנה ברחוב ירושלים לא נעימה בכלל להגעה מהתחנה ולהמתנה), אבל בחזור זה דווקא יהיה אחלה. ושוב תוכל לבחור אם לעלות על 347 או 54.

אמנם זה נראה כלפי חוץ כאילו אין אוזן קשבת, אבל אתה תופתע מכמות הפניות שנבדקות ונענות בחיוב ועוזרות לעצב את התחבורה הציבורית. (וכן יש גם הרבה פניות שמקבלות שלילי, או פניות שאי אפשר לטפל בהן בזמן מהיר, אבל מה שהגיוני וקל לטיפול בהחלט עשוי להיות מטופל.
דבר ראשון - שאפו לכל המגיבים על ההתייחסות העניינים! תודה רבה!
אלה ממש הנקודות שגם אני חושב שיעזרו מאד. לצערי בלינק שנתת כבר השתמשתי לפני כמה חודשים. מצרף כאן את התשובה הקלוקלת שקיבלתי.
שווה לדעתך לנסות שוב?

E0A8FF30-3B35-49C8-AD3D-A95D393F1EEC.jpeg
 

Ccyclist

Well-known member
דבר ראשון - שאפו לכל המגיבים על ההתייחסות העניינים! תודה רבה!
אלה ממש הנקודות שגם אני חושב שיעזרו מאד. לצערי בלינק שנתת כבר השתמשתי לפני כמה חודשים. מצרף כאן את התשובה הקלוקלת שקיבלתי.
שווה לדעתך לנסות שוב?

צפה בקובץ המצורף 59249

ממש תשובה של עליסה מבעד למראה, תשובה על הכיוון ההפוך לנסיעתך, עליסה בארץ היוממים למדינת תל אביב.

אם תשיב - תעמיד אותם על טעותם שלא התייחסו לנסיעה שלך כפי שפורטה בתלונה.
 
דבר ראשון - שאפו לכל המגיבים על ההתייחסות העניינים! תודה רבה!
אלה ממש הנקודות שגם אני חושב שיעזרו מאד. לצערי בלינק שנתת כבר השתמשתי לפני כמה חודשים. מצרף כאן את התשובה הקלוקלת שקיבלתי.
שווה לדעתך לנסות שוב?

צפה בקובץ המצורף 59249
אם נעזוב את 6 בצד (כי למה לנסוע לעבודה דרך טיול בשכונה שלי), אני לא יודע איך היתה מנוסחת הפניה שלך, אבל אולי כדאי לתת פניה ממוקדת עבור ה"הלוך" של 54, שמראה באיזה רכבת אתה מגיע + כמה זמן לוקח לך לתאתץ מהתחנה, ואז את לוח הזמנים של 54, ולבקש רק להזיז את לו"ז כל הקו 5 דקות קדימה כדי שתהיה התאמה טובה יותר בקו מזין. פניה ממוקדת אולי תיענה אחרת.
 

מנכל אחד

Active member
אם נעזוב את 6 בצד (כי למה לנסוע לעבודה דרך טיול בשכונה שלי), אני לא יודע איך היתה מנוסחת הפניה שלך, אבל אולי כדאי לתת פניה ממוקדת עבור ה"הלוך" של 54, שמראה באיזה רכבת אתה מגיע + כמה זמן לוקח לך לתאתץ מהתחנה, ואז את לוח הזמנים של 54, ולבקש רק להזיז את לו"ז כל הקו 5 דקות קדימה כדי שתהיה התאמה טובה יותר בקו מזין. פניה ממוקדת אולי תיענה אחרת.
גם אני מקבל תגובות לא ענייניות על פניות שאני פונה, לפי מה שאני מבין מדובר בשילוב של עומס גדול של פניות וכח אדם לא מיומן שמנסה לסגור את הפניות.
הטופס לא מוצלח, לפעמים יש נתונים מיותרים שיש צורך להזין (כמו השעות בהם המתנת בתחנה במקרה של דיווח על עומס נוסעים) ולפעמים יש נתונים שלמרות שיש בהם צורך לא ניתן להזין אותם (לדוג' שעת המתנה, אם רשמת שהמתנת מהשעה 23:30 ועד לשעה 00:30 תתקבל הודעת שגיאה).

כמדומני שיש מכרז שנסגר בנושא לפני תקופה ארוכה אבל עדיין לא הוכרז זוכה. בנתיים יכלו קצת להתייעל ואולי באמצעות בינה מלאכותית לענות לחלק מהפונים באופן מיידי, ולפעמים גם לבקש את הנתונים החסרים כדי שיהיה שמקבל הפניה יקבל פניה יותר ממוקדת.
 

Ccyclist

Well-known member
גם אני מקבל תגובות לא ענייניות על פניות שאני פונה, לפי מה שאני מבין מדובר בשילוב של עומס גדול של פניות וכח אדם לא מיומן שמנסה לסגור את הפניות.
הטופס לא מוצלח, לפעמים יש נתונים מיותרים שיש צורך להזין (כמו השעות בהם המתנת בתחנה במקרה של דיווח על עומס נוסעים) ולפעמים יש נתונים שלמרות שיש בהם צורך לא ניתן להזין אותם (לדוג' שעת המתנה, אם רשמת שהמתנת מהשעה 23:30 ועד לשעה 00:30 תתקבל הודעת שגיאה).

כמדומני שיש מכרז שנסגר בנושא לפני תקופה ארוכה אבל עדיין לא הוכרז זוכה. בנתיים יכלו קצת להתייעל ואולי באמצעות בינה מלאכותית לענות לחלק מהפונים באופן מיידי, ולפעמים גם לבקש את הנתונים החסרים כדי שיהיה שמקבל הפניה יקבל פניה יותר ממוקדת.

לרכיבה לרכבת אני קורא "דאונטון". אם צפית בסדרה ראית שהרכבים משמשים אותם בעיקר להגיע לתחנת הרכבת וממנה. בלונדון חסכתי הרבה זמן בשילובי אופניים - רכבת כולל מעבר לאופניים מתקפלות שאיפשרו שילוב בכל השעות וכל הקווים כולל התחתית העמוקה - ללא איסורי השעות והקטעים האסורים לאופניים רגילות.

לברייטון למשל יכלתי לרכוב ב10 דקות לתחנת הטמזלינק החדשה שמתחת לסט' פנקרס ולהיות על הרציף כ 5-10 דקות לפני שהתחתית מהתחנה שלי תגיע לשם (רשמית 13 דקות נסיעה, אבל זה הקו הצפוני אז בנוסף להליכה לתחנה יש את האלמנט ההמתנה ותמיד באה רכבת לענף שאתה לא רוצה - כשאתה צריך רכבת דרך בנק תגיע רכבת דרך צ'ארינג קרוס ולהיפך ואתה מחכה 5 דקות לרכבת השניה ברציף).

בחישוב שלי אופניים מהירות פי 3 מהליכה או עושות כ 16 ק"מ בשעה בשטח עירוני. זה פותח את צירי הרכבת בצורה שאוטובוס משלים לא יכול להתחרות בה.

גם "מעמד ההקפצות" משתמש ברכבת בצורה כזו. בפרברי לונדון וערי הלווין שלה אפשר לנהוג באזור המקומי בלי הפקקים של מרכז העיר (גרתי והתארחתי בפרברים שמיקומם יחסית למרכז מקביל ל רמת השרון ורעננה) אבל לעיר נוסעים ברכבת כי זה מהיר יותר. הקרובים באזור תמיד היו אוספים אותנו מתחנות הרכבת ומסיעים אותנו אליהן. במקרה מסויים אפילו היתה תחנת רכבת של הקו הצפוני כ 5 דקות הליכה בקצה הרחוב של קרובים מסויימים, אבל הם תמיד היו מסיעים אותנו לתחנת רכבת של קו הפיקדילי כ 4 קילומטר מהם בגלל שזה חיבור יותר יעיל לעיר (קו יחיד ללא ענפים בצפון העיר לעומת דפוס הפעלה שהפך את ענף היי בארנט הצפוני לאחד מ 3 ענפים לפני שהפכו את מיל היל איסט לקו שאטל מפינצ'לי סנטראל).

נורמאלי לחלוטין לפסוח על שלב תח"צ משלים כשאפשר. לגבי אופניים: בלונדון יש מתקני עגינה לאופניים מחוץ לתחנות הפרבריות ובמקרים מסויימים גם שבילי אופניים במפלס הכביש. החיסרון הוא שתמיד תראה זוג שגנבו לו גלגל ובמקרה הרע - זוג שגנבו לו הכל חוץ מהמסגרת. יש שתי תחנות שהציבו בהן אולם חניית אופניים מאוייש וסגור לרחוב, Walthamstow Central ו Finsbury Park אבל אני חושב שאלו יוזמות של המועצות המקומיות ( Local Councils למעשה "עיריות הרובע"). בפרברי לונדון יש תחנות נדירות עם חנה וסע אבל מקומות כאלו מאד עמוסים ומאד יקר לחנות בהם. יש גם תחנות שיסתפקו ב 10 מקומות לחנה וסע כדי לסמן וי. התשתית נמצאת בדרך כלל במקום מסילות דיור ישנות ששימשו רכבות משא אז התצורה של החניונים מאד ארוכה וצרה לאורך מסילת הרכבת ומימשמתעקש להשתמש בהם משלם גם בהליכה ארוכה לרכבת.
 

מיקלוש77

Well-known member
לרכיבה לרכבת אני קורא "דאונטון". אם צפית בסדרה ראית שהרכבים משמשים אותם בעיקר להגיע לתחנת הרכבת וממנה. בלונדון חסכתי הרבה זמן בשילובי אופניים - רכבת כולל מעבר לאופניים מתקפלות שאיפשרו שילוב בכל השעות וכל הקווים כולל התחתית העמוקה - ללא איסורי השעות והקטעים האסורים לאופניים רגילות.

לברייטון למשל יכלתי לרכוב ב10 דקות לתחנת הטמזלינק החדשה שמתחת לסט' פנקרס ולהיות על הרציף כ 5-10 דקות לפני שהתחתית מהתחנה שלי תגיע לשם (רשמית 13 דקות נסיעה, אבל זה הקו הצפוני אז בנוסף להליכה לתחנה יש את האלמנט ההמתנה ותמיד באה רכבת לענף שאתה לא רוצה - כשאתה צריך רכבת דרך בנק תגיע רכבת דרך צ'ארינג קרוס ולהיפך ואתה מחכה 5 דקות לרכבת השניה ברציף).

בחישוב שלי אופניים מהירות פי 3 מהליכה או עושות כ 16 ק"מ בשעה בשטח עירוני. זה פותח את צירי הרכבת בצורה שאוטובוס משלים לא יכול להתחרות בה.

גם "מעמד ההקפצות" משתמש ברכבת בצורה כזו. בפרברי לונדון וערי הלווין שלה אפשר לנהוג באזור המקומי בלי הפקקים של מרכז העיר (גרתי והתארחתי בפרברים שמיקומם יחסית למרכז מקביל ל רמת השרון ורעננה) אבל לעיר נוסעים ברכבת כי זה מהיר יותר. הקרובים באזור תמיד היו אוספים אותנו מתחנות הרכבת ומסיעים אותנו אליהן. במקרה מסויים אפילו היתה תחנת רכבת של הקו הצפוני כ 5 דקות הליכה בקצה הרחוב של קרובים מסויימים, אבל הם תמיד היו מסיעים אותנו לתחנת רכבת של קו הפיקדילי כ 4 קילומטר מהם בגלל שזה חיבור יותר יעיל לעיר (קו יחיד ללא ענפים בצפון העיר לעומת דפוס הפעלה שהפך את ענף היי בארנט הצפוני לאחד מ 3 ענפים לפני שהפכו את מיל היל איסט לקו שאטל מפינצ'לי סנטראל).

נורמאלי לחלוטין לפסוח על שלב תח"צ משלים כשאפשר. לגבי אופניים: בלונדון יש מתקני עגינה לאופניים מחוץ לתחנות הפרבריות ובמקרים מסויימים גם שבילי אופניים במפלס הכביש. החיסרון הוא שתמיד תראה זוג שגנבו לו גלגל ובמקרה הרע - זוג שגנבו לו הכל חוץ מהמסגרת. יש שתי תחנות שהציבו בהן אולם חניית אופניים מאוייש וסגור לרחוב, Walthamstow Central ו Finsbury Park אבל אני חושב שאלו יוזמות של המועצות המקומיות ( Local Councils למעשה "עיריות הרובע"). בפרברי לונדון יש תחנות נדירות עם חנה וסע אבל מקומות כאלו מאד עמוסים ומאד יקר לחנות בהם. יש גם תחנות שיסתפקו ב 10 מקומות לחנה וסע כדי לסמן וי. התשתית נמצאת בדרך כלל במקום מסילות דיור ישנות ששימשו רכבות משא אז התצורה של החניונים מאד ארוכה וצרה לאורך מסילת הרכבת ומימשמתעקש להשתמש בהם משלם גם בהליכה ארוכה לרכבת.
שמעתי על הסדרה. בהחלט הייתי שמח לקשור את האופניים ולא לעלות איתן לרכבת, אבל פחדתי להשאיר אופניים חשמליות כל הלילה ליד תחנה שאינה מאויישת בלילות, זה מתכון בדוק לגניבה / פירוק.

אופניים זה בהחלט נחמד כי אפשר בדרך חזרה מהעבודה גם לעצור בחנות מכולת / סופר קטן לקנות השלמות למה שחסר בבית...
 

Ccyclist

Well-known member
שמעתי על הסדרה. בהחלט הייתי שמח לקשור את האופניים ולא לעלות איתן לרכבת, אבל פחדתי להשאיר אופניים חשמליות כל הלילה ליד תחנה שאינה מאויישת בלילות, זה מתכון בדוק לגניבה / פירוק.

אופניים זה בהחלט נחמד כי אפשר בדרך חזרה מהעבודה גם לעצור בחנות מכולת / סופר קטן לקנות השלמות למה שחסר בבית...

אולי אקדיש לשילוב אופניים ותח"צ שירשור נפרד, אבל כן, אתה צודק. לפני שהיתה המקבילה הלונדונית לתל אופן מה שיוממי אופניים ממרחק גדול עשו זה להשאיר זוג ישן בעיר במתקני האופניים בעיר - כאלו שאפשר לוותר עליהם במקרה של גניבה, וזוג חדש יותר בתחנה הפרברית. כיום ההשכרה מכסה את התחנות שבמרכז. לי נגנבו מספר זוגות אופניים בלונדון עד שעברתי למתקפלות. היתרון של המתקפלות שקל יותר להכניס אותן למקומות, אבל החיסרון הוא שהן לא הכי בנויות לנעילה בחוץ.
 

Ccyclist

Well-known member
שמעתי על הסדרה. בהחלט הייתי שמח לקשור את האופניים ולא לעלות איתן לרכבת, אבל פחדתי להשאיר אופניים חשמליות כל הלילה ליד תחנה שאינה מאויישת בלילות, זה מתכון בדוק לגניבה / פירוק.

אופניים זה בהחלט נחמד כי אפשר בדרך חזרה מהעבודה גם לעצור בחנות מכולת / סופר קטן לקנות השלמות למה שחסר בבית...

הסידרה היא מעידן אחר, העשורים הראשון והשני של המאה שעברה. הרכבות היו אמצעי וותיק בן 80-90 שנה עם רשת ארצית וקווי ענף לכל מקום בעוד ש" The Horseless Carriage ", "המרכבה ללא סוס" היתה המצאה חדשה בת 15-25 שנה. בשנות השלושים, עשור אחרי הסדרה תור הזהב של הרכבות בבריטניה הביא לתחרות בקווים הראשיים לסקוטלנד ששיאה בשיא המהירות של Mallard- שהגיעה ל 126 מייל לשעה או 202 קמ"ש, שיא לרכבת קיטור. רשת האוטוסטרדות הבריטית התחילה להיפתח לציבור בסוף שנות החמישים והגיעה לכלל רשת ארצית לקראת סוף שנות השישים.

בעידן של דאונטון הגיוני מאד שהנהג הצמוד של המשפחה האריסטוקרטית יסיע אותם מהאחוזה לרכבת כדי לתפוס רכבת ליורק, העיר ה"קרובה" או ללונדון. האחוזה שהסדרה צולמה בה נמצאת בכלל בהאמפשייר והיתה שייכת בזמנו ללורד קאנרוון שמימן את החפירות הארכאולוגיות של האוורד קרטר במצריים במשך שנים עד שגילה את קבר תות-ענח-אמון, ובמרתף יש תצוגה של העתקי תגליות מהקבר המפורסם. בסדרה כל הדמויות הראשיות מדברות במונחים של לתפוס את הרכבת כעניין שבשגרה, וזה כולל לא רק את בני המשפחה שנוסעים בה באופן תדיר גם את המשרתים שנוסעים לערים מדי פעם. כשאחד המחזרים של בת המשפחה נוהג אליה כל הלילה מלונדון בדרכים הישנות דרך כל הכפרים והערים שעל הדרך היחס הוא כאל מעשה רומנטי של מאמץ על גבול הטירוף.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה