ציטוטים

גל נעים

New member
הנה עוד כמה עשבים טובים....../images/Emo177.gif

רש"י-ברכות מ"ג ע"ב: "מין עשב שיש בו שלש שורות של עלים...". רש"י-שבת נ´ ע"ב:"עשב שהוא נאה למראה ולהריח וממלאין כד עפר לח ותוחבין אותו לתוכו ונותנו לפני שרים וכשהוא רוצה נוטלו ומריח בו". רש"י-יוצא ח´ ע"א:"עשב שהוא מעלה עשן ראיתי כנגדי". תוספות מסכת תענית:דף ט/ב ד"ה תלמוד לומר -"תלמוד לומר עשב. פי´ שאם לא יהיו צריכים אלא לעשב אחד ירד על אותו עשב ועל שאר כל השדה לא ירדו"
מדרש רבה-בראשית כ´:"עשב השדה -אמר רבי יצחק על הדורות הללו הוא אומר ואכלת את עשב השדה".
בראשית ט´-"כירק עשב נתתי לכם".(מי אמר שאין "עשב" שם למעלה?...) -זה גדול!---: מדרש רבה-פרשה י"ח:מעשה באחד שהיה הולך מא"י לבבל כשהיה אוכל לחם ראה שני צפרים מתנצין זה עם זה הרג אחד מהם את חבירו הלך והביא עשב והניחו על פיו והחייהו"
זהר בראשית דף י"ח-:"עשב לעבודת האדם..." טור אוה"ח סימן רט"ז:"אם הוא עשב מברך בורא עשבי בשמים"... ועכשיו גימאטריות: ------------------------------- גראס="ויניחהו בגן עדן" (בראשית ב´ ט"ו) גראס="יצחק לה´" (בראשית כ"ה כ"א) גראס="גם הוא מטעמים" (בראשית כ"ז ל"א) גראס="ויברך ה´" (בראשית ל´ ל´) גראס="למען ינוח" (דברים ה´ י"ד) גראס="קול יהוה אלוהינו" (דברים ה´ כ"ב) גראס="ולעבדו בכל לבבכם" (דברים י"א י"ג) יוצאים בשאלה:"עפר מן האדמה". יוצאים בשאלה:"והיה כל מוצאי יהרגני" (בראשית ד´ י"ד) יוצאים בשאלה:"רע כל היום -וינחם" (בראשית ו´ ה´) מדהים!:יוצאים בשאלה:"רעים וחטאים ליהוה מאוד" (בראשית יג´ יג´)- אבל מאידך גיסא: יוצאים בשאלה:"כי ברך אברכך". (בראשית כב´ י"ז). עד כאן להיום.
 

spinoza

New member
אצלנו בתיכון ..

צריך להגיד את זה בניגון: "אזז שו-א-ל-ת הגמראאההה.... אזזונה הגמראאההה..."
 
למעלה