יש לזה יותר מדי השפעות שליליות
* כשאתה משלם אתה הלקוח. כאשר התח"צ תהיה מסובסדת לגמרי, אני לא רוצה לדמיין מה תהיה רמת השירות. באותה מידה, לאנשים אכפת יותר משירות שהם משלמים לו. עד כמה יהיה להם אכפת מנקיון האוטובוס (למשל) אם הם לא משלמים עבור השירות?
* סביר שההשקעה בתשתיות תח"צ (אוטובוסים, נת"צים וכד') תרד מאוד. קודם כל, הכסף בהכרח ילקח מתקציב התח"צ במשרד התחבורה. יותר גרוע, הממשלה תוכל להתרברב כל שנה שההשקעה בתח"צ עולה גם אם לא תעשה דבר - כי גידול טבעי יביא לעלייה בשימוש.
* ע"פ מחקרים, עיקר השינוי בתפוסת התח"צ במקומות המעטים שעשו דבר כזה (תמיד על בסיס עירוני, לא ידוע לי על מדינה שעשתה זאת), היה מעבר הולכי רגל לתח"צ. לעומת זאת, נהגי רכב כמעט שלא עברו לתח"צ. זה לא טוב, הן כי תפוסת האוטובוסים תעלה, והן כי נשלם על כך בסובסידיות בריאות לעתיד.
מקומות רבים מצליחים להסתדר עם תשלום ובלי תאונות כאלו, אז אפשר לתקן את המצב בלי להסתכן בבעיות האלו.