קו 2 בכפר סבא, כנראה הקו הכי גרוע בארץ

icetysrtn

New member
1763012936619.png

קודם כל, מה זה המסלול הזה. מה זה אמור להיות. למה הוא עושה כל כך הרבה עיקופים? וכמובן שהוא עובר ברכבת בלי להיות מסונכרן איתה למרות שיש לו את אותה תדירות כמוה.
אבל כאילו שזה לא היה מספיק גרוע בפני עצמו, הקו הזה... זה די קשה להסביר.


הבעיה היא שהוא קו מעגלי בכאילו (עושה פרסה בסוף המסלול במקום להסתיים) שיש לו פרסות גם באמצע המסלול.

הוא מעגלי אז לא משנה באיזה כיוון הוא, כתוב עליו שהוא לכיוון "בית עלמין פרדס חיים", בשני הצדדים של הכביש.
אבל הוא עושה פרסה באמצע המסלול. אז בתחנת רכבת נורדאו הוא עוצר פעמיים. פעם אחת בהלוך ופעם אחת בחזור.
אבל ב2 הכיוונים כתוב שהוא לכיוון בית עלמין פרדס חיים.
והוא עוצר באותה תחנה. ב2 הכיוונים. שהם שונים.

אז... אם אתם באים מהרכבת, ומחכים בתחנה, ובא קו 2 לכיוון בית עלמין פרדס חיים. אז אין שום דרך לדעת אם הוא הולך לפנות שמאלה או ימינה. יש סיכוי של 50% שתגיעו למרכז העיר וסיכוי של 50% שתגיעו למזרח העיר.
אני חוזר על זה, אין שום דרך לדעת אם כשתעלו על האוטובוס אתם תילקחו למקום שרציתם להגיע אליו או שתילקחו למקום אחר לגמרי.
זאת אומרת, מה שקורה בפועל זה שכולם שואלים את הנהג לאן הוא הולך כשהם עולים שם. הוא יודע. אבל חייבים לדעת לעשות את זה.

למישהו שלא מכיר את ההזייה הזאת, אם מוביט אומר לו לעלות על קו 2 לכיוון בית עלמין פרדס חיים, אין לו שום סיבה בעולם לחשוד שהקו הולך לקחת אותו בכיוון ההפוך לגמרי ממה שהוא היה צריך.

אבל גם, לפעמים הנהגים לא מכירים טוב את האזור או את המסלול או שהם מתבלבלים או משהו ואז... הם פשוט אומרים תשובה לא נכונה??
אני מכיר מישהו שהפסיק לנסוע ברכבת אחרי שפעמיים קרה לו שהוא שאל את הנהג אם הוא מגיע לעיר (שמאלה), הוא ענה לו כן, ואז פשוט פנה ימינה.

אה, וגם, כמובן שבפרסה השנייה של הקו הזה ברחובות אלי הורוביץ, לוי אשכול והנביאים, הוא תמיד נכנס אליו בהלוך. אבל בחזור?
כשרק הפכו את הקו הזה למעגלי ב2021 (עד אז הוא היה קו נורמלי לא מעגלי ועם רק 2 עיקופים יחסית הגיוניים. ואז עיריית כפר סבא החליטה שצריך לבטל את המסופים שלו, ב2 הצדדים) נדמה ששכחו להוסיף את הפרסה הזאת בחזור. ואז אחרי כמה שבועות נזכרו להוסיף אותה. ואז אחרי כמה שבועות היא נעלמה שוב פעם, ואז אחרי כמה שבועות היא הופיעה שוב פעם. ו, טוב, אני לא בודק אם היא שם או לא כזה הרבה, אבל פעם אחרונה שבדקתי היא כן הייתה שם, ועכשיו היא לא שוב פעם.

אז בכיוון אחד אפשר להגיע לרכבת:
1763013562522.png
ובכיוון השני אי אפשר:
1763013587105.png
ונדמה שזה משתנה מדי פעם.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 138753

קודם כל, מה זה המסלול הזה. מה זה אמור להיות. למה הוא עושה כל כך הרבה עיקופים? וכמובן שהוא עובר ברכבת בלי להיות מסונכרן איתה למרות שיש לו את אותה תדירות כמוה.
אבל כאילו שזה לא היה מספיק גרוע בפני עצמו, הקו הזה... זה די קשה להסביר.


הבעיה היא שהוא קו מעגלי בכאילו (עושה פרסה בסוף המסלול במקום להסתיים) שיש לו פרסות גם באמצע המסלול.

הוא מעגלי אז לא משנה באיזה כיוון הוא, כתוב עליו שהוא לכיוון "בית עלמין פרדס חיים", בשני הצדדים של הכביש.
אבל הוא עושה פרסה באמצע המסלול. אז בתחנת רכבת נורדאו הוא עוצר פעמיים. פעם אחת בהלוך ופעם אחת בחזור.
אבל ב2 הכיוונים כתוב שהוא לכיוון בית עלמין פרדס חיים.
והוא עוצר באותה תחנה. ב2 הכיוונים. שהם שונים.

אז... אם אתם באים מהרכבת, ומחכים בתחנה, ובא קו 2 לכיוון בית עלמין פרדס חיים. אז אין שום דרך לדעת אם הוא הולך לפנות שמאלה או ימינה. יש סיכוי של 50% שתגיעו למרכז העיר וסיכוי של 50% שתגיעו למזרח העיר.
אני חוזר על זה, אין שום דרך לדעת אם כשתעלו על האוטובוס אתם תילקחו למקום שרציתם להגיע אליו או שתילקחו למקום אחר לגמרי.
זאת אומרת, מה שקורה בפועל זה שכולם שואלים את הנהג לאן הוא הולך כשהם עולים שם. הוא יודע. אבל חייבים לדעת לעשות את זה.

למישהו שלא מכיר את ההזייה הזאת, אם מוביט אומר לו לעלות על קו 2 לכיוון בית עלמין פרדס חיים, אין לו שום סיבה בעולם לחשוד שהקו הולך לקחת אותו בכיוון ההפוך לגמרי ממה שהוא היה צריך.

אבל גם, לפעמים הנהגים לא מכירים טוב את האזור או את המסלול או שהם מתבלבלים או משהו ואז... הם פשוט אומרים תשובה לא נכונה??
אני מכיר מישהו שהפסיק לנסוע ברכבת אחרי שפעמיים קרה לו שהוא שאל את הנהג אם הוא מגיע לעיר (שמאלה), הוא ענה לו כן, ואז פשוט פנה ימינה.

אה, וגם, כמובן שבפרסה השנייה של הקו הזה ברחובות אלי הורוביץ, לוי אשכול והנביאים, הוא תמיד נכנס אליו בהלוך. אבל בחזור?
כשרק הפכו את הקו הזה למעגלי ב2021 (עד אז הוא היה קו נורמלי לא מעגלי ועם רק 2 עיקופים יחסית הגיוניים. ואז עיריית כפר סבא החליטה שצריך לבטל את המסופים שלו, ב2 הצדדים) נדמה ששכחו להוסיף את הפרסה הזאת בחזור. ואז אחרי כמה שבועות נזכרו להוסיף אותה. ואז אחרי כמה שבועות היא נעלמה שוב פעם, ואז אחרי כמה שבועות היא הופיעה שוב פעם. ו, טוב, אני לא בודק אם היא שם או לא כזה הרבה, אבל פעם אחרונה שבדקתי היא כן הייתה שם, ועכשיו היא לא שוב פעם.

אז בכיוון אחד אפשר להגיע לרכבת:
צפה בקובץ המצורף 138754
ובכיוון השני אי אפשר:
צפה בקובץ המצורף 138755
ונדמה שזה משתנה מדי פעם.

"אהבתי" את אלמנט ההגרלה.

עוד יסבירו לך שזה "ייעוד" הקו - פיזור נוסעים שיוויוני מזרחה ומערבה ללא אפלייה על בסיס יעד.

שתי הזרועות במזרח הקו זה בכלל סבל.

לדעתי ה-טעות בגוש השרון היא ההתעקשות על קווי ספגטי נפרדים של כל עיר במקום קווים אזוריים משותפים.

לו הקו היה ממשיך לוויצמן רעננה הוא היה חייב לעצור במסוף כלשהו שם וזה היה נותן לו יעד מערבי. זה גם היה גורם לביטול אחד הענפים המערביים, קפלן או בית העלמין כי בקו ארוך אי אפשר לשים עיקוף גדול כל כך.

הנה מסלול "קו" 13 ברעננה:

Screenshot_20251113_094428_Samsung Internet.jpg

ספגטי מוחלט שדוחף בכוח קו שהיה יכול לעץכסות את כל כפ"ס ורעננה אל תוך רעננה עצמה.

במקביל יש את קווי הוד השרון שמסתיימים או פונים בתחנת הרכבת שם במקום לחבר לוויצמן כפ"ס - דבר שיוצר נתק בין הערים כי התדירות של הקווים ש"נועדו" לבצע את החיבור הזה די נמוכה.

Screenshot_20251113_094846_Maps.jpg

כל גוש השרון צריך חשיבה מחדש כמכלול אחד תוך ביטול הקווים שמקופלים להם בכוח בתוך עיר אחת בלבד. מבחינת תא שטח מדובר בגוש עירוני אחד גם אם מספר נקודות החיבור מוגבל.
 

icetysrtn

New member
"אהבתי" את אלמנט ההגרלה.

עוד יסבירו לך שזה "ייעוד" הקו - פיזור נוסעים שיוויוני מזרחה ומערבה ללא אפלייה על בסיס יעד.

שתי הזרועות במזרח הקו זה בכלל סבל.

לדעתי ה-טעות בגוש השרון היא ההתעקשות על קווי ספגטי נפרדים של כל עיר במקום קווים אזוריים משותפים.

לו הקו היה ממשיך לוויצמן רעננה הוא היה חייב לעצור במסוף כלשהו שם וזה היה נותן לו יעד מערבי. זה גם היה גורם לביטול אחד הענפים המערביים, קפלן או בית העלמין כי בקו ארוך אי אפשר לשים עיקוף גדול כל כך.

הנה מסלול "קו" 13 ברעננה:

צפה בקובץ המצורף 138769

ספגטי מוחלט שדוחף בכוח קו שהיה יכול לעץכסות את כל כפ"ס ורעננה אל תוך רעננה עצמה.

במקביל יש את קווי הוד השרון שמסתיימים או פונים בתחנת הרכבת שם במקום לחבר לוויצמן כפ"ס - דבר שיוצר נתק בין הערים כי התדירות של הקווים ש"נועדו" לבצע את החיבור הזה די נמוכה.

צפה בקובץ המצורף 138770

כל גוש השרון צריך חשיבה מחדש כמכלול אחד תוך ביטול הקווים שמקופלים להם בכוח בתוך עיר אחת בלבד. מבחינת תא שטח מדובר בגוש עירוני אחד גם אם מספר נקודות החיבור מוגבל.
מסכים מאוד שצריכים להחליף את הקווים פנימיים המפותלים בקווים אזוריים ישרים, אבל אני לא חושב שלהמשיך את קו 2 לויצמן ברעננה זה רעיון מאוד טוב, כי אז יהיו חייבים להוציא אותו משיכון עלייה ולהעביר אותו על בגין במקום.
קו 2 זה החיבור היחיד מעלייה למרכז כפ"ס, ובגין נמצא כמה מאות מטרים מהחלקים הרחוקים יותר בה, והוא כביש רחב ומגעיל בלי מספיק מעברי חצייה. אם יוציאו אותו ממנה לא תהיה דרך סבירה להגיע מעלייה למרכז העיר.

אני מציע לשנות אותו למסלול הבא:
1763135323843.png
זה מחבר את עלייה למרכז העיר מהר יותר, ובכל מקרה בשביל להגיע לטשרניחובסקי יש את קו 1. וזה גם ממלא חור עצום ברשת האוטובוסים בעיר סביב רחוב השחר (בשביל להגיע למשל מהשחר/השלום לתחנה מרכזית כיום לוקח 11 דקות בכיוון אחד ו20 בכיוון השני על קו 3 שבא פעם בחצי שעה, לעומת 4 דקות בקו הזה).

הקטע בהוד השרון נראה מוזר אבל זאת הדרך הכי ישרה (בלי לנסוע דרך שדות), וזה המסלול הנוכחי של קו 65 שבא רק כמה פעמים ביום, הוא יכול לבלוע אותו.


ובשביל לחבר את מזרח כפר סבא ואת אזור התעשייה לרכבת אפשר לשנות את קו 42. כיום הוא פשוט משכפל את כל שאר הקווים שמגיעים מכפר סבא להוד השרון:
1763135459169.png
ואז ממשיך לפתח תקווה.

אני מציע:
1763135821378.png
מסלול הרבה יותר שפוי ומהיר בשביל קפלן בלי לאבד את המעבר בהדרים (לא ברור לי למה קו 2 לא עושה את זה גם היום, נראה לי שכשהוסיפו לו את העיקוף בהדרים רחוב דרך הפועל לא היה קיים עוד?),
וגם זה מגיע מהוד השרון לקניון ג'י בערך 10 דקות מהר יותר (וכמובן עדיין אפשר להגיע לויצמן עם קווים אחרים), ומאפשר לוותר על הפרסה של 259 ברחוב הנשיאים ולבטל את קו 1 לגמרי.

דרך אגב אני לא חושב שיש צורך לסיים את המסלול הרשמי של הקו במסוף, כי קפלן בערך מרחק שווה מ3 מסופים שונים. יותר הגיוני שכל נהג יבחר לאיזה מסוף לנסוע בהתאם לקו הבא שהוא מבצע.

אם יעשו את זה זה יקצר מאוד את קו 2 וייעל כמה קווים אחרים, אז יהיה אפשר לקחת את הנהגים האלו בשביל להגביר את התדירות של 42 משמעותית, מפעם ב20-30 דקות לפעם ב15.
 

Ccyclist

Well-known member
מסכים מאוד שצריכים להחליף את הקווים פנימיים המפותלים בקווים אזוריים ישרים, אבל אני לא חושב שלהמשיך את קו 2 לויצמן ברעננה זה רעיון מאוד טוב, כי אז יהיו חייבים להוציא אותו משיכון עלייה ולהעביר אותו על בגין במקום.
קו 2 זה החיבור היחיד מעלייה למרכז כפ"ס, ובגין נמצא כמה מאות מטרים מהחלקים הרחוקים יותר בה, והוא כביש רחב ומגעיל בלי מספיק מעברי חצייה. אם יוציאו אותו ממנה לא תהיה דרך סבירה להגיע מעלייה למרכז העיר.

אני מציע לשנות אותו למסלול הבא:
צפה בקובץ המצורף 138818
זה מחבר את עלייה למרכז העיר מהר יותר, ובכל מקרה בשביל להגיע לטשרניחובסקי יש את קו 1. וזה גם ממלא חור עצום ברשת האוטובוסים בעיר סביב רחוב השחר (בשביל להגיע למשל מהשחר/השלום לתחנה מרכזית כיום לוקח 11 דקות בכיוון אחד ו20 בכיוון השני על קו 3 שבא פעם בחצי שעה, לעומת 4 דקות בקו הזה).

הקטע בהוד השרון נראה מוזר אבל זאת הדרך הכי ישרה (בלי לנסוע דרך שדות), וזה המסלול הנוכחי של קו 65 שבא רק כמה פעמים ביום, הוא יכול לבלוע אותו.


ובשביל לחבר את מזרח כפר סבא ואת אזור התעשייה לרכבת אפשר לשנות את קו 42. כיום הוא פשוט משכפל את כל שאר הקווים שמגיעים מכפר סבא להוד השרון:
צפה בקובץ המצורף 138819
ואז ממשיך לפתח תקווה.

אני מציע:
צפה בקובץ המצורף 138820
מסלול הרבה יותר שפוי ומהיר בשביל קפלן בלי לאבד את המעבר בהדרים (לא ברור לי למה קו 2 לא עושה את זה גם היום, נראה לי שכשהוסיפו לו את העיקוף בהדרים רחוב דרך הפועל לא היה קיים עוד?),
וגם זה מגיע מהוד השרון לקניון ג'י בערך 10 דקות מהר יותר (וכמובן עדיין אפשר להגיע לויצמן עם קווים אחרים), ומאפשר לוותר על הפרסה של 259 ברחוב הנשיאים ולבטל את קו 1 לגמרי.

דרך אגב אני לא חושב שיש צורך לסיים את המסלול הרשמי של הקו במסוף, כי קפלן בערך מרחק שווה מ3 מסופים שונים. יותר הגיוני שכל נהג יבחר לאיזה מסוף לנסוע בהתאם לקו הבא שהוא מבצע.

אם יעשו את זה זה יקצר מאוד את קו 2 וייעל כמה קווים אחרים, אז יהיה אפשר לקחת את הנהגים האלו בשביל להגביר את התדירות של 42 משמעותית, מפעם ב20-30 דקות לפעם ב15.

אני חייב לומר שבקווים שהצעת יש יותר מדי פניות. כל פנייה בקו היא פנייה שמאלה באחד הכיוונים, מה שמעכב אותו מאד. במודל הלונדוני שאני מכיר הקווים נוסעים בעיקר ברחובות הראשיים והמסלולים שלהם ישרים יחסית גם אם הם כוללים פניות מסויימות. אין קווים עם רמת הזיגזוגים והפרסאות שאתה מציע. אתה יכול ללחוץ על כל תחנת אוטובוס לונדונות במפות גוגל כדי לראות איך המודל עובד. כפ"ס ורעננה מקבילות מבחינת מרחק ל
Enfield ו High Barnet. אפשר לראות איך הרישות שם. יש להדגיש שבמודל הלונדוני מועצה או "רובע" זו עיר עם 25,000- 300,000 תושבים, כך שבמודל הזה כפ"ס - רעננה היתה בהחלט עיר אחת, אולי אפילו עם הוד השרון. כשמוסיפים את הרצליה, כפר שמריהו ורמת השרון לתמונה מקבלים משהו מקביל בקנה המידה שלו לשני הרבעים בארנט ואנפילד ביחד.
 

luisluis

Active member
לא שונה ממה שהיה עם קו 2 בתל אביב שהיה סיבובי עד שסידרו את זה.

מצד שני, ערי השרון מקבלות תעדוף מוחלט בתחצ. כל שני וחמישי יש פוסטים של מטרופולין על שיפור השירות. כנראה זה מה שהתושבים שם רוצים. ראשי העיר שם מאוד חזקים אם היו רוצים משהו אחר היו מקבלים
 
למעלה