פרסום, תמחור והרושם שביניהם

phbo

New member
פרסום, תמחור והרושם שביניהם

הי, אני צלם עצמאי וכיום אני מעוניין להרחיב מעט את תחום פעילותי. אני מעוניין להתחיל לצלם משפחות בסטודיו שלי ואני מתלבט ב2- שאלות: 1. האם כשאני מפרסם רצוי לנקוב במחיר הצילום? (מה היתרונות מול חסרונות?) 2. נניח שאני מתמחר את סוג הצילום הנ"ל ב-1000 שקלים עבור סט צילומים. זהו צילום עם ציוד איכותי ויקר ולכן המחיר - אולם התוצאות בהתאם. סביר להניח שחלק גדול המעוניינים יירתעו מהמחיר. האם כדאי להציע בנוסף אופציה זולה יותר (נגיד 500 שקלים) עבור צילום פשוט יותר? בצורה זו אני פונה ליותר אנשים, אולם אני חושש שאז האנשים שיכלו לבוא לצילום האיכותי "יסתפקו" אף הם בצילום הזול יותר. במקרה זה גם התוצאות מרשימות פחות - ואיתן שם הצלם וכו´...
 

zambush

New member
תגובה ../images/Emo73.gif

אתה צריך להבין מול מי אתה עומד, ולפי כך לתמחר בהתאם. אם קהל היעד שלך הוא הרבה אנשים עם מגבלויות כלכליות, אז בהחלט כדאי להוסיף את האופציה הזולה. לעומת זאת, אם ההפרש בין האופציה הזולה והיקרה הוא כל כך גבוה (100%), אז בהחלט סביר להניח שיהיו אנשים שיסתפקו באופציה הזולה. אם הצילום הזול הוא עדיין באיכות טובה, אז תוכל לצמצם את ההפרש בין הצילום היקר לזול, לפי ראות עינך. בזמן הפרסום, חשוב המיצוב שאתה בונה לעצמך. אם אתה שם את הדגש על מחיר זול, אז כדאי לפרסם שהמחיר שלך הוא אכן זול. אם אמיצוב מתבסס על איכות, אז לא כדאי כי אז אנשים ירתעו מהמחיר עוד לפני שהם מסתכלים על מה אתה מציע להם, גם אם המחיר נמוך יחסית למה שאתה מציע. והכי חשוב, בהצלחה
.
 

danchen

New member
איזה משפחות ?

למי בדיוק ואיך אתה מתכוון לפנות ? למה אתה מתכוון - לצלם משפחות ? מה בדיוק אתה מציע להן ? אנא פרט. שאלה שניה - האם אתה מתכוון לצלם בסטודיו או בחוץ ? האם יש לך סטודיו ? מי לדעתך יבקש את השירות הזה ומתי יתעורר אצלו הביקוש ?
 

phbo

New member
אז ככה

שוב שלום, הכוונה לצילום משפחות רגילות, (זוג הורים וילד\ה או ילדים אמא\אבא וילדים), אשר מעוניינות להנציח את עצמן בצורה מעט יותר איכותית. ידוע, כי כל הורה מצלם את ילדיו הרבה (במיוחד בשנים הראשונות), אולם התמונות לא תמיד יוצאות "טוב". אני מציע להם לבוא אלי לסטודיו (צילום סטודיו בלבד), לצילום איכותי, מוקפד יותר, עם זווית אומנותית, אשר תנציח עבורם את עצמם בשלב מסוים בחיים בצורה ייחודית. התוצאה יכולה להיות מרגשת, מצחיקה, מעניינת - הכל כתלות בדינמיקה שמתפתחת בסטודיו ושאותה אני מתבקש להעביר. לגבי ההתלבטות של פרסום המחיר (שנראה יקר): אני חושב על אמא, שמתקשרת אחרי שראתה את הפרסומת (והתלהבה), וכשאני אומר לה את המחיר בטלפון היא לפתע "מאבדת עניין". לעומת זאת, אם המחיר מופיע בפרסומת, היא יכולה כחלק מההתלהבות הראשונית "לעכל" את המחיר, וכשהיא מתקשרת היא, למעשה, כבר מוכנה לקבל שירות. האם אני טועה בהנחה? תודה
 
למעלה