פיני!!!!!!

פיני!!!!!!

חרא של מנגנון - עניתי להודעה שלך וזה לא קפץ למעלה!!!! אתה צודק - זה לא אחיד, כל הסיפור הזה!!! Untitled - הושע!!! אז פיני, תקשיב, תחזור לעמוד הקודם ותראי מה כתבתי לך בתגובה להודעה שלך (שנקראה, נדמה לי: "לבן טל שחר - נהנה מכל רגע"). נדמה לי שההודעה שלי נקראת "לפיני מתגעגעים אליך" או משהו כזה. תודיע לי שקראת, או אפילו תכתוב שם הודעה שקראת, בתוך השרשור עצמו. נראה אם הפעם זה יקפוץ!!! אם כן - זאת סתם אפליה!!! שלך, בן
 
ועוד לפיני!!!

כתבתי לך תשובה נוספת בקשר לעבודת העיניים!! זה נמצא בסוף השרשור על העיניים (בתגובתך לשאלתך) וזה שוב לא קפץ! תנסה להקפיץ גם את זה?! מה שכן, תגיד לי שקראת! הכי טוב שתודיע לי בשרשור עצמו - וכך נראה אם הפעם זה כן יקפוץ, הפושע! שלך באהבה, בן
 

pinibs

New member
קראתי גם קראתי

הי בן, קודם כל, תודה על התשובה, ועל ההודעה שיש תשובה. אכן המנגנון לא משהו, אבל התוכן של הפורום (ברובו, לפחות) מפצה על כך. אני מאד מאושר שאוהבים להתאמן איתי. זה מלמד על המקום שיש בשיעורים שלך(בזכותך ובזכותנו - התלמידים) להקשבה אחד לשני. זה משהו שהיה חסר לי עם רוב הפרטנרים כשהתאמנתי בהשרדות, וזה משהו שמתאפשר רק מתוך משהו משותף של המדריך והתלמידים גם יחד. יצא לי לעבוד בשיעורים עם סער, יואב וסיון ואף אני נהניתי מאד עם כל אחד מהם. השוני בין כולנו הוא דבר מבורך ומלמד, וההכרה בכך מאפשרת לי להבין את מה שכתבת על כך שגם אימון שלך עם תלמיד מתחיל יכול ללמד אותך הרבה. מאד מעניינת אותי התשובה שלך על הצורך באימונים (לשאלתי עם מי אתה מתאמן). עדיין יש לי קושי מסויים להפנים את הטענה שניתן להתפתח גם בלי אימון (למשל, ניתן לפתח את יכולת הקרב גם מבלי להתאמן עם יריב ברמה דומה). אני מניח שאנחנו (המין האנושי כולו, פחות או יותר) כל כך "מתוכנתים" בנושא (מגיל צעיר מלמדים אותנו לשנן, ואומרים לנו שאם לא נתאמן - במובן הרחב של המילה - לא נצליח), ולכן קשה לנו לא רק לקבל גישה אחרת, אלא גם ליישם אותה. למרות זאת, עצם היכולת להשתמש בדמיון למשל (כפי שכתבתי לך בהודעה הקודמת) מוכיח שיש לנו עוד כלים להתפתחות. כנראה שאנחנו פשוט לא מספיק מיומנים בכלים האחרים. ואני לא רוצה לסיים בלי להגיד משהו גם על השיעור של אתמול. הוא היה נפלא ואחר, וגם מאד מרגיע (למרות העייפות הפיזית שחשתי אחרי "הפרה העיוורת"). אתמול הלכתי לישון כשאני רואה (בדמיוני) ממבט על את ארבעת הריבועים שעל הריצפה, ואותי ואת יואב מתמרנים בתוכם. ברור לי שגם כאן, עבודה עם הדמיון תעזור לי להרגיש טוב יותר היכן אני והפרטנר שלי נמצאים במרחב. העבודה עם הידיים "הקשורות" (אני מניח שזה מה שחלק מההודעות כאן מתייחסות אליו כאל Sticky Hands) היתה פשוט מדהימה עבורי. הייתי מאושר לגלות שאני יכול לעבוד רוב הזמן בצורה רכה ומבלי להפעיל הרבה כוח. בקיצור, אני נהנה כמו ילד קטן, ומתמלא בהרבה אנרגיות. הרבה הרבה תודה על כך. פיני
 
וואי, איזה כיף לקרוא הודעה כזאת!

אני מוכרח להשיב להודעות לעיתים יותר תכופות... אז... תודה פיני! ההנאה היא הדדית! אבל ממש!! שלך באהבה, בן
 

pinibs

New member
עבודת עיניים והליכה לאחור

הי בן, אז עכשיו קראתי את התשובה שלך בעניין עבודת העיניים. קודם כל הבנתי יותר (אני חושב) את מטרת ההליכה לאחור, ואת ההבחנה בינה לבין נושא העיניים. הקשר ביניהם, מבחינתי, הוא בכך שההליכה לאחור (או הליכה בחושך, למשל) מאד מדגישה לי את התלות בעיניים (קשור גם, אצלי, לנושא עיניים / משקפיים וכו´). אני מניח שזו אחת הסיבות שההליכה לאחור כל כך מצאה חן בעיני. לפני שנים גרתי בקומה רביעית בבניין ללא מעלית, והדבר הכי חביב עלי היה לעלות במדרגות (בערב) מבלי להדליק את האור, וליתר בטחון, עם עיניים עצומות. זה היה נותן לי מן תחושה כזאת של "ניצחתי" את העיניים או משהו כזה. אולי זה נשמע קצת מבולבל, אבל זה רק מראה לי שלנושא הזה יש הרבה מקום אצלי (אני פשוט עוד לא עושה עם זה מספיק, כנראה). אשמח לקבל ממך רעיונות לתרגילים שונים בנושא. ועוד בנושא ההליכה לאחור. אתמול ביליתי עם בני (גור, בן ה-5) זמן ארוך בהליכה לאחור. כן כן. הלכנו מרחק לא קצר, כולל עליות, וזה היה פשוט כיף. המדהים היה שגור המציא בדרך עוד סוגים של הליכה. זה כבר אולי חורג מנושא ההתמודדות עם נקודת התורפה "גב", אבל היה מעניין לראות את הדמיון שלו עובד. אני רק הלכתי לאחור, והוא כבר התחיל לרוץ לאחור, לדלג לאחור עם שתי רגליים צמודות (בקלות ובחיוניות מדהימה), ללכת על הצד, וללכת תוך כדי סיבוב (ניסיתי אבל הסתובב לי הראש תוך שניות, בעוד הוא ממשיך בקלות). לא תאמין, אבל עשיתי איתו גם את תרגיל המשפטים (לומר בו זמנית משפטים, וכל אחד חוזר על המשפט של השני). אז דע לך שזה עובד מצויין גם בגיל 5. ושוב, איזה כיף. פיני
 
אה, נהדר, נהדר!

תענוג... (המשיכה שלך לנושא, התרגילים שעשית בעבר, הבקשה שלך לתרגילים נוספים, העבודה עם בנך על ההליכה, התוצאות של עבודה זו אצלך ואצלו, תרגיל המשפטים איתו...) לגבי המשך תרגול הראיה בלי עזרת העיניים: לא מעל גבי הפורום... אשמח לתת לך הדרכה ותרגילים בשיעור הבא או בטלפון. שלך באהבה, בן
 
הא, אהלן - רק עכשיו נכנסתי למייל...

מה נשמע?! אני מצטער, המייל שלי מלא וגדוש ונקלעתי למצב של "לא מצליח להשתלט"... לא רק במייל, גם בכלל, בזרם העשיות היומיומי שלי כרגע. אולי זו גם תשובה לשאלתך?! לא יודע - אתה יודע. אם חשת שינויים בשדה, הם שם. יכול להיות שאתה ממוקד על תחום מסויים או טווח מסויים או רובד מסויים של השדה - ובו אתה חשת את השינויים. יש כל הזמן שינויים בשדה. לא הרגשתי בתחילת השבוע שינוי מונומנטלי לחלוטין, אבל יכול להיות שהיה שינוי גדול ברובד כזה או אחר שלא הייתי ממוקד בו לגמרי. עניתי לך על שאלתך, או לפרט יותר? אגב, זה יהיה מדהים לפורום הזה אם נתחיל לדבר פה על אנרגיות, שדות, צ´י ושאר דברים שאינם מוכרים פה כ"כ לחלק מהאנשים מהתנסות אישית... אתה לא חושב??? שלך, בן נ.ב. אל תדאג, אני מתכוון לדבר אבל בזהירות... לא נבהיל אותם יותר מדי!
 

אבשלו

New member
אהמממ..

אני שואל כי חשתי משהו די גדול (מאוד גדול) יכול להיות שזה משהו אישי שלי שפשוט נפתח, חטפתי גם באופן פיתאומי שפעת ולכן אני כותב מהבית ולא מהעבודה אגב אני מודה ש"צפיתי" בך מה אגיד ומה אומר יש לך אנרגיה זורמת? חלקה? קשה לתאר במלים (אבשלום מלטף את עצמו ואומר בגאווה אבשלום הצליח ל"צפות" אבשלום הצליח ל"צפות"
 

אבשלו

New member
ןבן אם תשים לב

התחלתי לפתוח דיון בנשוא (מיסטיקה היא עיניין של גיאוגרפיה את התשובות תוכל לראות בעצמך)
 
תודה!!! איזה כיף!!! ../images/Emo6.gif

וגם לך - על ה"צפיה"... תמשיך ככה! ותהנה מכל רגע! שלך, בן
 
וכן, יכול להיות שזה שילוב של

משהו שהינו "שלך" וגם משהו חיצוני... כך או אחרת, מה שאתה מרגיש הוא בדרך כלל נכון, השאלה היא כיצד אתה מפרש זאת לעצמך... כאן אנחנו יכולים לפעמים לטעות ובגדול. אבל הראיה עצמה היא ראיה. נקודה. שלך, בן
 
לבן - הליכה לאחור.

הבנתי שקיים אצלך תירגול מסוים של הליכה לאחור. כיצד מתבצעת ההליכה לאחור - עם מבטים קצרים "לפתוח שטח", כל הזמן מסתכלים קדימה (כלומר לא רואים מה קורה אחורה) ? התרגול של הליכה בחושך, קצת מוכר לי רק בויריאציה שונה. לפני כחודשיים היה אצלנו בדוג´ו, דבר שנקרא "לילה של בכירים". זהו אימון שמתקיים פעם בשנה, ומשתתפים בו חגורות חומות ושחורות בלבד. האימון מתחיל משעה 22:00 עד למחרת בשעה 06:00
במהלך הלילה, כיבינו את האורות, והאפלנו את הדוג´ו בעזרת הוילונות עד שהיה חושך מוחלט! וביצענו ראנדורי. המטרה של ה"ראנדורי החשוך", היתה לחוש את היריב ולהוריד כל מיני "תופעות לוואי" שנגרמות כתוצאה מראיה של היריב בזמן הראנדורי. זה היה תירגול מעולה! כמובן שבדקה שתיים הראשונות היה קצת חשש, אבל אח"כ כשהתחושות "נפתחו" הראנדורי הפך להיותץ משוחרר וזורם בצורה מדהימה. מזל שהיה לילה ואף אחד לא ראה חבורה של אנשים שעושים ראנדורי בחושך
 
מגניב ומעולה.

אני הייתי קורה לזה במשך שנים "שיעורי חושך" והעברתי את זה בכל מיני ואריאציות, כולל לא של אמנות לחימה!! אכן, זהו תרגול מעולה עשיתם - והוא באמת "מוריד" מצויין כל מיני "תופעות לוואי" שנגרמות כתוצאה ממערכת שלמה של הרגלי תפישה ותגובה הקיימת בעת השימוש בעיניים. לגבי ההליכה לאחור, יש לכך הרבה ואריאציות - כל ואריאציה שתעלה על דעתך, בהתאם לצורך של התלמיד ברגע נתון... שלך, בן
 
לבן

האם המטרה בהליכה לאחור היא אכן פיתוח "העין השלישית" כמו בראנדורי בחושך? לדעתי, הליכה לאחור מפתחת יותר את העניין של ביטחון עצמי (במה שהתלמיד עושה, לא בהיבט של בטחון עצמי ברחוב...), ופחות ופחות מפתח את השימוש ב"עין השלישית". האם גם אתה סבור כך, או שבשני התירגולים המטרה זהה לחלוטין?
 
לסלבו - הליכה לאחור...

יש הבדל בין תרגיל לבין סביבת-עבודה. הליכה לאחור היא סביבת עבודה, כלומר מצב שבתוכו אפשר לתרגל כל מיני דברים, בכל מיני צורות. בהתאם למה שבוחרים להתמקד ולהדגיש בזמן התרגול של ההליכה לאחור, אפשר לפתח דברים שונים, החל מעין שלישית, המשך בבטחון עצמי וכלה נניח בתנועה נכונה. בנאדם גם יכול ללכת לאחור שנים ולא לפתח משמעותית אף אחד מהדברים האלה, אם המיקוד שלו בתוך סביבת העבודה הזאת לא יתאים להתפתחות. לדוגמא, אדם בן 40 לא מתלבש בהכרח, מדי בוקר, מהר יותר מאשר אדם בן 30, למרות שהיו לו 10 שנים יותר להתאמן... זה בגלל שהמיקוד שלו לא הופך את ההתלבשות לתרגיל. אותו דבר הצעידה לאחור. כדי לפתח יותר את העין השלישית בעת צעידה לאחור, צריך לבצע תרגיל מתאים בתוך הצעידה לאחור. דוגמאות: - לנסות ליצור הדמיה של מה שקורה מאחורינו; - לחוש את מה שקורה מאחורינו ולנסות לפרש תחושות אלה; - להניח לגוף להוביל אותנו תוך בטחון עצמי; - להניח לעצמנו להתמזג עם הסביבה ולפיכך ללכת בבטחון לאחור; - לדמיין שאנחנו מאז ומתמיד נעים כך לאחור ואף פעם לא נתקלים בכלום; וכולי... מקווה שהתשובה שלי מובנת, אם לא - אשמח להסביר עוד... שלך, בן
 
חושך

חבר סיפר לי את הסיפור הבא: הוא עבד במטבח של בית-הארחה, בו התארחו תלמידיד נינג´יטסו למחנה אימונים. אחד מתפקידיו היה להביא לאולם-הספורט בו הם התאמנו שתיה ופרי, אחת לכמה שעות. בסביבות 22:00, הוא וחבר הגיעו לאולם-הספורט עם מיכלי-מים (כבדים!) ומגשי פרי (כבדים!) - וגילו שהאולם חשוך, אין בכניסה ולו סימן וזכר לנוכחות אדם (לא תיקים, לא נעלים, כלום!), ואין צליל במקום מלבד קול דריכת רגליהם על רצפת הפרקט. החבר התחיל לקלל את מארגני הקבוצה, שלא הודיעו שאין צורף במים ובפרי, והלך לקיר הרחוק להדליק את האור באולם, כדי להשאיר שם את המים למחר. כשהדליקו את האור, מצאו 200 איש, לבושים בשחור, מסתכלים עליהם...
 

מריושי

New member
שימוש בצ´י וראיה מרחבית

ברנדורי בצורה שתיארת משתמשים בעין השלישית שרואה בצורה אנרגתית וכך מתבצע הקרב החשש שצינת נובע מהעובדה שאנשים לא מקדישים לכך מחשבה לחישת האנרגיה מסביב. עוד תרגיל שאתה יכול לנסות בענין הוא לקחת בן זוג, לעמוד אחד מול השני ואז אחד צריך רק להרים יד לכיון האדם השני (או אפילו רק להתכון לעשות את זה), והשני צריך להוציא הגנה לכיון התנועהלפני שהתנועהה של הראשון יצאה תתפלא לדעת באיזה אחוז אתה תתצליח להגן נכון... אתה תדע להגן לפני שהשני הוציא תנועה ולהגיד לו לאן הוא רצה להתקיף...
 
למעלה