פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון

  • פותח הנושא kw0
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
קיצור מלה ל Bus Rabit Transpirt
למען האמת אינני יודע מה הכוונה לBRT בישראל. זה אמור להיות כלי תחבורה יבשתי יותר גדול מאוטובוס. משהו כמו למשל הפיליאס, שהיה בניסוי לפני שנתיים-שלוש. אולי גם מפרקית ארוכה יותר עם שני מפרקים יכולה להיכנס לקטגוריה. מצד שני גם ה"מטרונית" בחיפה הייתה אמורה להיות אם אני לא טועה רכבת קלה או משהו אחר ולבסוף הגיע לניסוי מפרקית סיטארו ארוכה מעט ממפרקית רגילה, כך שבישראל הכל יכול להיות.
OK
על ההסבר
ומכיוון שבתוך עמי אני חי לא נראה לי שדבר כזה יקרה פה בקרוב.
 

443

New member
קיצור מלה ל Bus Rabit Transpirt
למען האמת אינני יודע מה הכוונה לBRT בישראל. זה אמור להיות כלי תחבורה יבשתי יותר גדול מאוטובוס. משהו כמו למשל הפיליאס, שהיה בניסוי לפני שנתיים-שלוש. אולי גם מפרקית ארוכה יותר עם שני מפרקים יכולה להיכנס לקטגוריה. מצד שני גם ה"מטרונית" בחיפה הייתה אמורה להיות אם אני לא טועה רכבת קלה או משהו אחר ולבסוף הגיע לניסוי מפרקית סיטארו ארוכה מעט ממפרקית רגילה, כך שבישראל הכל יכול להיות.
Bus Rapid Transit
Rabbit זה ארנב. מהיר, אבל קצת לא קשור
 

אורי404

New member
דווקא משעשע החיבור בין Rabbit ל- BRT
תיקנתי רק בשביל הרקורד
מה זה למעשה BRT?
האם מפרקית ארוכה של מאן או של מרצדס (סיטארו קפיסיטי, שנוסה עבור המטרונית והמקביל של מאן) יכולים להיכנס תחת ההגדרה BRT? האם מפרקית שם שני מפרקים (שני אקורדיאונים) היא בתוך הקטגוריה של BRT?
 

443

New member
מה זה למעשה BRT?
האם מפרקית ארוכה של מאן או של מרצדס (סיטארו קפיסיטי, שנוסה עבור המטרונית והמקביל של מאן) יכולים להיכנס תחת ההגדרה BRT? האם מפרקית שם שני מפרקים (שני אקורדיאונים) היא בתוך הקטגוריה של BRT?
BRT זה לא רק כלי הרכב
לא פחות חשוב זו גם התשתית שמאפשרת את הנסיעה המהירה של האוטובוסים. אפשר להשוות את זה לרכבת קלה שמוחלפת ע"י אוטובוסים רבי קיבולת. בתשתית אפשר לדבר על ניתבים מופרדים, נתיבים ייחודיים, תחנות מיוחדות, כירטוס אלקטרוני חיצוני ועוד. חלק חשוב אחר הוא לוח הזמנים והתזמון בין הקוים ואמצעי התחבורה האחרים. קיימים כל מיני סוגים למימוש התפיסה, כולל הפרדת נתיבים מוחלטת וכו', אבל הרעיון העיקרי הוא לשלב את איכות השירות של רק"ל עם החסכון והגמישות הרבה יותר של אוטובוסים. בקיצור, הרעיון של BRT נטחן קשות פה בפורום גם אם לעיתים מדברים רק כל רכיב אחד של התפיסה
(הלוואי והרעיון היה נטחן כך גם במשרד התחבורע והיו מתייחסים לתפיסה ברצינות)
 

אורי404

New member
BRT זה לא רק כלי הרכב
לא פחות חשוב זו גם התשתית שמאפשרת את הנסיעה המהירה של האוטובוסים. אפשר להשוות את זה לרכבת קלה שמוחלפת ע"י אוטובוסים רבי קיבולת. בתשתית אפשר לדבר על ניתבים מופרדים, נתיבים ייחודיים, תחנות מיוחדות, כירטוס אלקטרוני חיצוני ועוד. חלק חשוב אחר הוא לוח הזמנים והתזמון בין הקוים ואמצעי התחבורה האחרים. קיימים כל מיני סוגים למימוש התפיסה, כולל הפרדת נתיבים מוחלטת וכו', אבל הרעיון העיקרי הוא לשלב את איכות השירות של רק"ל עם החסכון והגמישות הרבה יותר של אוטובוסים. בקיצור, הרעיון של BRT נטחן קשות פה בפורום גם אם לעיתים מדברים רק כל רכיב אחד של התפיסה
(הלוואי והרעיון היה נטחן כך גם במשרד התחבורע והיו מתייחסים לתפיסה ברצינות)
תודה 443 על ההסבר
לפיכך מהו BRT מבחינת אוטובוסים? האם כל אוטובוס רב קיבולת? האם יש מן מינימום מסויים? אם כך די ברור, שלא יהיה BRT בשרון במהלך השנים.
 

443

New member
תודה 443 על ההסבר
לפיכך מהו BRT מבחינת אוטובוסים? האם כל אוטובוס רב קיבולת? האם יש מן מינימום מסויים? אם כך די ברור, שלא יהיה BRT בשרון במהלך השנים.
לא נראה לי שמדובר דווקא
על אוטובוסים רבי קיבולת, למרות שוודאי שהם משתלבים יפה בקונספט. אישית, אני חושב שבלא מעט קווים הייתי מעדיף כלי רכב בגודל בינוני דווקא, נניח בסדר גודל של 20-30 נוסעים עם מינימום מקומות ישיבה, אבל בתדירות גבוהה של אחת לדקה, שתיים. נראה לי שזמן ההמתנה לתח"צ הוא הרבה יותר בעייתי מאשר השהות בו. בהינתן מסלולים יעודיים ואף מסלולים יחודיים ובהינתן העדפה ברמזורים וצמתים והזנה וחיבור ראויים, אזי מהירות כלי הרכב די משנית ושינוע הנוסעים דווקא מהיר. יותר על BRT ניתן לקרוא פה: http://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit
 

אורי404

New member
לא נראה לי שמדובר דווקא
על אוטובוסים רבי קיבולת, למרות שוודאי שהם משתלבים יפה בקונספט. אישית, אני חושב שבלא מעט קווים הייתי מעדיף כלי רכב בגודל בינוני דווקא, נניח בסדר גודל של 20-30 נוסעים עם מינימום מקומות ישיבה, אבל בתדירות גבוהה של אחת לדקה, שתיים. נראה לי שזמן ההמתנה לתח"צ הוא הרבה יותר בעייתי מאשר השהות בו. בהינתן מסלולים יעודיים ואף מסלולים יחודיים ובהינתן העדפה ברמזורים וצמתים והזנה וחיבור ראויים, אזי מהירות כלי הרכב די משנית ושינוע הנוסעים דווקא מהיר. יותר על BRT ניתן לקרוא פה: http://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit
טוב. תודה 443.
 

ארזS

New member
טוב. תודה 443.
בקיצור ולעניין
עדיף להשתמש בישראל בשמות עבריים ולא בשמות זרים. ולגבי עצם המכרז בשרון, אני מאוד מקווה שאם הוא אכן ייצא לפועל שיהיה רק יותר טוב למרות שאחרי פ''ת אני כבר סקפטי בנושא ה"רפורמה" הזאת...
 

down under

New member
בקיצור ולעניין
עדיף להשתמש בישראל בשמות עבריים ולא בשמות זרים. ולגבי עצם המכרז בשרון, אני מאוד מקווה שאם הוא אכן ייצא לפועל שיהיה רק יותר טוב למרות שאחרי פ''ת אני כבר סקפטי בנושא ה"רפורמה" הזאת...
המלים סקפטי ורפורמה הן בעליל לא
מלים עבריות...
 

443

New member
בקיצור ולעניין
עדיף להשתמש בישראל בשמות עבריים ולא בשמות זרים. ולגבי עצם המכרז בשרון, אני מאוד מקווה שאם הוא אכן ייצא לפועל שיהיה רק יותר טוב למרות שאחרי פ''ת אני כבר סקפטי בנושא ה"רפורמה" הזאת...
שמות עבריים או לא, שיעורי לשון או לא
נראה לי שהגופים "האחראיים" אוהבים להשתמש במונח BRT בלי להבין באמת שמדובר בקונספט שלם הגדול מסך חלקיו. יהיה נחמד אם במשרד התחבורה יטמיעו את הקונספט ולא אכפת לי אם ימשיכו לקרוא לו BRT או ימצאו לו שם כשר למהדרין.
 
BRT בקו 29
המסלול הקיים של קו 29 לא יכול להכיל BRT נכון להיום. בכפר סבא בקושי יש רוחב של נתיב ורבע לאורך ויצמן עם כל המכוניות שחונות/פורקות סחורה בנתיב הימני של הרחוב. ברעננה לעומת זאת העירייה מתנגדת באופן נחרץ למעבר של BRT דרך אחוזה (יש אומרים כי זה בשל השיפוצים שהתקיימו לא מכבר ברחוב זה), ומבקשת כי הקו יעבור דרך רחוב ויצמן. אם רוצים לעשות BRT אמיתי עם מת"צ כמו שצריך, יצטרכו לחכות שהתנועה בצירים הראשיים בערים רעננה/כפ"ס/הרצליה תרד באופן משמעותי. ומתי זה עשוי לקרות? נכון, כאשר ייפתח כביש 531 בין צומת מלל לבין כביש החוף... תאריך אופטימי אי שם ב2012+תוספת זמן בעקבות מאבקים משפטיים של גברת פולישוק ובעלי קרקעות אחרים ברעננה החוששים לירידת ערך ביתם, ובהנחה שהמדינה לא תבקש לפרוס את הפרוייקט לתקופה ארוכה יותר עקב בעיות תקציביות שעשויות לעלות בעתיד הנראה לעין. אם אתה שואל אותי, BRT כפ"ס-הרצליה בשנת 2014 עשוי להיות ריאלי. הפתרון שלדעתי יכול לשרת נאמנה עד אז: 1. הקוים הבין עירוניים מכפ"ס לת"א-טובים ומשרתים נאמנה את משתמשיהם. 2. הקוים הבין עירוניים מרעננה-יש להוסיף לתדירות 504 או לחילופין לתגבר מאוד את הקוים המגיעים מרעננה אל צומת רעננה, ומשם כרטיס המשך לקוים 149/567. פה נדרש עניין כרטיס שעתי, בדומה לקיים בחיפה. 3. שינוי יסודי של קו 29 מקו מאסף אינסופי לקו מהיר כפר סבא - אזור התעשיה הרצליה. במסגרת הקו הוא יעצור רק בחלק מן התחנות לאורכו, כמו קניון ערים, צומת רעננה, יד לבנים רעננה, בי"ח לוינשטיין, וכן שינוי במסלולו: נסיעה דרך הברגידה היהודית (תחנה בבין תחומי), משם דרך רח' זבוטינסקי וימינה ברב קוק (תחנה בקניון וברכבת**) ולצומת הסירה/הרצליה פיתוח/חוף הים. 4. קו שכונות רעננה-קוים מזינים (אולי במיניבוסים) משכונות רעננה אל מרכז העיר, וכן מאזור התעשיה למרכז דרך קרן היסוד. יימחר כרטיס עם נסיעת המשך לנוסעים מהשכונות לת"א/הרצליה/כפ"ס. וכן כרטיס משותף לנוסעים לרכבת בהרצליה/כפר סבא הכולל נסיעת המשך באוטובוס+נסיעה ברכבת. 5. קוי שכונות במיניבוסים משכונות הרצליה למרכזה, לקניון, וכן לתחנת הרכבת בה. נוסעים שירצו להגיע לאזור תעשיה ירדו בקניון וימשיכו באמצעות כרטיס המשך בקו 29 החדש. **אם יהיה קו עירוני בתדירות גבוהה שייכנס לתחנת הרכבת ויהיה מסונכרן עם לו"ז הרכבת, יתכן ואין צורך שקו 29 ייכנס לרכבת. הנוסעים ירדו בקניון וייסעות באמצעות כרטיס מעבר ללא עלות לתחנת הרכבת.
כל מילה בסלע
BRT לא יפתור את הבעיות שיש עם התח"צ, זה בסה"כ עוד צירוף של אותיות שכמו שכתב בעבר בועז - נשמע מאוד טוב כשראש עיר אומר אותו.
 

אורי404

New member
כל מילה בסלע
BRT לא יפתור את הבעיות שיש עם התח"צ, זה בסה"כ עוד צירוף של אותיות שכמו שכתב בעבר בועז - נשמע מאוד טוב כשראש עיר אומר אותו.
תלוי מה ואיך
אם זהו BRT, כפי ש-443 פירט למעלה יותר, אז זה רק עשוי לעשות טוב. בכל מקרה אני בעד אוטובוסים רבי קיבולת, אם לא בשרון אז בגוש דן ואיזורים אחרים, ביניהם יותר מפרקיות וגם מפרקיות ארוכות עם שני מפרקים ואולי גם קומתיים (במידה והם עדיפים בעיר). קומתיים בקווים בינעירוניים, במידה וזה יעיל (וייתכן מאוד שזה יעיל), אני בעד.
 
תלוי מה ואיך
אם זהו BRT, כפי ש-443 פירט למעלה יותר, אז זה רק עשוי לעשות טוב. בכל מקרה אני בעד אוטובוסים רבי קיבולת, אם לא בשרון אז בגוש דן ואיזורים אחרים, ביניהם יותר מפרקיות וגם מפרקיות ארוכות עם שני מפרקים ואולי גם קומתיים (במידה והם עדיפים בעיר). קומתיים בקווים בינעירוניים, במידה וזה יעיל (וייתכן מאוד שזה יעיל), אני בעד.
מה ש - amithi תיאר, זה ממש
מה שצריך לעשות בתח"צ בדרום השרון, בנוסף לכרטוס משותף עם אגד דן והרכבת. אלו צעדים שצריכים להתבצע עם או בלי BRT ואם או בלי הרכבת הקלה \ כבדה (שתעבור ברעננה). כיסוי עלוב, תדירויות נמוכות ועלות גבוהה - הן בדיוק מה שגורמים לאנשים לוותר על התענוג שנקרא תח"צ, ו - BRT לא יפתור את הבעיות האלו, כך שגם אם ישקיעו בו, זה לא יעזור כ"כ.
 
מה ש - amithi תיאר, זה ממש
מה שצריך לעשות בתח"צ בדרום השרון, בנוסף לכרטוס משותף עם אגד דן והרכבת. אלו צעדים שצריכים להתבצע עם או בלי BRT ואם או בלי הרכבת הקלה \ כבדה (שתעבור ברעננה). כיסוי עלוב, תדירויות נמוכות ועלות גבוהה - הן בדיוק מה שגורמים לאנשים לוותר על התענוג שנקרא תח"צ, ו - BRT לא יפתור את הבעיות האלו, כך שגם אם ישקיעו בו, זה לא יעזור כ"כ.
* ועם (במקום ואם)
 

amit1270

New member
אני לא חושב שזה כל כך משתלם להפעיל
את הקווים הפנימיים בלבד, הקווים הפנימיים הם די "זניחים" - היוצא מן הכלל הוא קו 29.
מצד שני, הפעלת הקווים הפנימיים והבינעירוניים
ע"י אותו מפעיל עלולה ליצור ניגוד אינטרסים במקרה של קווים שמגיעים לתחנות רכבת (ש"מתחרות" בקווים הבינעירוניים).
 
מצד שני, הפעלת הקווים הפנימיים והבינעירוניים
ע"י אותו מפעיל עלולה ליצור ניגוד אינטרסים במקרה של קווים שמגיעים לתחנות רכבת (ש"מתחרות" בקווים הבינעירוניים).
זה קורה כבר עכשיו
אגד מפעיל את הקווים הפרבריים (או בינעירוניים אם תרצה), וגם את הקווים הפנימיים (שברוב המקרים הם בדיחה). בנוסף יש קווים פרבריים של דן. אז כך שבמקרה הזה המצב לא ישתנה, אלא אם כן משרד התחבורה יחליט שהוא באמת מתערב במה שנעשה, ושהוא לא נותן למפעיל לעשות מה שהוא רוצה. התכנון וההחלטה (ולא רק האישור הסופי) על מסלולי הקווים והתדירות שלהם - צריכים להתבצע על ידי משרד התחבורה.
 
אורי, אני חושב שהנושא הזה כבר נטחן בפורום
בעזרת הרפורמה למשרד התחבורה יהיה יותר כוח, ויהיו מפעילים קטנים שלא יכולים "להחזיק אותו בביצים".
או שזעקבות הרפורמה משרד התחבורה יקבל
עוד כסף מקנסות שהוטלו על מפעילים שנוח להם לשלם אותם מידי חודש, מאשר לעמוד בתנאי המכרז...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה