קולה של אישה פלסטינית אזרחית המדינה

גאולה_ש

New member
תיאור: (משום מה לא נכנס להודעה )

ראיון עם נבילה אספניולית - אשה ופלסטינאית מנצרת - המדברת על מאבקה כנגד האפליה של החברה הישראלית . פורסם בכתב העת "נוגה"
 
אני לא רואה איך ארגון שמתיימר

לייצג את כל הנשים יכול לדרוש דברים כמו חזרה לגבולות 67 והידברות עם אש"ף. אני לא מבין על סמך מה היא מצפה שכל הנשים יסכימו לתנאים אלו.
 

גאולה_ש

New member
אין ארגון שמייצג את כול הנשים...

בארץ מתקיימים שיחים פמיניסטיים בעלי הדגשים שונים . השיח הפמינסיטי הדומיננטי מזוהה עם השמאל ותובע חזרה לגבולות 67, לכן לרוב נשמעת הטענה כי גבולות הפמיניזם הם גבולות הקו הירוק.
 
לי מפריע יותר משא ומתן עם אשף

מחזרה לגבולות 67. אני מבין שהטענה של פמיניסטיות מסויימות היא שבגלל שנשים מקופחות כמו הערבים נשים צריכות לתמוך בערבים. הנימוק של קיפוח לחלוטין לא משכנע אותי. נשים לא הולכות לפגוע בגברים שאין להם שום קשר עם העובדה שהן מקופחות והטרור לא הגיוני באותה מידה. אינני מאמין שמשא ומתן עם אלו שאחראים לטרור יכול להוביל לשלום. משא ומתן צריך לנהל עם אנשים שאפשר לסמוך עליהם.
 

ספיר ק

New member
../images/Emo35.gif

השיח הפמיניסטי הדומיננטי תובע חזרה לגבולות 67? אני לא בטוחה. נדמה לי שהכותבת דווקא יצאה נגד שדולת הנשים והנייטרליות שלה בנושאים מדיניים (דבר שאני אישית מאוד מעריכה). אני חושבת שהפמיניזם שתובע נסיגה מיש"ע הוא יותר רדיקלי ולאו דווקא בתחום הקונצנזוס הפמיניסטי.
 
הקשר בין פמיניזם ליציאה מיש"ע

דומה לקשר בין פמיניזם לאמונה במשיח. יש קשר בין חלק מהפמיניסטיות לאמונתן בצורך המיידי לצאת מישע. לא נראה לי שההקשרים הללו הם נושא ראוי לדיון כי אני ממש מעדיפה לראות את ההתייחסות לנשים פמיניסטיות באופן שחוצה גבולות ויריבויות לאומיות, לפחות לצורך הדיון. בדיוק מסיבה זו ולמרות שאני לא חשודה בפוטנציאל ההתנחלות שלי ביש"ע סרבתי לפני חודשיים לתת במה כאן לפרסום שמערבב בין מצעד הגאווה לנשים בשחור. כל עניין לגופו. מסכימה עם ספיר שההתייחסות של אורי לא ענתה לנושא שהעלתה גאולה. חנה
 

ספיר ק

New member
היי,

איפה ראית שהתייחסתי לאורי או להודעתו? לא ממש יפריע לי אם ההקשרים האלה יעלו לדיון בפורום. אבל נכון לעכשיו, נראה לי שאין לזה צורך אצל הכותבות (לא יודעת למה אני לא מצליחה לנסח משפט היום). נראה לי שהרוב המכריע של הכותבות והכותבים כאן, ללא קשר לדעותיהן המדיניות, עושות הפרדה בין סוגיות מדיניות וסוגיות פמיניסטיות.
 
שירשרתי אלייך אבל חיזקתי את תגובתך

לא התכוונתי שיובן שאת מסכימה עם אורי
סורי.
 
נבילה אספניול -

אשה אמיצה, חזקה ודעתנית, ראוייה להערכה על פועלה הפמיניסטי והאחר, זה שלא מעניין את תחום הפורום הזה. בכל פעם שפגשתי אותה (לא אישית) היא התעקשה לערבב את דיכוי האשה, עם דיכוי האשה הפלסתינית במדינת ישראל עם חזרה לגבולות "לא חשוב איזה" ועם הצהרות כוח שונות של פלסתין מול ישראל. זאת היתה הסיבה שבשעתו, לפני שנים, נמנעתי מלהמשיך את פעילותי בארגון הפמיניסטי השראלי שנתן לה במה מבלי להבין את המשמעות האמיתית של נאומיה, שהיו מרגשים וחוצבי להבות אבל גם שופעי זעם פוליטי והסתה.
 
אורין, דיכוי האישה ודיכוי האישה

הפלשתינאית הן הנושאים אכן הרלוונטיים לנו. עניינים פוליטיים לאומיים ומדיניים לא. לקחתי אתי אמש את תדפיס הכתבה למיטה וקראתי בעיון. אישה מעוררת הערכה מ-א-ו-ד שנאבקת בדיוק בפוקוס שאנחנו פה מדברות עליו - מאבקים ממוקדים בחלקת האלוהים הקטנה שלנו וסולידריות מלאה למאבקים שליד. הייתי שמחה לארח אותה בפורום. נושא האישה הערביה ומעמדה בחברה שהיא חיה בה עולה כאן מדי פעם ועד כה לא ידעתי מי הנשים שיכולות לתת מענה. אני מבינה מה הביא את אורי לתגובותיו - המשפט האחרון בכתבה. ובכן, למרות שאני לא מסכימה עימו בכל מימד חשיבתי - אין זה מוריד ולו פסיק מערכה, ערך פעילותה הפמיניסטית בארץ בכלל ובחברה שלה ומהמסר החשוב שהיא מעבירה בדוגמה אישית לכולנו. חנה
 
לחנה, אי-הבנה?

הערתי על נבילה אספניול, שהיא אכן ראוייה ל.....(אין צורך לחזור) ושבעבר הרחוק כשבמסגרת פעילותי בתנועה הפמיניסטית, פגשתי בה, היא תמיד הדגישה את דעתה על האשה הפלסטינית המדוכאת על ידי המשטר המדכא הישראלי. בנוסף, התעקשה תמיד, כשנטלה את זכות הדיבור, להצהיר על דעותיה הפויטיות ואף פעם לא הסכימה "להצטמצם" לתחום הפמיניסטי בלבד. יכול להיות ששינתה את נוהגה מאז, עדיין לא קראתי את הכתבה. אקרא ותודה על ההתיחסות.
 
לחנה, יש נשים כאלה

רק עכשיו שמתי לב למשפט בו כתבת שאינך יודעת איפה למצוא אותן. אני יכולה לקשר אותך אם את מעונינת.
 

גאולה_ש

New member
אכן יש קשר בין פמיניזם ליש"ע

להלן קישור לכתבה במעריב: "התנחלות הפמיניזם" גם ביש"ע כמו בכול מקום אחר בארץ ישנןנשים מעוררת הערכה הנאבקות בחלקת האלוהים הקטנה שלהם על זהותן ועל מקומן בחברה. גם בארץ כמו בכול מדינה אחרת בעולם ישנו שיח פמיניסטי דומיננטי הדוחק לשוליים שיחים אלטרנטיביים לגיטימיים לא פחות-ראו דוגמת נבילה אספניולית ונשות יש"ע .
 
זה עדיין לא אומר שיש קשר שכן כפי

שציינתי - אנחנו מטפלות פה בנושאים פמיניסטיים חוצי גבולות גאוגרפיים ופוליטיקה. העדר הקשר אינו דמוגרפי אלא בין פמיניזם למיצוב גאו-פוליטי.
 
דמוגרפיה מייצרת שיח בכל נושא

חברתי ואני חוזרת על הנושא כדי שנהייה באותו ראש - דמוגרפיה, לא "גאו-פוליטיקה". עראפת כן או לא בחור נחמד לא מעניין מהבט ראיית הנשים כנשים בת"א או באלקנה. הבחירות מעניינות בראי הקשר בין גישה חברתית לגישה לנשים, ראי הקשר בין גישה דתית למעורבות נשים במפלגות, ראי הקשר בין הבוחרת לנבחרות סטטיסטית ואלקטורלית וכו´ וכו´. לבוא ולומר שאישה לא יכולה להיות פמיניסטית אם היא לא עולה על בריקדות נגד הכיבוש או להפך - אם היא כן עולה על בריקדות למענו, שם אני רואה חוסר רלוונטיות (כל קשר הוא מקרי - לא שיטתי). אותו כנ´ל לגבי האמירות של אורי בעניין הפוליטי הטהור. ואותו כנ´ל בהקשר לגלישה שהיתה כאן לא מזמן לדיונים תאולוגיים. חנה
 
למעלה