ציטטת איקידו

כנראה לא קראת את כל השרשור אליו

קישרתי. אני מאמין שאם תעיין שוב בספר תסכים איתי שהיא גורמת לקורא הישראלי שאיננו מתמצא בחיים ביפן לחשוב שהדברים הקיצוניים אליהם היא מתיחסת הם המצוי והנפוץ ביפן. בנוסף יש בספר מידע שגוי רב. לצערי או לשמחתי אין לי יותר את הספר הזה אך אם תשאיל לי עותק אשמח מאוד להראות לך בדיוק את אותם דברים... בברכה.
 
אתה דבק במלה "זבל" ???

הספר קרוי "חוויה יפנית" ולכן ברור שהוא חווייתי ולא אינפורמטיבי. באופן אישיהתרשמתי שהיא מאוד אוהבת את היפנים וממש לא כתבה את הספר מנקודת מבט מתנשאת (כפי שנוהגות רוב נשות הדיפלומטים במדינות שונות) בנושאים טעונים כגון התעללות בבעלי חיים, אטימות לזולת, גזענות וציות עיוור לחוקי המשחק היא מדייקת ומנסיוני האישי, אפילו ממעיטה בתיאור המצב. אני מעריך שנגיעה זו הקימה עליה "יפנולוגים" מסויימים. בכל מקרה, לעצם הוויכוח עצמו לא נראה לי שהתיאור "זבל" מתאים ליצירה שמישהו טרח עליה ולא במזיד.
 

Tonjin

New member
בעולם מושלם אי-אפשר היה לקרוא

"זבל" ליצירה שמישהו טרח עליה, לצערי אנחנו לא חיים בכזה...
 

isaacl

New member
הבעיה העיקרית בספר

שלמרות שהיא הייתה ביפן וודאי שמעה על תרבות יפו, שמעה על טקס התה, על תיאטרון, על ספרות וקולנוע יפני, היא אפילו לא ניסתה לתאר חוויה מסוג כזה. הלקונה הזו עושה את החוויה היפנית שלה שטוחה עד כאב.
 
אתה בטח משיטה קלאסית...

 

pzirpim

New member
למה צחקה שרה?

זכה איזה יהודי, סכום נאה מאד, בפיס. החליט לבנות "הבית המושלם". פנה אל הרב וביקש: "רבה התוכל לתת לי תוכנית ל"בית המושלם". השיב הרב: "אסתכל בגמרא, חזור בעוד שבוע". כעבור שבוע שב האיש אל הרב. נתן לו הרב שלושה מחברות כתובות בצפיפות בהן הוראות מפורטות כיצד לבנות הבית המיוחל. הודה האיש לרב ופנה לחפש מנהל עבודה. משמצא מנהל עבודה בעל מוניטין הפקיד בידו המחברות ובקש שימולאו הוראות הרב עד תם וללא כל חסכון בהוצאות. הוראות הרב קפדניות, ומנהל העבודה דקדקן, והמטרה בית מושלם-שבע שנים ארכו העבודות-מן המסד ועד הטפחות. הגיע היום הגדול והבית עומד בתפארתו, כולו פאר והדר ועומדים אנשי הישוב ומשתאים. נגש האיש לקבוע המזוזה דפק מסמר ומקירות הבית חריקה נוראית- הבית כולו קרס, אבן על אבן לא נשארה. פנה האיש בריצה אל בית הרב ודמעות על פניו "רבה" אמר לו, "הכל עשינו לפי התוכנית, קבaתי מסמר והבית כולו קרס". גרד הרב בפדחתו ואמר "מענין, תוספות אומר בדיוק את אותו הדבר". אnני זוכר מי סיפר לי את הסיפור (בת הרב?). בברכת הצחוק והשכחה.
 

isaacl

New member
הסבר

הרב מעצב את הבית על פי התלמוד = על פי תיאוריה מנותקת מן המציאות. כשהתכנית כושלת הוא נזכר בקושיה של "התוספות", מפרשי תלמוד צרפתיים מימי הביניים שעורכים את פירושיהם ברוח הסקולסטיקה הימיביניימית באופן של קושיות ותירוצים, כאשר חלק מן הקושיות נותרות ללא מענה. הבית נפל, סבור הרב, משום שהוא לא התחשב במלוא הרצינות בקושית התוספות. לאמור, הרב נשאר בבית המדרש ועדיין איננו קשור למציאות. כעת כשפירקתי את הבדיחה לגורמים, דבר אחד בטוח - היא ודאי לא תצחיק עוד.
 

CountDust

New member
אין מה לעשות - זאת הדילמה ../images/Emo13.gif

כאשר הבדיחה לא מובנת - היא לא מצחיקה. לאחר שהיא מוסברת - היא ודאי לא מצחיקה.
 
למעלה