קורס מ"כים במגל

קודם כל אני עדיין בקורס

יש דבר כזה שנקרא סרגל מאמצים, בונים לך את הכושר מאפס.. את צריכה להיות מסוגלת ללכת הליכה מהירה.. לפי דעתי זה מספיק.. תאכלס כמו שאמרתי.. הכל זה בראש.. הקורס הרבה יותר קשה נפשית מאשר פיזית.. הכל זה עניין של גישה, ברור שיהיה לך הרבה יותר קל אם תבואי כשאת כבר בכושר.. אבל אפשר להסתדר גם בלי..
 

דוש2

New member
עוד כמה שאלות..

איך הטירונות עצמה? ולמה יש הרבה שבועות בשטח? איך הקורס+הטירונות מבחינת משמעת? איך האנשים בקורס?
 
הטירונות די קשה

גם למי שבאה יחסית בכושר.. שבועות שטח: מטווחים שזה בדרך כלל יום אחד.., שבוע קליעה, שבוע שדאות, ניווטים, פרט חוליה.. כל זה בטירונות.. בקורס יש שבוע חונכי ירי שזה גם שבוע שטח.. מבחינת משמעת זה לא כזה נורא.. בהתחלה המשמעת יותר גבוהה אבל בהמשך הדיסטנס נשבר קצת אז יותר קל.. צריך לזכור שאתם תהיו המחזור הראשון של המפקדים, אין להם בכלל ניסיון.. המ"כים של הקו"מ הקרוב עוד לא סיימו את הקו"מ שלהם.. האנשים שבעמת צריך להעריך זה המ"מ והסמלת.. להם יש מלא ניסיון והן בדרך כלל תותחיות.. הבנות בקורס די סבבה.. הרבה, הרוב, היו בצופים או בתנועות נוער כאלה ואחרות.. תמיד יהיו כאלה שלא ממש תסתדרי איתן וכאלה שיהיו החברות הכי טובות שלך..
 
כרגע זה שמועות

כן, נפלו כמה.. על בריאותי ועל משמעת.. בעיקרון די קשה לצאת משם.. תחשבי טוב לפני שמתחילים.. היציאות די גרועות.. בדרך כלל חצאים.. תכלס זה תלוי כמה פלוגות יש בבסיס.. אבל זה די כיף לסגור שבת, לא כזה נורא.. אצלינו תמיד היו ביקורים.. ובצריפין אין הרבה עמדות שמירה אז לא טוחנים שמירות..
 
מממ לא קריטי אבל בכ"ז מעניין לדעת

מכיו"ת הרי לא נוחשבות קרביות אלא לחלק ממערך התמוכי לחימה נכון? אבל- עוברות טירונות קרבית ומקבלות גומי גומי שבד"כ רק לוחמות מקבלות, לא? השאלה היא האם נקבל מהצבא גם ערכת לוחמת מהצבא? איך האווירה בין הבנות בקורס? איך היציאות אחרי הטירונות? (כשבטירונות לפי מה שהבנתי זה פעם בשבועיים לחמשוש?) תודה(=
 

דוש2

New member
חח שכחתי עוד כמה שאלות!

ותודה בנתיים על שאר התשובות שלך ! איך היציאות בקורס ובטירונות? ומה לגבי המדים..איך כומתה יש, והאם מקבלים נעליים כמו של הבנים גבוהות כאלו.. ועם איזה דרגה מסיימים בקורס? האם אני מפקדת על טירונים של 02 או גם 00 או 01? ושוב, לגבי האנשים, איך הם? אנשים איכותיים?
 
יש כומתה שחורה שמקבלים

בסוף הטירונות אחרי מסע מ"מ, יש מדים ירוקים ומקבלים נעלי בנים,גבוהות.. בסוף הקורס מקבלים רב"ט את תפקדי על טירוני 00 01 ו 02 יש את כל סוגי האנשים יש איכותיים יותר ויש פחות.. אבל המפקדות הם האיכותיות ביותר מבחינה מקצועית.. אם יש עוד שאלות תשאלי, אני יענה בכיף..
 

דוש2

New member
אוחח התפוז הזה.. שוב: ../images/Emo10.gif

כומתה שחורה זו לא כומתה של חי"ר? הטירונות קשה? וכן עושים את הכל בצריפין.. למעשה בקורס עצמו כולן יוצאות מפקדות כך שכולן בסופו של דבר איכותיות?! בקורס עצמו ממש מלמדים אותך איך להתנהג עם הטירונים? זה שינה את האופי שלך? ומהו המסע הכי ארוך שעשיתם ? ויש הרבה שבוע שדאות?
 
זה כומתה של חי"ר

את מקבלת גם סיכת חיר.. הטירונות היא די קשה..יותר מנטלית מאשר פיזית כולם יוצאות מפקדות וכמעט כולן הולכות לבט"רים.. הטובות ביותר הולכות להיות מ"כיות בקו"מ וישר אחרי זה יוצאות לקצונה, הם נקראות כוכבות.. בקורס מלמדים אותך הכל.. כל מה שקשור לפיקוד. אל תדאגי לזה, אין מצב ששמים אותך מול חיילים ואין לך מושג מה להגיד.. גם אם את כרגע האדם הכי פחות פיקודי בעולם... אנחינו רק סיימנו טירונות אז המסע האחרון היה 7 וחצי ק"מ - מסע כומתה.. הכי ארוך שיהיה נראה לי זה 13 ק"מ.. יש כמה שבועות שטח שהם לפי דעתי הכי שוברים נפשית, אבל גם הכי מגבשים: יש שבוע שדאות, שבוע קליעה, ניווטים, פרט חולייה, וכמה ימי מטווחים בודדים.. אה ובקורס יש שבוע חונכי ירי שזה גם שבוע שטח..
 

דוש2

New member
האמת, נשמע לא רע..

אז למה כ"כ אומרים על מ"כיות שזה הכי מעפן שיש.. ?! חח 13 ק"מ.. זה מצחיק, לעומת מסע כומתה של גבעתי שהוא 90 ק"מ.. אבל שטויות, זה מספיק לי אני לא מתלוננת. אני באמת מקווה שיהיה בסדר, אני אנסה באמת לקחת את זה להכי טוב שאפשר,ולהיות 'כוכבת' חח כמו שאת אומרת. בכל אופן, איך היציאות? ולא ידעתי שאנחנו נחשבות לחי"ר.. טוב לדעת :)
 
אוף!!תפוז מעצבן

היציאות: בדרך כלל חצאים, אלא אם כן יש חגים או משהו כזה.. ולסגור שבת זה ממש לא נורא.. לא עושים כלום כל היום חוץ משמירה אחת או שניים.. אומרים שמ"כיות זה מעפן כי זה עבודה ממש קשה מול לאנשים שהכי פחות מעריכים את זה והכי פחות רוצים להיות בצבא - טירוני 02..
 

דוש2

New member
כן זה קצת מבאס...

טוב אבל אין מה לעשות קיבלתי תפקיד ואני אקח אותו על הצד הכי טוב שאפשר שנתיים ועוברים את זה ( בתקווה
) בכל אופן , תודה על כל התשובות, אני בטח אמשיך להטריד אותך בהודעות יותר מאוחר, אני מתגייסת גם מאוחר יחסית.. הקורס ה-2 של מחזור 88' .. אני ב30 לנוב' 2006.. שיהיה לך בהצלחה בהמשך !!
 
מג"ל- מערך גיבוי לחימה

מכאן שאנחנו תומכות לחימה.. כן, מקבלים ערכת לוחמים או בשמה השני ערכת שיפצורים.. אחד הדברים החשובים.. את תשתמשי בה מלא.. ותביאי אותה לכל מקום.. אין חמשושים למ"כים, רק בחגים או שיש צ'ופר או משהו כזה..רק שושים..
 

BAZUKA22

New member
שאלהה אלייך

למה אמרת שלמ"כיות של ח"א יש טירונות ודרישות יותר גבוהות??מה ההבדל??(חחח שאלתי אותך כבר את זה אבל לא עניתת) ותודהה על כל התשובות שלך פה:)
 
אני לא יודעת בדיוק מה

הסיבה אבל כנראה שחלק מהן מיועד גם להיות מ"כיות של פרחי טייס.. בסוף הקורס הן יהיו רובאי 06 פיקודי ובמגל זה 03..
 

BAZUKA22

New member
../images/Emo122.gifחחח מה??

ח"א זה רובאי 06????זה לא הגיונני!אנחנו הולכיםם להיות מ"כים של ג'ובניקים מסכנים (בטכני ובעובדה) שמתיםם לסיים עם הטירונות ולחזור למחשב ולמחברת פיזיקה .לפרחי טייס מתקבלים אחד למאההה אז למה שנצטרך דרגת רובאי כל כך גבוהה (אני לא מתלוננת..אני מממממממש רוצה רובאי06 חח מצדי גם 08 אבל זה לא נשמע לי הגיוני)???!
 
למעלה