קו
של אגד מהנתיב המהיר לירושלים - 100

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אני לא מנוי בנתיב המהיר, אז אני לא יודע מה
פיסית נדרש, אבל נדרש להיות מנוי בנתיב המהיר, כך שאני מניח שנדרשת הצגת הוכחה שהמשתמש מנוי. אתה הרי לא מתאר לעצמך שיונייטד טורס מעלים נוסעים ככה סתם. אפשרות כזו גם תפגע מאוד בשירות המידיבוסים של הנתיב המהיר, אם נוסעי 480 פתאום יתחילו להעמיס עליו.
לא משלמים שקל אחד.
מי שנוסע בנתיב המהיר משלם. במידה ומדובר ברכב עם 3 נוסעים ומעלה או 4 נוסעים ומעלה (תלוי בעומס על כביש 1), אתה מקבל אישור לנסוע על הנתיב המהיר בחינם. מה שקורה בבוקר בחניון של הנתיב המהיר הוא שאנשים באים, מחנים את רכביהם שם ללא כל עלות. ומכאן יש שתי אופציות: נוסעים בהסעות של הנתיב המהיר, קו 2 למתחם הבורסה וקו 1 לעזריאלי, הקריה והאיזור. לחילופין מתאגדים כמה עמיתים לעבודה ונוסעים ברכב אחד. הכוונה היא שכולם מגיעים לחניון של הנתיב המהיר וכל פעם לפי התור מישהו נוסע עם הרכב שלו ומסיע את כל השאר. למה זה תורם? למהירות נסיעה בדרך לעבודה וחסכון במקומות חניה במקום העבודה. חבר שלי מראשל"צ כל הזמן עושה את זה. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה, הוא נכנס לחניון של הנתיב המהיר, מוריד את חבר שלי שם. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה וחבר שלי ממשיך עם ההסעות של הנתיב המהיר.
 
לא משלמים שקל אחד.
מי שנוסע בנתיב המהיר משלם. במידה ומדובר ברכב עם 3 נוסעים ומעלה או 4 נוסעים ומעלה (תלוי בעומס על כביש 1), אתה מקבל אישור לנסוע על הנתיב המהיר בחינם. מה שקורה בבוקר בחניון של הנתיב המהיר הוא שאנשים באים, מחנים את רכביהם שם ללא כל עלות. ומכאן יש שתי אופציות: נוסעים בהסעות של הנתיב המהיר, קו 2 למתחם הבורסה וקו 1 לעזריאלי, הקריה והאיזור. לחילופין מתאגדים כמה עמיתים לעבודה ונוסעים ברכב אחד. הכוונה היא שכולם מגיעים לחניון של הנתיב המהיר וכל פעם לפי התור מישהו נוסע עם הרכב שלו ומסיע את כל השאר. למה זה תורם? למהירות נסיעה בדרך לעבודה וחסכון במקומות חניה במקום העבודה. חבר שלי מראשל"צ כל הזמן עושה את זה. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה, הוא נכנס לחניון של הנתיב המהיר, מוריד את חבר שלי שם. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה וחבר שלי ממשיך עם ההסעות של הנתיב המהיר.
מה שכתבת נכון, אבל שים לב למקרים:
1. חברים שמתאגדים - אם נוסעים 3-4 נוסעים ברכב אחד הם לא משלמים. 2. מי שמוריד נוסע בחניון וחוזר חזרה לכיוון ירושלים לא משלם. זה נועד לעודד אי כניסה ברכב לתל אביב. אבל בכל מקרה מדובר במקרים בהם היה שימוש של כלי רכב בנתיב המהיר (בקטע המזרחי שלו). לנתיב המהיר יש כללים המגדירים גם פטור מתשלום. זה לא סותר את ההתלייה של שירות ההסעות החינמי בשימוש בנתיב המהיר. בכל מקרה - אחרי ה-1.9 נדע האם השילוב יהיה אפשרי. אני בטוח שאגד חשבו על כך.
 

olli3

New member
מנהל
מה שכתבת נכון, אבל שים לב למקרים:
1. חברים שמתאגדים - אם נוסעים 3-4 נוסעים ברכב אחד הם לא משלמים. 2. מי שמוריד נוסע בחניון וחוזר חזרה לכיוון ירושלים לא משלם. זה נועד לעודד אי כניסה ברכב לתל אביב. אבל בכל מקרה מדובר במקרים בהם היה שימוש של כלי רכב בנתיב המהיר (בקטע המזרחי שלו). לנתיב המהיר יש כללים המגדירים גם פטור מתשלום. זה לא סותר את ההתלייה של שירות ההסעות החינמי בשימוש בנתיב המהיר. בכל מקרה - אחרי ה-1.9 נדע האם השילוב יהיה אפשרי. אני בטוח שאגד חשבו על כך.
נו, רשמתי על המקרים האלו.
מי שמוריד בחניון יכול להמשיך הן לכיוון ירושלים והן לכיוון תל אביב על כביש 1, בלי כניסה לנתיב המהיר. ידוע שזה נועד לעודד אי כניסה של כלי רכב לתל אביב וזה מצליח, מאד אפילו, החניון בתפוסה מלאה וראיתי שגם בונים שם עוד קצת מקומות חניה. אני בטוח שאג חשבו על זה שרוב הנוסעים לא יעשו לעצמם חיים קשים ויעדיפו לעלות על אוטובוס אחד. מנגד דווקא אלו שצריכים מאיזור עזריאלי ובית מעריב ימצאו לקווי הנתיב המהיר שימוש טוב. מה שבטוח זה שהוא לא ישמש יוממים מירושלים לת"א.
 

cwen

New member
נו, רשמתי על המקרים האלו.
מי שמוריד בחניון יכול להמשיך הן לכיוון ירושלים והן לכיוון תל אביב על כביש 1, בלי כניסה לנתיב המהיר. ידוע שזה נועד לעודד אי כניסה של כלי רכב לתל אביב וזה מצליח, מאד אפילו, החניון בתפוסה מלאה וראיתי שגם בונים שם עוד קצת מקומות חניה. אני בטוח שאג חשבו על זה שרוב הנוסעים לא יעשו לעצמם חיים קשים ויעדיפו לעלות על אוטובוס אחד. מנגד דווקא אלו שצריכים מאיזור עזריאלי ובית מעריב ימצאו לקווי הנתיב המהיר שימוש טוב. מה שבטוח זה שהוא לא ישמש יוממים מירושלים לת"א.
אולי הכוונה הפוכה בכלל?
לנצל את הנסיעה של המיניבוסים הריקים בחזרה לחניון בבוקר, כדי שיעלו עליהם אנשים מתל אביב שרוצים להגיע לירושלים?
 

yairp4

Active member
אני לא מנוי בנתיב המהיר, אז אני לא יודע מה
פיסית נדרש, אבל נדרש להיות מנוי בנתיב המהיר, כך שאני מניח שנדרשת הצגת הוכחה שהמשתמש מנוי. אתה הרי לא מתאר לעצמך שיונייטד טורס מעלים נוסעים ככה סתם. אפשרות כזו גם תפגע מאוד בשירות המידיבוסים של הנתיב המהיר, אם נוסעי 480 פתאום יתחילו להעמיס עליו.
אין צורך להיות מנוי כדי להשתמש בשאטלים
השימוש בחניון החנה וסע הוא חינם (וזה הרי כל הרעיון) וכל מי שנכנס לחניון יכול להשתמש בשאטלים ללא תשלום נוסף ובלי צורך במנוי. רק נהגים שנוסעים בנתיב המהיר נדרשים להרשם כמנויים. אני בכלל לא בטוח שנדרשת הוכחה כלשהי כדי לעלות לשאטלים, הרי זה לא שהחניון הוא במיקום מבוקש. אפשר בהחלט להניח שהרוב המוחלט של האנשים שעולים לשאטל החנו את רכבם בחניון ואינם נוסעים בשאטלים להנאתם או כדי לחסוך ארבעה שקלים בנסיעה לירושלים.
 
אם אינני טועה בשירות החינמי יכולים להשתמש
משתמשים של הנתיב המהיר, כלומר אנשים שמשלמים על הנתיב המהיר. מאתר דן: "הנתיב המהיר מיועד לכלי רכב ציבוריים ופרטיים (למעט משאיות), ומטרתו להקל על ציבור הנהגים, המנויים לשירות, להיכנס לתל אביב. לרשות הנהגים עומד מתחם "חנה וסע", הממוקם באמצע הנתיב בסמוך למחלף שפירים. המתחם כולל מקומות חניה ללמעלה מ- 2,000 כלי רכב, ממנו יופעל שירות הסעות באוטובוסים לשימוש החונים המעוניינים להגיע לאיזור הקריה בתל אביב והבורסה ברמת גן, עמדת בידוק לכלי רכב מרובי תפוסה, בית קפה ועוד." כך שלא יהיה ניתן לשלב ולדעתי בצדק. שירות ההסעות החינמי ניתן כשירות עבור משתמשי שירות אחר (הנתיב המהיר) בתשלום. הקו של אגד לא חינמי, כי הוא ניתן כשירות שלא משולב עם שירות אחר בתשלום. אין הכוונה של השירות החינמי ושל קו 100 של אגד לתת אלטרנטיבה זולה יותר לקו 480. לא אגד ולא דן עד כדי כך טיפשים. אין ארוחות חינם.
שלום עמוד השדרה
שירות ההסעות ממתחם החנה וסע הסמוך למחלף שפירים מיועד לכל מי שמעוניין להכנס לתל אביב ללא רכב ולהנות מנסיעה מהירה ונוחה בנתיב המהיר. מתוקף מיקומו של המתחם רוב הנוסעים מגיעים אליו ברכבם הפרטי, אולם אם הם בוחרים להשאיר את רכבם במתחם ולנסוע בשאטלים הם פטורים מתשלום (זאת בתנאי שביציאתם מהמתחם הם חוזריםם לכביש מס' 1 ולא ממשיכים על הקטע של הנתיב המהיר מהמתחם לתל אביב). עם זאת, גם רוכבי אופניים שמגיעים מהאזור נעזרים בשאטלים וזאת ללא כל תשלום לנתיב המהיר. שימו לב כי הנסיעה למתחם החנייה באופניים מסוכנת ולא מומלצת. חשוב להזכיר כי כל רכב שנכנס לנתיב המהיר, בין אם הוא נשאר במתחם החניה ובין אם לא, חייב להיות מנוי של הנתיב המהיר, גם אם הוא זכאי לפטור מתשלום אגרת הנסיעה (רכב רב תפוסה או בעל תו נכה קשה). הרישום כמנוי מתבצע בקלות דרך אתר האינטרנט של הנתיב המהיר או במוקד הטלפוני, ללא דמי הרשמה או תשלום חודשי קבוע. נסיעה טובה!
 
שלום עמוד השדרה
שירות ההסעות ממתחם החנה וסע הסמוך למחלף שפירים מיועד לכל מי שמעוניין להכנס לתל אביב ללא רכב ולהנות מנסיעה מהירה ונוחה בנתיב המהיר. מתוקף מיקומו של המתחם רוב הנוסעים מגיעים אליו ברכבם הפרטי, אולם אם הם בוחרים להשאיר את רכבם במתחם ולנסוע בשאטלים הם פטורים מתשלום (זאת בתנאי שביציאתם מהמתחם הם חוזריםם לכביש מס' 1 ולא ממשיכים על הקטע של הנתיב המהיר מהמתחם לתל אביב). עם זאת, גם רוכבי אופניים שמגיעים מהאזור נעזרים בשאטלים וזאת ללא כל תשלום לנתיב המהיר. שימו לב כי הנסיעה למתחם החנייה באופניים מסוכנת ולא מומלצת. חשוב להזכיר כי כל רכב שנכנס לנתיב המהיר, בין אם הוא נשאר במתחם החניה ובין אם לא, חייב להיות מנוי של הנתיב המהיר, גם אם הוא זכאי לפטור מתשלום אגרת הנסיעה (רכב רב תפוסה או בעל תו נכה קשה). הרישום כמנוי מתבצע בקלות דרך אתר האינטרנט של הנתיב המהיר או במוקד הטלפוני, ללא דמי הרשמה או תשלום חודשי קבוע. נסיעה טובה!
רבה!
 

alantan

New member
שלום עמוד השדרה
שירות ההסעות ממתחם החנה וסע הסמוך למחלף שפירים מיועד לכל מי שמעוניין להכנס לתל אביב ללא רכב ולהנות מנסיעה מהירה ונוחה בנתיב המהיר. מתוקף מיקומו של המתחם רוב הנוסעים מגיעים אליו ברכבם הפרטי, אולם אם הם בוחרים להשאיר את רכבם במתחם ולנסוע בשאטלים הם פטורים מתשלום (זאת בתנאי שביציאתם מהמתחם הם חוזריםם לכביש מס' 1 ולא ממשיכים על הקטע של הנתיב המהיר מהמתחם לתל אביב). עם זאת, גם רוכבי אופניים שמגיעים מהאזור נעזרים בשאטלים וזאת ללא כל תשלום לנתיב המהיר. שימו לב כי הנסיעה למתחם החנייה באופניים מסוכנת ולא מומלצת. חשוב להזכיר כי כל רכב שנכנס לנתיב המהיר, בין אם הוא נשאר במתחם החניה ובין אם לא, חייב להיות מנוי של הנתיב המהיר, גם אם הוא זכאי לפטור מתשלום אגרת הנסיעה (רכב רב תפוסה או בעל תו נכה קשה). הרישום כמנוי מתבצע בקלות דרך אתר האינטרנט של הנתיב המהיר או במוקד הטלפוני, ללא דמי הרשמה או תשלום חודשי קבוע. נסיעה טובה!
הנסיעה למתחם החנייה באופניים
לא רק שהיא מסוכנת ולא מומלצת, אלא גם בלתי-חוקית, שכן על רוכב האופניים להכנס מדרך מהירה.
 

nitsansh

New member
אפשר לשלב עם ההסעות של הנתיב המהיר?
למה לא מציינים שבשילוב בין הקו החדש הזה לבין שירות ההסעות החינמי של הנתיב המהיר מתקבל תחליף זול יותר לקו 480, שגם מפזר ביעדים טובים בירושלים ובתל אביב?
אני לא מבין את ההגיון בקו הזה...
מישהו מצפה שנוסעים מגוש דן יגיעו ברכב לחניון ויקחו משם אוטובוס לירושלים? ולמה לוח הזמנים אינו מאפשר לנסוע בבוקר מירושלים ולחזור אחה"צ מתל אביב?
 

olli3

New member
מנהל
אני לא מבין את ההגיון בקו הזה...
מישהו מצפה שנוסעים מגוש דן יגיעו ברכב לחניון ויקחו משם אוטובוס לירושלים? ולמה לוח הזמנים אינו מאפשר לנסוע בבוקר מירושלים ולחזור אחה"צ מתל אביב?
אולי מישהו מצפה שיבואו לשם מיישובי האיזור...
מיישובי האיזור כמו בית דגן, אור יהודה וזה כמובן לא משהו שנראה לי שחשבו עליו.
 
אני לא מבין את ההגיון בקו הזה...
מישהו מצפה שנוסעים מגוש דן יגיעו ברכב לחניון ויקחו משם אוטובוס לירושלים? ולמה לוח הזמנים אינו מאפשר לנסוע בבוקר מירושלים ולחזור אחה"צ מתל אביב?
לגבי השאלה השניה, לפי מה שאגד כתבו
הם מייעדים את הקו הזה ליוממים הנוסעים לעבוד או ללמוד בירושלים ולנוסעים מזדמנים המעוניינים לבקר באתרים בירושלים, שבדרך כלל מגיעים ברכב לירושלים. מי שיסע בכוון ההפוך כיצד יגיע לתל אביב מהחניון? באמצעות הסעות החינם? יכול להיות שהלו"ז הזה הוא חלק מההגנה על קווי 405 ו 480. ולגבי השאלה הראשונה - אגד כנראה מצפים לכך ממי שרוצה לחסוך את הפקקים בכניסה לירושלים ולחסוך כסף על דלק או על חניה ליד מסוף 2000. ימים יגידו האם המחשבה מאחורי הקו הזה הייתה נכונה או לא. כוון המחשבה שמגדיר קו שמטרתו העיקרית היא הורדת מכוניות מכביש ת"א-ירושלים ומרחובות ירושלים הוא נכון ומהווה ניסיון יפה.
 

nitsansh

New member
לגבי השאלה השניה, לפי מה שאגד כתבו
הם מייעדים את הקו הזה ליוממים הנוסעים לעבוד או ללמוד בירושלים ולנוסעים מזדמנים המעוניינים לבקר באתרים בירושלים, שבדרך כלל מגיעים ברכב לירושלים. מי שיסע בכוון ההפוך כיצד יגיע לתל אביב מהחניון? באמצעות הסעות החינם? יכול להיות שהלו"ז הזה הוא חלק מההגנה על קווי 405 ו 480. ולגבי השאלה הראשונה - אגד כנראה מצפים לכך ממי שרוצה לחסוך את הפקקים בכניסה לירושלים ולחסוך כסף על דלק או על חניה ליד מסוף 2000. ימים יגידו האם המחשבה מאחורי הקו הזה הייתה נכונה או לא. כוון המחשבה שמגדיר קו שמטרתו העיקרית היא הורדת מכוניות מכביש ת"א-ירושלים ומרחובות ירושלים הוא נכון ומהווה ניסיון יפה.
אפשר לעשות קו ישיר מתל אביב לקרית הממשלה
יהיה יותר יעיל מקו שיוצא מחניון שפירים.
 
אפשר לעשות קו ישיר מתל אביב לקרית הממשלה
יהיה יותר יעיל מקו שיוצא מחניון שפירים.
מהיכן בתל אביב?
איזו נקודת מוצא בתל אביב עדיפה לנוסעים ברכב, כך שלא יצטרכו לשלם (והרבה) על החניה? חניה במסוף 2000 (שהוא דווקא אחד הזולים בתל אביב) עולה כמו מחיר הנסיעה בקו 100.
 
למה שיגיעו ברכב?
כי הקו הזה פונה למשתמשים ברכב
הקו הזה לא בונה על משתמשים בקווים העירוניים בתל אביב. למשתמשים בקווים העירוניים יש את 480 או 405 ובירושלים קווים פנימיים. הקו הזה מיועד, לפי דברי אגד המפורשים, לאנשים שכיום נוסעים ברכב בין תל אביב לירושלים. אם הם יצטרכו לשלם על חניה בתל אביב או להשתמש בקווי אוטובוס עירוניים בתל אביב או בגוש דן, הם פשוט לא ישתמשו בו וימשיכו להשתמש ברכב. שים לב למספר הקו - 100 ולא עוד 4XX. גם לכך יש משמעות.
 

nitsansh

New member
כי הקו הזה פונה למשתמשים ברכב
הקו הזה לא בונה על משתמשים בקווים העירוניים בתל אביב. למשתמשים בקווים העירוניים יש את 480 או 405 ובירושלים קווים פנימיים. הקו הזה מיועד, לפי דברי אגד המפורשים, לאנשים שכיום נוסעים ברכב בין תל אביב לירושלים. אם הם יצטרכו לשלם על חניה בתל אביב או להשתמש בקווי אוטובוס עירוניים בתל אביב או בגוש דן, הם פשוט לא ישתמשו בו וימשיכו להשתמש ברכב. שים לב למספר הקו - 100 ולא עוד 4XX. גם לכך יש משמעות.
המספר זה רק ענין של מיתוג
אני לא רואה סיבה הגיונית שמי שיש לו רכב ישלם פחות על נסיעה באוטובוס לירושלים ממי שאין לו. למה לנוסעים הרגילים אין קו ישיר לקרית הממשלה?
 
המספר זה רק ענין של מיתוג
אני לא רואה סיבה הגיונית שמי שיש לו רכב ישלם פחות על נסיעה באוטובוס לירושלים ממי שאין לו. למה לנוסעים הרגילים אין קו ישיר לקרית הממשלה?
בדיוק, זה עניין של מיתוג וזה לא "רק"
על מנת למשוך אנשים לוותר על שימוש ברכב ולעבור לנסוע באוטובוס, יש צורך בשיווק ממוקד. המספר של הקו, האפשרות לחנות בחינם, העלות הנמוכה של הנסיעה באוטובוס והפיזור בתחנות היעד (בסדר חשיבות עולה) הם מרכיבי השיווק הממוקד. הנוסעים "הרגילים" ממילא ימשיכו לנסוע כפי שנוסעים היום (אלא אם תעבוד האופציה של השימוש בהסעות חינם).
 
בדיוק, זה עניין של מיתוג וזה לא "רק"
על מנת למשוך אנשים לוותר על שימוש ברכב ולעבור לנסוע באוטובוס, יש צורך בשיווק ממוקד. המספר של הקו, האפשרות לחנות בחינם, העלות הנמוכה של הנסיעה באוטובוס והפיזור בתחנות היעד (בסדר חשיבות עולה) הם מרכיבי השיווק הממוקד. הנוסעים "הרגילים" ממילא ימשיכו לנסוע כפי שנוסעים היום (אלא אם תעבוד האופציה של השימוש בהסעות חינם).
אגב, אולי קו 100 יופעל באמצעות מיניבוסים
או מידיבוסים? לפי התדירות שלו, זה הגיוני. ואם כך יהיה, זה עוד מרכיב של מיתוג.
 

nitsansh

New member
בדיוק, זה עניין של מיתוג וזה לא "רק"
על מנת למשוך אנשים לוותר על שימוש ברכב ולעבור לנסוע באוטובוס, יש צורך בשיווק ממוקד. המספר של הקו, האפשרות לחנות בחינם, העלות הנמוכה של הנסיעה באוטובוס והפיזור בתחנות היעד (בסדר חשיבות עולה) הם מרכיבי השיווק הממוקד. הנוסעים "הרגילים" ממילא ימשיכו לנסוע כפי שנוסעים היום (אלא אם תעבוד האופציה של השימוש בהסעות חינם).
אתה באמת חושב שלאנשים משנה מה מספר האוטובוס?
העובדה היא שיש העדפה של אוכלוסיה מסוג אחד על כלל האוכלוסיה. זה אותו עיקרון כמו קוי המהדרין למיניהם: "לתפור" את המסלול על פי הצרכים של אוכלוסיה מסוימת ולהוזיל את מחיר השירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה