קיצור פז"מ דרסטי
אני סגן בשירות קבע מזה כחצי שנה. אני עתיד להשתחרר בעוד שישה חודשים. לאחרונה דיבר איתי מפקד היחידה על הארכת חתימה. אמרתי לו שזה מקובל עלי בתנאי שתוקדם לי דרגת הסרן בשנתיים (כלומר, שאקבל אותה במקום עוד שנתיים וחצי, עוד חצי שנה). היות ואני משרת עוד מראשית הקבע על תקן סרן, הוא אמר לי שזו לא תהיה בעייה ושאפשר לצבור במהלך תקופת השירות עד שנתיים של קיצורי פז"מ שאפשריים רק בין סגן לסרן וסרן לרס"ן (כלומר, אין קיצורים בין סג"מ לסגן ובין רס"ן וסא"ל וכו'...). ואפשר לחלק את זה לשנה בין סגן לסרן ושנה בין סרן לרס"ן, ואפשר בבת אחת. השאלה - האם זה נכון? האם הם באמת יכולים לקצר לי בבת אחת חצי מהפז"מ לדרגה? אני מפחד שזו הייתה הבטחה שלהם ע"מ שאשאר וזה לא יקרה. אציין שאני לא אקדמאי, אך אני לקראת סיום תואר ראשון באונ' הפתוחה (בגלל זה חשובה לי הדרגה, היות והבנתי שזו אמורה להיות קפיצה משמעותית בשכר).
אני סגן בשירות קבע מזה כחצי שנה. אני עתיד להשתחרר בעוד שישה חודשים. לאחרונה דיבר איתי מפקד היחידה על הארכת חתימה. אמרתי לו שזה מקובל עלי בתנאי שתוקדם לי דרגת הסרן בשנתיים (כלומר, שאקבל אותה במקום עוד שנתיים וחצי, עוד חצי שנה). היות ואני משרת עוד מראשית הקבע על תקן סרן, הוא אמר לי שזו לא תהיה בעייה ושאפשר לצבור במהלך תקופת השירות עד שנתיים של קיצורי פז"מ שאפשריים רק בין סגן לסרן וסרן לרס"ן (כלומר, אין קיצורים בין סג"מ לסגן ובין רס"ן וסא"ל וכו'...). ואפשר לחלק את זה לשנה בין סגן לסרן ושנה בין סרן לרס"ן, ואפשר בבת אחת. השאלה - האם זה נכון? האם הם באמת יכולים לקצר לי בבת אחת חצי מהפז"מ לדרגה? אני מפחד שזו הייתה הבטחה שלהם ע"מ שאשאר וזה לא יקרה. אציין שאני לא אקדמאי, אך אני לקראת סיום תואר ראשון באונ' הפתוחה (בגלל זה חשובה לי הדרגה, היות והבנתי שזו אמורה להיות קפיצה משמעותית בשכר).