קו 114 של דן. הגיע הזמן להפסיק עם הבזבוז?

luisluis

Active member
  • עלות תפעולית לנוסע : 85.45 ש"ח

קו ספיישל מתחנה מרכזית לתל השומר.

באמת שאני לא מבין את ההצדקה לקו כזה כשהעלות התפעולית כל כך גבוהה. הקו הזה הושק ב 2023 והגיע הזמן שמשרד התחבורה יהיה קצת יותר חסכוני.

לשם השוואה קו 23 שגם הוא קו מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 22.12 ש"ח
וקו 58 שגם הוא מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 29.38 ש"ח

קו 23 סובל מעומס מטורף אולי הגיע הזמן לבטל את 114 ולפזר את המיניבוסים בקווי 58 ו 23 או להפסיק להשתמש בקווי מיניבוסים לנסיעות בינעירוניות (114, 242 שגם לו עלות תפעולית גבוהה מאוד!) ולהשתמש בהם בתצורה הנכונה שלשמה יועד מיניבוס.. נסיעה קצרה בין שכונות קטנות לנקודה הקרובה ביותר שהיא מקום מרכזי? הן רמת גן והן גבעתיים יכולות להרוויח הרבה מתדירות נוספת של מיניבוסים בעוד איזה קו שיחצה אותן בצורה חכמה.
 

Ccyclist

Well-known member
  • עלות תפעולית לנוסע : 85.45 ש"ח

קו ספיישל מתחנה מרכזית לתל השומר.

באמת שאני לא מבין את ההצדקה לקו כזה כשהעלות התפעולית כל כך גבוהה. הקו הזה הושק ב 2023 והגיע הזמן שמשרד התחבורה יהיה קצת יותר חסכוני.

לשם השוואה קו 23 שגם הוא קו מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 22.12 ש"ח
וקו 58 שגם הוא מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 29.38 ש"ח

קו 23 סובל מעומס מטורף אולי הגיע הזמן לבטל את 114 ולפזר את המיניבוסים בקווי 58 ו 23 או להפסיק להשתמש בקווי מיניבוסים לנסיעות בינעירוניות (114, 242 שגם לו עלות תפעולית גבוהה מאוד!) ולהשתמש בהם בתצורה הנכונה שלשמה יועד מיניבוס.. נסיעה קצרה בין שכונות קטנות לנקודה הקרובה ביותר שהיא מקום מרכזי? הן רמת גן והן גבעתיים יכולות להרוויח הרבה מתדירות נוספת של מיניבוסים בעוד איזה קו שיחצה אותן בצורה חכמה.

אתה לא מבין את שיטת אוטובוסי חלם. חשוב מאד שקו "ספשל" כמו 114 יסע במיניבוס כל 10 דקות כדי שחס וחלילה לא יסעו בקו תח"צ אמיתי כמו 104 שתדירותו פעם ברבע שעה. צריך הרי ליצור "מחסור" בנהגים על ידי שליחת 6 מיניבוסים בשעה במקום לתגבר קו אוטובוסים במכונה או שתיים. יתכן שאחד ממתכנני חלם היה צריך להגיע לתל השומר מתישהו מרכבת ההגנה (תחנת הביניים היחידה בין התמח"ת לשיבא) והחליט שמגיע לו קו באבל / שאטל / שירות כדי שחס וחלילה לא יסע בקו עירוני מאסף. לפחות לא מפעילים את הקו באמצעות הצפרדע של בדיחת "ההגיון במזרח התיכון". רב קו לכל עקרב.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Active member
  • עלות תפעולית לנוסע : 85.45 ש"ח

קו ספיישל מתחנה מרכזית לתל השומר.

באמת שאני לא מבין את ההצדקה לקו כזה כשהעלות התפעולית כל כך גבוהה. הקו הזה הושק ב 2023 והגיע הזמן שמשרד התחבורה יהיה קצת יותר חסכוני.

לשם השוואה קו 23 שגם הוא קו מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 22.12 ש"ח
וקו 58 שגם הוא מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 29.38 ש"ח

קו 23 סובל מעומס מטורף אולי הגיע הזמן לבטל את 114 ולפזר את המיניבוסים בקווי 58 ו 23 או להפסיק להשתמש בקווי מיניבוסים לנסיעות בינעירוניות (114, 242 שגם לו עלות תפעולית גבוהה מאוד!) ולהשתמש בהם בתצורה הנכונה שלשמה יועד מיניבוס.. נסיעה קצרה בין שכונות קטנות לנקודה הקרובה ביותר שהיא מקום מרכזי? הן רמת גן והן גבעתיים יכולות להרוויח הרבה מתדירות נוספת של מיניבוסים בעוד איזה קו שיחצה אותן בצורה חכמה.
אתה לא מבין את שיטת אוטובוסי חלם. חשוב מאד שקו "ספשל" כמו 114 יסע במיניבוס כל 10 דקות כדי שחס וחלילה לא יסעו בקו תח"צ אמיתי כמו 104 שתדירותו פעם ברבע שעה. צריך הרי ליצור "מחסור" בנהגים על ידי שליחת 6 מיניבוסים בשעה במקום לתגבר קו אוטובוסים במכונה או שתיים. יתכן שאחד ממתכנני חלם היה צריך להגיע תלת השומר מתישהו מרכבת ההגנה (תחנת הביניים היחידה בין התמח"ת לשיבא) והחליט שמגיע לו קו באבל / שאטל / שירות כדי שחס וחלילה לא יסע בקו עירוני מאסף. לפחות לא מפעילים את הקו באמצעות הצפרדע של בדיחת "ההגיון במזרח התיכון". רב קו לכל עקרב.
הקווים האלו נוצרו כדי לתת פתרון לכלים ששימשו את באבל. לא ניתן להפעיל בהם קווים כמו 23 ו-14 בגלל שהם אינם מונגשים.
 

Ccyclist

Well-known member
הקווים האלו נוצרו כדי לתת פתרון לכלים ששימשו את באבל. לא ניתן להפעיל בהם קווים כמו 23 ו-14 בגלל שהם אינם מונגשים.

יש "מחסור" בנהכים. עדיף שימכרו את הכלים לחברות פרטיות שמפעילות שאטל כזה או אחר פעם - פעמיים ביום, וישאירו את נהגי התח"צ הסדירה במערכת האוטובוסים.

לפי הלו"ז לוקח לקו 114 שעה לעשות מסלול סיבובי מהתמח"ת לתל השומר וחזרה. בתדירות של 10 דקות זו הקצאה של 6 נהגים "חסרים" לשעה לקו שקיבולתו מוגבלת למקסימום של כ 120 נוסעים.

קו 104 עושה את המסלול לתל השומר עצמה בשעה, אך קיבולתו, אפילו עם 4 נסיעות בשעה בלבד, היא 200-240 נוסעים באוטובוס רגיל או כ 400 נוסעים במפרקית. הוספת שני נהגים בשעה בקו תגדיל את הקיבולת ל 300-360 נוסעים באוטובוס או כ 600 במפרקית. אם רוצים לייעל את המסלול אפשר לוותר על חלק מהסיבוב ביד אליהו שהקו יסע על לה גווארדיה במקום אלוף שדה.

כשמיישמים על זה משמרות, 6 נהגים בשעה זה בערך 15 נהגים ביום חול מ 6 בבוקר ועד חצות. מערכת שבוחרת לבזבז 15 נהגים על קו מיניבוסים קיקיוני מועט קיבולת במקום לתגבר קווי אוטובוס - לא יכולה להתלונן על "מחסור" בנהגים.
 

luisluis

Active member
הקווים האלו נוצרו כדי לתת פתרון לכלים ששימשו את באבל. לא ניתן להפעיל בהם קווים כמו 23 ו-14 בגלל שהם אינם מונגשים.

אבל יכלו להשתמש בהם לקווים חדשים קצרים בתוך השכונות של ערי המטרופולין ולא להשתמש בהם כקווי אורך ארוכים. זה שימוש פשוט לא נכון במיניבוסים.
אני לא מבין את הטענה של חוסר נגישות, הרי איפה שלא תשתמש בהם תהייה חוסר נגישות כי המכונות לא נגישות.
אגדיל ואומר, אם יש טענה על חוסר נגישות אז להפעיל את הקו כקו לבית חולים זה הדבר הכי לא הגיוני שיש
 

Ccyclist

Well-known member
אבל יכלו להשתמש בהם לקווים חדשים קצרים בתוך השכונות של ערי המטרופולין ולא להשתמש בהם כקווי אורך ארוכים. זה שימוש פשוט לא נכון במיניבוסים.
אני לא מבין את הטענה של חוסר נגישות, הרי איפה שלא תשתמש בהם תהייה חוסר נגישות כי המכונות לא נגישות.
אגדיל ואומר, אם יש טענה על חוסר נגישות אז להפעיל את הקו כקו לבית חולים זה הדבר הכי לא הגיוני שיש

לא אם בית החולים מתחת לגשר !
 

EHP12

Active member
אבל יכלו להשתמש בהם לקווים חדשים קצרים בתוך השכונות של ערי המטרופולין ולא להשתמש בהם כקווי אורך ארוכים. זה שימוש פשוט לא נכון במיניבוסים.
אני לא מבין את הטענה של חוסר נגישות, הרי איפה שלא תשתמש בהם תהייה חוסר נגישות כי המכונות לא נגישות.
אגדיל ואומר, אם יש טענה על חוסר נגישות אז להפעיל את הקו כקו לבית חולים זה הדבר הכי לא הגיוני שיש
המיניבוסים והמדיבוסים העירוניים נגישים ואתה יכול להסיע בהם נוסעים בעמידה. כך שאתה יכול להכניס בהם גם 20 נוסעים. ב-114 ו-242 אתה מוגבל ל-10 נוסעים ולא אחד יותר. ונותנים מ"מר קו" מראים שלפחות בשעות שיא הם לא נוסעים ריקים.

אם כי אני חושב שאת המיניבוסים האלו הייתי מעביר לשירות אזורי ברחבי הארץ, ולא לקווים האלו.
 

S a m B o o k i

New member
  • עלות תפעולית לנוסע : 85.45 ש"ח

קו ספיישל מתחנה מרכזית לתל השומר.

באמת שאני לא מבין את ההצדקה לקו כזה כשהעלות התפעולית כל כך גבוהה. הקו הזה הושק ב 2023 והגיע הזמן שמשרד התחבורה יהיה קצת יותר חסכוני.

לשם השוואה קו 23 שגם הוא קו מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 22.12 ש"ח
וקו 58 שגם הוא מיניבוס:
  • עלות תפעולית לנוסע : 29.38 ש"ח

קו 23 סובל מעומס מטורף אולי הגיע הזמן לבטל את 114 ולפזר את המיניבוסים בקווי 58 ו 23 או להפסיק להשתמש בקווי מיניבוסים לנסיעות בינעירוניות (114, 242 שגם לו עלות תפעולית גבוהה מאוד!) ולהשתמש בהם בתצורה הנכונה שלשמה יועד מיניבוס.. נסיעה קצרה בין שכונות קטנות לנקודה הקרובה ביותר שהיא מקום מרכזי? הן רמת גן והן גבעתיים יכולות להרוויח הרבה מתדירות נוספת של מיניבוסים בעוד איזה קו שיחצה אותן בצורה חכמה.
אבל זה מיניבוס לא נגיש וזה נגיש.
ולכן הוא לא יכול לתגבר את 14,58,23 ו-6 בת ים
 
למעלה