"צה"ל מגייס את הבנות הדתיות" - מתוך "וואללה"

smailie

New member
"צה"ל מגייס את הבנות הדתיות" - מתוך "וואללה"

בניסיון להתגבר על אחוזי הגיוס הנמוכים, הוחלט בצה"ל להתמקד בפעולות הסברה באולפנות.
 

Moridin

New member
"מגייס את הבנות הדתיות"? זה לא מה שכתוב שם

אם יכולת הבנת הנקרא שלי לא פגומה במידה נוראית, מה שכתוב שם זה שצה"ל *ינסה* להעביר פעילויות הסברה לבנות *דתיות*, באולפנות, בכפוף לאישור האולפנה. אבל כל מי שלא תרצה להתגייס, לא תתגייס. עוד דבר שלא כתוב שם זה שצה"ל ינסה למנוע מבנות שאינן דתיות להשתחרר עם הצהרת דתיות, כמו מאיה בוסקילה. אז מה אתה מנסה להגיד?
 

smailie

New member
רק ציטטתי את הכותרת

ברור שבתוכן הכתבה עצמו כתובים דברים קצת אחרים. מאיה בוסקילה, לפי מה שהבנתי, הגישה הצהרת דתיוּת שהוכרה כרשמית וקבילה (וכידוע, כל התהליך הוא בסה"כ עניין פורמאלי. אין תמיד קשר למה שהמציאוּת בפועל מראה). זה שאח"כ תפסו אותה לא מקיימת את אורח החיים שלגביו התחייבה - זה כבר סיפור אחר. וכן. עם כל הכבוד, אני בהחלט חושב שגם לי "מגיעה" הזדמנות להתגייס לצה"ל. לכן העובדה שהדלת נפתחת בפני אוכלוסיות ויחידים שלא היו ברי - גיוס עד כה או שקיבלו פטור בתחילה, מעוררת את תשומת לבי בכל פעם מחדש. אולי גם אני אוכל להסתמך על אחד התקדימים הללו.
 

moshavnikit

New member
בהצלחה!/tapuzforum/images/emo104.gif

חבל שלא לכולם יש מוטיבציה ברמה כמו שלך..
 

Moridin

New member
ושים לב לניסוח

"לוואלה! חדשות נודע, כי בצה"ל מתכוונים לחזק את הקשר עם תלמידות התיכון הדתיות." זה לא נשמע כמו מדיניות רשמית חדשה של צה"ל. זה נשמע כאילו בעל תפקיד בתוך הצבא דיבר עם עיתונאי של וואלה, ווואלה פירסמו. זה לא נשמע כמו החלטה על מדיניות חדשה. זה נשמע כמו שום דבר בריבוע.
 

baudrate

New member
זה בלון שמטרתו לבדוק לאן נושבת הרוח

ועם זאת זהו שינוי מבורך במגמה, אם הוא יקרה. בכל מקרה ניתן לחייב גם את הבנות הדתיות לבוא ללשכת גיוס ולתת להן את ההסברה שם, אפילו אם יסרבו לכך מוסדות החינוך הדתיים או ההורים.
 
ניסוח לא ניסוח.. אין פה על מה להתווכח

מעשה טוב. אם הוא יביא תוצאות? קשה להאמין.. אבל זאת הדרך שצריכה להיות - עידוד לגיוס ולא השמצת כאלה שלא מתגייסים כי זה לא מוליך לשומקום.
 

Moridin

New member
אני מתכוון שהכתבה לא אומרת כלום.

כתבת "מעשה טוב", אבל הכתבה לא מדווחת על שום מעשה.
 
מה שחשוב

שכל נושא אי הגיוס ואי השירות כבר באויר, ואף אחד לא יוריד אותו. אוירה יוצרת אפקט מסוים. מקווה שכל הפעולות גם יחד יעלו את מספר המתגייסים והמשרתים. חג שמח
 
למעלה